«Πόρισμα Καρώνη» – «Βούτυρο στο ψωμί» της επιχείρησης συγκάλυψης

Συμπεράσματα που προκύπτουν από επιστημονικές υποθέσεις και αμφιλεγόμενα στοιχεία, μιας και η αλλοίωση με το μπάζωμα του τόπου του εγκλήματος στα Τέμπη αφαίρεσε κρίσιμα δεδομένα για την έρευνα, περιλαμβάνει το περιβόητο πόρισμα Καρώνη (καθηγητή του ΕΜΠ), που καταλήγει στην άκρως προβληματική διαπίστωση πως για την έκρηξη φταίνε τα έλαια των μετασχηματιστών…!

Συμπεράσματα που προκύπτουν από επιστημονικές υποθέσεις και αμφιλεγόμενα στοιχεία, μιας και η αλλοίωση με το μπάζωμα του τόπου του εγκλήματος στα Τέμπη αφαίρεσε κρίσιμα δεδομένα για την έρευνα, περιλαμβάνει το περιβόητο πόρισμα Καρώνη (καθηγητή του ΕΜΠ), που καταλήγει στην άκρως προβληματική διαπίστωση πως για την έκρηξη φταίνε τα έλαια των μετασχηματιστών…!

Το πόρισμα κατατέθηκε χτες στον εφέτη ανακριτή Λάρισας και θυμίζουμε ότι η ανάθεση της πραγματογνωμοσύνης έγινε από τον εφέτη της Λάρισας στις 21/3/23 (έναν χρόνο μετά το έγκλημα) και ο διορισμός τον Απρίλη του 2024, για να παραδοθεί σχεδόν 14 μήνες μετά. Γεγονός που από μόνο του αναδεικνύει και το προβληματικό του πράγματος.

Δηλαδή η έρευνα έγινε αφότου, με ευθύνη της κυβέρνησης και του κρατικού μηχανισμού, πραγματοποιήθηκε εκτεταμένη αλλοίωση του χώρου του εγκλήματος, το ξεμπάζωμα και μπάζωμα, η απώλεια κρίσιμων στοιχείων από το χώμα και τα βαγόνια, που πετάχτηκαν μαζί και με υπολείμματα γενετικού υλικού των θυμάτων στο γνωστό οικόπεδο στο Κουλούρι.

Πού λοιπόν βασίστηκε το πόρισμα Καρώνη;

– Στα αμφιλεγόμενα έγγραφα και αρχεία που του στάλθηκαν από τον ανακριτή και περιέχουν τα αποτελέσματα από τα δείγματα του Γενικού Χημείου του Κράτους, που τα περισσότερα πάρθηκαν μεγάλο διάστημα μετά το συμβάν (πρώτη δειγματοληψία έγινε στις 29/3/23, η αμέσως επόμενη τον Σεπτέμβρη του ’23 και συνεχίστηκαν έως τον Σεπτέμβρη του 2024).

– Στην αυτοψία μερικών σελίδων της Αστυνομίας και τα πορίσματα της Πυροσβεστικής.

– Στα βίντεο για την εμπορική αμαξοστοιχία, που βρέθηκαν …τυχαία έναν χρόνο μετά και κατά σύμπτωση λίγες ώρες μετά τις ευχές του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη, που φαίνεται πως εισακούστηκαν, και που βέβαια η γνησιότητά τους αμφισβητούνται από τους συγγενείς,

– Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, που επίσης και αυτός δεν επεξεργάστηκε πρωτόλειο υλικό και τα παραστατικά της εταιρείας για το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

– Στις διάφορες απαντήσεις που έχει δώσει η «Hellenic Τrain» για μια σειρά ερωτήματα και τις εκθέσεις των πραγματογνωμόνων των συγγενών των θυμάτων, που επίσης δεν είχαν όλο το πρωτόλειο υλικό.

Επιπλέον, είναι δεδομένο και με βάση τα όσα γνωρίζουμε από τον χώρο του ΕΜΠ, ότι δεν έχει καμία πρωτογενή έρευνα.

Πιθανότητες και υποθέσεις…

Η συντριπτική πλειοψηφία της έκθεσης περιλαμβάνει θεωρίες, πιθανότητες, μοντέλα και αναλύσεις για διάφορα προηγούμενα συμβάντα από εκρήξεις και πυρόσφαιρες. Και στις τελευταίες περίπου 25 σελίδες δίνονται απαντήσεις στα ερωτήματα που τίθενται από τον εφέτη ανακριτή.

Με όλα αυτά τα δεδομένα, ο καθηγητής δηλώνει ότι τα έλαια σιλικόνης των μετασχηματιστών των ηλεκτραμαξών των τρένων υπό τις συνθήκες ηλεκτρικού τόξου θα μπορούσαν να δημιουργήσουν πυρόσφαιρα, κι αυτό διότι τα έλαια σε θερμοκρασίες άνω των 330 βαθμών Κελσίου αναφλέγονται. Στο ίδιο συμπέρασμα είχε καταλήξει και η ιταλική εταιρεία «Ηellenic Train», που είχε τα σαπάκια – τρένα της σε ένα δίκτυο χωρίς κανένα μέτρο ασφάλειας.

Στο επίμαχο σημείο της έκθεσης, ο καθηγητής Καρώνης στη σελίδα 119 αναφέρει:

«…Με βάση τις ανωτέρω παρατηρήσεις, ο σχηματισμός πύρινης σφαίρας υπό συνθήκες ηλεκτρικού τόξου υψηλής έντασης ρεύματος είναι εφικτός. Αυτό σημαίνει πως και στην περίπτωση του υπό διερεύνηση τραγικού δυστυχήματος είναι ένα πιθανό ενδεχόμενο, αφού έχουν καταγραφεί αναλαμπές που αποδίδονται σε ηλεκτρικό τόξο».

Σε ό,τι αφορά το εάν μπορούν να αναφλεγούν τα έλαια σιλικόνης σημειώνει στη σελ. 123:

«…Οσον αφορά την καύση, τα έλαια σιλικόνης με αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να αναφλεγούν όταν η θερμοκρασία στον χώρο υπερβεί τους 300 βαθμούς Κελσίου και εν συνεχεία να καούν. (…) Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η θερμοκρασία του μετασχηματιστή θεωρείται υπερβολική όταν υπερβαίνει τους 155 βαθμούς Κελσίου στην περιέλιξη του μετασχηματιστή και τους 90 βαθμούς στο υγρό σιλικόνης. Επομένως, η θερμοκρασία των ελαίων πρέπει να ήταν στην περιοχή των 90 βαθμών και κατά συνέπεια πολύ χαμηλότερη του σημείου ανάφλεξης των ελαίων. Αρα, όσον αφορά την καύση, είναι λογικό να υποτεθεί ότι τα έλαια σιλικόνης συμμετείχαν στην πυρκαγιά λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούσαν μετά την ανάπτυξη της πύρινης σφαίρας».

«Δεδομένα» τα βίντεο της εταιρείας για το φορτίο

Ακόμα πιο χαρακτηριστικό είναι το σημείο όπου ο καθηγητής, θεωρώντας τα βίντεο της εταιρείας γνήσια, αποκλείει την ύπαρξη πιθανού φορτίου με υδρογονάνθρακες στην εμπορική αμαξοστοιχία.

Ταυτόχρονα, χτες έγινε γνωστό ότι παραδόθηκε και το πόρισμα του μεταλλειολόγου μεταλλουργού πραγματογνώμονα καθηγητή του ΕΜΠ, Πέτρου Τσακιρίδη, ο οποίος κλήθηκε να μελετήσει τα ευρήματα του κλιμακίου της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού από τις εγκαταστάσεις του ΟΣΕ, όπου φυλάσσονται τα βαγόνια και τα συντρίμμια. Οπως σημειώνει από την αυτοψία στο Κουλούρι που έγινε από την αρμόδια υπηρεσία (ΔΑΕ) της Πυροσβεστικής, ο πραγματογνώμονας καθηγητής του ΕΜΠ καταλήγει ότι «τα κομμάτια του πιλοτηρίου και τα πλαίσια της ηλεκτρομηχανής που εξετάστηκαν και τα δείγματα που ελήφθησαν, οδηγούν στο συμπέρασμα ότι δεν είναι καμένα, δεν δηλώνουν δηλαδή έκρηξη, αλλά φέρουν μόνο παραμορφώσεις από χτυπήματα που προκλήθηκαν από τη σύγκρουση των τρένων».

Νέα κοκορομαχία

Η δημοσιοποίηση του πορίσματος Καρώνη έδωσε αφορμή στον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Π. Μαρινάκη, να πανηγυρίσει προκλητικά ότι «μπαίνει ένα επίσημο τέλος» στην «πιο χυδαία προσπάθεια χειραγώγησης της κοινής γνώμης».

Δηλαδή συνεχίζει την επιχείρηση συγκάλυψης του εγκλήματος των Τεμπών, το γεγονός δηλαδή ότι επί 12 λεπτά δύο τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή, χωρίς να υπάρχουν τα απαραίτητα συστήματα τηλεδιοίκησης, φωτοσήμανσης, μέτρα ασφαλείας τα οποία θεωρούνταν κόστος από όλες τις αστικές κυβερνήσεις, με τον «απελευθερωμένο» σιδηρόδρομο να λειτουργεί στη χώρα μας με όρους άλλων δεκαετιών και στην ΕΕ μόνο στο 13% του δικτύου, όπου συμφέρει τους επιχειρηματικούς ομίλους να υπάρχουν συστήματα ασφαλείας.

Αυτήν τη βαρβαρότητα της ΕΕ, που στηρίζουν όλα τα κόμματα – διαχειριστές του κεφαλαίου, συγκαλύπτουν μαζί με την κυβέρνηση της ΝΔ και η σοσιαλδημοκρατία όλων των αποχρώσεων (ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, Πλεύση, Νέα Αριστερά), αλλά και άλλα αστικά κόμματα και μορφώματα που μένουν μόνο στο ζήτημα του μπαζώματος, για να κρυφτεί η εγκληματική πολιτική που εφαρμόστηκε και στον σιδηρόδρομο.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ

Φτηνός αντιπερισπασμός τα «πανηγύρια» μιας κυβέρνησης υπόλογης για το κύριο έγκλημα

Σε σχόλιό του για τους κυβερνητικούς «πανηγυρισμούς» με αφορμή το πόρισμα του ΕΜΠ, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει:

«Συνιστά πρόκληση και φθηνό αντιπερισπασμό από τη μεριά της κυβέρνησης να “πανηγυρίζει” για το πόρισμα του ΕΜΠ, την ώρα που υπάρχουν εκθέσεις με διαφορετικά συμπεράσματα, την ώρα που η έρευνα σκοντάφτει διαρκώς στην αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος και την απώλεια κρίσιμων αποδεικτικών στοιχείων και φυσικά την ίδια ώρα που η κυβέρνηση είναι υπόλογη για το κύριο έγκλημα, δηλαδή τη σύγκρουση των δύο τρένων».

Αναδημοσιεύεται από τον Ριζοσπάστη (Τετάρτη 14/5/2025)

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: