Και η Παιδεία στο στόχαστρο (Προπαγανδιστικά παράδοξα)

Πώς  γίνεται  να υπάρχει ποσοστό του λαού κατά τις δημοσκοπήσεις, όπως δηλώνει και ο Άδωνης, σε αυτές τις συνθήκες, που θέλει ιδιωτικά Πανεπιστήμια για να στείλει για σπουδές τα παιδιά του!!! (ενώ δεν υπάρχει μαντήλι για κλάψιμο). Ιδού το ερώτημα. Θα επιχειρήσω την απάντηση…

Γράφει ο Ανδρέας Μάζης

Την περίοδο αυτή βλέπουμε μεγάλες σειρές αναμονής στα μηχανήματα των τραπεζών, τις 2-3 τελευταίες ημέρες του μήνα. Γνωρίζουμε επίσης ότι η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του, το τελευταίο 10ήμερο του μήνα. Η ακρίβεια καλπάζει, 3 εκατομμύρια πατριώτες μας ζούν στα όρια της φτώχειας και 2 εκατ. περίπου είναι άνεργοι (μετά και άνευ ταμείου ανεργίας) ή έχουν μερική απασχόληση με ανάλογα μειωμένο εισόδημα.

Στις τελευταίες εκλογές  πάνω από 2 εκατομ. Έλληνες ψήφισαν Ν.Δ., περίπου το 20% του πληθυσμού μας. Πώς  γίνεται  να υπάρχει ποσοστό του λαού κατά τις δημοσκοπήσεις, όπως δηλώνει και ο Άδωνης, σε αυτές τις συνθήκες, που θέλει ιδιωτικά Πανεπιστήμια για να στείλει για σπουδές τα παιδιά του!!! (ενώ δεν υπάρχει μαντήλι για κλάψιμο). Ιδού το ερώτημα. Θα επιχειρήσω την απάντηση…

Υπάρχει εξοργιστική, για τον κοινό νού, εύνοια από τα ΜΜΕ προς την κυβέρνηση, μοναδικής έκτασης τα τελευταία χρόνια και όχι τυχαία. Μερικοί εντοπίζουν δράση του γνωστού επικοινωνιολόγου  Stay Greenberg που μας ήρθε το 2021 και έβαλε πλαίσια. Η  Ν.Δ. επένδυσε επικοινωνιακά μοιράζοντας χρήματα (Πετσόνοντας), απαλλάσοντας  κανάλια και Τύπο από ετήσιες καταβολές μερικών εκατομ. ευρώ, και με άλλες  φορολογικές ελαφρύνσεις. Να συγχωρεθώ, ελπίζω, αλλά  θεωρώ ότι ΟΛΟΙ οι δημοσιογράφοι, πλην ελαχίστων που μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού, είναι στο κόλπο της παραπληροφόρησης, επίσης και ΟΛΑ τα ιδιωτικά , πανελλαδικής εμβέλειας τηλεοπτικά κανάλια. Για την  ΕΡΤ δεν χωρά, πιστεύω, λόγος. Δεν προτείνω βέβαια την όποιαν τιμωρία τους, αλλά σας καλώ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ!!!!

Τι επιχειρείται στην δημόσια παιδεία; Το άρθρο  16 του Συντάγματος  της χώρας, καθορίζει ότι η τριτοβάθμια εκπαίδευση παρέχεται ΜΟΝΟ από Ιδρύματα δημοσίου δικαίου και το Ιδιωτικό  ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ!!! Εδώ αρχίζει η δράση… Στο προεκλογικό πρόγραμμα της κυβέρνησης  εξαγγέλλεται, και το ετοιμάζει ο ευτραφής  αλλά συμπαθής πρώην ΠΑΣΟΚ υπουργός με ζήλον περίσσιον! Το παιδί μου, που θυμάται καλύτερα, μου  τόνισε ότι το  2006 – 2007 η της παιδείας κ. Γιαννάκου (καλή συνάδελφος, χάθηκε πρόωρα) και ο συμπαθής και γνωστός σε όλους Γιωργάκης Παπανδρέου, πρότειναν κατάργηση του άρθρου 16 και ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων στη χώρα (όλα τάχει η Μαριωρή τούτο της έλλειπε). Έγινε χαμός από το φοιτητικό και εκπαιδευτικό κίνημα και η δουλειά δεν προχώρησε.

Και ερχόμαστε στο τώρα.  Αρχικά να θυμίσω ότι ερωτηθείς ο Τσίπρας για το θέμα δήλωσε έτοιμος να το συζητήσει. Αν πρόκειται να έρθει το HARVARD, να το δούμε είπε… (Αυτό του έλλειπε του αγγλομαθούς). Ίσως να σκέφτεται το μέλλον των παιδιών του, σκέφτηκα  και  τον συγχώρεσα… Πώς το κινεί η κυβέρνηση;

1.Απαγορεύει στους “δικούς” της, στην τηλοψίαν και στον τύπον τον όρον …Ιδιωτικά. Και με αυστηρότητα  προτείνει …μη κρατικά και μη  κερδοσκοπικά!!! Ρε ακούτε…Έτσι θα τα λέτε!! Και ακούνε τα παιδιά, δεν μπορώ να πω. Τι επιτυγχάνεται με τούτο; Το μη κρατικό πατάει στην άποψη του κόσμου για κρατικές δομές, που δεν καλύπτουν πλήρως της ανάγκες του, με ευθύνη βέβαια την πολιτική των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια (υγεία ενέργεια,πρόνοια). Να τονιστεί εδώ ότι δεν υπάρχει στον κόσμο άποψη  κακή για την παιδεία, που πρέπει να δεί, ότι βρίσκεται μπροστά στην προσπάθεια εξόντωσής της.

2.Το μη κερδοσκοπικόν είναι  κοντά  στην απάτη! Αφήνοντας αύρα ελεημοσύνης, θεωρεί  ότι τούτοι δεν θα έρθουν να οικονομήσουν, είναι καλοί χριστιανοί και εξομολογούνται για τυχόν κερδοφορίες, και τέλος πάντων, από  τα 40  με  100 χιλιάδες ευρώ τον χρόνο που θα δίνει ο φοιτητής σε αυτούς ανάλογα με την σχολή, δεν θα  προκύπτει  μεγάλη κερδοφορία..

3.Τέλος, με τόσα χρήματα που έχουμε ας δίνουμε και κάτι ρε παιδιά για τις σπουδές των γόνων μας. Είναι αλήθεια ότι με τα μέτρα της κυβέρνησής μας έχουμε πολλά  λεφτά και δεν ξέρουμε τι να τα κάνουμε (που θα έλεγε και ο Μπόστ). Εεε ας βοηθήσουμε λίγο και τα ξένα ιδρύματα.

4.Το κύριο όμως που θα πετύχουμε είναι η νέα ποιότητα φοιτητών και διδασκόντων. Οίτινες δεν θα ασχολούνται με την πολιτικήν, θα είναι όλα λυμένα και με τα πτυχία τους θα “σχίζουν”. Ενώ οι τωρινοί, μετά το πτυχίο, “αρμενίζουν”, ένιοι κάνουν άσχετες δουλειές και έχουν κακές συνήθειες. Όπως κινητοποιήσεις, κάλεσμα του λαού για συμπαράσταση και προσπάθεια να συνειδητοποιήσει τι του έρχεται με την ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ αυτή μεθόδευση. Οι φοιτητές κάνουν και καταλήψεις του χώρου τους κατά τις κινητοποιήσεις. Να με συγχωρεί η κυβέρνηση, και όλες της τελευταίας 50ετίας, αλλά  αυτήν την μορφή δράσης την τρέμουν και την συκοφαντούν. Γνωστοί δημοσιογράφοι, μην τους αναφέρω είναι γνωστοί, αλλά και υπουργοί κραυγάζουν με μανία. Είναι παρανομία!!! Δεν είναι όλοι  φοιτητές!! (αυτό δεν το καταννοώ..Και εγώ δεν είμαι πια φοιτητής, αλλά συμμετέχω στους αγώνες τους). Και αυτό πρέπει να κάνουμε ΟΛΟΙ. Τα παιδιά μας βλέπουν προσπάθειες των κυβερνώντων για κλέψιμο των ονείρων τους. Και πρέπει να είμαστε δίπλα τους. Για το μέλλον τους και  την χώρα!!

Αυτές οι αντιμεταρρυθμίσεις που επιχειρούνται είναι σε βάρος των συμφερόντων της πλειοψηφίας του λαού. Η υποβάθμιση  και η ιδιωτικοποίηση της δημόσιας υγείας, που βρίσκεται σε εξέλιξη (το σύνθημα Δωρεάν και ίση Υγεία για το λαό, που οι νοσοκομειακοί Γιατροί επάλευαν δεκαετίες, ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ από τους οπαδούς του κέρδους και τον τυχοδιωκτισμό τους). Ετοιμάζουν ιδιωτικοποίηση του νερού επίσης. Τα ενεργειακά μαγαζάκια, που άνοιξαν οι παλιοί και τούτοι, εξαθλιώνουν τον λαό κερδίζοντας εκατομμύρια.

Όλα τούτα μας υποχρεώνουν να αγωνιστούμε. Η  παιδεία διαμορφώνει χαρακτήρες και ανοίγει το μυαλό των νέων και  για αυτό αποτελεί για την κυβέρνηση προτεραιότητα η υποβάθμισή της (δεν την συμφέρει η οπτική της). Και αυτός ο στόχος της δεν πρέπει να περάσει. Είναι ευθύνη όλων μας.

Ανδρέας  Μάζης
Γιατρός χειρουργός
Μέλος της επιτροπής πολιτισμού της Πάτρας και της Λαϊκής Συσπείρωσης της πόλης

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: