Πέμπτη 14 Δεκέμβρη 2017 – Τι… παίζει σήμερα;

Μουσική, Θέατρο, Κινηματογράφος, Εικαστικά, Βιβλίο, Εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις – προτάσεις για έξοδο.

Όλοι σήμερα στην απεργία και στις κινητοποιήσεις

Σήμερα… παίζει πρώτα και πάνω απ’ όλα ΑΠΕΡΓΙΑ, όλοι οι δρόμοι οδηγούν στις απεργιακές συγκεντρώσεις. Υπάρχουν πολλοί λόγοι γι’ αυτό.

Με τη συμμετοχή στην απεργία και στις συγκεντρώσεις να φωνάξουμε «Φτάνει πια!» στην εργασιακή κόλαση που διαμορφώνουν παλιά και νέα μόνιμα μέτρα, να δώσουμε αποφασιστική απάντηση στην προσπάθεια της κυβέρνησης και στις βλέψεις των εργοδοτών για περιορισμό του απεργιακού δικαιώματος, δυναμώνοντας το σύνθημα «Κάτω τα χέρια από την απεργία».

Εκδήλωση

Εικαστική Έκθεση Χειροτεχνημάτων
Ο Δήμος Χαϊδαρίου διοργανώνει εικαστική έκθεση χειροτεχνημάτων από τις 14 έως τις 17 του Δεκέμβρη στην Στέγη Πολιτισμού, Κολοκοτρώνη 36 Χαϊδάρι (πρώην ΝΕΛΕ). Οι ώρες λειτουργίας της έκθεσης είναι καθημερινές 17:00 με 21:00 και σαββατοκύριακο 11:00 με 14:00 και 17:00 με 21:00.

Η έκθεση θα φιλοξενήσει χριστουγεννιάτικα και χειροποίητα κοσμήματα, έργα μακραμέ – ντεκουπάζ, κεραμικά – διακοσμητικά αλλά και ζωγραφική.

Δήμος Χαϊδαρίου: Χριστούγεννα στη Βιβλιοθήκη!!! (για παιδιά 4-7 ετών)

Θέατρο

Ο Στέλιος Μάινας συναντά τον Παπαδιαμάντη
Ο ηθοποιός Στέλιος Μάινας συναντά τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη και διαβάζει μερικά από τα αριστουργηματικά του διηγήματα

Σε μια κατανυκτική ατμόσφαιρα ο λόγος του Παπαδιαμάντη, η υποκριτική του Στέλιου Μάινα και οι ήχοι των ψαλτάδων και μουσικών Κώστα Κωσταντάτου και Ουρανίας Πάτζιου μπλέκονται γλυκά αυτά τα Χριστούγεννα.

Ο Κώστας Βάρναλης για τον Παπαδιαμάντη

Τις Κυριακές και τις μεγάλες γιορτάδες ο Παπαδιαμάντης πήγαινε πρωί-πρωί στον Άγιο Ελισσαίο, κοντά στον Παλαιό Στρατώνα, και έψελνε ανάμεσα στους απλοϊκούς πιστούς της συνοικίας. Εκεί πήγαινε και ο Μωραϊτίδης για τον ίδιο σκοπό. τσι ξαλαφρώνανε κι οι δυο την ψυχή τους από τις πίκρες της ζωής και παίρνανε ένα λουτρό καρτερίας, που τους δυνάμωνε τη δημιουργική τους ορμή. Τη Μεγάλη βδομάδα τον χάναμε. Εκτελούσε στην εντέλεια όλα τα χριστιανικά του χρέη σαν πειθαρχημένος καλόγηρος. Μα την Κυριακή του Πάσχα, κατά το μεσημέρι ο κυρ Στέφανος ερχότανε στο καφενείο και τον έπαιρνε στο σπίτι του να φάνε το πασχαλινό αρνί. Κατηφορίζανε κι οι δύο το λόφο, ο ένας με σκυμμένο το κεφάλι κι ο άλλος με την αλύγιστη περπατησιά του, γιατί τα γόνατά του ήτανε ξυλιασμένα από την αρθρίτιδα.

Στο τραπέζι μοσχοβολούσε κι άχνιζε το αρνί μέσα στο ταψί• μοσχοβολούσε το τυρί του Παρνασσού, η μαρουλοσαλάτα με τον άνηθο και το κρεμμυδάκι• μοσκοβολούσανε τα πορτοκάλια και λαμποκοπούσανε μέσα στη σουπιέρα τα κόκκινα τ’ αυγά. Πόσοι πειρασμοί: Μα ο θρήσκος Παπαδιαμάντης πρώτα έκαμνε το σταυρό του, έλεγε το «φάγονται πένητες και εμπλησθήσονται…», οι άλλοι όρθιοι γύρω σταυροκοπιόντανε κι αυτοί κι ύστερα… Αι, ύστερα, άμα καθόντανε στο τραπέζι, ο κυρ Στέφανος, που ήξαιρε τα συνήθεια του φίλου του, του γέμιζε μια κούπα ρετσίνα. Ο κυρ Αλέξανδρος την έπιανε με τις δυο του φούχτες (γιατί τα χέρια του τρέμανε) και την άδειαζε ολάκερη «αμυστί» με μια συγκινητική λαχτάρα. Τότες το αίμα του ξυπνούσε και κύλαε ζεστό στις φλέβες του, τα μάτια του καθαρίζανε, η ψυχή του άνοιγε τα διπλωμένα φτερά της και τότε μονάχα αρχίζανε το φαγί. «Ητο ωραίον ρετσινάτον» (λέγει σ’ ένα του διήγημα) «όλον άρωμα και πτήσις και αφρός»! Τι λυρικός καημός, τι αληθινός έρωτας για το κρασί!

Έτσι αυτές τις μέρες, που η εποχή μας τις ζει με κάποιαν πεζότητα, πώς να μη θυμηθή κανείς τον καλό εκείνο καιρό, που η ποίηση και η πίστη ήτανε ζωντανά στοιχεία της ζωής. Τώρα τα πεύκα τα κόψανε όλα οι πολυκατοικίες. Οι λεύκες ξεραθήκανε κι ως τόσο δεν τις κόβουνε να λείψη ο πένθιμος εκείνος σκελετός τους, που τις κάνει να μοιάζουνε με υψηλούς ξύλινους σταυρούς σε κοιμητήρι. Η Δεξαμενή που ήτανε η ψηλότερη σκοπιά της Αθήνας, έχασε τον ουρανό και τη θάλασσα και κατάντησε σα μια πηγάδα. Και μείναμε εμείς τα ερείπια, οι παληοί κάτοικοι του ωραίου λόφου να θρηνούμε επάνω στα ερείπια του «εξωραϊσμού» του.

09/12 Γιάννενα, Καμπέρειο Θέατρο
10/12 Πτολεμαΐδα, Πνευματικό Κέντρο
11/12 Φλώρινα, Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δήμου
12/12 Νάουσα, Δημοτικό Θέατρο
13/12 Θεσσαλονίκη, Θέατρο Αυλαία
14/12 Δράμα, Δημοτικό Ωδείο
15/12 Καβάλα, Αίθουσα Αντιγόνη Βαλάκου
16/12 Κομοτηνή, ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής, Πρώην Ρεξ
17/12 Κοζάνη, Αίθουσα Τέχνης ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης
18/12 Κιλκίς, Πνευματικό Κέντρο
19/12 Αριδαία, Ξενιτίδειο Πνευματικό Κέντρο
21/12 Μυτιλήνη, Δημοτικό Θέατρο

 

«Ο κύκλος των «μάταιων» πράξεων»
από 2 Νοεμβρίου και κάθε Πέμπτη στις 21.00, ΑΛΚΥΟΝΙΣ new Star Art Cinema

Η παράσταση ακολουθεί το συγκλονιστικό οδοιπορικό του Ναπολέοντα Σουκατζίδη από την Προύσα που γεννήθηκε το 1909 και τη μετεγκατάσταση της οικογένειας του μετά τη μικρασιατική καταστροφή στο Αρκαλοχώρι του νομού Ηρακλείου. Σκιαγραφεί τη ζωή του,  την ένταξη του στο ΚΚΕ και την πολιτική δράση του στην Ιεράπετρα και το Ηράκλειο έως και την σύλληψη του το 1936 με το «Ιδιώνυμο».  Τον ακολουθεί στην εξορία του στον Άη-Στράτη, στη φυλάκισή του στην Ακροναυπλία και στη μεταφορά του στα ναζιστικά στρατόπεδα Λάρισας, Τρικάλων και Χαϊδαρίου μέχρι και την εκτέλεσή του ως ένας από τους 200 εκτελεσμένους κομμουνιστές στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής την Πρωτομαγιά του 1944, μετά και την τελική του πράξη αυταπάρνησης να μην εξαιρεθεί από την εκτέλεση αρνούμενος να μπει κάποιος άλλος σύντροφος του στη θέση του.  Παράλληλα,  μέσα από το πρόσωπο της αρραβωνιαστικιάς του της Χαράς  που εκπροσωπεί τις γυναίκες, τις μανάδες, τις αδερφές  των εκτελεσμένων  παρακολουθούμε  τη μεταφορά κι εκτέλεσή των διακοσίων στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής, την ταφή τους στην Κοκκινιά και την αγωνιώδη αναζήτηση της ταυτότητας των νεκρών από τους συγγενείς τους, διαγράφοντας  έτσι , την τραγική και συνάμα ηρωική νεότερη ιστορία του τόπου μας.

Τη θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία υπογράφει η Αγγελική Κασόλα.

Τον Ναπολέοντα Σουκατζίδη ζωντανεύει επί σκηνής ο Γιάννης Καρούνης και την αρραβωνιαστικιά του Χαρά Λιουδάκη – Κυπραίου η  Ειρήνη Μελά.

Τους συνοδεύει τραγουδώντας από σκηνής η Νατάσσα Τζαβέλλα Παπαδοπούλου.

Τη σκηνογραφική-ενδυματολογική επιμέλεια υπογράφει η χαράκτρια Ευτυχία Μαρία Ροδοπούλου και τους φωτισμούς  η ομάδα πείρα(γ)μα.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90΄

ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema
ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια)
Τηλ.210 8220008: 210 8220023

“Φουέντε Οβεχούνα – Η Πηγή των Αμνών”
Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας συνεχίζει δυναμικά την θεατρική του δραστηριότητα με ένα έργο που χαρακτηρίζεται επαναστατικό, αφού οι ατομικές πράξεις ηρωισμού των ηρώων του έργου, αποκτούν συλλογικό χαρακτήρα. Πρόκειται για το έργο του Λόπε Δε Βέγκα   Φουέντε Οβεχούνα – Η Πηγή των Αμνών, που σκηνοθετεί ο Σταύρος Τσακίρης για την Κεντρική Σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας.

Η πραγματική   ιστορία  των κατοίκων ενός χωριού της Ισπανίας του 1470,  όπου οι κάτοικοί του, ξεσηκώθηκαν  εναντίον του αδίστακτου διοικητή Φερνάν Γκόμεθ ντε Γκουθμάν με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του. Παρά τα σκληρά βασανιστήρια που υπέστησαν  οι κάτοικοι του,  κανείς δεν ομολόγησε την δολοφονία    και η απάντησή τους  ήταν στερεότυπη: ό,τι για όλα ευθύνετο η Φουέντε Οβεχούνα , δηλαδή το χωριό. Η κοινωνία του ισπανικού χωριού πέρασε στην ιστορία, έγινε θρύλος και αργότερα μεταφέρθηκε στη θεατρική σκηνή από τον σημαντικότερο εκπρόσωπο του ισπανικού κλασικού θεάτρου  Λόπε δε Βέγκα (1562-1635).

«Η πηγή των Αμνών» αναδείχτηκε σε «σύμβολο» των επαναστατημένων λαών . Αν και πρόκειται για ένα έργο τρυφερό και  βαθύτατα κοινωνικό, έθεσε τον προβληματισμό βασικών ζητημάτων , σχετικά με την δύναμη της εξουσίας , την πολιτική θέση του ατόμου απέναντι στους καταπιεστές αλλά και θέματα όπως η ιδιοκτησία γης, η  δυσβάσταχτη φορολογία, η διαχείριση των ατομικών ελευθεριών. Το έργο παραμένει διαχρονικό, θέτει επί τάπητος προβλήματα που αναζητούν λύση στον παγκόσμιο χάρτη  και δίνει έμφαση  στο πολιτικό ερώτημα: Πρέπει να αποτελεί κοινωνική συνείδηση ή επαφίεται στην ατομική ηθική το καθήκον της συλλογικής ευθύνης;

Συντελεστές

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Νίκος Γκάτσος
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σταύρος Τσακίρης
ΣΚΗΝΙΚΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Βασίλης Παπατσαρούχας
ΜΟΥΣΙΚΗ: Θάνος Μικρούτσικος
ΣΤΙΧΟΙ: Γιώργος Μιχαηλίδης
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΦΩΤΙΣΜΩΝ: Νίκος Σωτηρόπουλος
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Πέτρα Μαυρίδη
ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ: Τίνα Παραλή – Μυρτώ Κοσμοπούλου

Πρωταγωνιστεί ο Τάκης Χρυσικάκος

Παίζουν οι ηθοποιοί (με αλφαβητική σειρά): Διονύσης Βούλτσος, Μάρκος Γέττος, Φάνης Δίπλας,  Σπύρος Κουβαρδάς, Ελένη  Μποζάκη, Κωνσταντίνος  Νικούλης, Δημήτρης Παγώνης, Νίκη Παύλου, Βασίλης Σιδερόπουλος, Γεράσιμος Σοφιανός, Νάνσυ Χριστοπούλου, Τάκης Χρυσικάκος.

Δημοτικό Θέατρο Απόλλων // Πληροφορίες-Κρατήσεις 2610 273613, www.dipethepatras.gr  &  www.ticketservices.gr

Παραστάσεις: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 9:00 μ.μ. και Κυριακή στις 7:00μ.μ. // Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 12 ευρώ – Φοιτητικό και ομαδικό 8 ευρώ, ανέργων 5 ευρώ.

«Ήταν όλοι τους παιδιά μου», του Άρθουρ Μίλλερ
Σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου. Για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Εμπορικόν ανεβαίνει το αριστούργημα του σπουδαίου Αμερικάνου δημιουργού, Άρθουρ Μίλλερ «Ήταν όλοι τους παιδιά μου». Πρωταγωνιστούν: Δημήτρης Καταλειφός, Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, Γιώργος Βουρδάμης, Δανάη Επιθυμιάδη, Κώστας Βασαρδάνης, Δημήτρης Καραμπέτσης, Ευγενία Αποστόλου, Γιώργος Τζαβάρας, Ιωάννα Πιατά.

1947: η μεταπολεμική ανάπτυξη έχει αρχίσει. Η οικογένεια Κέλλερ επαυξάνει τα αγαθά που απέκτησε κατασκευάζοντας εξαρτήματα για τα μαχητικά αεροσκάφη. Το εργοστάσιο, που δουλεύουν πατέρας και γιος, κατασκευάζει πια πλυντήρια και χύτρες ταχύτητας, και ευημερεί. Δυο σκιές, ωστόσο, σκοτεινιάζουν την εικόνα: ο άλλος γιος, ο Λάρρυ, που δεν γύρισε ποτέ από τον πόλεμο και το σκάνδαλο με τους ελαττωματικούς κυλίνδρους που έφτιαξε τον καιρό του πολέμου το εργοστάσιο του Κελλερ. Η συντριβή 21 αεροσκαφών οδήγησε σε δίκη και καταδίκη του συνεταίρου του σε πολύχρονη φυλάκιση.

Η άφιξη της Άννυ, κόρης του συνεταίρου και μνηστής του Λάρρυ (αργότερα και του αδελφού του), ανακινεί παλιές ιστορίες, μυστικά και απωθημένες ενοχές με απρόβλεπτες συνέπειες. Η αλήθεια δεν μπορεί να μείνει για πολλή θαμμένη κι η ορμή της, όταν, επιτέλους, αποκαλυφθεί παρασύρει ενόχους και συμβιβασμένους στην λυτρωτική κάθαρση.

Συντελεστές: Μετάφραση: Δάφνη Οικονόμου // Σκηνοθεσία-Δραματουργική επεξεργασία: Γιάννης Μόσχος // Σκηνικά-Κοστούμια: Τίνα Τζόκα // Μουσική-Ήχοι : Άγγελος Τριανταφύλλου // Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος // Κίνηση: Ανθή Θεοφιλίδου

Μέρες-ώρες παραστάσεων: Τετάρτη, Κυριακή 20:00, Πέμπτη, Παρασκευή: 21:00

Σάββατο: 18:00, 21:00

Διάρκεια παράστασης: 135’ (με διάλειμμα)

Θέατρο Εμπορικόν, Σαρρή 11, Ψυρρή – Τηλ. 210 321 1750

Ι. Καμπανέλλη: «Ο Δρόμος Περνά από Μέσα», σκην. Κώστας Καζάκος
Το εμβληματικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Ο Δρόμος Περνά από Μέσα», θα παρουσιαστεί στο Θέατρο «Τζένη Καρέζη», από την Τετάρτη 25 του Οκτώβρη​, σε σκηνοθεσία του Κώστα Καζάκου. «Ο Δρόμος Περνά από Μέσα» είναι ίσως, το πιο ώριμο και βαθύ έργο του «πατέρα» του Νεοελληνικού Θεάτρου.

Σε ένα νέο κλασικό αρχοντικό που καταρρέει ζει ο ξεπεσμένος μεγαλοαστός και η αφοσιωμένη οικονόμος του. Εκεί καταφθάνει εξ Ευρώπης και ο τεχνοκράτης ανεψιός και κληρονόμος. Ξαφνικά εισβάλλει ένας πολυμήχανος λαϊκός επιχειρηματίας μαζί με την όμορφη γυναίκα του, προάγγελοι μιας αναπότρεπτης κατεδάφισης. Για το έργο διαβάστε εδώπερισσότερα.

Από τις 25 του Οκτώβρη έως τις 7 Γενάρη, κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή

Σκηνοθεσία: Κώστας Καζάκος // Σκηνικά – Κοστούμια: Κατερίνα Καμπανέλλη // Μουσική σύνθεση – Επιμέλεια: Αλέξανδρος Καζάκος

Παίζουν με τη σειρά που εμφανίζονται: Γιώργος Κυρίτσης, Γιώργος Δάμπασης, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Άννα Γεραλή, Όμηρος Πουλάκης.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 19.00, Πέμπτη και Παρασκευή στις 21.15, Σάββατο στις 18.30 και στις 21.15, Κυριακή στις 20.00.

Θέατρο Τζένη Καρέζη, Ακαδημίας 3, Αθήνα

Πληροφορίες – Κρατήσεις: 2103625520, 2103636144 και 2103644921.

Ηλεκτρονική Προπώληση: ticketservices.gr. Προσφορά 10 ευρώ έως τις 19/10 για όλες τις παραστάσεις.

«Το Τίμημα», του Άρθουρ Μίλλερ, στο Θέατρο Ιλίσια
Το αριστουργηματικό έργο του Άρθουρ Μίλλερ «Το Τίμημα», από τα γνωστότερα έργα του, με αυτοβιογραφικά στοιχεία, γραμμένο το 1967 και πολυανεβασμένο σε θεατρικές σκηνές παγκοσμίως, ήταν από τα αγαπημένα έργα του Άρθουρ Μίλλερ, καθώς είναι και το μόνο έργο που αποφάσισε να σκηνοθετήσει. Σκιαγραφεί τους χαρακτήρες του περίτεχνα να προσπαθούν να ισορροπήσουν και να αναμετρηθούν με τον εαυτό τους, σε ένα κόσμο χωρίς δικαιοσύνη, όπου το παρελθόν καθορίζει το παρόν σε μια πραγματικότητα χωρίς λογική.

Ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος ανεβαίνει στη θεατρική σκηνή του Ιλίσια για να ερμηνεύσει τον Ρωσοεβραίο παλαιοπώλη Gregory Solomon, την πηγή του κωμικού στο έργο, τον ρόλο που κινεί τα νήματα της δράσης. Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης και ο Χρήστος Σαπουντζής  ενσαρκώνουν τα δύο αδέλφια που συναντιούνται μετά από πολλά χρόνια για να αντιμετωπίσουν το παρελθόν τους. Μαζί τους η Ρένια Λουιζίδου στο ρόλο της γυναίκας, η οποία διεκδικεί τη ζωή της που τόσα χρόνια βρίσκεται σε αναμονή.

Οι ήρωες του έργου εκπρόσωποι μιας κοινωνίας που κάποτε φαινόταν να αλλάζει, ώστε να ισορροπήσει ανάμεσα στην ευαισθησία και τη δύναμη, το δίκαιο και την ανάγκη… Μιας κοινωνίας που τελικά δεν έχει αλλάξει και τόσο, αλλά πρέπει να συνεχίσει να πιστεύει στη δύναμη της αλλαγής γιατί αλλιώς έχει πεθάνει…

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 19:00 // Πέμπτη στις 21:00 // Παρασκευή στις 21:00 // Σάββατο στις 21:00 // Κυριακή στις 19:00

Θέατρο Ιλίσια, Παπαδιαμαντοπούλου 4 & Βασιλίσσης Σοφίας, τηλ. 210 7210045

Η Τρελή του Σαγιό, του Jean Giraudoux, από το Άρμα Θέσπιδος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας
Με το έργο του Jean Giraudoux Η Τρελή του Σαγιό σε σκηνοθεσία Χρήστου Στρέπκου, ετοιμάζεται το Άρμα Θέσπιδος για την θεατρική του διαδρομή στην Πάτρα και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοδυτικής Ελλάδας.

Με μία εμβληματική ηρωίδα, πρωταγωνίστρια στο εξαιρετικό αυτό έργο, την Ωρελί,  το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας έχει προγραμματίσει την πρώτη του παράσταση στο κέντρο ΚΟΜΑΙΘΩ του Δήμου Πατρέων την Τετάρτη 29 Νοέμβρη και ώρα 6:00 μ.μ.

Η Ωρελί, μια εκκεντρική  μποέμ Παριζιάνα, μαθαίνει το σχέδιο μιας ομάδας μαφιόζων επιχειρηματιών να σκάψουν συθέμελα το Παρίσι για να αντλήσουν το πετρέλαιο που  φημολογείται ότι κρύβεται στο υπέδαφός του. Γνωρίζοντας την απληστία των επιχειρηματιών για εύκολο χρήμα, η Ωρελί,  καταστρώνει ένα σχέδιο για να τους εξαφανίσει: πρώτα διαδίδει πως γνωρίζει πού ακριβώς βρίσκεται το πετρέλαιο και έπειτα, με τη συνεργασία των φίλων της, περνάει τους μαφιόζους από μια δίκαιη δίκη και στο τέλος τους οδηγεί σε ένα σκοτεινό υπόγειο, όπου υποτίθεται ότι κρύβονται αμύθητα κοιτάσματα πετρελαίου. Τυφλωμένοι από την απληστία τους, οι μαφιόζοι επενδυτές, πείθονται εύκολα και εγκλωβίζονται στο σκοτεινό υπόγειο. Έτσι, η Ωρελί, έχει τη μοναδική ευκαιρία να τους εξοντώσει όλους και να προτείνει έναν κόσμο ελευθερίας και αλληλεγγύης απέναντι στην τυραννία του χρήματος.

Ο κόσμος είναι σκληρός και άδικος, όχι μόνο εξαιτίας της απληστίας και του κυνισμού των δυνατών, αλλά και λόγω της αδιαφορίας και του εφησυχασμού των υπολοίπων. Η ζοφερή κατάσταση στη χώρα μας απαιτεί ίσως μια πιο θαρραλέα στάση ζωής. Γι’ αυτό το «Άρμα Θέσπιδος» επέλεξε τη θαρραλέα «Τρελή του Σαγιό», του  Jean Giraudoux, γιατί τώρα μας χρειάζεται, περισσότερο από ποτέ, μια εκκεντρική μποέμ παριζιάνα που θα σηκώσει ανάστημα απέναντι στις τρελές απαιτήσεις των ισχυρών και γιατί, η υπόθεση του έργου, άντληση πετρελαίου και επενδύσεις, είναι ένα υπαρκτό μελλοντικό σενάριο για την πόλη μας, όχι πολύ μακρινό.

Ταυτότητα της Παράστασης:

Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Χρήστος Στρέπκος
Σκηνικά-κοστούμια:  Θάλεια Ιστικοπούλου
Κίνηση:  Μαριμίλλη Ασημακοπούλου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Νίκος Σωτηρόπουλος

Παίζουν οι ηθοποιοί: Κατερίνα Κολλυροπούλου, Βασίλης Κόκκαλης, Γιάννης Τσάκωνας, Διονύσης  Κλάδης,  Βιβή Αλεξάνδρου.

Κινηματογράφος

 

“Μήδεια”  – Όταν η Κάλλας συνάντησε τον Παζολίνι
Με αφορμή την συμπλήρωση 40 χρόνων από τον θάνατο της Μαρίας Κάλλας, η NEW STAR αποδίδοντας φόρο τιμής στην μεγάλη καλλιτέχνιδα θα προβάλλει, στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema από την Πέμπτη 7 του Δεκέμβρη, την πρώτη και μοναδική της εμφάνιση στην μεγάλη οθόνη, στην ταινία “Μήδεια” (1969) του Πιέρ Πάολο Παζολίνι.

Μια μυθική ιστορία αγάπης, προδοσίας και εκδίκησης. Η Μήδεια είναι μια συναρπαστική σύγκρουση των φροϋδικών και μαρξιστικών θεωριών από τον πιο αμφιλεγόμενο σκηνοθέτη της Ιταλίας. Το δράμα του Ευριπίδη προσαρμοσμένο υπό το ανατρεπτικό όραμα του Παζολίνι για τις προσωπικές και εθνικές συγκρούσεις, με την Μαρία Κάλλας να προσφέρει μια εξαιρετική ερμηνεία ως η υψηλή ιέρεια Μήδεια, της οποίας η αγάπη απειλείται από τη διεφθαρμένη πολιτική φιλοδοξία. Σε ένα ζωντανό και αισθητικά προκλητικό θέαμα, η ταινία είναι ένα πολύπλοκο μείγμα κλασικής μυθολογίας και σύγχρονης κοινωνικής κριτικής.

Ο Ιάσωνας επιστρέφει από την αργοναυτική εκστρατεία, έχοντας το Χρυσόμαλλο Δέρας κι είναι έτοιμος να παντρευτεί την Γλαύκη, κόρη του Κρέοντα. Κάνοντας, όμως αυτό, εγκαταλείπει την σύζυγό του που υποφέρει, τη Μήδεια, που είναι επίσης και η μητέρα των δύο παιδιών του. Όταν ο βασιλιάς εξορίζει τη Μήδεια, εκείνη καταστρώνει ένα δόλιο σχέδιο εκδίκησης. Ο Παζολίνι μένοντας πιστός στον μύθο γυρίζει το μεγαλύτερο μέρος της  ταινίας στην Καππαδοκία, ενώ την πλαισιώνει μουσικά με ακούσματα κλασικής ιρανικής μουσικής, παραδοσιακής ιαπωνικής μουσικής και άλλα έθνικ παραδοσιακά κομμάτια τονίζοντας έτσι την πρωτόγονη φύση των ανθρώπων της Μήδειας μέσα από  ιεροτελεστίες και ανθρωποθυσίες.

Σενάριο/Σκηνοθεσία: Πιερ Πάολο Παζολίνι

Πρωταγωνιστούν: Μαρία Κάλλας, Μάσιμο Τζιρότι, Λορέν Τερζιέφ, Τζουζέπε Τζεντίλε

Μουσική: Έλσα Μοράντε // Φωτογραφία: Ένιο Γκουαρνιέρι // Παραγωγή: Φράνκο Ροσσελίνι

«Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς»
Η ταινία του Ραούλ Πεκ «Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς» από το Σάββατο 2 του Δεκέμβρη στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema, ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια) Τηλ.210 8220008, 210 8220023

“Ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας είναι “Ο νεαρός Μαρξ”, αλλά η ελληνική μετάφραση κάνει μια ουσιαστική προσθήκη κι είναι από τις λίγες φορές που δεν κάνει του κεφαλιού της, αλλάζοντας τα φώτα στον τίτλο μιας ταινίας. Γιατί όσο αλήθεια είναι πως ο μαρξισμός δε θα υπήρχε προφανώς χωρίς το Μαρξ, άλλο τόσο καθοριστική ήταν και η συμβολή του Ένγκελς, τόσο στο θεωρητικό κομμάτι, όσο κι από την άποψη της υλικής, οικονομικής στήριξης στον αχώριστο σύντροφό του, για να προχωρήσει απερίσπαστος στη συγγραφή του Κεφαλαίου.” Διαβάστε τη συνέχεια εδώ.

«Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς» // Διάρκεια: 118 λεπτά

Δείτε το trailer της ταινίας:

Γερμανία – Γαλλία – Βέλγιο, 2017 // Παραγωγή: Νικολά Μπλαν, Ρομπέρ Γκεντιγκιάν, Ρεμί Γκρελετί, Ραούλ Πεκ // Σκηνοθεσία: Ραούλ Πεκ // Σενάριο: Πασκάλ Μπονιτζέρ, Ραούλ Πεκ, // Φωτογραφία: Κόλια Μπραντ // Μοντάζ: Φρεντερίκ Μπρους // Μουσική: Αλεξέι Εγκί // Πρωταγωνιστούν: Ογκουστ Ντιλ, Στεφάν Κοναρσκέ, Βίκι Κριπς, Ολιβιέρ Γκουρμέ, Χάνα Στιλ

“ΜΝΗΜΕΣ” το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ του Νίκου Καβουκίδη, στο STUDIO
Μέσα από πλούσιο αρχειακό υλικό, ανέκδοτα πλάνα από εύφλεκτο αρνητικό των 35mm των πρωτοπόρων κινηματογραφιστών της εποχής 1936-1952 οι θεατές μεταφέρονται σε μια από τις κρισιμότερες περιόδους του νεότερου Ελληνισμού: δικτατορία Μεταξά-Έπος του ’40 και μεγαλείο της Εθνικής Αντίστασης-εμφύλιος σπαραγμός. Εικόνες από τις χρονικές περιόδους που συντάραξαν τη χώρα: δικτατορία Μεταξά, Αλβανικό Έπος, γερμανική Κατοχή, Αντίσταση, Απελευθέρωση, βρετανική απόβαση, Δεκεμβριανά, Εμφύλιος, έκτακτα στρατοδικεία, Μακρόνησος.

«Τα ανεκτίμητα και πρωτοπαρουσιαζόμενα “ντοκουμέντα” της εποχής, έργο τολμηρών και πρωτοπόρων οπερατέρ, όπως μάλιστα υπομνηματίζονται, από φωνές γνωστών ηθοποιών, με αποσπάσματα έργων έγκριτων πνευματικών ανθρώπων και μεγάλων λογοτεχνών μας, εμπεριέχουν τον ίδιο τον βαθύτερο πυρήνα του μεγάλου πόνου που προκαλούν και την “κάθαρση” της πρόδηλης διαδοχής τους», σημειώνει ο Νίκος Καβουκίδης για την τέταρτη σκηνοθετική δουλειά του.

Σχεδόν 60 χρόνια βρίσκεται πίσω από την κάμερα, καταξιωμένος διευθυντής φωτογραφίας και μοντέρ με μεγάλη συνεισφορά στον χώρο του κινηματογράφου κυρίως, της τηλεόρασης και του θεάτρου. Γιος του πρωτοπόρου κινηματογραφιστή Γιώργου Καβουκίδη, μυήθηκε από εκείνον στα μυστικά της τέχνης και από τα 15 χρόνια του άρχισε να συνεργάζεται με τη Φίνος Φιλμ. Βοηθός οπερατέρ και μοντέρ, εκπαιδευόμενος από τον Φίνο και τον Ντίνο Κατσουρίδη με σπουδές, αργότερα, στην Ιταλία, ο Νίκος Καβουκίδης συνεργάστηκε με τους σημαντικότερους Έλληνες σκηνοθέτες.

Στο καινούργιο ντοκιμαντέρ «ΜΝΗΜΕΣ» ακούγονται οι φωνές των:

Γιώργου Μιχαλακόπουλου, Σοφίας Ρούμπου, Θανάση Κουρλαμπά, Θεοδώρας Σιάρκου, Μαρίας Καβουκίδη, Κώστα Κουκουλίνη και της μικρής Σοφούλας.

Στο STUDIO το ντοκιμαντέρ για τον ΔΣΕ «Τι κι αν έπεσε ο Γράμμος, εμείς θα νικήσουμε»
Ένα ντοκιμαντέρ – μοναδικό ιστορικό ντοκουμέντο, με πρωτότυπο υλικό από το κινηματογραφικό συνεργείο του ΔΣΕ, ηχητικά ντοκουμέντα της εποχής, αλλά και νεότερο υλικό και πλάνα σύγχρονα από τους χώρους δράσης του ΔΣΕ, που δένουν με σύγχρονα πλάνα από τα βουνά και τις άλλες περιοχές που απλώθηκε η δράση του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας.

Η σκηνοθετική ομάδα, με τη  σκηνοθετική επιμέλεια του Κώστα Σταματόπουλου, δούλεψε με αρχεία αντλήθηκαν κατά κύριο λόγο από το ιστορικό Αρχείο του ΚΚΕ αλλά και κρατικά αρχεία της ΕΡΤ και του Πολεμικού Μουσείου, ενώ έκανε και γυρίσματα στα ίδια τα βουνά όπου ανέπτυξε τη δράση του ο ΔΣΕ.

Στη 1 ώρα και 45 λεπτά της προβολής περνούν από την οθόνη οι σημαντικότερες στιγμές της τρίχρονης εποποιίας του ΔΣΕ. Ένας φόρος τιμής στους νεκρούς, σε όσους έπεσαν στα χαρακώματα με το όπλο στο χέρι, στα εκτελεστικά αποσπάσματα, στις φυλακές και εξορίες.

Η ταινία προβάλλεται στον ιστορικό κινηματογράφο τέχνης STUDIO new star art cinema, Σάββατο – Κυριακή, στις 14:30.

STUDIO new star art cinema / ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ / Τηλ 210-8640054

Εισ.: € 7.00, // Παιδ.-φοιτ./ άνω των 65 & Εκπαιδευτικοί/Ατέλεια/Στρατιωτικο €5.00, // Άνεργοι €3.00. // Οικογενειακό πακέτο τριών ατόμων €10.00. // Κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ  τα δύο άτομα € 7,00, κάθε ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ €5.00. // Parking διαθέσιμο κάτω από τον κινηματογράφο

Το τελευταίο σημείωμα
Τέσσερα χρόνια μετά την επιτυχημένη και πολυβραβευμένη «Μικρά Αγγλία», ο Παντελής Βούλγαρης, σκηνοθέτης των μεγάλων και αγαπημένων από τον κόσμο κινηματογραφικών επιτυχιών «Νύφες», «Ψυχή Βαθιά», «Η Φανέλα με το 9», «Πέτρινα Χρόνια» επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη με την ταινία «Το Τελευταίο Σημείωμα». Στη νέα του κινηματογραφική δουλειά ο Βούλγαρης καταπιάνεται με μια από τις πιο γνωστές σελίδες της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας, την εκτέλεση από τους Γερμανούς κατακτητές 200 κομμουνιστών την 1η Μάη 1944 στην Καισαριανή, ως αντίποινα για τη δράση της ελληνικής αντίστασης.

Διαβάστε κριτικές για την ταινία στην Κατιούσα εδώ και εδώ.

Ο Παντελής Βούλγαρης, με την Ιωάννα Καρυστιάνη («Μικρά Αγγλία», «Νύφες») να υπογράφει το σενάριο, θα μας μεταφέρουν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Χαϊδαρίου το διάστημα πριν την Πρωτομαγιά του ’44, και θα μας γνωρίσουν τους ανθρώπους πίσω από τα τραγικά γεγονότα.

Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας ο 34χρονος Ναπολέων Σουκατζίδης, Κρητικός μικρασιατικής καταγωγής, αγωνιστής του λαϊκού κινήματος και κρατούμενος σε εξορίες και φυλακές από το 1936. Την περίοδο της φυλακής του στο Χαϊδάρι, εκτελούσε χρέη διερμηνέα του Γερμανού Διοικητή του στρατοπέδου, Καρλ Φίσερ. Μπροστά από τα μάτια του περνούσε όλο το δράμα της γερμανικής αγριότητας στα Κατοχικά χρόνια, με τον ίδιο συνεχώς μάρτυρα βασανιστηρίων, τραγικών περιστατικών και βαριάς ατμόσφαιρας στους θαλάμους με το πλήθος των συγκρατούμενων του. Πολλές ζωές, πολλές μικρές ιστορίες φόβου, φιλίας, συντροφικότητας, ελπίδας, ονειροπόλησης.

Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης

Σενάριο: Ιωάννα Καρυστιάνη

Παίζουν: Ανδρέας Κωνσταντίνου, Αντρέ Χένικε, Μελία Κράιλινγκ.

Προβάλλεται σε δεκάδες αίθουσες στην Αθήνα και σε διάφορα σημεία στην Αττική.

Πρόγραμμα προβολών του STUDIO new star art cinema 

ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ Τηλ 210-8640054

Εισ.: € 7.00, / Παιδ.-φοιτ./ άνω των 65 & Εκπαιδευτικοί/Ατέλεια/Στρατιωτικο €5.00, / Άνεργοι €3.00. / Οικογενειακό πακέτο τριών ατόμων €10.00. / Κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ  τα δύο άτομα € 7,00, κάθε ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ €5.00. // Parking διαθέσιμο κάτω από τον κινηματογράφο

Από 14/12 έως 20/12/2017
1)«Happy End» του ΜΙΚΑΕΛ ΧΑΝΕΚΕ
ΠΕΜΠΤΗ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19.00
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΗ 19.00
2)«ΕΓΩ Ο ΚΟΛΟΚΥΘΑΚΗΣ» του ΚΛΟΝΤ ΜΠΑΡΑ (με ελληνικούς υπότιτλους)
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΗ 17.45
3)«Good Τime» των ΜΠΕΝΙ ΣΑΦΝΤΙ και ΤΖΟΣ ΣΑΦΝΤΙ
ΠΕΜΠΤΗ και ΚΥΡΙΑΚΗ 23.00
4)«ΧΩΡΙΣ ΑΓΑΠΗ» του ΑΝΤΡΕΙ ΣΒΙΑΝΓΚΙΝΤΣΕΦ
ΠΕΜΠΤΗ έως ΚΥΡΙΑΚΗ 20.45
5)«Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΕΛΑΦΙΟΥ» του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΝΘΙΜΟΥ
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΗ 22.30
6) «Blade Runner 2049» του Denis Villeneuve
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ και ΣΑΒΒΑΤΟ 23.00
7)«ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ»του ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ
ΠΕΜΠΤΗ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17.00
ΣΑΒΒΑΤΟ και ΚΥΡΙΑΚΗ 14.00
8)«ΚΑΪΡΟ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ» του ΤΑΡΙΚ ΣΑΛΕΧ
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΗ 20.45
9)«ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΕΠΕΣΕ Ο ΓΡΑΜΜΟΣ, ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ» του ΚΩΣΤΑ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΕΜΠΤΗ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15.30
10)«ΜΝΗΜΕΣ»του ΝΙΚΟΥ ΚΑΒΟΥΚΙΔΗ
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΗ 15.30

Πρόγραμμα και ώρες προβολών του ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema 

ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια) Τηλ.210 8220008, 210 8220023 Εισ.:€7.00,

Παιδ.-φοιτ./ άνω των 65 & Εκπαιδευτικοί/Ατέλεια/Στρατιωτικό €5.00, / για ανέργους €3.00, / οικογενειακό πακέτο τριών ατόμων €10.00 / Κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ τα δύο άτομα € 7,00, κάθε ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ €5.00 // Parking διαθέσιμο κάτω από τον κινηματογράφο

Από 14/12 έως 20/12/2017

1)«The Wonder Kid» του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΑΚΗ / Ά ΠΡΟΒΟΛΗ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21.00

ΔΕΥΤΕΡΑ και ΤΡΙΤΗ 21.00

2) «ΜΗΔΕΙΑ» του ΠΑΟΛΟ ΠΑΖΟΛΙΝΙ

ΠΕΜΠΤΗ έως ΣΑΒΒΑΤΟ 18.30

3) «ΟΤΑΝ Ο ΜΑΡΞ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΟΝ ΕΝΓΚΕΛΣ» του ΡΑΟΥΛ ΠΕΚ
ΠΕΜΠΤΗ / ΣΑΒΒΑΤΟ / ΚΥΡΙΑΚΗ 20.30

4)«USSAK» του ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΚΑΤΖΟΥΡΑΚΗ
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΤΗ 19.00

5)«Blade Runner» του Denis Villeneuve
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΤΗ 22.00

6) «Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΕΛΑΦΙΟΥ» του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΝΘΙΜΟΥ

​ ​ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ έως ΚΥΡΙΑΚΗ 22.30

7) «ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ» του ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ
​ ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΤΗ​ 17.00
8) «ΑΣΤΑΚΟΣ» του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΝΘΙΜΟΥ

​ ΠΕΜΠΤΗ 22.00
9)«Η ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΔΙΗΡΚΕΣΕ 21 ΧΡΟΝΙΑ» του ΚΑΜΙΛΟ ΤΑΒΑΡΕΣ

​ ​ ΠΕΜΠΤΗ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1​5.30

ΤΕΤΑΡΤΗ 15.30

​10)«Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ» του ΤΖΙΓΚΑ ΒΕΡΤΟΦ

​ ​ΠΕΜΠΤΗ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17.00

11)«DEDE» της Mariam Khatchvani ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ την ΚΥΡΙΑΚΗ 18.00 με την παρουσία της σκηνοθέτιδας

Εικαστικά

 

«Το εξοχικό μας στην ουτοπία»
Αυτό έχοντας κατά νου προτείναμε τo θέμα της έκθεσης “το εξοχικό μας στην ουτοπία” στον Δήμο Πατρέων για να γίνει  στην Αγορά Αργύρη, από 1-15 Δεκεμβρίου 2017.

Πρόκειται για μια έκθεση από κοινού δύο καλλιτεχνικών  φορέων του ΟΡΙΖΟΝΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ από την Αθήνα και της ‘’ 4ΑΡΤ +’’  από την Πάτρα  με συμμετοχή 99 + Εικαστικών Καλλιτεχνών, αλλά και Αρχιτεκτόνων, Φωτογράφων, Κεραμιστών  όσο και Θεωρητικών, από όλη την Ελλάδα.

Είναι μια έκθεση η οποία θέλει κι αυτή να βάλει ένα λιθαράκι σε θέματα που μας προβληματίζουν .Τι είναι εν τέλει η πραγματικότητα  σε σχέση με τη φαντασία; Ποια είναι η θέση της ουτοπίας (που κάνει την ζωή μας καλύτερη  γιατί υπάρχει το όραμα… ) και της τέχνης στην ζωή μας;

«Το εξοχικό μας στην ουτοπία» - Ομαδική έκθεση εικαστικών, αρχιτεκτόνων, φωτογράφων, θεωρητικών

«Το εξοχικό μας στην ουτοπία»

Νέος, ηλικιωμένος,πρόσφυγας,  άνεργος, οι προβληματισμοί αυτοί υπάρχουν αλλάζοντας ένταση και μορφή…

Μέσα στο περιβάλλον κρίσης, όλοι μας  βιώνουμε αρνητικά συναισθήματα, στριμωγμένοι, χωρίς τη θέλησή μας, στο ρόλο του θεατή χωρίς δυνατότητα συμμετοχής.

Πρέπει να  ονειρευτούμε, γιατί χωρίς όνειρα δεν ξέρουμε προς τα πού περπατάμε…

Πόσο επιτρέπουμε στον εαυτό μας να φανταστεί ή και να μπει στην διαδικασία να υλοποιήσει τη φαντασία του, θέτοντας στόχους, οράματα  και διεξόδους;

Όπως ένα εξοχικό στην Ουτοπία…

Ίσως η τέχνη να είναι  το κλειδί…

Τι θα μπορούσε να είναι το εξοχικό μας στην ουτοπία;

Αναρωτηθήκαμε σε τι συνίσταται η κατοικία, το σπιτικό δηλαδή.

Τι μένει αν αφαιρέσουμε από ένα σπίτι τους τοίχους, τις κολώνες, την οροφή, το δάπεδο, τα έπιπλα;

«Το εξοχικό μας στην ουτοπία» - Ομαδική έκθεση εικαστικών, αρχιτεκτόνων, φωτογράφων, θεωρητικών

«Το εξοχικό μας στην ουτοπία» – Ομαδική έκθεση εικαστικών, αρχιτεκτόνων, φωτογράφων, θεωρητικών

Μνήμες  απ’ το παρελθόν,μόνο;…

Και  το μέλλον;

Η έκθεσή μας αναζητά νέα σχέδια, ζωγραφικά έργα, αρχιτεκτονικές προτάσεις, φανταστικές λύσεις, προθέσεις, κείμενα για το μέλλον αυτού του τόπου ή και ό,τι άλλο τέλος πάντων, μας δυναμώνει και  αξίζει να  προβληθεί κάτι που εσείς θα μας πείτε αν το πετύχαμε.

Η Πάτρα αποτελεί προνομιακό πεδίο (και αγαπημένο τόπο) με πολλαπλές εγγραφές μνήμης αλλά  και  μέλλοντος.

Ενός μέλλοντος  πολλά υποσχόμενου, που όμως καθυστερεί.

Φιλοδοξούμε η έκθεση μας να γίνει αφορμή για ερευνητικές εργασίες (και workshop) σε συνεργασία με την Ακαδημαϊκή κοινότητα. Είτε πρόκειται για  μεγάλα έργα, είτε για την καθημερινότητα, να υπάρξουν  λύσεις  για το προσφυγικό, τους άστεγους, τους άνεργους ή γιατί όχι – για μας τους ίδιους. Νοιώθουμε ότι υπάρχει ανάγκη για διάλογο με  την τοπική  κοινωνία, για μια νέα  ποιότητα ζωής.

Πιστεύουμε ότι ο δημόσιος χώρος πρέπει να ξαναγίνει χώρος υποδοχής της τέχνης και των νέων ιδεών, άρα και χώρος δημοκρατίας.

Το μέσο που έχουμε για να συνεισφέρουμε σε κάτι τέτοιο, δεν είναι παρά ο εικαστικός λόγος, οι προτάσεις  και βέβαια η κοινή δράση με όλους τους φορείς πάνω απ’ τα  χρονικά όρια και σε βάθος χρόνου με τις δεδομένες συνθήκες.

Συμμετέχουν 99 εικαστικοί καλλιτέχνες: (αν δεν μας διαφεύγει τίποτα..) Δείτε εδώ.

«…και ποιώντας τα να κλαις» – Έκθεση με έργα του γλύπτη της Αντίστασης, Μιχάλη Κάσση
Ο Μιχάλης Κάσσης χαρακτηρίζεται από πολλούς ως ο «γλύπτης της Αντίστασης», λόγω του πλούσιου έργου που παρουσιάζει με μνημεία σχετικά με την Εθνική Αντίσταση. Είναι γλύπτης, ζωγράφος, λογοτέχνης, λαογράφος, πλάστης και μύστης και θεωρείται μια από τις πιο γνήσιες και πηγαίες φωνές της γλυπτικής του τόπου μας.

Έκθεση με έργα του Μιχάλη Κάσση, θα είναι ανοικτή στο κοινό από το Σάββατο 25 του Νοέμβρη έως και την Κυριακή 17 του Δεκέμβρη, στο Δημαρχείο Χαϊδαρίου (Λ. Αθηνών και Καραϊσκάκη).

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν σήμερα Σάββατο 25 του Νοέμβρη, στις 19:00. Για τον καλλιτέχνη και το έργο του θα μιλήσει η Κωνσταντίνα Λέκκα – Κωτσινά.

Μέρες και ώρες λειτουργίας: Δευτέρα έως Παρασκευή 10:00 με 13:00 και 18:00 με 21:00, Σάββατο 17:00 με 20:00, Κυριακή 10:00 με 13:00.

Είσοδος ελεύθερη

52α Δημήτρια – Θεσσαλονίκη: Revolution in Art Πολυμεσική Έκθεση
Η Οχτωβριανή Επανάσταση του 1917 τοποθετείται στο επίκεντρο της ψηφιακής έκθεσης η οποία παρακολουθεί την ανάπτυξη των εικαστικών τεχνών στη Ρωσία μέσα από το έργο ρηξικέλευθων καλλιτεχνών, ομάδων και κινημάτων στο διάστημα από το 1900 έως το 1923, παράλληλα με τις ιστορικές εξελίξεις.

Φιλοξενώντας εικόνες προερχόμενες στην πλειοψηφία τους από τη συλλογή και το αρχείο Κωστάκη του ΚΜΣΤ, η έκθεση αποτυπώνει το όραμα της κοινωνικοπολιτικής αλλαγής σε συνδυασμό με τις ραγδαίες επιστημονικές εξελίξεις και τις κοινωνικές αλλαγές που σημειώθηκαν την περίοδο εκείνη, δημιουργώντας τις ιδεολογικές, φιλοσοφικές και υλικές προϋποθέσεις οι οποίες οδήγησαν στο εκρηκτικό αισθητικό φαινόμενο της ρωσικής πρωτοπορίας στις τέχνες.

Concept: Έλλη Χρυσίδου // Έρευνα: ΚΜΣΤ, Μαρία Τσαντσάνογλου // Ειδικός Σύμβουλος, Ερευνητής: Igor Voronkov // Σχεδιασμός έκθεσης: Εμμανουήλ Παπαδόπουλος // Σκηνογραφία: Γιάννης Κατρανίτσας // Επεξεργασία Οπτικοακουστικού Υλικού: Γαβρίλος Ψαλτάκης // Συντονισμός: Βίκυ Δαλκράνη (HELEXPO), Δημήτρης Κουρκουρίδης (IEE), Λέλα Τσεβεκίδου, Σοφία Συμεωνίδου (Διεύθυνση Πολιτισμού, Δήμου Θεσσαλονίκης), Λυδία Χατζηιακώβου (ArtBOX) // Βοηθός για τη Συλλογή΄Υλικού: Αγγελική Χαριστού (ΚΜΣΤ) // Ενοικίαση Οπτικοακουστικού Εξοπλισμού: DIAPASON // Δικαιώματα ταινιών, Ποτέμκιν, Οκτώβρης και Απεργία: New Star

Σημ: Οι περισσότερες εικόνες ανήκουν στη Συλλογή Κωστάκη του ΚΜΣΤ

ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ: Δήμος Θεσσαλονίκης -52α Δημήτρια, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ΔΕΘ -HELEXPO – ARTECITYA

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: 1/10–03/12/2017

Δευτέρα-Παρασκευή 11:00-14:00, Σάββατο 11:00-14:00 & 17:00-21:00, Κυριακή 11:00-14:00

ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΡΩΣΙΚΟΥ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟΥ

Περίπτερο 2 ΔΕΘ-HELEXPO

Εκθέσεις

Ο Γιώργος Σεφέρης και η ποίησή του μέσα από τη ζωγραφική και τη φωτογραφία
Θεματική έκθεση με τίτλο «Όταν το φως χορεύει, μιλώ δίκαια. Ο Γιώργος Σεφέρης και η ποίησή του μέσα από τη ζωγραφική και τη φωτογραφία», θα πραγματοποιηθεί από 3 του Νοέμβρη 2017 έως 21 του Γενάρη 2018, στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη.

Στην έκθεση θα παρουσιαστούν χειρόγραφα, προσωπικά αντικείμενα, έργα και αντικείμενα που ο ίδιος ζωγράφισε, το Νόμπελ που του απονεμήθηκε από τη Σουηδική Ακαδημία το 1963, πρωτότυπα έργα κορυφαίων Ελλήνων καλλιτεχνών, που εμπνεύστηκαν ή εμπνέονται από την ποίηση του Σεφέρη. Δείτε εδώ περισσότερα.

Ο Γιώργος Σεφέρης και η ποίησή του μέσα από τη ζωγραφική και τη φωτογραφία

Επίσης, θα εκτεθούν εξήντα αντιπροσωπευτικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες που έβγαλε ο Σεφέρης από την περίοδο των φοιτητικών του χρόνων στο Παρίσι έως τα τελευταία του ταξίδια στην Ελλάδα και το εξωτερικό και οι οποίες ανήκουν στις συλλογές του ΜΙΕΤ («Ο φωτογράφος Γιώργος Σεφέρης»-Διοργάνωση & Επιμέλεια Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης/Φωτογραφικό Αρχείο Γ. Σεφέρη) από τις δωρεές της Μαρώς Σεφέρη και της κυρίας Άννας Λόντου. Πρόκειται για φωτογραφίες με καθημερινές σκηνές, τοπία από Μικρά Ασία, Κύπρο, Αθήνα, Κορυτσά, Αχαΐα, Ύδρα, Πόρο, Κάιρο, Αμάλφι, Βενετία, κ.ά., καθώς επίσης και τα φωτογραφικά πορτρέτα των Στέλιου Σεφεριάδη, Γιώργου Αποστολίδη, Γιάννη Τσαρούχη, Μαρώς Σεφέρη, Henry Miller, κ.ά.

Διάρκεια: 3 Νοέμβρη 2017 – 21 Γενάρη 2018

Είσοδος: 6 ευρώ, 3 ευρώ (για φοιτητές, για μαθητές από 12 έως 18 ετών, για άτομα άνω των 65 ετών), δωρεάν (για ανέργους, για μαθητές έως 12 ετών)

Βασ.Σοφίας 9 & Μέρλιν 1, 10671, Αθήνα

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00-18:00 // Πέμπτη: 10:00-20:00 (Οκτώβρης-Μάης)

Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης στο Μουσείο Ακρόπολης
Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης: Από το Σάββατο 28 Οκτώβρη 2017 έως τη  Δευτέρα, 30 Απρίλη 2018, με ελεύθερη είσοδο.

Η συνεργασία του Μουσείου Ακρόπολης με το Μουσείο Σαγκάης

Η εκθεσιακή δράση «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης» υλοποιεί μέρος των στόχων που έθεσε το Μνημόνιο Συνεργασίας που έχουν υπογράψει τα δύο Μουσεία. Αντίστοιχη δράση θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Σαγκάης (11 Ιανουαρίου – 8 Απριλίου 2018) με την παρουσίαση δύο αριστουργημάτων του Μουσείου της Ακρόπολης, του μαρμάρινου αγάλματος της αρχαϊκής Κόρης 670 (520-510 π.Χ.) και ενός ερυθρόμορφου καλύμματος λεκανίδας με διονυσιακή σκηνή (350-325 π.Χ.). Οι δύο αυτές δράσεις αποτελούν το πρώτο από τα πολλά βήματα που θα γίνουν στο πλαίσιο της συμφωνίας πολιτιστικών ανταλλαγών ανάμεσα στα δύο Μουσεία.

Τα έργα τέχνης που θα φιλοξενηθούν στο Μουσείο Ακρόπολης

Το πρώτο έργο τέχνης που θα φιλοξενηθεί στο Μουσείο της Ακρόπολης στο πλαίσιο της δράσης «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης» είναι μια χάλκινη τελετουργική λεκάνη που είχε κατασκευαστεί για την πριγκίπισσα Zi Zhong Jiang (770 – ύστερος 7ος αι. π.Χ.) και χρησίμευε ως αγγείο νερού για το πλύσιμο των χεριών πριν από τις ιεροτελεστίες και τα συμπόσια. Η καινοτόμα διακόσμηση του σκεύους με σχηματοποιημένα ζωόμορφα μοτίβα και ειδώλια, μοναδική στα χάλκινα σκεύη της εποχής, καθιστά τη λεκάνη του Μουσείου της Σαγκάης ένα πραγματικά σπάνιο αριστούργημα της Κινεζικής χαλκοτεχνίας.

Το δεύτερο έργο τέχνης είναι ένας εικονογραφημένος χάρτινος κύλινδρος του Κινέζου ζωγράφου Wu Hong της Δυναστείας των Τσίνγκ (17ος αι. μ.Χ.) με τίτλο «Ταξιδεύοντας κατά μήκος του Διάφανου Ποταμού». Ο κύλινδρος απεικονίζει ένα ειρηνικό τοπίο με βουνά, ποτάμια, αγροικίες, περίπτερα, γέφυρες, βάρκες και ανθρώπινες μορφές ανάμεσά τους, περιγράφοντας έναν κόσμο ιδεατό ή έναν παράδεισο, που στα κινεζικά ονομάζεται shi-wai-tao-yuan. Η λεπτότητα και η ακρίβεια της πινελιάς του καλλιτέχνη προσδίδουν μοναδική αξία στο έργο αυτό, στο οποίο κυριαρχεί η ρεαλιστική απόδοση ενός τοπίου που μπορεί κανείς να δει, να περιπλανηθεί σε αυτό και να το βιώσει.

Χρήσιμες πληροφορίες για τους επισκέπτες

Τα δύο αντικείμενα της εκθεσιακής δράσης «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης»  θα εκτίθενται στο ισόγειο του Μουσείου της Ακρόπολης από τις 28 Οκτώβρη 2017 έως τις 30 Απρίλη 2018, τις μέρες & ώρες λειτουργίας του Μουσείου.

Για την είσοδο των επισκεπτών στον χώρο δεν απαιτείται εισιτήριο.

Το Μουσείο Σαγκάης

Το Μουσείο της Σαγκάης ιδρύθηκε το 1952 για να στεγάσει έργα της αρχαίας Κινεζικής τέχνης. Εκατόν σαράντα χιλιάδες αντικείμενα, από το ένα εκατομμύριο έργα τέχνης που απαρτίζουν τις συλλογές του, έχουν χαρακτηριστεί εθνικοί θησαυροί. Οι συλλογές του Μουσείου της Σαγκάης καλύπτουν ένα ευρύ χρονικό φάσμα, από την Νεολιθική περίοδο έως τις αρχές του 20ου αιώνα, και είκοσι μία κατηγορίες εκθεμάτων, όπως χάλκινα κεραμικά και καλλιγραφικά έργα, πίνακες ζωγραφικής, έργα από νεφρίτη και ελεφαντόδοντο, σκεύη από μπαμπού και λακαρισμένο ξύλο, μαντικά οστά, σφραγίδες, νομίσματα και τέχνεργα των εθνικών μειονοτήτων. Οι συλλογές των χάλκινων, της κεραμικής, της καλλιγραφίας και της ζωγραφικής είναι από τις καλύτερες στον κόσμο. Αριστουργήματα και θησαυροί του Μουσείου έχουν παρουσιαστεί σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο ενώ το ίδιο το Μουσείο υποδέχεται κάθε χρόνο περισσότερους από δύο εκατομμύρια επισκέπτες.

Αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από 4 ηπείρους, στο Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών
Το Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών με πυρήνα την συλλογή της Μαρίας Αργυριάδη, η οποία συγκαταλέγεται στις δέκα καλύτερες της Ευρώπης, παρουσιάζει παιχνίδια, βιβλία, έντυπα, ρουχισμό και αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από την Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και την Αμερική.

Αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από 4 ηπείρους, στο Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών

Η ελληνική συλλογή περιλαμβάνει βρεφικά και παιδικά παιχνίδια και άλλα αντικείμενα από τους αρχαίους έως τους νεότερους χρόνους: χειροποίητα παραδοσιακά παιχνίδια, πανηγυριώτικα και εμπορικά παιχνίδια του 20ού αι., επιτραπέζια παιχνίδια, καθώς και ομαδικά παιχνίδια δρόμου και παιδικά έθιμα. Ξεχωρίζουν τα παιχνίδια που έφτιαξαν μέλη των Κ.Α.Π.Η. (Κέντρων Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων), αναβιώσεις αυτών που έπαιζαν ως παιδιά.

Η ευρωπαϊκή συλλογή αποτελείται από αστικά και λαϊκά παιχνίδια από το 18ο έως τον 20ό αι., κυρίως από την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, καθώς και από ευρωπαϊκές κούκλες με φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ – Λεωφ. Ποσειδώνος 14 & Τρίτωνος 1, 175 61 Παλ. Φάληρο

Μέρες και ώρες λειτουργίας: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00 – 18:00

Επικοινωνία: τηλ. 213 0258498

«Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία» – Αξιοθαύμαστα τεχνολογικά επιτεύγματα του κινεζικού πολιτισμού παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Το Μουσείο Ηρακλειδών θα παρουσιάσει στα δυο κτίριά του (Ηρακλειδών 16 και Απ. Παύλου 37, Θησείο) την έκθεση «Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία» του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας από τις 23 του Σεπτέμβρη 2017 έως και τις 29 του Απρίλη 2018, ενώ αντίστοιχα  θα παρουσιαστεί στη συνέχεια στο Πεκίνο η έκθεση «ΕΥΡΗΚΑ. Επιστήμη, τέχνη και τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων».

Η ανταλλαγή εκθέσεων μεταξύ του Μουσείου Ηρακλειδών στην Αθήνα και του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας (ΜΕΤΚ) στο Πεκίνο, θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του Έτους Πολιτιστικών Ανταλλαγών και Συνεργασίας Πολιτιστικών Βιομηχανιών Ελλάδας-Κίνας.

«Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία»

Η έκθεση «Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία», με εκθέματα από το Μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας στο Πεκίνο, θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό μερικά από τα πιο αξιοθαύμαστα τεχνολογικά επιτεύγματα του κινεζικού πολιτισμού, ενός από τους αρχαιότερους στον κόσμο, τα οποία καλύπτουν ένα ευρύ επιστημονικό φάσμα, από την αστρονομία και τη ναυσιπλοΐα μέχρι τις τεχνικές ύφανσης, την κατασκευή χαρτιού, την τυπογραφία, τη σεισμογραφία, κλπ. Επιπλέον, οι επισκέπτες θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να συμμετάσχουν σε βιωματικές δραστηριότητες και επιδείξεις της αρχαίας κινεζικής υφαντικής τέχνης, των παραδοσιακών μεθόδων κατασκευής χαρτιού και εκτύπωσης, κ.ά. Δείτε εδώ περισσότερα.

Έκθεση

Van Gogh Alive – the experience: Βιωματικό «ταξίδι» στο έργο του Βίνσεντ Βαν Γκογκ
3.000 πίνακες, σκίτσα και κινούμενες εικόνες προβάλλονται μέσω του συστήματος υψηλής τεχνολογίας SENSORY4™ σε τοίχους, κολώνες, οροφές, πάτωμα, σ’ ένα χώρο 1.500 μ2 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ενώ 40 και πλέον πολυκάναλοι προβολείς υψηλής ευκρίνειας με ήχο υψηλής πιστότητας δημιουργούν μία τριασδιάστατη απεικόνιση στις πολλαπλές αυτές επιφάνειες. Οι ρέουσες εικόνες που γίνονται ένα σώμα με τους ψηφιακούς ήχους, γεμίζουν τον χώρο με πλούσιες προσλαμβάνουσες για όλες τις αισθήσεις, δημιουργώντας μία μαγευτική ατμόσφαιρα. Η βιωματική έκθεση Van Gogh Alive – the experience με περισσότερους από 10.000.000 θεατές σ’ όλο τον κόσμο, έρχεται για 4 μήνες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, από τις 7 του Νοέμβρη έως και τις 5 του Μάρτη 2018.

Πρόκειται για έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης της εικαστικής δημιουργίας, που «ζωντανεύει» ένα  εντυπωσιακό πολυθέαμα για όλες τις ηλικίες. Τα διαχρονικά αριστουργήματα ζωντανεύουν και ο επισκέπτης γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι τους. Αποσυντίθενται και ανασυντίθενται, αποκαλύπτουν την εποχή που εμπνεύστηκαν, το πώς ολοκληρώθηκαν, από που προήλθαν τα ερεθίσματα της κατασκευής τους. Εμπλέκονται με τη ζωή και τα βιώματα του δημιουργού τους, μας συνοδεύουν μέσα από τις πολύχρωμες στοές της έκθεσης σ’ ένα ταξίδι στα μέρη που ο Βαν Γκογκ έζησε και δημιούργησε στο Άμστερνταμ, στην Προβηγκία, στο Παρίσι.

Σ’ αυτήν τη διαδικασία ο θεατής αφού ενσωματωθεί κυριολεκτικά ως συστατικό της στοιχείο, παρεμβαίνει ακολούθως και ο ίδιος με την σειρά του σ’ αυτήν, μέσω των social media σε πραγματικό χρόνο και χώρο. Οι παρεμβάσεις του προβάλλονται μέσα στην ίδια την έκθεση στο Facebook & Twitter Wall, ενώ διαχέονται και σ’ όλους τους υπόλοιπους επισκέπτες, σε μία αναγωγή της συγκινησιακής εξατομικευμένης εμπειρίας σε συλλογική. Μέσω τις καθολικής επικοινωνίας με την τέχνη, που διασφαλίζει και την απόλυτη σε βάθος επικοινωνία του θεατή – επισκέπτη, με τα έργα αλλά και τον δημιουργό τους. Δείτε εδώ βίντεο.

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: