Barbra Streisand: 11+1 τραγούδια της για να σιγοτραγουδήσουμε στα γενέθλια της

Γεννημένη σαν σήμερα το 1942, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ είναι μια πολυτάλαντη γυναίκα, η οποία διέγραψε μια τεράστια καριέρα στο χώρο της μουσικής και του κινηματογράφου.

Γεννημένη σαν σήμερα το 1942, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ είναι μια πολυτάλαντη γυναίκα, η οποία διέγραψε μια τεράστια καριέρα στο χώρο της μουσικής και του κινηματογράφου.

Η φωνή της, mezzo-soprano άλλαξε με τα χρόνια, αλλά ποτέ δεν κατάφερε να ξεθωριάσει την λάμψη και το ταλέντο της. Θυμόμαστε 11 τραγούδια της που όλοι μας έχουμε σιγοψιθυρίσει κάποια στιγμή.

1. The way we were (1974)

Η μουσική της καριέρα ξεκίνησε πολύ πετυχημένα 10 χρόνια πριν, το 1964, όταν με το πρώτο της άλμπουμ ξεχώρισε αμέσως. Το 1968 μπαίνει στο χώρο του κινηματογράφου κερδίζοντας το Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου για την ταινία ”Αστείο κορίτσι”. Ωστόσο η ταινία  και το τραγούδι που την απογείωσε και την έφερε μέσα στις καρδιές όλων των ”πληγωμένων” γυναικών και μη εκεί έξω ήταν αναμφισβήτητα η ταινία του 1973 ”The Way We Were” με συμπρωταγωνιστή τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ. Το ομότιτλο τραγούδι έγινε ύμνος και τραγουδήθηκε κλαίγοντας από πολλούς και πολλές.

Οι υπεύθυνοι στιχουργοί που μας έκανε να πλαντάξουμε στο κλάμα ήταν ο Άλαν και Μαίριλιν Μπέργκμαν. ”Αυτό που είναι τόσο οδυνηρό να θυμάμαι, επέλεξα να το ξεχάσω” λέει ο στίχος ενώ συμπληρώνει η ίδια η Στρέιζαντ  στην γέφυρα του τραγουδιού. ”Αν είχαμε την ευκαιρία να τα κάνουμε όλα από την αρχή, πες μου θα ‘θελες; Θα μπορούσαμε;” Πες ναι ρε στο κορίτσι! Τι σου ζητάει πια;

2. My father’s song

Σημαντικός άνδρας για την ζωή κάθε γυναίκα θεωρείται ο πατέρας της. Αν και αρκετοί ψυχολόγοι είναι σκεπτικιστές ως προς το αν υπάρχει ”Ηλέκτρειο σύμπλεγμα” όπως υπάρχει το αντίστοιχο οιδιπόδειο, κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί και το αντίθετο. Το 1975, η Στρέιζαντ συνεργάζεται με τον Ρόμπερτ Χολμς, έναν ημι-άγνωστο στιχουργό όταν εκείνη βρίσκεται στο 17ο άλμπουμ της καριέρας της.

Εκείνη του διηγείται διάφορες ιστορίες για τον πατέρα της και εκείνος εμπνέεται από αυτές. Της γράφει αυτή την άκρως συναισθηματική μπαλάντα, όπου μια κόρη συζητά με τον πατέρα της για την ζωή και τον έρωτα. Το τραγούδι μπορεί να μη σημείωσε μεγάλη επιτυχία εκείνη την εποχή, αλλά ήταν μια πολύ προσωπική στιγμή της Στρέιζαντ η οποία ένιωσε τόσο ευγνώμων απέναντι στον άγνωστο στιχουργό της ώστε να του στείλει χειρόγραφο σημείωμα ”Αγαπητέ μου Ρόμπερτ, μη φοβάσαι! Είσαι ο καλύτερος! Με αγάπη Μπάρμπρα”.

3. Evergreen ( Soundtrack στην ταινία ”Ένα αστέρι γεννιέται”)

Άλλη μια καταπληκτική ταινία, άλλο ένα εξαιρετικό τραγούδι το οποίο κέρδισε Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού, Γκράμμυ και Χρυσή Σφαίρα. Πολύ πριν την Lady Gaga και τον Μπράντλεϊ Κούπερ, το 1976 η Στρέιζαντ και ο Κρις Κριστόφερσον συμπρωταγωνίστησαν σε μια ακόμη προσαρμογή της ταινίας ”Ένα αστέρι γεννιέται”.  Δυο ροκ σταρ της εποχής ερωτεύονται και γνωρίζουν μαζί την δόξα, όταν η γυναίκα αρχίζει να παίρνει κεφάλι στην επιτυχία και αυτό χτυπά κατάστηθα τον ανδρικό εγωισμό.

”Αγάπη, μαλακή σαν βολική καρέκλα. Αγάπη φρέσκια σαν πρωινό αεράκι”

Όταν η Μπάρμπρα άκουσε για πρώτη φορά τους πρώτους στίχους του τραγουδιού είπε στον στιχουργό Πολ Γουίλιαμς: ” Πιθανόν να γελάσουν στις κινηματογραφικές αίθουσες όταν ακούσουν να μιλάμε σε ερωτικό τραγούδι για καρέκλες..”.  Τι και αν γέλασαν ή όχι ; Το τραγούδι σάρωσε τα βραβεία σαν κορίνες του μπόουλινγκ. Αγαπήθηκε και αγαπιέται ακόμα.. Όσο για το σημείο της ταινίας που με όλο γλύκα και νάζι τραγουδούν μαζί στο μικρόφωνο.,. είναι από τις πιο καραμελένιες σκηνές που θέλουμε να βλέπουμε ξανά και ξανά.

4. You don’t bring me flowers

Ένα ακόμα τραγούδι από τις πένες του ζευγαριού Άλαν και Μαίριλιν Μπέργκμαν, το οποίο προοριζόταν για τίτλους αρχής αμερικάνικης τηλεοπτικής σειράς με τον τίτλο ”All that Glitters”. Στη σειρά, οι ρόλοι των φύλων ήταν ανεστραμμένοι: Οι γυναίκες δούλευαν έξω από το σπίτι και οι άνδρες φρόντιζαν τα παιδιά και την οικογένεια.  Το τραγούδι των τίτλων είχε διάρκεια μόλις 45 δεύτερα, αλλά τελικά δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ στην σειρά. Μετά από μερικούς μήνες, ο μουσικός Νηλ Ντάιμοντ, που είχε γράψει τη μουσική, αποφάσισε να ολοκληρώσει το τραγούδι και ζήτησε από τους στιχουργούς να γράψουν παραπάνω στίχους ώστε να κυκλοφορήσει σε κανονική βερσιόν.

Το 1977, ο Νηλ Ντάιμοντ κυκλοφορεί τον προσωπικό του δίσκο με τίτλο ”I’m glad you’re here  with me tonight” περιλαμβάνοντας και το τραγούδι ”You don’t bring me flowers”. Ένα χρόνο αργότερα το τραγουδά η ίδια η Στρέιζαντ στο δικό της δίσκο ”Songbird”. Λίγους μήνες αργότερα ένας ραδιοφωνικός παραγωγός αποφασίζει να παίξει στον αέρα και τους δυο δίσκους ταυτόχρονα ώστε να φαίνεται σαν ντουέτο. Οι ακροατές ενθουσιάζονται και αναζητούν παντού αυτή την βερσιόν, η οποία δεν υπάρχει φυσικά πουθενά. Οι δυο τραγουδιστές αποφασίζουν να το τραγουδήσουν, αυτή τη φορά μαζί, το 1979.

5. No more tears (Enough is enough)

Η Στρέιζαντ και η Ντόνα Σάμμερ έψαχναν  ένα τραγούδι ώστε να συνεργαστούν και τελικά το βρήκαν το 1979. Το No more tears χτύπησε κορυφή στα charts και έγινε το hit της χρονιάς.

Το τραγούδι είναι το απόλυτο girl power, αφού δυο γυναίκες απογοητευμένες από τις ερωτικές τους ζωές λένε ”αρκετά” σε ό,τι δεν τις γεμίζει στην ζωή τους και διώχνουν μακριά τους ”συνηθισμένους άνδρες”.

6. Woman in love 

Ίσως το πιο γνωστό τραγούδι της, το οποίο μας έρχεται στο μυαλό, να είναι το ”Woman in Love”. Έγινε διεθνής επιτυχία και έχει μεταφραστεί και τραγουδηθεί σε όλες τις γνωστές γλώσσες του κόσμου, μεταξύ των οποίων και τα ελληνικά σε ερμηνεία της Άννας Βίσση. Το τραγούδι συμπεριλαμβανόταν στο δίσκο ”Guilty” το οποίο έγραψε το συγκρότημα των Bee Gees. Έμεινε για πολλές βδομάδες στην πρώτη θέση των charts, γιατί όπως λέει και το τραγούδι ”Όταν τα μάτια συναντήσουν τα μάτια” η κατάσταση δεν ξεμπλέκει ποτέ, αυτό το συμπληρώνω εγώ.

Ήταν τόσο πετυχημένο το τραγούδι που ενσωματώθηκε σαν βιντεοκλίπ στην ταινία ”Ένα αστέρι γεννιέται” του 1976 και ας γυρίστηκε αργότερα. Δε θα μπορούσε μια μεγάλη σταρ της ροκ σκηνής να μην είχε μια επιτυχία, έστω και ετεροχρονισμένα.

7. Comining in and out of my life.

Στο δίσκο ”Memories” του 1981 βρίσκουμε αυτό το μελαγχολικό τραγούδι για μια γυναίκα που έρχεται και φεύγει από την ερωτική ζωή ενός άνδρα. Το τραγούδι γράφτηκε από τους Ρίτσαρντ Πάρκερ και Μπόμπι Γουάιτσαϊντ, αρχικά για να προωθήσει την τραγουδιστική καριέρα του Πάρκερ. Το demo στάλθηκε σε έναν παραγωγό στο Λος Άντζελες, ο οποίος τους πρότεινε να συμπεριλάβει το τραγούδι τους στο νέο δίσκο της Μπάρμπρα Στρέιζαντ ”Memories” τραγουδισμένο από την ίδια. Οι στιχουργοί χωρίς δεύτερη σκέψη δέχτηκαν και 10 μέρες αργότερα εκείνη ηχογράφησε το τραγούδι τους στο Λονδίνο.

Αυτό το τραγούδι έχει σημαδευτεί και από μια άλλη τραγική ιστορία: Τον θάνατο του αστυνομικού Ντάνιελ Φώλκνερ από τον Μούμια Άμπου -Τζαμάλ στην Φιλαδέλφεια των Η.Π.Α. Ήταν το τελευταίο τραγούδι που άκουσε ο αστυνομικός μαζί με την γυναίκα του λίγο πριν φύγει ξανά για υπηρεσία στους δρόμους και βρει τραγικό θάνατο. Ο Μούμια Άμπου -Τζαμάλ υπήρξε μέλος των Μαύρων Πάνθηρων την δεκαετία του ’60 και από την δεκαετία του ’70 υπήρξε μέλος της οργάνωσης MOVE μιας εξίσου απελευθερωτικής οργάνωσης των Αφροαμερικάνων. Τα ξημερώματα στις 9 Δεκεμβρίου του 1981 ο αστυνομικός σταμάτησε τον Μούμια και τον αδερφό του για έλεγχο, ενώ επέβαιναν σε αυτοκίνητο. Ακολούθησε συμπλοκή με τους αστυνομικούς. Ο αδερφός του Μούμια κατάφερε να ξεφύγει, ενώ ο Μούμια και ο αστυνομικός τραυματίστηκαν έπειτα από πυροβολισμούς. Ο αστυνομικός πέθανε από πυροβολισμούς στην πλάτη και στο πρόσωπο, ενώ ο Μούμια τραυματίστηκε στο στομάχι. Στην δίκη καταδικάστηκε σε θάνατο ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων. Μόλις το 2011, η ποινή θανάτου έγινε ισόβια φυλάκιση.

8. Papa can you hear me? 

Το 1983 η Στρέιζαντ γυρίζει την ταινία ”Yentl” ένα μιούζικαλ ερωτικό μελόδραμα με χιουμοριστικές πινελιές. Στην ταινία, μια μικρή Εβραιοπούλα το 1914, θέλει να σπουδάσει Ταλμούδ, το ιερό βιβλίο του Ιουδαϊσμού αλλά οι εβραϊκοί νόμοι δεν το επιτρέπουν λόγω φύλου. Εκείνη μεταμφιέζεται σε αγόρι και οικειοποιείται την ταυτότητα του νεκρού αδερφού της. Τελικά συμβαίνει το αναμενόμενο, κάποια στιγμή ερωτεύεται έναν άνδρα και ύστερα από πολλά μπερδέματα, βρίσκεται στο δίλημμα να παντρευτεί ή να ακολουθήσει την ελεύθερη επαναστατική της φύση; Δεν θα σας γράψω τι αποφάσισε. Αν σας αρέσουν τα μιούζικαλ δείτε το.

Το τραγούδι σημείωσε επιτυχία (όχι τόσο η ταινία) και προτάθηκε για Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού, το οποίο τελικά δεν κέρδισε. Κέρδισε όμως μια θέση στην ποπ κουλτούρα. Το τραγούδι έχει επανεκτελεστεί πολλές φορές, ωστόσο το πιο σημαντικό εύσημο που έχει είναι πως έχει παραδοθεί άλλες τόσες φορές: Στην ταινία ”Austin Power: Το χρυσό εργαλείο” ο κακός έχει εμμονή με αυτό το τραγούδι, ενώ στο Deadpool 2 οι πρωταγωνιστές το τραγουδούν χορωδιακά καθώς ο ήρωας ”πεθαίνει”.  Μέσα από τους Σίμπσονς, την σειρά ”Γουίλ και Γκρέις”, το Glee, το τραγούδι γίνεται πασίγνωστο στις επόμενες γενιές και σημείο αναφοράς για την κουλτούρα του 20ού αιώνα. Εμείς προτιμούμε και αυτή την βερσιόν:

9. The way you make me feel 

Τραγούδι από την ίδια ταινία, το οποίο προτάθηκε και αυτό για Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού την ίδια χρονιά και έχασε από το ”Flashdance”. Η ταινία όπως είπαμε δεν ήταν και ό,τι καλύτερο εκεί έξω, αλλά το τραγούδι έσκισε ανεβαίνοντας στα charts για 2 βδομάδες. Είναι το τελευταίο τραγούδι της  που κατάφερε σκαρφαλώσει και να παραμείνει τόσον καιρό στην κορυφή.

10. I finally found someone

Ένα τραγούδι που της χάρισε μια ακόμα υποψηφιότητα για Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού σε ταινία ήταν το ”I finally found someone” σε ντουέτο με τον Μπράιαν Άνταμς. Το τραγούδι συνόδευε την ταινία του 1996 ”Ο καθρέφτης έχει δυο πρόσωπα” με συμπρωταγωνιστή τον Τζεφ Μπρίτζες στο ρόλο ενός στριμμένου μεσήλικα φιλολόγου.

Αν και το τραγούδι έλαβε υποψηφιότητα για Όσκαρ, οι κριτικοί δεν το αγκάλιασαν με ζέση. Πολλοί δεν παρέλειψαν να πουν πως το ντουέτο δεν είχε καμία χημεία μεταξύ τους και πως η ερμηνεία τους ήταν αρκετά φλατ.

11. Don’ t lie to me 

Το 2018 κυκλοφορεί τον δίσκο ”Walls” το οποίο ολόκληρο αποτελεί έναν δίσκο διαμαρτυρίας ενάντια στο Ντόναλντ Τραμπ και στην πολιτική του. Ο τίτλος αναφέρεται στα τείχη μεταξύ Αμερικής και Μεξικού και αποτελεί μια κριτική απέναντι στην ρατσιστική αντιμετώπιση που έχει η διοίκηση Τραμπ απέναντι στους μετανάστες.

Το τραγούδι ”Don’t lie to me” καταφέρεται συνολικά ενάντια στην ”λογική” και στις αποφάσεις του Αμερικάνου Προέδρου, ο οποίος έταζε λαγούς με πετραχήλια σε μια Αμερική που παρέπαιε. Ο στίχος ”Πώς μπορείς και κοιμάσαι τα βράδια;”  θα μπορούσε να ερωτηθεί σε κάθε πρόεδρο ή πρωθυπουργό από άκρη σε άκρη του πλανήτη..

Και αν δεν θέλετε να της πείτε κάτι δικό της; Έχουμε την λύση 

Πείτε πως δεν το έχετε με την φωνή και φοβάστε να τραγουδήσετε Στρέιζαντ. Πού να σας ακούσουν οι γείτονες βρε αδερφέ; Έχουμε και καραντίνα στο φινάλε ..

Πριν 10 χρόνια το ντουέτο dj’s με το όνομα Duck sauce έγραψαν ένα τραγούδι με τίτλο το όνομα της Μπάρμπρα Στρέιζαντ και καθάρισαν. Το κομμάτι είναι house disco το οποίο μας το είχαν κάνει κλύσμα σε όλα τα φοιτητικά μας πάρτι στην Ευρώπη. Όχι άδικα, είχε σκαρφαλώσει και εκείνο στα charts και σημείωσε μεγάλη επιτυχία.

Οι στίχοι απλοί ένα ”Γουου Γοουου Μπαρμπρα Στρέιζαντ ” και καθαρίσαμε.

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: