Τάκης Βαρελάς: «Farindola Το γράμμα που δεν έφτασε ποτέ» – Έκθεση εικαστικών και βιβλιοπαρουσίαση στη Λαμία

Οι εκδόσεις ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ, και η ΤΕ ΦΘΟΙΩΤΙΔΑΣ του ΚΚΕ παρουσιάζει την Εικαστική Έκθεση  και το βιβλίο του ζωγράφου Τάκη Βαρελά, «FARINDOLA Το γράμμα που δεν έφτασε ποτέ» από το Σάββατο 9 Απριλίου έως και την Κυριακή 17 Απρίλιου, στο  Μουσείο Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας του Δήμου Λαμίας, Οθωνος 47 στη Λαμία.

Οι εκδόσεις ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ, και η ΤΕ ΦΘΟΙΩΤΙΔΑΣ του ΚΚΕ παρουσιάζει την Εικαστική Έκθεση  και το βιβλίο του ζωγράφου Τάκη Βαρελά, «FARINDOLA Το γράμμα που δεν έφτασε ποτέ» από το Σάββατο 9 Απριλίου έως και την Κυριακή 17 Απρίλιου, στο  Μουσείο Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας του Δήμου Λαμίας, Οθωνος 47 στη Λαμία.

Το 2022 οι εκδόσεις ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ συμπληρώνουν εφέτος 50 χρόνια. 

Στα πλαίσια αυτά, εντάσσεται και η έκδοση του βιβλίου του ζωγράφου Τάκη Βαρελά, «Farindola To γράμμα που δεν έφτασε ποτέ» με ταυτόχρονη έκθεση των εικαστικών έργων του ομότιτλου βιβλίου.

Μια ενδιαφέρουσα πολυμορφική δουλειά του ζωγράφου, με ταξικό πρόσημο στα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιεί, δηλαδή, ο συνδυασμός του εικαστικού σχεδίου, του λόγου, της ιστορικής κοινωνικής και πολιτικής  έρευνας, αλλά ταυτόχρονα, αποτυπώνει και επικαιροποιεί με τη συμμετοχή του στα δρώμενα, ένα έντεχνο εικαστικό ρεπορτάζ.

Στην έκθεση παρουσιάζονται 40 εικαστικά έργα  που δημιουργήθηκαν κατά την παραμονή του στη Farindola της Ιταλίας. 

Σημαντικό μέρος της έκθεσης αφιερώνεται στή μεγάλη έκρηξη του Ανθρακωρυχείο  Vois de Cazier του Βελγίου  στις 8 Αυγούστου του 1956, στην οποία βρήκαν το θάνατο 262 ανθρακωρύχοι, κυρίως μετανάστες από την Ιταλία, το Βελγικό, τη Γαλλία, τη Γερμάνια, την Ουγγαρία, την Πολωνία, την Τουρκία, την Ισπανία, την Ελλάδα, το Μαρόκο και την Αλγερία εκ  των οποίων 60 ήταν από την Farindola της Ιταλίας. 

Στα έργα αποτυπώνονται οι σκληρές συνθήκες εργασίας των ανθρακωρύχων. Σε άλλο τμήμα της έκθεσης παρουσιάζονται έργα από τα μεταλλεία Βωξίτη της Στερεάς Ελλάδας και την μεταλλουργία.

Είναι σημαντικό να σημειώνουμε ότι ζωγράφος Τάκης Βαρελάς, επέλεξε την Λαμία  να παρουσιάζει σε πρώτη  προβολή το Videoart «Vois de Cazier», ένα οπτικοακουστικό εικαστικό έργο το οποίο μας εισάγει στις στοές των ορυχείων, με πραγματικό ήχο, σε συνδυασμό με τα εικαστικά έργα για τους ανθρακωρύχων και την έκρηξη στο ορυχείο. 

Το viedoart ντύνει μουσικά το εμβληματικό τραγούδι της μετανάστευσης «Ξεχωρίσματα», σε ερμηνεία του Γιώργου Μεράντζα, το οποίο αποτυπώνει τα αισθήματα των εκατομμυρίων μεταναστών της πατρίδα μας.

Τα εγκαίνια της έκθεση εικαστικών και η παρουσίαση του βιβλίου θα γίνουν το Σάββατο 09 Απριλίου 2022, ώρα 19:00στο Μουσείο Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας Λαμίας, Όθωνος 47 Λαμία

Το βιβλίο και το έργο του ζωγράφου παρουσιάζουν:

Η Φιλόλογος και Γραμματέας της Τ.Ε. Φθιώτιδας του ΚΚΕ Ανδριάννα Μπαφούτσου, 

Ο  γλύπτης Δημήτρης Δήμου, μέλος της Εφορίας Γλυπτικής του ΕΕΤΕ

Για το έργο του θα μιλήσει ο ζωγράφος – συγγραφέας Τάκης Βαρελάς

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Εκδήλωση – συζήτηση

Η πολιτιστική βιομηχανία της ΕΕ, 

στρατηγικό εργαλείο αλλαγής της Ιστορίας

Μουσείο Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας Λαμίας 

Κυριακή 17 Απριλίου 2022 ώρα 19:00  

 

Εισηγητές: 

Αντώνης Μυρωδιάς, Γλύπτης, μέλος της Εφορείας Γλυπτικής του ΕΕΤΕ, 

Βαρελάς Τάκης, Ζωγράφος, μέλος του ΔΣ του ΟΣΔΕΕΤΕ & μέλος του ΔΣ του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης – ΕΜΣΤ ( Εκπρόσωπος του ΕΕΤΕ), 

Ανδριάννα Μπαφούτσου, φιλόλογος γραμματέας της ΤΕ Φθιώτιδας του ΚΚΕ

(Θα ακολουθήσει συζήτηση)

 

Η είσοδος για το κοινό στην έκθεση και την εκδήλωση συζήτηση, είναι ελεύθερη

 

Διάρκεια της έκθεσης: 

Σάββατο 9 Απριλίου έως και την Κυριακή 17 Απρίλιου,

 

Ώρες Λειτουργείας

Καθημερινά από: 10:00 έως 14:00 και 18:00 έως 20:00

Σάββατο & Κυριακή από: 11:00 έως 20:00

 

Βιογραφικό σημείωμα του ζωγράφου Τάκη Βαρελά

Ο Τάκης Βαρελάς γεννήθηκε στον Άγιο Γεώργιο Λειβαδιάς το 1959.

Φοίτησε στο τμήμα σχεδιαστών, αρχιτεκτονικού, δομικού και ελεύθερου σχεδίου της ΣΕΛΕΤΕ.

Από το 1982 έως το 1986  εργάζεται στον «Οδηγητή», Εβδομαδιαία, τότε, εφημερίδα της Κομμουνιστικής Νεολαίας Ελλάδας ως συντάκτης ύλης, εικονογράφος, φωτογράφος.

Οι δημιουργικές και εικαστικές του ανησυχίες εκφράστηκαν στην εφημερίδα, μέσα από δεκάδες εξώφυλλα, με εικονογραφήσεις αφιερωμάτων , σκίτσα κλπ. 

Σχεδίασε, πολιτικές αφίσες, εξώφυλλα βιβλίων , και έντυπα πολιτικής επικοινωνίας 

Το 1986 μπαίνει στο χώρο της επικοινωνίας, της διαφήμισης  και των εφαρμοσμένων τεχνών. Σχεδιάζει δυο μεγάλες καμπάνιες για την συναυλία των Pink Floyd και του Steve Wonder στο Ολυμπιακό Στάδιο

Από το 1989 έως και το 2014 συνεργάζεται με την εταιρεία βιομηχανικής επικοινωνίας FALCON, με κύριο αντικείμενο το δημιουργικό και την στρατηγική επικοινωνίας.  

Σχεδίασε και επιμελήθηκε την ανάπτυξη εταιρικές ταυτότητες. Εκατοντάδες λογότυπα και σήματα, για πάρα πολλές εταιρείες, όπως επίσης και την ανάπτυξη για την Ελληνική και διεθνή αγορά για εξειδικευμένα κοινά και αγορές

Σημείο αναφοράς της περιόδου αυτής, οι εταιρείες και τα προϊόντα του μεταλλουργικού Ομίλου ΒΙΟΧΑΛΚΟ, ό  οποίος αντιπροσωπεύει το 15% των εξαγωγών της χώρας, εξάγοντας τα σε πάνω από 90 χώρες,  σε διεθνές αναγνωστικό επικοινωνιακά περιβάλλον.

Ενδεικτικά αναφέρονται οι  μεγαλύτερες εταιρείες που αξιοποίησαν τις δημιουργικές του ικανότητες όπως οι: ΒΙΟΧΑΛΚΟ, ΕΛΒΑΛ, ΧΑΛΚΟΡ, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΛΩΔΙΑ, ΕΤΕΜ, FITCO ΣΩΛΗΝΟΥΡΓΕΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ, VITRUVIT, SYMETAL, ELVAL COLOR, ERLIKON, SIDMA, SANITAS, CHERBROS, ΥΔΡΩ, και δεκάδες άλλες θυγατρικές του ομίλου ΒΙΟΧΑΛΚΟ 

Ταυτόχρονα σχεδιάζει,  εικονογραφεί και επιμελείται το μηνιαίο περιοδικό για παιδιά «Χαμόγελα & Γνώσεις

Η ζωγραφική ήταν η μεγάλη του αγάπη και το μέσο, το οποίο από τα παιδικά του χρόνια τον συνόδευε την δράση του. Πιστός στην άποψη του Πικάσο. « Θα χρησιμοποιήσω κάθε υλικό και εκφραστικό μέσο, προκειμένου να πω αυτό που θέλω να πω εγώ ελευθέρα»,

το 2010 εκθέτει για πρώτη φορά την εικαστική ενότητα «Μετ άλλων ανθρώπων έργο Ι, ΙΙ, ΙΙΙ», το οποίο παρουσιάζεται σε τρεις ατομικές εκθέσεις, στη Νίκαια Πολυχώρος Μάνος Λοϊζος, στη Αθήνα, Πολυχώρος Μελίνα Μερκούρη υπο την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων, στην Πάτρα στη Δημοτική Πινακοθήκη, υπό την αιγίδα του Δήμου Πατρών.

Η ενότητα «Μετ άλλων ανθρώπων έργο» αποτελεί σταθμό στην διαδρομή του τα επόμενα χρόνια. 

Έργο  εμπνευσμένο από τον άνθρωπο και την συμμετοχή του στην παραγωγική διαδικασία στον πρωτογενή τομέα ιδιαίτερα στη ναυπηγική βιομηχανία, την αγροτική παραγωγή, αλλά και την σχέση του ανθρώπου με την πόλη και τη ζωή.

Το 2017  εκδίδονται  από τις εκδόσεις ΕΝ ΤΥΠΟΙΣ οι δύο ποιητικές εικονογραφημένες του συλλογές, «Στα CAFÉ της Αναμονής» και  «Τα σημειωματάρια της ανησυχίας» 

Το 2018 Ολοκληρώνεται η «Νομοτέλεια». Εικαστικό έργο το οποίο σχεδιάζεται από το 2015, για συμμετοχή στο διαγωνισμό του ΥΠΠΟΑ, στη 58η Biennale της Βενετίας του 2019.

Το 2019 συμμετέχει στο Διεθνές Φεστιβάλ Εικαστικών Τεχνών στην Farindola της Ιταλίας, Το 2020 εν μέσο πανδημίας covid – 19, συμμετέχει με έργα του σε ψηφιακές ομαδικές εκθέσεις.  «Μένουμε δυνατοί και Αλληλεγγύη», «Εξω οι βάσεις των ΗΠΑ», «Αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη», 

Την ίδια χρόνιά δημιουργεί το λογότυπο της Ελληνικής επιτροπής για την απονομή του Νόμπελ Ειρήνης 2021,στην Ταξιαρχία των γιατρών της Κούβας «Henree  Rivee»

Συμμετέχει στην Τιμητική Επιτροπή για την απονομή του Νόμπελ Ειρήνης στου Γιατρούς της Κούβας, με την ιδιότητα του Αντιπροέδρου.

Το 2021 δημιουργεί 12 έργα με τίτλο «Η Κούβα δεν είναι μόνη της!» τα οποία αναπαράγονται σε 300 συλλεκτικά αντίτυπα, των οποίων όλα τα έσοδα διατέθηκαν στο λαό της Κούβας

Την Άνοιξη του 2021 παρουσιάζει την εικαστική ενότητα 50 έργων «Καλλιεργώντας την Άνοιξη» και το μονόγραμμα της, σε 100 συλλεκτικά αντίτυπα.

Το Νοέμβριο του 2021 εκδίδεται το μονόγραμμα – βιβλίο « FARINDOLA. Το γράμμα που δεν έφτασε ποτέ», από το εκδοτικό Σύγχρονη Εποχή

Το 2022 Με αφορμή τα σύννεφα του πολέμου, προάγγελου της  εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, δημοσιεύει στον 902gr 32 έργα και δυο video art με τίτλο «Ανησυχούν τα πουλιά», προσκαλώντας σε εγρήγορση υπεράσπισης της Ειρήνης. Τα έργα αφιερώθηκαν στην ΕΕΔΥΕ, ως συμβολή στο αγώνα της για την Ειρήνη και το Αντιιμπεριαλιστικό κίνημα. ¨Όμως, μιας και η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία, , ο ζωγράφος άλλαξε τον τίτλο στην έντυπη έκδοση του έργου σε: «Τι και εάν τα πουλιά ανησυχούν…» υποδηλώνοντας την αναγκαιότητα της διαρκούς αγώνα των λαών απέναντι στην Ιμπεριαλιστική βαρβαρότητα που γενούν τους πολέμους.

Στρατευμένος καλλιτέχνης στον αγώνα της κατάργησης της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο συμμετέχει στους κοινωνικούς και πολιτικούς αγώνες της εργατικής τάξης, και του κινήματος των εικαστικών καλλιτεχνών διετέλεσε Γενικός Γραμματέας του ΔΣ του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος ( ΕΕΤΕ), είναι εκπρόσωπος του ΕΕΤΕ στο ΔΣ του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και μέλος του ΔΣ του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης Εφαρμοσμένων Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας ( ΟΣΔΕΕΤΕ).

Το έργο του παρουσίασε σε 10 Ατομικές και σε δεκάδες Ομαδικές Εκθέσεις

Έργα του ζωγράφου Τάκη Βαρελά  βρίσκονται στο Αρχείο του ΚΚΕ, σε ιδιωτικές συλλογές, Δημόσια και Ιδιωτικά Ιδρύματα, επιχειρήσεις, Δήμους και κοινωνικούς φορείς.

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: