Για τα προβλήματα στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της περιοχής των χωριών του Καμπανού, ΠΕ Ρεθύμνου

Το χάλι της συγκοινωνιακής σύνδεσης της περιοχής του Καμπανού,  που δεν είναι το μοναδικό στην Κρήτη, αναδεικνύει την αναγκαιότητα για τη δημιουργία ενιαίου δημόσιου φορέα που θα αντιμετωπίζει τις συγκοινωνίες ως δημόσιο αγαθό και θα τις παρέχει ισότιμα προς όλους, διασφαλίζοντας φθηνές υπηρεσίες προς όφελος του λαού. 

Επερώτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης Περιφέρειας Κρήτης για τα προβλήματα  στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της περιοχής των χωριών του Καμπανού, ΠΕ Ρεθύμνου. 

Προς τον κ. Περιφερειάρχη,

Σε απομόνωση οδηγούνται τα χωριά του Καμπανού, ΠΕ Ρεθύμνου, με την απόφαση που πήρε το 2019 το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου ΑΕ να περικόψει τα δρομολόγια των λεωφορείων που έκαναν τη γραμμή προς το Ρέθυμνο, καταργώντας την καθημερινή συγκοινωνία και περιορίζοντάς την  σε μόνο ένα δρομολόγιο την  εβδομάδα (!), με το αιτιολογικό ότι είναι οικονομικά ζημιογόνος. Απόφαση που προκάλεσε δικαιολογημένα την αγανάκτηση των κατοίκων της περιοχής. 

Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης λάβαμε  την επιστολή των κατοίκων, εκπροσώπων τοπικών κοινοτήτων, πολιτιστικών και αθλητικών συλλόγων των χωριών του Καμπανού, που κοινοποιήθηκε στα μέλη του περιφερειακού συμβουλίου, και στηρίξαμε το αίτημά τους  να συζητηθεί το πρόβλημα της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης της περιοχής τους στο περιφερειακό συμβούλιο.  Να δοθεί επιτέλους λύση σε ένα ζήτημα για το οποίο οι ευθύνες έχουν γίνει «μπαλάκι» μεταξύ Δήμου – Περιφέρειας –  ιδιωτικού ΚΤΕΛ, παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες και παρεμβάσεις των κατοίκων. 

Όμως, και σε αυτή την περίπτωση, τα προβλήματα των κατοίκων δε θεωρήθηκαν από τον πρόεδρο του ΠΣ άξια συζήτησης, στα πλαίσια της συνηθισμένης τακτικής της περιφερειακής αρχής να απαξιώνει τα λαϊκά προβλήματα, ως απόρροια της πολιτικής που υποβαθμίζει τις υπηρεσίες για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών, προς όφελος του κεφαλαίου.

Για το πρόβλημα : Είναι απαράδεκτο  οι κάτοικοι των παραπάνω χωριών – πολλοί από αυτούς υπερήλικες που δεν διαθέτουν μεταφορικό μέσο – να οδηγούνται σε απομόνωση, αδυνατώντας να ικανοποιήσουν στοιχειώδεις ανάγκες επικοινωνίας με την πόλη του Ρεθύμνου, αφού υποχρεώνονται, για τα κέρδη των ΚΤΕΛ, να υποστούν τις συνέπειες της απόφασης περικοπής των δρομολογίων. Είναι απαράδεκτο η συγκοινωνία να αντιμετωπίζεται ως κόστος, και όχι ως κοινωνική παροχή,  την οποία μάλιστα ακριβοπληρώνει ο λαός.

Δήμος Ρεθύμνου και περιφέρεια δίνουν ένα ακόμη δείγμα για το πώς εννοούν την «ανάπτυξη», που ερημώνει  τα χωριά της υπαίθρου για τα κέρδη των επιχειρηματιών και στηρίζοντας διαχρονικά τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ ΑΕ.  Λειτουργούν ως διαχειριστές της αντιλαϊκής πολιτικής των κυβερνήσεων  – σήμερα της ΝΔ, χτες του ΣΥΡΙΖΑ και πιο πριν του ΠΑΣΟΚ – την οποία στηρίζουν και υλοποιούν. 

Το χάλι της συγκοινωνιακής σύνδεσης της περιοχής του Καμπανού,  που δεν είναι το μοναδικό στην Κρήτη, αναδεικνύει την αναγκαιότητα για τη δημιουργία ενιαίου δημόσιου φορέα που θα αντιμετωπίζει τις συγκοινωνίες ως δημόσιο αγαθό και θα τις παρέχει ισότιμα προς όλους, διασφαλίζοντας φθηνές υπηρεσίες προς όφελος του λαού. 

Ως Λαϊκή Συσπείρωση Κρήτης εκφράζουμε τη στήριξή μας  στα δίκαια αιτήματα των κατοίκων και ζητούμε το περιφερειακό συμβούλιο να πάρει θέση για: 

Να  λυθεί το ζήτημα της συγκοινωνιακής σύνδεσης των χωριών του Καμπανού,  όπως οι ίδιοι οι κάτοικοι αιτούνται.

                          Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ -ΜΑΝΟΥΣΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ-ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ ΑΛΕΚΟΣ

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: