Παρασκευή 17 Γενάρη 2020 – Τι… παίζει σήμερα;

Μουσική, Θέατρο, Κινηματογράφος, Εικαστικά, Βιβλίο, Εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις – προτάσεις για έξοδο.

Η «Όμορφη Πόλη» του Μίκη Θεοδωράκη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

 

 

«Ντοκουμέντο – Η Μάχη της Αθήνας»: Πέμπτη βδομάδα προβολών στο STUDIO – Προσφορά για τους αναγνώστες της “Κατιούσα”

 

 

Θέατρο

«Η Μέση Διάρκεια Ζωής των Πλυντηρίων», της Ελίζε Βίλκ, δεν έχει ξαναπαιχτεί στην Ελλάδα. Η Μαίρη Ραζή και ο Σωτήρης Τσόγκας παρουσιάζουν μια αντισυμβατική κωμωδία, βαθιά ανθρωποκεντρική που συνδυάζει σάτιρα, υπερβολή, κωμωδία, λυρισμό, σε σκηνοθεσία Νίκου Σακαλίδη. Από 22 Νοέμβρη, κάθε Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00, στο Θέατρο «Πρόβα».

Χορηγός επικοινωνίας: Κατιούσα

 

***

 

Με διθυραμβικές κριτικές και μεγάλη αποδοχή του κοινού, η παράσταση «Άνθρωποι και Ποντίκια», το αριστούργημα του Τζον Στάϊνμπεκ, σε θεατρική διασκευή της Σοφίας Αδαμίδου και σκηνοθεσία του Βασίλη Μπισμπίκη, επιστρέφει από τις 17 Οκτωβρίου στον CARTEL ΤΕΧΝΟΧΩΡΟ.

 

***

 

«Κατανόησέ με ή σε Καταβροχθίζω» από τη θεατρική ομάδα Ανδρομέδα, στον Πολυχώρο Vault

 

***

 

 

***

 

«Ρόουζ» με τη Δέσποινα Μπεμπεδέλη στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο

 

***

 

“Μήδεια” του Μποστ στο Θέατρο Θησείον

Διάρκεια: 110′

Η καλλιτεχνική εταιρεία “Μυθωδία” επέλεξε την ανατρεπτική σατιρική κωμωδία του Μποστ “Μήδεια” ως κεντρική της παράσταση για την σεζόν 2019-2020 σε παραγωγή Γεράσιμου Σκαφίδα.

Στη Μήδεια, ο Μέντης Μποσταντζόγλου (Μποστ) ξεκίνησε να γράψει ένα έργο βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη και κατέληξε να μιλάει σε δεκαπεντασύλλαβο για μια γυναίκα στυγνή, κακούργα δολοφόνισσα, που έσφαξε τα παιδιά της επειδή ήτανε κάτι παλιόπαιδα που δεν παίρνανε τα γράμματα και δεν θέλανε να δουλέψουν. Σαν να μην της έφταναν όλα αυτά είχε κι έναν άντρα, τον Ιάσωνα, που την κεράτωνε από πάνω και ήθελε να παντρευτεί την πριγκίπισσα της Κορίνθου. Έτσι, θολωμένη η Μήδεια από τη ζήλια, αρπάζει το χασαπομάχαιρο απ’ την κουζίνα και φευ! Αντί να σφάξει τα παιδιά της σκοτώνει κάτι συμμαθητές τους που είχανε πάει στο σπίτι να τα συναντήσουν. Με την μοναδικότητα της γραφής του, ο Μποστ μετατρέπει την τραγική ηρωίδα του Ευριπίδη σε μια -μέχρι δακρύων από τα γέλια-κωμικοτραγική φιγούρα και παράλληλα, με αριστοφανικές μεταφορές και συνεχείς παρερμηνείες, καυτηριάζει τη νεοελληνική πραγματικότητα.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης
Πρωτότυπη Μουσική*: Monika
Σκηνικά: Αρετή Μουστάκα
Κοστούμια: Χριστίνα Πανοπούλου
Χορογραφίες-Επιμέλεια κίνησης: Ειρήνη – Ερωφίλη Κλέπκου
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάννα Παπασάββα
Βοηθός παραγωγής: Αναστασία Γεωργοπούλου
Προβολή – Επικοινωνία: BrainCo (Υπεύθυνη project: Σταυρούλα
Κεντιέ)

* Η μουσική παίζεται ζωντανά από τους ηθοποιούς

Διανομή:
Μήδεια: Μάκης Παπαδημητρίου
Καλόγρια Πόλυ: Μίνα Αδαμάκη
Οιδίποδας: Κώστας Τριανταφυλλόπουλος
Ευριπίδης: Γιάννης Δρακόπουλος
Ιάσωνας: Νίκος Πουρσανίδης
Τροφός: Γεράσιμος Σκαφίδας
Αντιγόνη: Μπέτυ Αποστόλου
Κορυφαία Χορού: Άννα Κλάδη

Έξτρα παραστάσεις: Δευτέρα 23 και 30 Δεκεμβρίου 2019, στις 21:15

Θησείον, Ένα θέατρο για τις Τέχνες, Τουρναβίτου 7 Θησείο

Τετάρτη , Πέμπτη στις 19:00
Παρασκευή στις 21:15
Σάββατο και Κυριακή στις 19:00

 

***

 

“Masterclass” του Terrence McNally στο Θέατρο Χορν

Η παράσταση “Μasterclass” είναι το θεατρικό έργο του Αμερικανού συγγραφέα Terrence McNally, βασισμένο στο περίφημο σεμινάριο όπου δίδαξε η Μαρία Κάλλας στη Μουσική Σχολή Τζούλλιαρντ της Νέας Υόρκης στις αρχές της δεκαετίας του ’70 (71/72).

Με ραγισμένη φωνή και καρδιά, η Μαρία Κάλλας στα χρόνια του ’70, λίγο μετά το γάμο του Ωνάση με τη Τζάκι Κέννεντι και τη δική της εμβληματική εμφάνιση στην κινηματογραφική “Μήδεια” του τραγικού Παζολίνι, που η ίδια τον ερωτεύτηκε απελπισμένα, η μεγάλη αοιδός αποφασίζει να δώσει αυτά τα μαθήματα φωνητικής σε νέους τραγουδιστές της πολύ σπουδαίας και ιστορικής Μουσικής Σχολής Τζούλλιαρντ της Νέας Υόρκης. Κινήσεις απόγνωσης λίγο πριν την καταβάλει η κατάθλιψη και τη θερίσει πρόωρα ο θάνατος, πριν καν κλείσει τα πενηντατέσσερα χρόνια της.

Πάνω σε αυτό το υλικό ο Terrence McNally δημιουργεί έναν συναρπαστικό διάλογο της Κάλλας με τους σπουδαστές και τον εαυτό της, αυτοβιογραφικό, αποκαλυπτικό για τα μυστικά της τέχνης της, ειρωνικό και γεμάτο χιούμορ, πικρό για έναν καινούργιο κόσμο που ανατέλλει και που δεν της ταιριάζει.

Συντελεστές:
Μετάφραση: Στρατής Πασχάλης
Σκηνοθεσία: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Σκηνικά: Όλγα Μπρούμα
Ενδηματολογική επιμέλεια: Σταματία Μέγκλα
Μουσική επιμέλεια: Πέτρος Μπούρας
Φωτισμοί: Νίκος Βλασσόπουλος

Τα κοστούμια της κυρίας Ναυπλιώτου επιμελήθηκε ο Βασίλης Ζούλιας.

Παίζουν:
Μαρία Κάλλας Μαρία Ναυπλιώτου
Σοπράνο Α’: Εύα Γαλογαύρου
Σοπράνο Β’ (Διπλή διανομή): Δάφνη Δαυίδ, Ληττώ Μεσσήνη
Τενόρος: Γιώργος Φλωράτος

Πιανίστας (Διπλή διανομή): Πέτρος Μπούρας, Αλέξανδρος Αβδελιώδης
Stage Hand: Δημήτριος Ψύλλος

Θέατρο Δημήτρης Χορν, Αμερικής 10 Αθήνα
Τετάρτη στις 19:00, Πέμπτη έως Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00

 

***

 

ΑΓΡΙΟΣ ΣΠΟΡΟΣ

Θέατρο Επί Κολωνώ

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ 5Η ΧΡΟΝΙΑ!

Μία παράσταση του Γιάννη Τσίρου σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη στο θέατρο Επί Κολωνώ.

Κοινωνικό δράμα με πικρό χιούμορ στο παρακμιακό πλαίσιο ενός ελληνικού επαρχιακού τοπίου. Ένα τοπίο όπου η ανυπακοή σε διατάξεις και νόμους αποτελεί καθημερινή άσκηση επιβίωσης, όπου οι τυχόν κατηγορούμενοι δεν κατανοούν ποτέ με ακρίβεια τους λόγους για τους οποίους κατηγορούνται και όπου οι προκαταλήψεις, όπως όλων μας άλλωστε, μετατρέπουν μισές αλήθειες σε ακράδαντα κατηγορητήρια.

Λίγα λόγια για την υπόθεση του έργου:

Με την αυτοσχέδια καντίνα που έστησε ο Σταύρος σε μια απόμερη παραλία προσπαθεί να φέρνει βόλτα τα χρέη που τον έχουν ζώσει πουλώντας σουβλάκια τα καλοκαίρια στους λιγοστούς τουρίστες. Όμως η μυστηριώδης εξαφάνιση ενός νεαρού γερμανού θα φέρει φέτος τα πάνω κάτω. Οι σε βάρος του υποψίες απ’ τους γερμανούς που κατέφθασαν στην περιοχή διχάζουν στην αρχή το χωριό, αλλά όλοι σιγά-σιγά θα θυμηθούν ότι η καντίνα είναι αυθαίρετη, το φυσικό τοπίο παραβιάζεται, η γεννήτρια δημιουργεί ηχορύπανση, το χοιροστάσιό του, που βρωμάει, δεν έχει και άδεια και… πάει λέγοντας. Άσε που αυτός είναι κι ο σφάχτης της περιοχής. Οι υποψίες που με τα συμφραζόμενα και τις προκαταλήψεις έγιναν βεβαιότητες θα μείνουν μετέωρες όταν οι έρευνες θα στραφούν αλλού. Τίποτα όμως δεν θα είναι όπως πριν. Μόνο η ακλόνητη πεποίθηση του Σταύρου, που θα παλεύει αενάως με νύχια και με δόντια, πως οι άλλοι ευθύνονται για όλα.

ΌΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:https://docs.google.com/document/d/1eoPJGpm5cgwyVoWlvosql7bFs1mny_1q182mItBMo-E/edit?usp=sharing

[με την αγορά του εισιτηρίου αποδέχεστε τους όρους χρήσης]

Αγορά και παραλαβή μειωμένων εισιτήριων μπορεί να γίνει μόνο από το ταμείο του θεάτρου με την επίδειξη αντίστοιχου δικαιολογητικού/κάρτας

Τα εισιτήρια σε τιμή προσφοράς ισχύουν για τον μήνα Οκτώβριο και η μεταφορά τους μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο στη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Facebook Page Θέατρο Επί Κολωνώ: https://www.facebook.com/epikolono.gr/

Βραβεία Κοινού του Αθηνοράματος

Άγριος Σπόρος – 3ο Βραβείο καλύτερης παράστασης
Ελένη Σκότη – 3ο Βραβείο Σκηνοθεσίας
Τάκης Σπυριδάκης – 1ο Βραβείο ανδρικής ερμηνείας

35η απονομή Κορφιάτικων βραβείων

Γιάννης Τσίρος – Βραβείο νεοελληνικού έργου – βραβείο Νίκος Ζακόπουλος για τη συγγραφή του έργου “Άγριος Σπόρος”
Ντάνη Γιαννακοπούλου – Βραβείο γυναικείας ερμηνείας “Μαίρη Αρώνη”

4η απονομή Βραβείων all4fun

1ο Βραβείο καλύτερης παράστασης
Τάκης Σπυριδάκης – Βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας της χρονιάς

2 Οκτώβρη – 30 Νοέμβρη

Τετάρτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:15, Κυριακή στις 19:30

 

***

 

Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα -2ος χρόνος παραστάσεων

 

***

 

“Ο πατέρας” του Αύγουστου Στρίντμπεργκ στο Θέατρο Αποθήκη

Κάπου στην Αθήνα, πίσω από τις ερμητικά κλειστές πόρτες ενός μεσοαστικού σπιτιού, δύο σύζυγοι θα συγκρουστούν μεταξύ τους μέχρι τελικής πτώσεως, με λάφυρο την κυριαρχία πάνω στο παιδί τους.

Ποιος από τους δύο συζύγους θα επικρατήσει τελικά; Πόσο αλώβητοι θα βγούνε από τη μάχη; Και το παιδί τους; Θα πάρει θέση ως προς την έκβαση του ενδοοικογενειακού αυτού πολέμου; Και με ποιο κόστος;

Η μάχη των δύο φύλων, το αρχετυπικό δίπολο ανδρική λογική – γυναικείο ένστικτο, ο αλληλοσπαραγμός μέσα σε μια σχέση με αιώνιο διακύβευμα την απόλυτη επικράτηση του ενός στον άλλο και την αδιαφιλονίκητη διατήρηση της εξουσίας, οι μικροί – ή και μεγαλύτεροι – ψυχολογικοί φόνοι που συντελούνται, ως “αναγκαίο κακό” για “καλό σκοπό”, στους κόλπους μιας καθωσπρέπει κατά τα άλλα οικογένειας, ζωντανεύουν φέτος τον χειμώνα στη σκηνή του θεάτρου Αποθήκη.

Σε μια παράσταση που, μέσα από τη διασκευή του κειμένου, φέρνει τον “πατέρα” στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, με όρους ακραίου ρεαλισμού για να καταδείξει, με τις απαραίτητες δόσεις μαύρου χιούμορ, τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας, απογυμνωμένες από τα φτιασίδια κάθε πιθανού καθωσπρεπισμού. Παθογένειες που ακόμα και σήμερα εξακολουθούν να υπάρχουν, πίσω από τις κλειστές πόρτες.

Συντελεστές:
Διασκευή – Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία- Φωτισμοί: Βασίλης Μπισμπίκης
Σκηνικά – Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου
Επιμέλεια Κίνησης: Αγγέλα Πατσέλη
Φωτογραφίες Παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή

Πρωταγωνιστούν (αλφαβητικά): Μαρίνα Ασλάνογλου, Τάσος Ιορδανίδης, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Γιάννα Σταυράκη, Νικολέτα Χαρατζόγλου

Θέατρο Αποθήκη, Σαρρή 40, Ψυρρή

Τετάρτη στις 20:00, Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 και στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00

 

***

 

“Οι 12 ένορκοι” του Reginald Rose ξανά στο Θέατρο Αλκμήνη

Στη Νέα Υόρκη του 1957, ένα αλλοδαπό αγόρι δεκαέξι χρόνων κατηγορείται για φόνο. Η τύχη του είναι στα χέρια 12 ενόρκων οι οποίοι θα αποφασίσουν αν είναι ένοχο. Σ’ αυτή την περίπτωση η θανατική ποινή είναι υποχρεωτική. Οι 12 άντρες, κλειδωμένοι σ’ ένα δωμάτιο, άλλοτε ταυτίζονται και άλλοτε συγκρούονται. Πρέπει να αποφασίσουν ομόφωνα για τη ζωή ενός ανθρώπου, αντιμετωπίζοντας, ο καθένας από αυτούς, τη συνείδησή του αλλά και τις συνειδήσεις των υπολοίπων. Οι 12 ένορκοι αντικατοπτρίζουν τις προκαταλήψεις της κοινωνίας μέσα από 12 πεντακάθαρα ψυχογραφήματα που ξετυλίγονται βίαια” μπροστά στα μάτια του θεατή.

Συντελεστές:
Κείμενο: Reginald Rose
Μετάφραση/Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη
Δραματουργική επεξεργασία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη & Νότης Παρασκευόπουλος
Σκηνικά: David Negrin
Κοστούμια: Κική Μήλιου
Πρωτότυπη μουσική: Γιώργος Περού
Κίνηση: Χριστίνα Φωτεινάκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μαγδαληνή Παλιούρα & Κατερίνα Κωνσταντέλλου
Βοηθός ενδυματολόγου: Δανάη Ανεζάκη
Φωτογραφίες: Βαγγέλης Ρασσιάς
Γραφιστική επιμέλεια: GRID FOX
Promo video: Κώστας Γεραμπίνης
Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού
Παραγωγή: A PRIORI www.a-priori.gr

Οι 12 ένορκοι (αλφαβητικά):
Νίκος Βατικιώτης, Τάσος Γιαννόπουλος, Σωτήρης Δούβρης, Μάνος Ζαχαράκος, Αλέξανδρος Καλπακίδης, Θανάσης Κουρλαμπάς, Περικλής Λιανός, Κωνσταντίνος Μουταφτσής, Κωνσταντίνος Μπάζας, Παντελής Παπαδόπουλος, Τάσος Παπαδόπουλος, Ορέστης Τρίκας

Στον ρόλο του φύλακα o Αλέξης Σταυριανός.
Τη φωνή της χαρίζει η Νένα Μεντή.

Κάθε Πέμπτη με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

Θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης 8 Πετράλωνα
Πέμπτη έως Σάββατο στις 21:30, Κυριακή στις 18:00

 

***

 

“Εγώ, ο Μάρκος Βαμβακάρης” της Νάνσης Τουμπακάρη στο Θέατρο Άνεσις

Ο Θανάσης Παπαγεωργίου παρουσιάζει τον μονολόγο “Εγώ, ο Μάρκος Βαμβακάρης”.

Tο έργο της Νάνσης Τουμπακάρη βασισμένο πάνω στην αυτοβιογραφία του Μάρκου, έτσι όπως την κατέγραψε η Αγγελική Βέλλου-Κάϊλ, είναι η φωτογράφηση μιας από τις σκληρότερες περιόδους της Ελλάδας, με τρεις δικτατορίες, δύο παγκόσμιους πολέμους, τους Βαλκανικούς, τη Μικρασιατική καταστροφή, την Κατοχή, την Απελευθέρωση, τα Δεκεμβριανά, τον Εμφύλιο…

Μέσα σ’ αυτό το άστατο πολιτικό σκηνικό ο Μάρκος γράφει στίχους και μουσικές και χωρίς να το ξέρει, γίνεται αυτός που θα σφραγίσει από τότε και για πάντα το ελληνικό λαϊκό τραγούδι.Περνάει απ’ όλα τα στάδια. Σε μια περίοδο απαγόρευσης του μπουζουκιού, ζει τον ανηλεή πόλεμο όλων των μπουζουξήδων και φυσικά του δικού του, περνάει στη δειλή καθιέρωσή του ανάμεσα στους “μυημένους”, φτάνει στον κολοφώνα της δόξας του, αρρωσταίνει, παραγκωνίζεται, αλλά επιστρέφει πανηγυρικά για να καθίσει πάνω στον θρόνο που του στήσανε οι άξιοι που τον είχανε δάσκαλο.

Η είσοδος δεν θα επιτρέπεται σε παιδιά κάτω των 12 ετών.

Μικρό Άνεσις Κηφισίας 14
Παρασκευή και Σάββατο στις 21:15 και Κυριακή στις 19:00

 

 

 

 

Μουσική

Η Φωτεινή Βελεσιώτου στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο

Επιστροφή στο χώρο που συνδέθηκε περισσότερο απ’ οποιονδήποτε άλλον στην Αθήνα, για την Φωτεινή Βελεσιώτου αυτόν τον χειμώνα, το Γυάλινο Μουσικό Θέατρο.

Η φωνή της Φωτεινής Βελεσιώτου δύσκολα χαρακτηρίζεται, παρ’ όλα αυτά αποτελεί μια γέφυρα που μας ενώνει με το πιο αρχέγονο, το πιο αληθινό κομμάτι του τραγουδιού και της έκφρασης. Συγκινεί με τον πιο άμεσο τρόπο, τραγουδώντας παλιά λαϊκά που άφησαν εποχή καθώς και τραγούδια όπως οι “Μέλισσες” και τα “Διόδια” που την καθιέρωσαν στις καρδιές του κοινού όπως και το πρόσφατο “Πόσο πονάει η καρδιά” από το νέο της album “Ένας κύκλος είναι όλα”.

Από το πρόγραμμά της δε θα μπορούσαν να λείπουν κλασσικά τραγούδια αγαπημένων συνθετών που έχουν μείνει χαραγμένα στη μνήμη μας και μας αρέσει να τα τραγουδάμε.

Μαζί της η ανερχόμενη τραγουδοποιός Κωνσταντίνα Πάλλα η οποία έχει κυκλοφορήσει ήδη την πρώτη της δισκογραφική δουλειά από τη MINOS EMI με τίτλο ” Όνειρα ” και έχει γράψει για τη Φωτεινή Βελεσιώτου το ήδη αγαπημένο από τον κόσμο, ” Πόσο πονάει η καρδιά “.

Σταθεροί συνταξιδιώτες τα τελευταία χρόνια ο Γιώργος Καραμφίλλης στο μπουζούκι, ο Διονύσης Μακρής στο μπάσο, ο Θωμάς Κωστούλας στα τύμπανα και ο Νίκος Παπαναστασίου στην ενορχήστρωση, το πιάνο και το ακορντεόν.

Ηχοληψία: Γιάννης Κολεβέντης, Γιώργος Κολεβέντης
Φωτογραφίες: Ιωάννα Πάκα

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου special guest ο Κώστας Μακεδόνας 

Γυάλινο Μουσικό Θέατρο, Λ. Συγγρού 143

6 Δεκεμβρίου 2019 – 31 Ιανουαρίου 2020

 

***

Ο Κώστας Χατζής στη Σφίγγα

Ο Κώστας Χατζής είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού. Με την κιθάρα και την ιδιότυπη φωνή του ήταν ουσιαστικά ο πρώτος που τραγούδησε μπαλάντες με κοινωνικό περιεχόμενο. Πολλά τραγούδια του έχουν μείνει κλασικά.

Μαζί του τραγουδούν η Μαρία Αλεξίου και η Αντωνία Χατζίδη ενώ την ορχήστρα διευθύνει ο μαέστρος Γιώργος Παγιάτης.

3 Ιανουαρίου 2020 – 24 Ιανουαρίου 2020

 

***

 

“Πέραν, το καφέ αμάν της πόλης” – πρόγραμμα Γενάρης 2020

• Κάθε Παρασκευή, στις 23.00, στη σκηνή του “Πέραν, το καφέ αμάν της πόλης” σμίγουν δυο κι αγαπημένοι καλλιτέχνες, ο Γιώργος Ξηντάρης και η Κατερίνα Τσιρίδου, για να μας παρασύρουν σε ένα μουσικό ταξίδι σε ρεμπέτικα και λαϊκά μονοπάτια.
Είσοδος: 5€/άτομο. Ελάχιστη κατανάλωση 15€/άτομο.

• Κάθε Σάββατο, στις 23.00, το Πέραν θα φιλοξενήσει τον δεξιοτέχνη του μπουζουκιού με το εκφραστικό παίξιμο Γιώργο Κουτουλάκη, μαζί με τη τραγουδίστρια Θεοδοσία Στίγκα.
Είσοδος: 5€/άτομο. Ελάχιστη κατανάλωση 15€/άτομο.

• Η μουσική σκηνή του “Πέραν, του καφέ αμάν της πόλης” φιλοξενεί την Κυριακή 5 Ιανουαρίου το μεσημέρι στις 15.00, το γνωστό δεξιοτέχνη στο ούτι, συνθέτη, αλλά και ερμηνευτή Haig Yazdjian μαζί με τον παραδοσιακό ερμηνευτή Μάνο Κουτσαγγελίδη.
Την παρέα συμπληρώνουν ο κρουστός Κώστας Μερετάκης, ο Ταξιάρχης Γεωργούλης στο ούτι, ο Τάσος Πούλιος στο κανονάκι και ο Γιάννης Πούλιος στο βιολί.
Είσοδος: 5€/άτομο. Ελάχιστη κατανάλωση 15€.

 

 

Κινηματογράφος

Η Νύχτα τ’ Άγι’ Αντώνη [Μακρόνησος Β11]

 

***

 

 

***

 

 

***

 

 

 

 

 

Πρόγραμμα προβολών του STUDIO new star art cinema 

ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ Τηλ 210-8640054

Εισ.: € 7.00,
Παιδ.-φοιτ./ άνω των 65 & Εκπαιδευτικοί/Ατέλεια/Στρατιωτικό €5.00,
Άνεργοι €3.00. Οικογενειακό πακέτο τριών ατόμων €10.00.
Κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ τα δύο άτομα € 7,00, κάθε ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ €5.00.
Parking διαθέσιμο κάτω από τον κινηματογράφο

Ώρες προβολών από 16/1/2020 εως 22/1/2020

 AGA του του Μίλκο Λαζάροφ
 ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΙΑ στις 18.30 και 20.00
«ΚAPO»  του ΤΖΙΛΟ ΠΟΝΤΕΚΟΡΒΟ  
 ΠΕΜΠΤΗ εως ΚΥΡΙΑΚΗ  στις 22.30 
«ΓΥΜΝΟ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΛΥΚΟΥΣ»  του ΦΡΑΝΚ ΜΠΕΓΙΕΡ
ΔΕΥΤΕΡΑ εως ΤΕΤΑΡΤΗ  στις 21.30 
Η Νύχτα τ’Άγι’Αντώνη [Μακρόνησος Β11] του Θανάση Σκρουμπέλου  
 ΠΕΜΠΤΗ -ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ στις 17.00
<Ο ΝΕΟΣ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ >των ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ , ΧΡΥΣΟΒΙΤΣΑΝΟΣ ,ΖΑΧΟΣ , ΣΚΡΟΥΜΠΕΛΟΣ
ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ  στις 17.00
<Ντοκουμέντο-Η Μάχη της Αθήνας >του ΤΑΣΟΥ ΛΕΡΤΑ  
ΣΑΒΒΑΤΟ εως ΔΕΥΤΕΡΑ στις 17.00
<Βερολίνο, η Συμφωνία μιας Μεγαλούπολης> του  Βάλτερ Ρούτμαν
 ΠΕΜΠΤΗ εως ΚΥΡΙΑΚΗ  στις 21.30
ΕΙΜΑΙ Η ΚΟΥΒΑ του ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΛΑΤΟΖΟΦ
 ΚΥΡΙΑΚΗ  στις 14.30
ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ του ΑΝΤΡΕΙ ΤΑΡΚΟΦΣΚΙ   
ΚΥΡΙΑΚΗ στις 12.00

 

 

Εκθέσεις

Christian Zervos & Cahiers d’Art – H Αρχαϊκή Στροφή

 

 

***

 

«Eρριμμένες σκιές» – Γιάννης Τσαρούχης: τριάντα χρόνια από το θάνατό του

 

***

 

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 10χρονα του Μουσείου της Ακρόπολης, εγκαινιάστηκε η περιοδική έκθεση: “Σμίλη και Μνήμη. Η συμβολή της μαρμαροτεχνίας στην αναστήλωση των μνημείων της Ακρόπολης”.

 

***

 

“Ρήγας και επανάσταση” – Για το έργο και το μαρτυρικό τέλος του Ρήγα και των επτά συντρόφων του

 

***

 

«Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Πηγή αστείρευτης έμπνευσης και αιτία βαθιάς αισθητικής συγκίνησης, το Ωραίο, αποτυπώνεται οπτικά στα αρχαία έργα τέχνης, συνιστώντας μια διαρκώς μεταβαλλόμενη εικόνα στην ιστορία της ανθρώπινης δημιουργίας.

Η νέα περιοδική έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» αναδεικνύει τις διαφορετικές εκφράσεις αισθητικής σε ετερογενή κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα από τη νεολιθική περίοδο μέχρι την ύστερη αρχαιότητα, αξιοποιώντας το εξαιρετικά ευρύ χρονολογικό φάσμα που καλύπτουν οι συλλογές του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Τριακόσιες σαράντα αρχαιότητες από τις πλούσιες συλλογές του σε συνδυασμό με σύγχρονα ψηφιακά μέσα, προσφέρουν μια αισθητική πανδαισία και υπόσχονται ένα ταξίδι στο χρόνο γεμάτο αισθητικές απολαύσεις.

«Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Η περιοδική έκθεση «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» αποτελεί το τελευταίο μέρος της εκθεσιακής τριλογίας που σχεδιάστηκε για να τιμήσει την επέτειο των 150 χρόνων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου από τη θεμελίωση του εμβληματικού κτιρίου που το στέγασε.

Η τριλογία άνοιξε το 2015 με την έκθεση «”Ένα όνειρο ανάμεσα σε υπέροχα ερείπια…” Περίπατος στην Αθήνα των περιηγητών, 17ος-19ος αιώνας», όπου μεταξύ άλλων αναδείχθηκε το πολιτισμικό περιβάλλον μέσα στο οποίο διαμορφώθηκε η ανάγκη για την ίδρυση του Εθνικού Μουσείου, και συνεχίστηκε με τις «Οδύσσειες», μια έκθεση που αποτύπωσε αφαιρετικά και συμβολικά τη διαχρονική προσπάθεια του ανθρώπου για δημιουργία και εξέλιξη.

Η έννοια του Ωραίου, την οποία πραγματεύεται η τρίτη στη σειρά έκθεση, συνιστά τον ιδανικό επίλογο, αφού η καλλιέργεια έρωτος προς τας καλάς τέχνας ήταν θεμελιώδης ανάμεσα στους καταστατικούς σκοπούς του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (ΒΔ 31.7.1893). Επικεντρωμένη στην πνευματικότερη και υψηλότερη στιγμή της ανθρώπινης δημιουργίας, η έκθεση υποστηρίζει την αισθητική ενατένιση, καλώντας ταυτόχρονα τους θεατές να διερευνήσουν την πνευματική βάση των αισθητικών επιλογών.

Το εκθεσιακό αφήγημα αρθρώνεται σε τέσσερα μέρη

Στην «Αιώνια αισθητική» παρουσιάζονται επιλεγμένα αντικείμενα της καθημερινότητας, που καταγράφουν τις συνεχείς εναλλαγές και τις διαφορετικές εκφράσεις αισθητικής στην ανθρώπινη διαχρονία. «Το ωραίο και το επιθυμητό» επιχειρεί μια ουσιαστική προσέγγιση στις αισθητικές προτιμήσεις των αρχαίων κοινωνιών με βάση όσα αποκαλύπτουν οι αρχαίοι ελληνικοί μύθοι για την ομορφιά και τα αρχαιολογικά ευρήματα που αφορούν την ένδυση, την κόμμωση, τα κοσμήματα και τον καλλωπισμό. Το τρίτο μέρος με τίτλο «Προβάλλοντας το σώμα» παρακολουθεί την έκφραση του ωραίου στην εικαστική απόδοση του ανθρώπινου σώματος από τη νεολιθική περίοδο μέχρι τους ιστορικούς χρόνους. Στο τέλος, «Η ατέρμονη αναζήτηση»αποσκοπεί στον αισθητικό στοχασμό ως προς τη σημασία του ωραίου και την αξία του για τον άνθρωπο.

Την έκθεση θα πλαισιώσουν καθ’ όλη τη διάρκειά της πολλά πειραματικά εργαστήρια. Επιστήμονες, καλλιτέχνες και τεχνίτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα προσφέρουν την ειδική τους γνώση για να εξηγήσουν στους επισκέπτες τις πειραματικές τους προσεγγίσεις στην υφαντική της νεολιθικής περιόδου, το ένδυμα στο Αιγαίο κατά τη δεύτερη χιλιετία π.Χ., τη μυκηναϊκή ενδυμασία, την πολυχρωμία των αρχαίων γλυπτών και την απόδοση του Ωραίου στην αρχαία ελληνική μουσική.

Την έκθεση συνοδεύει επιστημονικός κατάλογος στα ελληνικά, έκδοση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων. Θα επακολουθήσει σύντομα και η αγγλική έκδοση.

Η έκθεση θα είναι ανοιχτή για το κοινό από τις 26 Μάη.

Ώρες λειτουργίας (θερινό ωράριο ως 31/10):

Δευτέρα 13.00-20.00

Τρίτη – Κυριακή 8.00-20.00

 

***

 

Το Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών με πυρήνα την συλλογή της Μαρίας Αργυριάδη, η οποία συγκαταλέγεται στις δέκα καλύτερες της Ευρώπης, παρουσιάζει παιχνίδια, βιβλία, έντυπα, ρουχισμό και αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από την Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και την Αμερική.

Η ελληνική συλλογή περιλαμβάνει βρεφικά και παιδικά παιχνίδια και άλλα αντικείμενα από τους αρχαίους έως τους νεότερους χρόνους: χειροποίητα παραδοσιακά παιχνίδια, πανηγυριώτικα και εμπορικά παιχνίδια του 20ού αι., επιτραπέζια παιχνίδια, καθώς και ομαδικά παιχνίδια δρόμου και παιδικά έθιμα. Ξεχωρίζουν τα παιχνίδια που έφτιαξαν μέλη των Κ.Α.Π.Η. (Κέντρων Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων), αναβιώσεις αυτών που έπαιζαν ως παιδιά.

Η ευρωπαϊκή συλλογή αποτελείται από αστικά και λαϊκά παιχνίδια από το 18ο έως τον 20ό αι., κυρίως από την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, καθώς και από ευρωπαϊκές κούκλες με φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ – Λεωφ. Ποσειδώνος 14 & Τρίτωνος 1, 175 61 Παλ. Φάληρο

Μέρες και ώρες λειτουργίας: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00 – 18:00

 

 

 

 

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: