Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας 2018 – 2019

Το ΔΗΠΕΘΕ, με αφετηρία τα 30 χρόνια αδιάλειπτης καλλιτεχνικής δημιουργίας, βάζει στόχο την ουσιαστικότερη σύνδεσή του με το λαό της πόλης των Πατρών και την προσέγγιση ενός καινούργιου θεατρικού κοινού. Επενδύει σε έργα υποδομής, σε εκπαιδευτικά εργαστήρια για νέους.

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, με αφετηρία τα 30 χρόνια αδιάλειπτης καλλιτεχνικής δημιουργίας, βάζει στόχο την ουσιαστικότερη σύνδεσή του με το λαό της πόλης των Πατρών και την προσέγγιση ενός καινούργιου θεατρικού κοινού. Επενδύει σε έργα υποδομής, σε εκπαιδευτικά εργαστήρια για νέους. Στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 9 του Οκτώβρη στα γραφεία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. για την παρουσίαση του καλλιτεχνικού προγράμματος 2018 – 2019, το «παρών» έδωσε και ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, ο οποίος μεταξύ άλλων σημείωσε ότι η δημοτική αρχή θα συνεχίσει να στηρίζει οικονομικά το Θέατρο, θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα, για να παρακολουθούν τις παραστάσεις του οι δημότες της Πάτρας που δυσκολεύονται οικονομικά, γιατί το Θέατρο πρέπει να αγκαλιαστεί από το λαό και τη νεολαία της Πάτρας. Τόνισε, ακόμα, ότι «οι εργαζόμενοι του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. και το καλλιτεχνικό δυναμικό του είναι η ψυχή του Θεάτρου μας».

Όπως διαβάζουμε στο Ριζοσπάστη, ο Ανδρέας Τερζής, πρόεδρος του ΔΣ του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. με την τοποθέτησή του στάθηκε σε σημαντικά ζητήματα που αντιμετώπισε και συνεχίζει να αντιμετωπίζει το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.

Αναφέρθηκε στην υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, όπου εφαρμόζεται για τρίτη χρονιά σε όλες τις παραγωγές. «Η ΣΣΕ εξασφαλίζει ανθρώπινες συνθήκες και όρους εργασίας και αξιοπρεπείς μισθούς για τους ηθοποιούς στην πραγμάτωση του δύσκολου έργου τους, όσο εργάζονται για το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας. Η υλοποίηση της ΣΣΕ από μεριάς του Θεάτρου μας απαιτεί να κινηθούμε αντίθετα στο ασφυκτικό οικονομικό και νομοθετικό πλαίσιο που επέβαλαν οι αντιλαϊκές πολιτικές των τελευταίων κυβερνήσεων». Στο ζήτημα της Σύμβασης, που εξασφαλίζει να εργάζονται οι ηθοποιοί με αξιοπρέπεια και όχι με τους εξευτελιστικούς μισθούς των 200 ευρώ, αναφέρθηκε και ο σκηνοθέτης Κώστας Τσιάνος, ο οποίος δήλωσε: «Αξίζουν συγχαρητήρια στη δημοτική αρχή και είναι τιμητικό για το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, που αποφάσισε να υπογράψει Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών».

Ακόμα, ο Α. Τερζής ανέφερε ότι ο κύριος χρηματοδότης του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. είναι ο δήμος Πάτρας, που «επιχορηγεί το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. με 900.000 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 95% της συνολικής επιχορήγησης». Στάθηκε στην υποχρηματοδότηση του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. από το υπουργείο Πολιτισμού, που για φέτος ενημερώθηκαν ότι είναι «της τάξεως των 35.000 ευρώ, δηλαδή η μικρότερη των τελευταίων ετών», αλλά και στην αντιμετώπιση του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, η οποία «επιχείρησε να μειώσει δραστικά την επιχορήγηση», τελικά όμως μετά από διαπραγματεύσεις παρέμεινε η ίδια. Ο Α. Τερζής κλείνοντας τόνισε την πάγια πολιτική θέση της δημοτικής αρχής, που είναι η «διεκδίκηση κρατικής χρηματοδότησης που να καλύπτει το σύνολο των αναγκών μας».

Οι παραγωγές

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Σταύρος Τσακίρης ανακοίνωσε το πρόγραμμα της θεατρικής περιόδου 2018 – 2019.

Η Κεντρική Σκηνή από τις 21 Δεκέμβρη θα παρουσιάσει την «Τρισεύγενη» του Κωστή Παλαμά σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου.

Φέτος συμπληρώνονται 75 χρόνια από το θάνατο και 160 χρόνια από τη γέννηση του Κ. Παλαμά.

Μια νέα και ανυπότακτη κοπέλα ταράζει την ήσυχη ζωή ενός μικρού χωριού. Αρχικά με την παράξενη συμπεριφορά της και μετά με την αποκάλυψη της κρυφής σχέσης που διατηρεί μ’ ένα νέο. Τα δυο παιδιά ανήκουνε σε δυο οικογένειες που τις χωρίζει ένα παλιό μίσος. Η τραγωδία δεν αργεί να ξεσπάσει…

Στην Παιδική Σκηνή σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης θα παρουσιαστεί «Το Φάντασμα του Κάντερβιλ» του Οσκαρ Ουάιλντ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Δεγαΐτη. Η διασκευή για τα παιδιά ανήκει στην Αντρη Θεοδώτου. Πρώτη παράσταση 16 Οκτώβρη.

Στον Πύργο του Κάντερβιλ κυκλοφορεί ένα φάντασμα, ο παλιός ιδιοκτήτης του πύργου. Η είδηση πως ο πύργος είναι στοιχειωμένος διαδίδεται γρήγορα. Κανένας δεν θέλει πια να μένει εκεί, μέχρι το 1930, όπου καταφθάνει η πενταμελής οικογένεια Οουτις, από τη μακρινή Αμερική.

Το Αρμα Θέσπιδος συνεχίζει τη σπουδαία δουλειά του παρουσιάζοντας παραστάσεις σε γειτονιές, σχολεία και φυλακές, σε απομακρυσμένες περιοχές και σε γειτονικούς νομούς. Φέτος ανεβάζει το «ΜΑΜ» του Σάκη Σερέφα σε σκηνοθεσία Χρήστου Στρέπκου. Πρώτη παράσταση στο Θέατρο «Απόλλων» στις 23 Νοέμβρη.

Ενα παιδί αναπτύσσει μια σχέση με τον οδηγό του σχολικού. Μια μύηση στον κόσμο των μεγάλων μέσα από συνταγές μαγειρικής…

Φέτος εγκαινιάζεται μια νέα δράση με τίτλο «Για ένα Θέατρο της αφήγησης και της επινόησης», όπου έργα παλιότερων Πατρινών συγγραφέων θα παρουσιαστούν από Πατρινούς σκηνοθέτες της νέας γενιάς. Περιλαμβάνονται και σεμινάρια, συζητήσεις. Ο Τηλέμαχος Τσαρδάκας θα σκηνοθετήσει την «Ερόικα» του Κοσμά Πολίτη. Το έργο «Πριμαρόλια» της Αθηνάς Κακούρη θα ανέβει σε σκηνοθεσία Φάνη Δίπλα.

Η Οπερα τον Απρίλη του 2019 θα ανεβάσει τον «Χορό των Μεταμφιεσμένων» του Τζουζέπε Βέρντι. Η συγκεκριμένη όπερα πρωτοπαρουσιάστηκε στην Πάτρα, στο Θέατρο «Απόλλων», στις 18 Φλεβάρη του 1872.

Τέλος, θα παρουσιαστεί «Η Πάτρα των Εργοστασίων, των ρεμπέτικων και του Καραγκιόζη», μια παράσταση όπου θα αξιοποιηθούν όλες οι σύγχρονες καλλιτεχνικές δυνάμεις της πόλης.

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: