«Αυτό είναι σύγχρονη σκλαβιά» – Αποκαλυπτικό δημοσίευμα στην Τυνησία για τις συνθήκες δουλειάς στην «Teleperformance» στην Ελλάδα

Ετσι χαρακτηρίζουν τις συνθήκες με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά εργαζόμενοι από την Τυνησία στα τηλεφωνικά κέντρα της «Teleperfomance» στην Ελλάδα, σε δηλώσεις οι οποίες φιλοξενούνται σε ένα μεγάλης έκτασης δημοσίευμα του τυνησιακού μέσου ενημέρωσης «inkyfanda»

«Αυτό είναι σύγχρονη σκλαβιά»: Ετσι χαρακτηρίζουν τις συνθήκες με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά εργαζόμενοι από την Τυνησία στα τηλεφωνικά κέντρα της «Teleperfomance» στην Ελλάδα, σε δηλώσεις οι οποίες φιλοξενούνται σε ένα μεγάλης έκτασης δημοσίευμα του τυνησιακού μέσου ενημέρωσης «inkyfanda» (https://inkyfada.com/fr/2024/02/08/condition-travail-tunisiens-teleperformance-grece/). Το «inkyfada» αναφέρει μάλιστα ότι η εταιρεία δεν απάντησε σε αιτήματα για συνέντευξη και σε ερωτήματα που απέστειλε. Στο δημοσίευμα σημειώνεται μεταξύ άλλων ότι η έρευνα που τροφοδότησε με στοιχεία το ρεπορτάζ έγινε με 120 Τυνήσιους εργαζόμενους στην «Teleperfomance» Ελλάδας. Ακόμα ότι ρωτώντας για το είδος συμβάσεων, από τους 119 ερωτηθέντες μόνο το 16,5% δουλεύει με συμβάσεις αορίστου χρόνου και οι υπόλοιποι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, με το 37% να δουλεύει με συμβάσεις διάρκειας 3 – 6 μηνών και το 28,5% με συμβάσεις διάρκειας 6 μηνών έως 1 χρόνο, πολλές από τις οποίες είναι μέσα από «γραφεία ενοικίασης εργαζομένων». Ο λόγος; Οπως σημειώνει η έρευνα, όσες συμβάσεις έλεγξε, αυτές δεν συνάπτονται απευθείας από με την «Teleperformance» αλλά με άλλες εταιρείες που ενεργούν ως μεσάζοντες, που εναλλάσσονται. Η αλλαγή λοιπόν μεταξύ διαφορετικών συμβάσεων και μεσαζόντων είναι ένας τρόπος ώστε να ξεφεύγει η «Teleperformance» από τη νομοθεσία που υποχρεώνει τη μετατροπή των συμβάσεων σε αορίστου χρόνου μετά από κάποιες ανανεώσεις στην ίδια εταιρεία.

Ενας από τους ερωτηθέντες, αναφερόμενος στις συνθήκες εργασίας, μιλάει για τις δεκάδες κλήσεις στις οποίες πρέπει να ανταποκριθεί καθημερινά, στην πίεση που ασκείται από αυτές και στο ότι προκαλούν ζαλάδες και εμβοές. «Δουλεύουμε 40 ώρες τη βδομάδα και έχουμε το δικαίωμα σε 45 λεπτά διάλειμμα τη μέρα», λέει. Οι κλήσεις διαδέχονται η μία την άλλη και δεν πρέπει να ξεπερνούν τα «έξι λεπτά». Παράλληλα, οι μάνατζερ ασκούν συνεχή πίεση, επισημαίνοντας το παραμικρό λάθος. «Εκεί έπρεπε να χαμογελάσεις», «δεν είπες το όνομα της εταιρείας»… Οποια κι αν είναι η κατάσταση, «ο μόνος στόχος είναι να μείνει ικανοποιημένος ο πελάτης», σχολιάζει ένας εργαζόμενος.

Κατά μέσο όρο, τα 120 άτομα που ερωτήθηκαν έδωσαν βαθμολογία 2,2/5 για να περιγράψουν τις συνθήκες εργασίας τους. Ακόμα ανέφεραν ότι ο μέσος μισθός που λαμβάνουν (καθαρός) είναι 840 ευρώ τον μήνα και για τους περισσότερους ο μισθός θεωρείται ανεπαρκής συγκριτικά με το κόστος ζωής στην Ελλάδα και τον πληθωρισμό.

Ακόμα αναφέρθηκαν στη βίζα «ειδικού σκοπού», με την οποία μπορούν να εργαστούν μόνο στον τρέχοντα τομέα δραστηριότητάς τους, δηλαδή, σε αυτήν την περίπτωση, στα τηλεφωνικά κέντρα. Πιο συγκεκριμένα, οι κάτοχοι της άδειας «ειδικού σκοπού» μπορούν να εργαστούν σε λιγότερες από δέκα εταιρείες στην Ελλάδα, σε μια αγορά όπου κυριαρχούν η «Teleperformance» και η «Webhelp». Με λίγες προοπτικές εργασίας στην Ελλάδα, οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες εγκλωβίζονται τελικά στην «Teleperformance», φοβούμενοι ότι θα χάσουν την άδεια παραμονής τους.

Και καθώς μεταξύ των έργων (πρότζεκτ) που αναλαμβάνουν μπορεί να μεσολαβήσει διάστημα κατά το οποίο δεν πληρώνονται καταλήγουν να βρίσκονται πρακτικά άνεργοι για μήνες, ενώ δεν μπορούν να εργαστούν σε άλλον κλάδο αφού έτσι θα χάσουν τη βίζα «ειδικού σκοπού». «Οσο έχουμε σύμβαση ορισμένου χρόνου, κάνουν ό,τι θέλουν», συνοψίζει τον κυνισμό της εργοδοσίας ένας εργαζόμενος.

Από τον σημερινό Ριζοσπάστη

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: