Εργατικό Κέντρο Πειραιά: Να αποσυρθεί το Νομοσχέδιο έκτρωμα της κυβέρνησης και των εφοπλιστών που βάζει ταφόπλακα στις ΣΣΕ και στα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών!

Απαιτούμε την απόσυρση του νομοσχεδίου, εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στον αγώνα και στην απεργία των Ναυτεργατών στις 8-9 Φλεβάρη  2023 για υπογραφή ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων ώστε να μην περάσει ο νέος εργασιακός μεσαίωνας που επιφυλάσσουν για τους Ναυτεργάτες κυβέρνηση και εφοπλιστές.

Να αποσυρθεί το Νομοσχέδιο έκτρωμα της κυβέρνησης και των εφοπλιστών που βάζει ταφόπλακα στις ΣΣΕ και στα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών!

Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο στα μέτρα των εφοπλιστών το οποίο τσακίζει τα δικαιώματα των ναυτεργατών σε όλες τις κατηγορίες πλοίων! Την ίδια στιγμή που η Ελληνόκτητη Ναυτιλία μεγενθύνει την πίτα της στη παγκόσμια ναυτιλία και αυξάνει την κερδοφορία της και οι εφοπλιστές κτίζουν εκατοντάδες νέα και αγοράζουν μεταχειρισμένα πλοία, έρχεται προκλητικά η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με το απαράδεκτο νομοσχέδιο για τον Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου με τα    306 άρθρα του να καταργήσει τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας με μοναδικό στόχο ενισχύσει την κερδοφορία και ανταγωνιστικότητα των εφοπλιστών στις πλάτες των ναυτεργατών οξύνοντας ακόμα παραπέρα τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στο κλάδο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι με αυτό το τερατούργημα πλήττονται συνολικά  τα δικαιώματα των ναυτεργατών, ενισχύει και επεκτείνει την εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας MLC 2006 που ρυθμίζει τα “ελάχιστα” και ρίχνει τα δικαιώματα στα τάρταρα. Μειώνει δραματικά τους μισθούς της κλαδικής σύμβασης των ποντοπόρων πλοίων και  χρησιμοποιείται για την ένταση της  εκμετάλλευσης των ναυτεργατών.

Επιδίωξη της τροποποίησης του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου είναι η Σύμβαση Ναυτολόγησης, οι όροι εργασίας και τα δικαιώματα των ναυτεργατών να ρυθμίζονται από την λεγόμενη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας που κυρώθηκε από τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και το ΣΥΡΙΖΑ το 2012 ώστε διαρκώς να οδηγούνται προς τα κάτω, να γίνονται οι ναυτεργάτες φτηνότεροι, οι όροι εργασίας να χειροτερεύουν με άμεσο κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα τόσο των ναυτεργατών όσο και των επιβατών

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τα εξής:

Η Διεθνής Σύμβαση που συμφώνησε η ένωση των εφοπλιστών της ΕΕ με τα ξεπουλημένα συνδικάτα στις μεταφορές (ITF) προβλέπει 72 ώρες δουλειά την εβδομάδα. Βασικό μισθό Ναύτη 648 δολάρια και συνολικό μισθό με άδειες , υπερωρίες κλπ 1.156 δολάρια. Μισθοί ντροπής και ανέχειας.

Η  Διεθνής Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας και η Σύμβαση της ΠΝΟ με την ITF προβλέπει το μισό μισθό σε σύγκριση με την κλαδική σύμβαση των ποντοπόρων, προβλέπει άδεια 2,5 ημέρες το μήνα, ενώ οι ναυτεργάτες έχουν κατακτήσει στην κλαδική σύμβαση 8 ημέρες το μήνα.  

Οι αλλαγές στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του ΥΕΝ για τον ΚΙΝΔ είναι βαθύτατα αντιδραστικές και επιδιώκεται η Σύμβαση Ναυτολόγησης, τα δικαιώματα των Ναυτεργατών, οι όροι εργασίας να ρυθμίζονται στο εξής σύμφωνα με την  MLC 2006 με εφαρμογή για τα ελληνικά πληρώματα και τους κατ. Αξιωματικούς, Γ΄ Πλοίαρχο, Γ΄ Μηχανικό, μη εξαιρουμένου και του Α΄ Πλοιάρχου όπως έχει ήδη θεσμοθετηθεί από το Ν. 4714/2020.  Το άρθρο 165 για την εφαρμογή της Διεθνούς Ναυτικής Σύμβασης βάζει τους ναυτεργάτες στο μάτι του κυκλώνα

Επί πλέον, οι διατάξεις του ΚΙΝΔ προκαλούν οδυνηρές  συνέπειες για    τον πλοίαρχο  και  το   πλήρωμα, την καταβολή δεδουλευμένων, σε περιπτώσεις εγκατάλειψης πλοίων σε  λιμάνια και  αγκυροβόλια με ελλείψεις  σε  πόσιμο  υγιεινό  νερό  και  τροφοδοσία,   χωρίς ιατροφαρμακευτική  περίθαλψη για τους ναυτεργάτες, την κάλυψη των ναυτεργατών σε περίπτωση ασθένειας και για όσο αυτή διαρκεί κ.α 

Τονίζουμε ότι, «Η Σύμβαση ναυτολόγησης, οι όροι εργασίας και τα δικαιώματα του ναυτικού, ρυθμίζονται από τις   Ελληνικές Συλλογικές Συμβάσεις Ναυτικής Εργασίας που συμφωνούνται από τις αντιπροσωπευτικές οργανώσεις των  πλοιοκτητών -εργοδοτών και   των  ναυτεργατών, κατά κατηγορία και είδος πλοίου. Η κατάρτιση της προαναφερόμενης ΣΣΕ δεσμεύει υποχρεωτικά όλους τους εργοδότες, ανεξάρτητα από το αν αποτελούν μέλη της εργοδοτικής οργάνωσης που υπέγραψε την ΣΣΕ. Σε περίπτωση κατά την οποία δεν έχει γίνει δυνατό να συμφωνηθεί η κατάρτιση ΣΣΕ, κατά τα ανωτέρω, εξακολουθεί να ισχύει η αμέσως προηγούμενη, ακόμη κι αν έχει λήξει η χρονική διάρκεια ισχύος της». 

Αυτό καταπατείται ωμά από την αναμόρφωση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου που προωθεί η κυβέρνηση και είναι άκρως επικίνδυνο.  

Απαιτούμε την απόσυρση του νομοσχεδίου, εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στον αγώνα και στην απεργία των Ναυτεργατών στις 8-9 Φλεβάρη  2023 για υπογραφή ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων ώστε να μην περάσει ο νέος εργασιακός μεσαίωνας που επιφυλάσσουν για τους Ναυτεργάτες κυβέρνηση και εφοπλιστές. Διεκδικούμε για όλους τους Ναυτεργάτες ΣΣΕ κοινωνική ασφάλιση κατοχύρωση των συνδικαλιστικών τους δικαιωμάτων.

Καλούμε τα σωματεία της δύναμης του ΕΚΠ και τους εργαζόμενους και εργαζόμενες της περιοχής μας να εκφράσουν την συμπαράστασή τους στην απεργία των ναυτεργατών.

Όλοι στον απεργιακό αγώνα, στους καταπέλτες των πλοίων, να μη λύσει κάβος, να μη γυρίσει προπέλα.

Εργατικό Κέντρο Πειραιά

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: