Ηχηρό μήνυμα στον ΟΑΣΘ και στην κυβέρνηση: Οι εργαζόμενοι υπερασπίστηκαν την 5ημερη εργάσιμη εβδομάδα

ΔΑΣ ΟΑΣΘ: Το σημαντικό βήμα που έγινε σε έναν συγκοινωνιακό φορέα που αποτελούσε επί δεκαετίες προνομιακό χώρο των κυβερνητικών παρατάξεων δείχνει ότι οι συσχετισμοί μπορούν να αλλάξουν. 

Στις 14-12-2023 πραγματοποιήθηκε Γ. Συνέλευση και ψηφοφορία μετά από συλλογή άνω των 300 υπογραφών εργαζομένων σύμφωνα με το Καταστατικό του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ. 

Το θέμα της Γ.Σ. ήταν η απόρριψη ή η έγκριση προηγούμενης –κατά πλειοψηφία- απόφασης του Δ.Σ. των εργαζομένων για τη δουλειά σε ημέρες ρεπό και κανονικής άδειας.  

Οι παρατάξεις της πλειοψηφίας ΕΝΟΤΗΤΑ-ΔΡΟΜΕΑΣ-ΔΑΚΕ που είχαν πάρει την συγκεκριμένη απόφαση χαρακτήριζαν «διασπαστική» τη Γ.Σ. και με συνεχείς ανακοινώσεις και παρεμβάσεις τους καλούσαν τους εργαζόμενους να μην συμμετέχουν. 

Στην μυστική ψηφοφορία επικράτησε με συντριπτική πλειοψηφία 260 ψήφων το «ΟΧΙ» στην απόφαση του Δ.Σ. έναντι 19 ψήφων του «ΝΑΙ». 

Το αποτέλεσμα γεμίζει με αισιοδοξία όλους όσους συμμετείχαν τόσο στη συλλογή των υπογραφών, όσο και στην ψηφοφορία.    

Οι εργαζόμενοι έστειλαν με αυτό τον τρόπο ηχηρό μήνυμα στον ΟΑΣΘ και στην κυβέρνηση ότι η πολιτική της κατάργησης της 5ημερης εργάσιμης εβδομάδας που ψήφισε πρόσφατα με τον κατάπτυστο νόμο 5053/2023 θα βρει εμπόδια στους χώρους εργασίας. 

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ μαζί με την κυβέρνηση να πάρουν πίσω τις αντιδραστικές αλλαγές στον Κανονισμό Εργασίας και την τροπολογία που έχουν ετοιμάσει και έχουν στα συρτάρια τους και να κάνουν σεβαστή τη γνώμη των εργαζομένων.

Η συγκεκριμένη θετική εξέλιξη επιβεβαιώνει ότι η συνεχόμενη εξαθλίωση της ζωής του λαού, συσπειρώνει ακόμα περισσότερους εργαζόμενους στο δρόμο της αμφισβήτησης συνολικά της πολιτικής της κυβέρνησης, που λέει ότι για να μπορέσει κάποιος να αντεπεξέλθει στο κόστος της ζωής πρέπει να δουλεύει ήλιο με ήλιο και όλες τις μέρες της εβδομάδας.

Το σημαντικό βήμα που έγινε σε έναν συγκοινωνιακό φορέα που αποτελούσε επί δεκαετίες προνομιακό χώρο των κυβερνητικών παρατάξεων δείχνει ότι οι συσχετισμοί μπορούν να αλλάξουν. 

Οι εργαζόμενοι συνολικά πρέπει να βγάλουν και πολιτικά συμπεράσματα για το ποιους θα αφήσουν και με ποιους θα πάνε γιατί τα προβλήματα θα μεγαλώνουν και οι εκβιασμοί από το κράτος και την εργοδοσία θα εντείνονται.

Ο νέος προϋπολογισμός του 2024 που ψηφίστηκε είναι η απόδειξη για αυτό.

Φοροαπαλλαγές για το κεφάλαιο και ψίχουλα αυξήσεων και pass για το λαό.

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στη συγκοινωνία με πακτωλούς εκατομμυρίων για τις εταιρίες παρόχους συγκοινωνιακού έργου (βλ. ΚΤΕΛ) και leasing λεωφορείων και άθλια συγκοινωνία για το λαό με συμβασιούχους, φθηνούς και «ευέλικτους» εργαζόμενους.  

Με τους αγώνες τους οι εργαζόμενοι και ο λαός πρέπει να διεκδικήσουμε :

  -7ωρο-5ημερο-35ωρο με ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς

– Συμβάσεις αορίστου χρόνου για όλους τους εργαζόμενους

-Καινούργια λεωφορεία διαμορφωμένα κατάλληλα για να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες του λαού για μετακίνηση 

-Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στις κρίσιμες ειδικότητες (οδηγοί-τεχνίτες) 

-Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στη συγκοινωνία     

ΔΑΣ ΟΑΣΘ

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: