Απόλυση εργαζομένου σε τηλεργασία γιατί είχε κακή σύνδεση Ίντερνετ!

Η εταιρεία κατηγόρησε τον εργαζόμενο για αδράνεια, παρά τις προσπάθειες που έκανε να επανασυνδεθεί, κι όπως καταγγέλλει το Σωματείο Εργαζομένων Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής Ν. Θεσσαλονίκης “είχε δεχθεί πίεση για ατομική λύση του προβλήματος, ενώ ο ίδιος είχε γνωστοποιήσει την κακή ποιότητα της σύνδεσής του στην περιοχή κατοικίας του”.

Την αμείλικτη πραγματικότητα της τηλεργασίας, που προωθείται από ποικίλους διαύλους όχι μόνο ως προσωρινή λύση λόγω πανδημίας, αλλά ως “νέα κανονικότητα” σε μια σειρά κλάδους, ιδιαίτερα της τηλεφωνικής υποστήριξης, αναδεικνύει η απόλυση εργαζόμενου της “iCall Services”, επειδή η οικιακή του σύνδεση στο διαδίκτυο είναι κακή.

Την απόλυση καταγγέλλει το Σωματείο Εργαζομένων Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής Ν. Θεσσαλονίκης, υπενθυμίζοντας πως πρόκειται για την εταιρεία όπου “εκδηλώθηκαν κρούσματα Covid-19 χωρίς να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των εργαζομένων και των οικογενειών τους. Αντίθετα, η ιχνηλάτηση “έδειξε” μόνο δύο άτομα, παρόλο που εντέλει η νόσος είχε εξαπλωθεί περαιτέρω στο προσωπικό που με τη σειρά του τη μετέδωσε στον περίγυρό του. Ούτε κουβέντα για δωρεάν τεστ με ευθύνη της εταιρείας”.

Σε ό,τι αφορά τον συγκεκριμένο εργαζόμενο, που εργαζόταν από το σπίτι, πρόσχημα της απόλυσης ήταν η “χαμηλή παραγωγικότητα”, στην πραγματικότητα όμως η αιτία ήταν η κακή σύνδεση του οικιακού δικτύου ίντερνετ, που εξανάγκασε τον εργαζόμενο να παραμένει για κάποια διαστήματα εκτός συστήματος. Η εταιρεία κατηγόρησε τον εργαζόμενο για αδράνεια, παρά τις προσπάθειες που έκανε να επανασυνδεθεί, κι όπως καταγγέλλει το σωματείο “είχε δεχθεί πίεση για ατομική λύση του προβλήματος, ενώ ο ίδιος είχε γνωστοποιήσει την κακή ποιότητα της σύνδεσής του στην περιοχή κατοικίας του”.

Όπως σημειώνει το σωματείο: “Το παραπάνω συμβάν καταδεικνύει ξεκάθαρα το βαθμό θράσους που αγγίζει η εργοδοσία σε επιχειρήσεις του κλάδου: Ο εργαζόμενος καλείται να δουλέψει από το σπίτι με τα μέσα εργασίας (pc, σύνδεση, καρέκλα κλπ.) να είναι “ατομική ευθύνη” του και να πληρώνονται από την τσέπη του. Ούτε λόγος για να τα παρέχει η εταιρεία. Και αν τύχει η περιοχή κατοικίας του εργαζόμενου να μην έχει ικανοποιητική σύνδεση, τότε η ευθύνη πέφτει στον εργαζόμενο… οδηγώντας τον σε ανεργία”. Για το λόγο αυτό, το σωματείο απαιτεί από την εταιρεία “να σταματήσει να φορτώνει τις δικές της ευθύνες στους εργαζόμενους”.

Επίσης, απαιτεί «να σταματήσει το τροπάρι των απλήρωτων υπερωριών και αναγκαστικών “αναπληρώσεων”», τονίζοντας ότι “ο ανενεργός χρόνος εργασίας εξαιτίας κακής σύνδεσης δεν είναι ευθύνη των εργαζομένων”, κι επίσης πως αποτελεί χρέος της εταιρείας “η παροχή του απαραίτητου εξοπλισμού σε όσους εργάζονται από το σπίτι (pc, σύνδεση, καρέκλα, γραφείο)”. Αντιθέτως, στην πράξη τέτοια περιστατικά αξιοποιούνται για την επιβολή υπερωριών, “χωρίς ωστόσο η εταιρεία να φροντίζει να παρέχει στον εργαζόμενο τα αναγκαία μέσα εργασίας – εν προκειμένω σύνδεση στο Internet που να είναι σταθερή”.

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Notice: Only variables should be assigned by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/comments.php on line 6

1 Trackback

Κάντε ένα σχόλιο: