Πέμπτη 14 Νοέμβρη 2019 – Τι… παίζει σήμερα;

Μουσική, Θέατρο, Κινηματογράφος, Εικαστικά, Βιβλίο, Εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις – προτάσεις για έξοδο.

Θέατρο

Κάθε Τετάρτη στις 21:15 από 23 Οκτωβρίου Οι “κούκλοι”

Κάθε Πέμπτη στις 21:15 από 24 Οκτωβρίου Οι Τσιγγάνοι

«Ο ΑΓΩΝας ΤΟΥΣ» του Φίλιππου Ζαρφειάδη στο Θέατρο Άβατον

 

***

 

Με διθυραμβικές κριτικές και μεγάλη αποδοχή του κοινού, η παράσταση «Άνθρωποι και Ποντίκια», το αριστούργημα του Τζον Στάϊνμπεκ, σε θεατρική διασκευή της Σοφίας Αδαμίδου και σκηνοθεσία του Βασίλη Μπισμπίκη, επιστρέφει από τις 17 Οκτωβρίου στον CARTEL ΤΕΧΝΟΧΩΡΟ.

 

***

 

«Τα 7 κουτιά της Πανδώρας» του Βασίλη Ζιώγα, στο Από Κοινού Θέατρο

 

***

 

«Κατανόησέ με ή σε Καταβροχθίζω» από τη θεατρική ομάδα Ανδρομέδα, στον Πολυχώρο Vault

 

***

 

«Ρόουζ» με τη Δέσποινα Μπεμπεδέλη στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο

 

***

 

«Όλα όσα γνωρίζω στ’ αλήθεια» στο θέατρο Αλκμήνη

 

***

 

“Masterclass” του Terrence McNally στο Θέατρο Χορν

Η παράσταση “Μasterclass” είναι το θεατρικό έργο του Αμερικανού συγγραφέα Terrence McNally, βασισμένο στο περίφημο σεμινάριο όπου δίδαξε η Μαρία Κάλλας στη Μουσική Σχολή Τζούλλιαρντ της Νέας Υόρκης στις αρχές της δεκαετίας του ’70 (71/72).

Με ραγισμένη φωνή και καρδιά, η Μαρία Κάλλας στα χρόνια του ’70, λίγο μετά το γάμο του Ωνάση με τη Τζάκι Κέννεντι και τη δική της εμβληματική εμφάνιση στην κινηματογραφική “Μήδεια” του τραγικού Παζολίνι, που η ίδια τον ερωτεύτηκε απελπισμένα, η μεγάλη αοιδός αποφασίζει να δώσει αυτά τα μαθήματα φωνητικής σε νέους τραγουδιστές της πολύ σπουδαίας και ιστορικής Μουσικής Σχολής Τζούλλιαρντ της Νέας Υόρκης. Κινήσεις απόγνωσης λίγο πριν την καταβάλει η κατάθλιψη και τη θερίσει πρόωρα ο θάνατος, πριν καν κλείσει τα πενηντατέσσερα χρόνια της.

Πάνω σε αυτό το υλικό ο Terrence McNally δημιουργεί έναν συναρπαστικό διάλογο της Κάλλας με τους σπουδαστές και τον εαυτό της, αυτοβιογραφικό, αποκαλυπτικό για τα μυστικά της τέχνης της, ειρωνικό και γεμάτο χιούμορ, πικρό για έναν καινούργιο κόσμο που ανατέλλει και που δεν της ταιριάζει.

Συντελεστές:
Μετάφραση: Στρατής Πασχάλης
Σκηνοθεσία: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Σκηνικά: Όλγα Μπρούμα
Ενδηματολογική επιμέλεια: Σταματία Μέγκλα
Μουσική επιμέλεια: Πέτρος Μπούρας
Φωτισμοί: Νίκος Βλασσόπουλος

Τα κοστούμια της κυρίας Ναυπλιώτου επιμελήθηκε ο Βασίλης Ζούλιας.

Παίζουν:
Μαρία Κάλλας Μαρία Ναυπλιώτου
Σοπράνο Α’: Εύα Γαλογαύρου
Σοπράνο Β’ (Διπλή διανομή): Δάφνη Δαυίδ, Ληττώ Μεσσήνη
Τενόρος: Γιώργος Φλωράτος

Πιανίστας (Διπλή διανομή): Πέτρος Μπούρας, Αλέξανδρος Αβδελιώδης
Stage Hand: Δημήτριος Ψύλλος

Θέατρο Δημήτρης Χορν, Αμερικής 10 Αθήνα
Τετάρτη στις 19:00, Πέμπτη έως Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00

 

***

 

ΑΓΡΙΟΣ ΣΠΟΡΟΣ

Θέατρο Επί Κολωνώ

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ 5Η ΧΡΟΝΙΑ!

Μία παράσταση του Γιάννη Τσίρου σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη στο θέατρο Επί Κολωνώ.

Κοινωνικό δράμα με πικρό χιούμορ στο παρακμιακό πλαίσιο ενός ελληνικού επαρχιακού τοπίου. Ένα τοπίο όπου η ανυπακοή σε διατάξεις και νόμους αποτελεί καθημερινή άσκηση επιβίωσης, όπου οι τυχόν κατηγορούμενοι δεν κατανοούν ποτέ με ακρίβεια τους λόγους για τους οποίους κατηγορούνται και όπου οι προκαταλήψεις, όπως όλων μας άλλωστε, μετατρέπουν μισές αλήθειες σε ακράδαντα κατηγορητήρια.

Λίγα λόγια για την υπόθεση του έργου:

Με την αυτοσχέδια καντίνα που έστησε ο Σταύρος σε μια απόμερη παραλία προσπαθεί να φέρνει βόλτα τα χρέη που τον έχουν ζώσει πουλώντας σουβλάκια τα καλοκαίρια στους λιγοστούς τουρίστες. Όμως η μυστηριώδης εξαφάνιση ενός νεαρού γερμανού θα φέρει φέτος τα πάνω κάτω. Οι σε βάρος του υποψίες απ’ τους γερμανούς που κατέφθασαν στην περιοχή διχάζουν στην αρχή το χωριό, αλλά όλοι σιγά-σιγά θα θυμηθούν ότι η καντίνα είναι αυθαίρετη, το φυσικό τοπίο παραβιάζεται, η γεννήτρια δημιουργεί ηχορύπανση, το χοιροστάσιό του, που βρωμάει, δεν έχει και άδεια και… πάει λέγοντας. Άσε που αυτός είναι κι ο σφάχτης της περιοχής. Οι υποψίες που με τα συμφραζόμενα και τις προκαταλήψεις έγιναν βεβαιότητες θα μείνουν μετέωρες όταν οι έρευνες θα στραφούν αλλού. Τίποτα όμως δεν θα είναι όπως πριν. Μόνο η ακλόνητη πεποίθηση του Σταύρου, που θα παλεύει αενάως με νύχια και με δόντια, πως οι άλλοι ευθύνονται για όλα.

ΌΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:https://docs.google.com/document/d/1eoPJGpm5cgwyVoWlvosql7bFs1mny_1q182mItBMo-E/edit?usp=sharing

[με την αγορά του εισιτηρίου αποδέχεστε τους όρους χρήσης]

Αγορά και παραλαβή μειωμένων εισιτήριων μπορεί να γίνει μόνο από το ταμείο του θεάτρου με την επίδειξη αντίστοιχου δικαιολογητικού/κάρτας

Τα εισιτήρια σε τιμή προσφοράς ισχύουν για τον μήνα Οκτώβριο και η μεταφορά τους μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο στη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Facebook Page Θέατρο Επί Κολωνώ: https://www.facebook.com/epikolono.gr/

Βραβεία Κοινού του Αθηνοράματος

Άγριος Σπόρος – 3ο Βραβείο καλύτερης παράστασης
Ελένη Σκότη – 3ο Βραβείο Σκηνοθεσίας
Τάκης Σπυριδάκης – 1ο Βραβείο ανδρικής ερμηνείας

35η απονομή Κορφιάτικων βραβείων

Γιάννης Τσίρος – Βραβείο νεοελληνικού έργου – βραβείο Νίκος Ζακόπουλος για τη συγγραφή του έργου “Άγριος Σπόρος”
Ντάνη Γιαννακοπούλου – Βραβείο γυναικείας ερμηνείας “Μαίρη Αρώνη”

4η απονομή Βραβείων all4fun

1ο Βραβείο καλύτερης παράστασης
Τάκης Σπυριδάκης – Βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας της χρονιάς

2 Οκτώβρη – 30 Νοέμβρη

Τετάρτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:15, Κυριακή στις 19:30

 

***

 

«Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν» του Μπέρτολτ Μπρεχτ, στο θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ

Από Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019
και μόνο για 30 παραστάσεις
Μία από τις καλύτερες παραστάσεις της περασμένης χρονιάς
που παρακολούθησαν
περισσότεροι από 15.000 θεατές σε όλη την Ελλάδα!
Μετάφραση – Σκηνοθεσία:
Νικορέστης Χανιωτάκης
ΠΡΟΣΦΟΡΑ
Όλα τα εισιτήρια της πρώτης εβδομάδας παραστάσεων
(2 Οκτωβρίου έως 6 Οκτωβρίου 2019)
στα 10€

Η καλλιτεχνική εταιρεία Μυθωδία (Νικορέστης Χανιωτάκης & Γεράσιμος Σκαφίδας) επαναλαμβάνει στο θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ το αριστούργημα του Μπέρτολτ Μπρεχτ «Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν» («Der gute mensch von Sezuan»), ένα από τα κορυφαία έργα της παγκόσμιας δραματουργίας σε μετάφραση-σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και πρωτότυπη μουσική Βασίλη Παπακωνσταντίνου.
Λίγα λόγια για το έργο:
Έργο τρυφερό, αστείο όσο και σκληρό, ρομαντικό όσο και ρεαλιστικό, ο «Καλός άνθρωπος του Σετσουάν» αποτελεί το έργο του Μπρεχτ με τις περισσότερες απευθύνσεις στο κοινό, με τις περισσότερες τομές στην δράση του. Οι ηθοποιοί ερμηνεύουν πολλαπλούς ρόλους, παραμένουν διαρκώς στη σκηνή συνθέτοντας ένα βουβό θίασο που σχολιάζει και υπογραμμίζει τα δρώμενα της εκάστοτε σκηνής. Τέλος, ερμηνεύουν ζωντανά την μουσική και τα τραγούδια της παράστασης. Δεν πρόκειται για διδακτικό έργο. Στο κέντρο του βρίσκεται ένα ηθικό πρόβλημα: Μπορεί ο καλός να επιβιώσει σε μια κοινωνία διεφθαρμένων;
«Πως μπορείς να είσαι καλός όταν όλα γύρω σου είναι τόσο ακριβά;»
Σεν Τε
Κεντρική θέση κατέχουν από την μία ο έρωτας, ως μια σαρωτική δύναμη που υπερβαίνει την λογική της ηρωίδας, από την άλλη η μητρότητα, που φέρνει την ηρωίδα αντιμέτωπη με την πιο ακραία εκδοχή της σκληρότητάς της – για να σώσει το παιδί της υιοθετεί ένα ακόμα σκληρότερο προφίλ. Η έγκυος Σεν Τε είναι η σκληρότερη και πιο αδίστακτη στιγμή της μεταμόρφωσής της ως Σουι Τα. Τους εμβληματικούς ρόλους του έργου ενσαρκώνουν: Σεν Τε/Σουί Τα: Πέγκυ Τρικαλιώτη, Ιδιοκτήτρια Μι Τσου: Ηρώ Μουκίου, Βανγκ: Γεράσιμος Σκαφίδας, Αεροπόρος Γιανγκ Σουν: Νίκος Πουρσανίδης, Κουρέας Σου Φου: Κώστας Κάππας, Χήρα Σιν: Μπέτυ Αποστόλου, Μαραγκός Λιν Το: Γιάννης Καλατζόπουλος, Θεός: Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος, Κυρία Γιανγκ: Ηλέκτρα Σαρρή

Υπόθεση:
Στον «Καλό άνθρωπο του Σετσουάν» (έργο γραμμένο την περίοδο 1930-1941, κατά τη διάρκεια της εξορίας του Μπρεχτ στην Σκανδιναβία) τρεις Θεοί έρχονται στην γη, με σκοπό να βρουν αρκετούς καλούς ανθρώπους που να ζουν με αξιοπρέπεια ώστε να δικαιολογήσουν την θεϊκή ύπαρξή τους και να διατηρηθεί ο κόσμος ως έχει. Έπειτα από πολλές δυσκολίες, εντοπίζουν τον μοναδικό καλό άνθρωπο: μια πόρνη στην επαρχία Σετσουάν της Κίνας, την Σεν Τε. Οι Θεοί την ανταμείβουν με ένα μεγάλο χρηματικό ποσό κι εκείνη ανοίγει ένα μικρό καπνοπωλείο. Προκειμένου να αντιμετωπίσει τους συμπολίτες της που την εκμεταλλεύονται, η Σεν Τε εφευρίσκει ένα alter ego, έναν «φανταστικό» ξάδερφο, τον σκληρό Σουί Τα, παίρνοντας την μορφή του όποτε οι περιστάσεις το απαιτούν. Πόσο καιρό, όμως, θα αντέξει να παίζει αυτόν τον διπλό ρόλο;

Συντελεστές:
Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης
Πρωτότυπη μουσική *: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Δραματολογική συνεργασία/Απόδοση στίχων: Μαριλένα Παναγιωτοπούλου

Σκηνικά – Κοστούμια: Άννα Μαχαιριανάκη
Κινησιολογία: Ειρήνη-Ερωφίλη Κλέπκου

Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Τόνια Καζάκου
Βοηθός παραγωγής: Αναστασία Γεωργοπούλου
Φωτογραφίες: Αγγελική Κοκκοβέ

* Η μουσική παίζεται ζωντανά από τους ηθοποιούς

Παίζουν: Πέγκυ Τρικαλιώτη, Ηρώ Μουκίου, Γεράσιμος Σκαφίδας, Νίκος Πουρσανίδης, Κώστας Κάππας, Μπέτυ Αποστόλου, Γιάννης Καλατζόπουλος, Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος, Ηλέκτρα Σαρρή

Θησείον, Ένα Θέατρο για τις Τέχνες
Πρεμίερα: Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Τέταρτη: 21:00
Πέμπτη: 21:00
Παρασκευή 21:00
Σάββατο 21:00
Κυριακή 21:00

ΔΙΑΡΚΕΙΑ
120 ‘ (με διάλειμμα)

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
ΤΕΤΑΡΤΗ & ΠΕΜΠΤΗ
Κανονικό: 16 €
Μειωμένο (*): 12 €
ΟΑΕΔ: 10 €
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ-ΣΑΒΒΑΤΟ-ΚΥΡΙΑΚΗ
Κανονικό: 18 €
Μειωμένο (*): 14 €
ΟΑΕΔ: 10 €

(*) Το μειωμένο εισιτήριο αφορά: φοιτητές, μαθητές, εκπαιδευτικούς, συνταξιούχους
ΕΙΔΙΚΗ ΤΙΜΗ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ
14 €
(έως την προηγούμενη ημέρα κάθε παράστασης)

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
– στο ticketservices.gr
– στο tickets.public.gr
– σε όλα τα καταστήματα PUBLIC
– τηλεφωνικά στο 210.7234567
– Εκδοτήριο Ticket Services: Πανεπιστημίου 39 – Στοά Πεσμαζόγλου
– Από το ταμείο του θεάτρου:
«θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ»
Τουρναβίτου 7, Αθήνα (Ψυρρή)
Τηλεφωνικές κρατήσεις: 210.32.55.444
(Δευτέρα – Παρασκευή 10:00 – 17:00)
Προπώληση/πώληση εισιτηρίων:
ώρες ταμείου 18:00-21:00
(ανοικτό μόνο τις ημέρες των παραστάσεων)

Πρόσβαση
«θησείον – ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ»
Τουρναβίτου 7, Αθήνα (Ψυρρή)
Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος: Σταθμός Θησείο
Μετρό: Γραμμή 3, Μοναστηράκι

 

***

 

Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα -2ος χρόνος παραστάσεων

 

***

 

“Ο πατέρας” του Αύγουστου Στρίντμπεργκ στο Θέατρο Αποθήκη

Κάπου στην Αθήνα, πίσω από τις ερμητικά κλειστές πόρτες ενός μεσοαστικού σπιτιού, δύο σύζυγοι θα συγκρουστούν μεταξύ τους μέχρι τελικής πτώσεως, με λάφυρο την κυριαρχία πάνω στο παιδί τους.

Ποιος από τους δύο συζύγους θα επικρατήσει τελικά; Πόσο αλώβητοι θα βγούνε από τη μάχη; Και το παιδί τους; Θα πάρει θέση ως προς την έκβαση του ενδοοικογενειακού αυτού πολέμου; Και με ποιο κόστος;

Η μάχη των δύο φύλων, το αρχετυπικό δίπολο ανδρική λογική – γυναικείο ένστικτο, ο αλληλοσπαραγμός μέσα σε μια σχέση με αιώνιο διακύβευμα την απόλυτη επικράτηση του ενός στον άλλο και την αδιαφιλονίκητη διατήρηση της εξουσίας, οι μικροί – ή και μεγαλύτεροι – ψυχολογικοί φόνοι που συντελούνται, ως “αναγκαίο κακό” για “καλό σκοπό”, στους κόλπους μιας καθωσπρέπει κατά τα άλλα οικογένειας, ζωντανεύουν φέτος τον χειμώνα στη σκηνή του θεάτρου Αποθήκη.

Σε μια παράσταση που, μέσα από τη διασκευή του κειμένου, φέρνει τον “πατέρα” στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, με όρους ακραίου ρεαλισμού για να καταδείξει, με τις απαραίτητες δόσεις μαύρου χιούμορ, τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας, απογυμνωμένες από τα φτιασίδια κάθε πιθανού καθωσπρεπισμού. Παθογένειες που ακόμα και σήμερα εξακολουθούν να υπάρχουν, πίσω από τις κλειστές πόρτες.

Συντελεστές:
Διασκευή – Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία- Φωτισμοί: Βασίλης Μπισμπίκης
Σκηνικά – Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου
Επιμέλεια Κίνησης: Αγγέλα Πατσέλη
Φωτογραφίες Παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή

Πρωταγωνιστούν (αλφαβητικά): Μαρίνα Ασλάνογλου, Τάσος Ιορδανίδης, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Γιάννα Σταυράκη, Νικολέτα Χαρατζόγλου

Θέατρο Αποθήκη, Σαρρή 40, Ψυρρή

Τετάρτη στις 20:00, Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 και στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00

 

***

 

Ο ουρανός κατακόκκινος” της Λούλας Αναγνωστάκη, στο FAUST Bar Theatre Arts

Ο Ουρανός Κατακόκκινος ο συγκλονιστικός μονόλογος της Λούλας Αναγνωστάκη που παρουσιάστηκε με επιτυχία στο θησείον, Ένα θέατρο για τις τέχνες, σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Σοφίας Παπουτσόγλου συνεχίζει τις παραστάσεις του από Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2019 στις 21:00 στο FAUST Bar Theatre Arts.

Είκοσι χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα στο Εθνικό Θέατρο (1998) σε σκηνοθεσία Βίκτωρος Αρδίττη, ο Ουρανός Κατακόκκινος επανέρχεται στο προσκήνιο υπό τη σκηνοθετική ματιά της Σοφίας Παπουτσόγλου, που υποδύεται τη Σοφία Αποστόλου, μία γυναίκα αποφασισμένη να συνεχίσει τη δική της επανάσταση, άνευ ορίων και άνευ όρων.

Η παράσταση υπό αυτή τη μορφή, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο 2ο Φεστιβάλ Θεατρικού μονολόγου τον Οκτώβριο 2018, στον Πολυχώρο ΕύΠολις Θέατρο στο Ν. Κόσμο, λαμβάνοντας τον 3ο έπαινο. Ακολούθησαν τέσσερις ακόμα παραστάσεις στο ίδιο θέατρο και μια παρουσίαση τον Απρίλιο του 2019 στο Σωφρονιστικό Κατάστημα Γυναικείων Φυλακών ΙΙ Κορυδαλλού.

Η υπόθεση του έργου:
Η Σοφία Αποστόλου, γόνος μιας αστικής οικογένειας, καθηγήτρια γαλλικής στο Δημόσιο με ανώτερες σπουδές στη Φιλολογία, κάτοχος επίσης της αγγλικής και της ρωσικής, χήρα ενός ωραίου άντρα, αλλά κομμουνιστή, απολυθείσα λόγω αλκοολισμού, ζει πια απέναντι από τις φυλακές Κορυδαλλού όπου είναι έγκλειστος ο άσχημος και αφελής γιος της. Ένας μονόλογος με τις σκέψεις μιας γυναίκας για τη ζωή, τις ελπίδες και τα όνειρα που διαψεύδονται μαζί με τις αξίες και τις ιδεολογίες της, με την ίδια να μπλέκεται μαζί με το παιδί της σε περίεργες “μπίζνες” εμπορίου κοριτσιών από χώρες του πρώην υπαρκτού σοσιαλισμού.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία – Ερμηνεία: Σοφία Παπουτσόγλου
Φωτογραφίες παράστασης: Ράνια Παπαδοπούλου
Επικοινωνία/Δημόσιες σχέσεις: Ράνια Παπαδοπούλου

3 Οκτωβρίου 2019 – 7 Νοεμβρίου 2019

Κάθε Πέμπτη στις 21:00

Εισιτήρια: 10€ (κανονικό), 8€ (μειωμένο), 5€ (ατέλεια)

 

***

 

“Οι 12 ένορκοι” του Reginald Rose ξανά στο Θέατρο Αλκμήνη

Στη Νέα Υόρκη του 1957, ένα αλλοδαπό αγόρι δεκαέξι χρόνων κατηγορείται για φόνο. Η τύχη του είναι στα χέρια 12 ενόρκων οι οποίοι θα αποφασίσουν αν είναι ένοχο. Σ’ αυτή την περίπτωση η θανατική ποινή είναι υποχρεωτική. Οι 12 άντρες, κλειδωμένοι σ’ ένα δωμάτιο, άλλοτε ταυτίζονται και άλλοτε συγκρούονται. Πρέπει να αποφασίσουν ομόφωνα για τη ζωή ενός ανθρώπου, αντιμετωπίζοντας, ο καθένας από αυτούς, τη συνείδησή του αλλά και τις συνειδήσεις των υπολοίπων. Οι 12 ένορκοι αντικατοπτρίζουν τις προκαταλήψεις της κοινωνίας μέσα από 12 πεντακάθαρα ψυχογραφήματα που ξετυλίγονται βίαια” μπροστά στα μάτια του θεατή.

Συντελεστές:
Κείμενο: Reginald Rose
Μετάφραση/Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη
Δραματουργική επεξεργασία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη & Νότης Παρασκευόπουλος
Σκηνικά: David Negrin
Κοστούμια: Κική Μήλιου
Πρωτότυπη μουσική: Γιώργος Περού
Κίνηση: Χριστίνα Φωτεινάκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μαγδαληνή Παλιούρα & Κατερίνα Κωνσταντέλλου
Βοηθός ενδυματολόγου: Δανάη Ανεζάκη
Φωτογραφίες: Βαγγέλης Ρασσιάς
Γραφιστική επιμέλεια: GRID FOX
Promo video: Κώστας Γεραμπίνης
Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού
Παραγωγή: A PRIORI www.a-priori.gr

Οι 12 ένορκοι (αλφαβητικά):
Νίκος Βατικιώτης, Τάσος Γιαννόπουλος, Σωτήρης Δούβρης, Μάνος Ζαχαράκος, Αλέξανδρος Καλπακίδης, Θανάσης Κουρλαμπάς, Περικλής Λιανός, Κωνσταντίνος Μουταφτσής, Κωνσταντίνος Μπάζας, Παντελής Παπαδόπουλος, Τάσος Παπαδόπουλος, Ορέστης Τρίκας

Στον ρόλο του φύλακα o Αλέξης Σταυριανός.
Τη φωνή της χαρίζει η Νένα Μεντή.

Κάθε Πέμπτη με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

Θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης 8 Πετράλωνα
Πέμπτη έως Σάββατο στις 21:30, Κυριακή στις 18:00

 

 

Μουσική

Ο Παντελής Κυραμαργιός και η Πολυξένη Καράκογλου στο Σταυρό του Νότου

Ο Παντελής Κυραμαργιός και η Πολυξένη Καράκογλου ενώνουν τις φωνές και τις μουσικές τους για να παρασύρουν το κοινό σε δυο ξεχωριστές βραδιές με μουσική και ευφορία.

Με τις βαλίτσες τους γεμάτες εμπειρίες από περιοδείες και προηγούμενα live και – κυρίως – με την ενέργεια του κοινού να τους συνοδεύει ο Παντελής Κυραμαργιός και η Πολυξένη Καράκογλου θα παρουσιάσουν ένα πλούσιο πρόγραμμα με επιλογές από τη δισκογραφία τους, τα αγαπημένα τους τραγούδια, αλλά και τραγούδια που θα διαλέξουν κάνοντας μια βόλτα από τον κήπο της παραδοσιακής μουσικής.

Την Πέμπτη 7 και την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου στο Σταυρό του Νότου ο Παντελής Κυραμαργιός και η Πολυξένη Καράκογλου ανάβουν επί σκηνής τη φωτιά της μουσικής που ζεσταίνει τις καρδιές.

Μαζί τους οι μουσικοί Άκης Γαβαλάς (ντραμς), Ιούλιος Κουτσογεωργίου (μπάσο), Γιάννης Ταύλας (ηλεκτρική κιθάρα, λαούτο), Βασίλης Ραψανιώτης (βιολί),
Νικόλας Μαύρος (μπουζούκι), Θανάσης Μάντζαρης (πλήκτρα).

Σταυρός του Νότου Club
7 Νοεμβρίου 2019 – 14 Νοεμβρίου 2019

 

***

 

Μπουάτ “Απανεμιά” – Πρόγραμμα Νοεμβρίου 2019

Δείτε το συνοπτικό πρόγραμμα.

Κυριακές του Νοεμβρίου (3, 10, 17, 24/11)
Γιώργος Μεράντζας

• 14 και 21/11
Λεωνίδας Μπαλάφας

• 19/11
Έλενα Αναγιώτου

Είσοδος: 10€ με ποτό

Μπουάτ “Απανεμιά”
Μνησικλέους και Θόλου 4

 

***

 

XatziFrageta the Band “Επιστροφή – Καταστροφή”

Οι Χατζηφραγκέτα μετά από δύο χρόνια απουσίας επανέρχονται σε full band σύνθεση στην κεντρική σκηνή του Σταυρού του Νότου τις Πέμπτες του Νοέμβρη.

Επιστρέφουν δυναμικά για να μας παρουσιάσουν με τον δικό τους μοναδικό και αυθεντικό τρόπο παλιά και νέα τραγούδια.

Οι Χατζηφραγκέτα είναι:
Πάνος Φραγκιαδάκης / Φωνή, κιθάρα
Βαγγέλης Χατζηγιάννης / Φωνή, κιθάρα
Βασίλης Τσιγκρής / Μπάσο
Γιώργος Χριστοδούλου / Τύμπανα

Σταυρός Του Νότου – Κεντρική Σκηνή, Φραντζή & Θαρύπου 35
14, 21 και 28 Νοέμβρη στις 21:30

 

 

***

 

Αστερίσκος ΕΝ.Π.ΑΝ – πρόγραμμα Νοέμβριος 2019

 

Σάββατο 2,  9, 16, 23, 30/11
Θοδωρής Κοτονιάς & Haig Yazdjian “Φωτεινά τοπία”
Γιώργος Κοντογιάννης (λύρα)
Τάσος Πούλιος (κανονάκι, φωνή)
Θάνος Χατζηαναγνώστου (τύμπανα)
Γιάννης Παπαδόπουλος (πλήκτρα)
Γενική είσοδος για το live 8€
“Πολιτιστικό γεγονός των ΕΝ.Π.ΑΝ.”

• Κυριακές βράδυ 3/11 και 24/11
Μπαμ + Μάρθα Μαυροειδή
Θεοδώρα Αθανασίου – κιθάρα
Γλαύκος Σμαριανάκης – βιολί
Χαρούλα Τσαλπαρά – ακορντεόν
Γενική είσοδος για το live 5€
“Πολιτιστικό γεγονός των ΕΝ.Π.ΑΝ.”

• Τετάρτες 6/11 & 13/11
Η Σεμέλη Παπαβασιλείου στον Αστερίσκο
Σεμέλη Παπαβασιλείου- φωνή, κιθάρα
Γλαύκος Σμαριανάκης- βιολί, φωνή
Κώστας Φωτόπουλος- μπουζούκι, κλαρίνο, φωνή
Γενική είσοδος για το live 5€
“Πολιτιστικό γεγονός των ΕΝ.Π.ΑΝ.”

• Παρασκευή 15/11
Rebetien
Αυγερινή Γάτση (ακορντεόν, τραγούδι)
Φώτης Βεργόπουλος (μπουζούκι, τραγούδι)
Κωστής Κωστάκης (κιθάρα, τραγούδι)
Γιάννης Ζαρίας (βιολί, μπαγλαμάς)
Γιάννης Κάτος (κοντραμπάσο)
Γενική είσοδος για το live 6€
“Πολιτιστικό γεγονός των ΕΝ.Π.ΑΝ.”

Αστερίσκος, Αγίου Δημητρίου 16, Ψυρρή

 

 

Κινηματογράφος

Το STUDIO δεν ξεχνά: 4 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για Βολιβία, Χιλή, Βενεζουέλα, Βραζιλία

 

***

 

«Ο Μαξίμ στην Εξουσία» των Γκρ. Κόζιντσεφ και ο Λ. Τράουμπεργκ, στους κινηματογράφους από τη New Star

 

***

 

 

***

 

 

***

 

 

***

 

«Che: Μονοπάτια, αποτυπώματα, αινίγματα» – Το βραβευμένο ντοκιμαντέρ σε πρώτη προβολή από τη NEW STAR

 

***

 

«Ντερσίμ χιλιαεννιακοσιαενενηντατεσσερα» – Ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για έναν επαναλαμβανόμενο ξεριζωμό

 

***

 

“Αττίλας 1974 – Ο βιασμός της Κύπρου” – Στους κινηματογράφους από τη New Star

 

***

 

«Οι Δώδεκα Καρέκλες» το αριστούργημα του Αλέα από 22/8 στους κινηματογράφους

 

***

 

Η σοβιετική εποποιία “Ο ήρεμος Ντον” από 15/8 στον κινηματογράφο από τη New Star

 

***

 

Οι Δεκατρείς – Επανέκδοση, στους κινηματογράφους από τη NEW STAR

 

***

 

“Cuba libre” του Jorge Luis Sánchez στους κινηματογράφους

 

***

 

«Βερολίνο, η Συμφωνία μιας Μεγαλούπολης» από τον Γερμανό αβάν-γκαρντ πρωτοπόρο του κινηματογράφου Βάλτερ Ρούτμαν

 

***

 

Η «Πένθιμη Παρέλαση των Ρόδων» του Τόσιο Ματσουμότο – Πρώτη φορά σε εμπορική διανομή

 

***

 

Η ταινία του Τόμας Γκουτιέρεζ Αλέα, μια από τις κορυφαίες στιγμές του κουβανικού κινηματογράφου, είναι μια εξαιρετικά ευρηματική σάτιρα κατά της γραφειοκρατίας και των εντελώς παράλογων κανόνων λειτουργίας και των μηχανισμών της. Από 20/6 σε επανέκδοση από τη New Star.

Ο αριστουργηματικός «Θάνατος ενός γραφειοκράτη» σε επανέκδοση από τη New Star

 

***

 

Το αριστούργημα του G. W. Pabst με την αξεπέραστη Louise Brooks

Diary of a Lost Girl (1929) – Το αριστούργημα του G. W. Pabst σε επετειακή επανέκδοση

 

***

 

Η πρώτη ομιλούσα ταινία του Σεργκέι Αϊζενστάιν, μια μεγαλόπνοη επική δημιουργία, την οποία ο ιστορικός του κινηματογράφου Ζορζ Σαντούλ αποκάλεσε εύστοχα «φιλμική όπερα», είναι η ταινία «Αλεξάντερ Νιέφσκι».

«Αλεξάντερ Νιέφσκι» ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΣΕΡΓΚΕΙ ΑΙΖΕΝΣΤΑΙΝ από 15/5 σε επανέκδοση στους κινηματογράφους

 

***

 

Το αφιέρωμα της New Star στα 60χρονα της Κουβανικής Επανάστασης, από 2 Μαΐου συνεχίζεται:

***

ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΟΜΟ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ – Ναζιστικό Στρατόπεδο Παύλου Μελά Θεσσαλονίκη 1941-44

ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΟΜΟ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ – Ναζιστικό Στρατόπεδο Παύλου Μελά Θεσσαλονίκη 1941-44

 

***

 

«Στα Αρβανίτικα» της Κατερίνας Μάρθας Κλαρκ – Από 25 Απρίλη σε Α΄ προβολή αποκλειστικά στον κινηματογράφο STUDIO new star art cinema

Η πρώτη κινηματογραφική έρευνα και καταγραφή που έχει γίνει μέχρι σήμερα για τους Αρβανίτες.

«Στα Αρβανίτικα» της Κατερίνας Μάρθας Κλαρκ – Από 25 Απρίλη σε Α΄ προβολή

 

***

 

Clandestinos (1987), του Fernando Perez

 

***

 

“Μνήμες υπανάπτυξης” του Τόμας Γκουτιέρεζ Αλέα,  στους κινηματογράφους από την New Star

***

“Μια Νύχτα στην Κόλαση”, στους κινηματογράφους από την New Star

 

 

***

 

«Το σιωπηλό μονοπάτι» της Τζέλης Χατζηδημητρίου

 

***

 

Η Ιστορία της Πράσινης Γραμμής – Μια νέα κυπριακή ταινία στους κινηματογράφους

 

***

 

Ο δρόμος μας – Στους κινηματογράφους το ντοκιμαντέρ για τα 100 χρόνια του ΚΚΕ

 

***

 

Πρόγραμμα προβολών του STUDIO new star art cinema 

ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ Τηλ 210-8640054

Εισ.: € 7.00,
Παιδ.-φοιτ./ άνω των 65 & Εκπαιδευτικοί/Ατέλεια/Στρατιωτικο €5.00,
Άνεργοι €3.00. Οικογενειακό πακέτο τριών ατόμων €10.00.
Κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ τα δύο άτομα € 7,00, κάθε ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ €5.00.
Parking διαθέσιμο κάτω από τον κινηματογράφο

Ώρες προβολών από 14/11/19 εως 20/11/19

1)ΛΕΥΚΟ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ των Χαϊνοφσκι & Σόιμαν  
   από Πέμπτη έως Κυριακή στις 19:00
2)MAKE THE ECONOMY SCREAM του ‘Άρη Χατζηστεφάνου
  από Πέμπτη έως Κυριακη στις 20:15
3)COCALERO του Αλεχάνδρο Λάντες  
  από  Πέμπτη έως Κυριακή  στις 21:30
4)Η ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΔΙΗΡΚΕΣΕ 21 ΧΡΟΝΙΑ του Καμίλο Ταβλαρες
  από Πέμπτη έως Κυριακή στις 22:45
5) «Ο ΜΑΞΙΜ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ »   των Γκριγκόρι Κόζιντσεφ και Λεονίντ Τράουμπεργκ  
  από Πέμπτη έως Κυριακή στις 17.00
6)ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΙΒΑΝ  του ΑΝΤΡΕΙ ΤΑΡΚΟΦΣΚΙ
  ΣΑΒΒΑΤΟ-ΚΥΡΙΑΚΗ στις 15.00
7) <Βερολίνο, η Συμφωνία μιας Μεγαλούπολης> του  Βάλτερ Ρούτμαν
   ΣΑΒΒΑΤΟ-ΚΥΡΙΑΚΗ στις 14.00 
   και  ΔΕΥΤΕΡΑ εως ΤΕΤΑΡΤΗ στις 20.15
8) ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΜΑΣ  του ΝΙΚΟΥ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ
   ΔΕΥΤΕΡΑ εως ΤΕΤΑΡΤΗ στις 19.00
9) Ο Λένιν τον Οχτώβρη του ΜΙΧΑΗΛ ΡΟΜΜ 
    ΔΕΥΤΕΡΑ εως ΤΕΤΑΡΤΗ στις 17.00  
10) Ο Λένιν  στα 1918 του ΜΙΧΑΗΛ ΡΟΜΜ    
    ΔΕΥΤΕΡΑ εως ΤΕΤΑΡΤΗ στις 21.30 

 

 

Εκθέσεις

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 10χρονα του Μουσείου της Ακρόπολης, εγκαινιάστηκε η περιοδική έκθεση: “Σμίλη και Μνήμη. Η συμβολή της μαρμαροτεχνίας στην αναστήλωση των μνημείων της Ακρόπολης”.

“Σμίλη και Μνήμη. Η συμβολή της μαρμαροτεχνίας στην αναστήλωση των μνημείων της Ακρόπολης”

 

***

 

“Ρήγας και επανάσταση” – Για το έργο και το μαρτυρικό τέλος του Ρήγα και των επτά συντρόφων του

“Ρήγας και επανάσταση” – Για το έργο και το μαρτυρικό τέλος του Ρήγα και των επτά συντρόφων του

 

***

 

«Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Πηγή αστείρευτης έμπνευσης και αιτία βαθιάς αισθητικής συγκίνησης, το Ωραίο, αποτυπώνεται οπτικά στα αρχαία έργα τέχνης, συνιστώντας μια διαρκώς μεταβαλλόμενη εικόνα στην ιστορία της ανθρώπινης δημιουργίας.

Η νέα περιοδική έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» αναδεικνύει τις διαφορετικές εκφράσεις αισθητικής σε ετερογενή κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα από τη νεολιθική περίοδο μέχρι την ύστερη αρχαιότητα, αξιοποιώντας το εξαιρετικά ευρύ χρονολογικό φάσμα που καλύπτουν οι συλλογές του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Τριακόσιες σαράντα αρχαιότητες από τις πλούσιες συλλογές του σε συνδυασμό με σύγχρονα ψηφιακά μέσα, προσφέρουν μια αισθητική πανδαισία και υπόσχονται ένα ταξίδι στο χρόνο γεμάτο αισθητικές απολαύσεις.

«Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Η περιοδική έκθεση «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» αποτελεί το τελευταίο μέρος της εκθεσιακής τριλογίας που σχεδιάστηκε για να τιμήσει την επέτειο των 150 χρόνων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου από τη θεμελίωση του εμβληματικού κτιρίου που το στέγασε.

Η τριλογία άνοιξε το 2015 με την έκθεση «”Ένα όνειρο ανάμεσα σε υπέροχα ερείπια…” Περίπατος στην Αθήνα των περιηγητών, 17ος-19ος αιώνας», όπου μεταξύ άλλωναναδείχθηκε το πολιτισμικό περιβάλλον μέσα στο οποίο διαμορφώθηκε η ανάγκη για την ίδρυση του Εθνικού Μουσείου, και συνεχίστηκε με τις «Οδύσσειες», μια έκθεση που αποτύπωσε αφαιρετικά και συμβολικά τη διαχρονική προσπάθεια του ανθρώπου για δημιουργία και εξέλιξη.

Η έννοια του Ωραίου, την οποία πραγματεύεται η τρίτη στη σειρά έκθεση, συνιστά τον ιδανικό επίλογο, αφού η καλλιέργεια έρωτος προς τας καλάς τέχνας ήταν θεμελιώδης ανάμεσα στους καταστατικούς σκοπούς του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (ΒΔ 31.7.1893). Επικεντρωμένη στην πνευματικότερη και υψηλότερη στιγμή της ανθρώπινης δημιουργίας, η έκθεση υποστηρίζει την αισθητική ενατένιση, καλώντας ταυτόχρονα τους θεατές να διερευνήσουν την πνευματική βάση των αισθητικών επιλογών.

Το εκθεσιακό αφήγημα αρθρώνεται σε τέσσερα μέρη

Στην «Αιώνια αισθητική» παρουσιάζονται επιλεγμένα αντικείμενα της καθημερινότητας, που καταγράφουν τις συνεχείς εναλλαγές και τις διαφορετικές εκφράσεις αισθητικής στην ανθρώπινη διαχρονία. «Το ωραίο και το επιθυμητό» επιχειρεί μια ουσιαστική προσέγγιση στις αισθητικές προτιμήσεις των αρχαίων κοινωνιών με βάση όσα αποκαλύπτουν οι αρχαίοι ελληνικοί μύθοι για την ομορφιά και τα αρχαιολογικά ευρήματα που αφορούν την ένδυση, την κόμμωση, τα κοσμήματα και τον καλλωπισμό. Το τρίτο μέρος με τίτλο «Προβάλλοντας το σώμα» παρακολουθεί την έκφραση του ωραίου στην εικαστική απόδοση του ανθρώπινου σώματος από τη νεολιθική περίοδο μέχρι τους ιστορικούς χρόνους. Στο τέλος, «Η ατέρμονη αναζήτηση»αποσκοπεί στον αισθητικό στοχασμό ως προς τη σημασία του ωραίου και την αξία του για τον άνθρωπο.

Την έκθεση θα πλαισιώσουν καθ’ όλη τη διάρκειά της πολλά πειραματικά εργαστήρια. Επιστήμονες, καλλιτέχνες και τεχνίτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα προσφέρουν την ειδική τους γνώση για να εξηγήσουν στους επισκέπτες τις πειραματικές τους προσεγγίσεις στην υφαντική της νεολιθικής περιόδου, το ένδυμα στο Αιγαίο κατά τη δεύτερη χιλιετία π.Χ., τη μυκηναϊκή ενδυμασία, την πολυχρωμία των αρχαίων γλυπτών και την απόδοση του Ωραίου στην αρχαία ελληνική μουσική.

Την έκθεση συνοδεύει επιστημονικός κατάλογος στα ελληνικά, έκδοση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων. Θα επακολουθήσει σύντομα και η αγγλική έκδοση.

Η έκθεση θα είναι ανοιχτή για το κοινό από τις 26 Μάη.

Ώρες λειτουργίας (θερινό ωράριο ως 31/10):

Δευτέρα 13.00-20.00

Τρίτη – Κυριακή 8.00-20.00

 

***

 

Το Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών με πυρήνα την συλλογή της Μαρίας Αργυριάδη, η οποία συγκαταλέγεται στις δέκα καλύτερες της Ευρώπης, παρουσιάζει παιχνίδια, βιβλία, έντυπα, ρουχισμό και αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από την Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και την Αμερική.

Η ελληνική συλλογή περιλαμβάνει βρεφικά και παιδικά παιχνίδια και άλλα αντικείμενα από τους αρχαίους έως τους νεότερους χρόνους: χειροποίητα παραδοσιακά παιχνίδια, πανηγυριώτικα και εμπορικά παιχνίδια του 20ού αι., επιτραπέζια παιχνίδια, καθώς και ομαδικά παιχνίδια δρόμου και παιδικά έθιμα. Ξεχωρίζουν τα παιχνίδια που έφτιαξαν μέλη των Κ.Α.Π.Η. (Κέντρων Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων), αναβιώσεις αυτών που έπαιζαν ως παιδιά.

Η ευρωπαϊκή συλλογή αποτελείται από αστικά και λαϊκά παιχνίδια από το 18ο έως τον 20ό αι., κυρίως από την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, καθώς και από ευρωπαϊκές κούκλες με φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ – Λεωφ. Ποσειδώνος 14 & Τρίτωνος 1, 175 61 Παλ. Φάληρο

Μέρες και ώρες λειτουργίας: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00 – 18:00

 

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: