Μιχάλης Μιχαήλ – «Πολιτική προστασία»: Βήμα – βήμα η «εξιχνίαση» ενός προδιαγεγραμμένου εγκλήματος

Ναι αυτόν τον Ξενοκράτη που καθ’ ότι σε ισχύ από το 2003, με πλείστες οδηγίες και κατευθύνσεις, αλλά χωρίς αντίκρισμα σε μέσα, προσωπικό και οργάνωση, δεν απέτρεψε να καούν 87 άνθρωποι στην Πελοπόννησο το 2007 και 103 στο ΜΑΤΙ το 2018. Να πνιγούν 24 το 2017 από τις πλημμύρες στην Μάνδρα και συνολικά 134 άτομα από το 2003 έως και αυτή την στιγμή που τα πλημμυρικά φαινόμενα είναι σε εξέλιξη.

Μέρος 1ο

Δεκαεπτά ολόκληρες μέρες!

Για τόσο μεγάλο διάστημα φώλιαζαν στις ψυχές των κατοίκων στην περιοχή του Έβρου τα 5 από τα 6 βασικά συναισθήματα (φόβος, θυμός, λύπη, έκπληξη, αηδία) που συνθέτουν την συναισθηματική κατάσταση των ανθρώπων, σύμφωνα με τον Αμερικανό ψυχολόγο και ομότιμο καθηγητή στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Φρανσίσκο Paul Ekman, PhD.

Το έκτο συναίσθημα αυτό της χαράς, ίσως για πολύ λίγο να το ένιωσαν την 17η μέρα που έπαψε να υπάρχει ενεργό μέτωπο αφού πλέον ότι αποτελούσε καύσιμο ύλη κάηκε, γιατί αμέσως μετά την θέση της θα την πάρουν οι υποκατηγορίες των συναισθημάτων όπως:

Η αγωνία για το αύριο που φαντάζει κυριολεκτικά και μεταφορικά μαύρο και άραχνο.

Η απελπισία από το αδιέξοδο που δημιουργεί η επόμενη μέρα με το βιός μιας ολόκληρης ζωής να έχει γίνει στάχτη.

Η οργή για τους ανθρώπους που χάθηκαν με «ατομική» τους ευθύνη βέβαια κατά την κυβέρνηση καθ ότι αγνόησαν το 112.

Η απογοήτευση από το κράτος που κομπάζει με σκληρότητα απέναντι στους αδύναμους και «λουφάζει» σαν κότα στα αυγά της κάθε που φυσάει, βρέχει, χιονίζει και χάνονται άνθρωποι, περιουσίες και δάση εξ αιτίας της ανυπαρξίας του!

Η αγανάκτηση από τον κυνισμό των κυβερνώντων που πριν ακόμη σβήσουν οι πυρκαγιές καλούν τους «αναδόχους» να αναλάβουν δράση για το νέο «πράσινο» πλιάτσικο πάνω στα αποκαΐδια του φυσικού πλούτου της χώρας.

Συναισθήματα που τα νοιώθουν πλέον για άλλη μία φορά και ποιος ξέρει για πόσο καιρό θα τους «συντροφεύουν» μέχρι να στεγνώσει ο τόπος τους και όλοι αυτοί οι άνθρωποι στην Μαγνησία, την Καρδίτσα, την Λάρισα, τα Τρίκαλα, την Φθιώτιδα, την Βόρεια Εύβοια, την Σκιάθο και ειδικότερα οι κάτοικοι του Θεσσαλικού κάμπου που βρέθηκαν στην κυριολεξία αποκλεισμένοι σε «τεχνητή» λιμνοθάλασσα και περιμένουν μάταια κάποια βοήθεια από το «επιτελικό» κράτος.

Το κράτος που ξοδεύει κάθε χρόνο πάνω από 4 δις για τις εξοπλιστικές δαπάνες των επιθετικών και όχι αμυντικών πολέμων που σχεδιάζει το ΝΑΤΟ με τις αγορές όπλων που εντάσσονται στους γεωπολιτικούς του σχεδιασμούς όπως τα Rafale, οι φρεγάτες κ.α. [1] Καθώς και για την αντικατάσταση του πολεμικού εξοπλισμού που χαρίζει στην Ουκρανική κυβέρνηση αδειάζοντας τις αποθήκες των ακριτικών και «αμφισβητούμενων» ελληνικών νησιών από την «σύμμαχο» χώρα!

Αυτό το κράτος λοιπόν είναι που δεν διαθέτει τους αναγκαίους πόρους για την προμήθεια αντίστοιχων εναέριων και αμφίβιων μέσων και κάθε άλλου μεταφορικού μέσου και μηχανημάτων που είναι απαραίτητα για την διάσωση των εκατοντάδων ανθρώπων, όπου αυτές τις στιγμές περιμένουν με αγωνία βουτηγμένοι στα λασπόνερα έξι μέρες τώρα μία βοήθεια στις ταράτσες ή μέσα στα χαλάσματα των σπιτιών τους!

Σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα μόνο δύο Super puma της Π.Α. από τα 12 είναι σε πτητική ικανότητα, όπου μαζί με τα δύο Super Puma του πυροσβεστικού σώματος και την συνδρομή ιδιωτικών εναέριων μέσων, προσπαθούν να δημιουργήσουν επικοινωνιακό τοπίο οργανωμένης παρέμβασης με τους πλημμυροπαθείς να παραμένουν υπό άκρως επικίνδυνες συνθήκες για τόσες μέρες αποκλεισμένοι και εξουθενωμένοι και όλη αυτή η κρατική υποστηρικτική ένδεια να καμώνονται πως είναι ο μηχανισμός της πολιτικής προστασίας!

Τι πραγματικά διαθέτει όμως αυτό το κράτος για τέτοιες περιπτώσεις;

Διαθέτει ακόμη ένα ευφάνταστο σχέδιο για την αντιμετώπιση των συνεπειών από τις πλημμύρες ενσωματωμένο και αυτό όπως και τόσα άλλα αντίστοιχα σχέδια επί χάρτου για τις πυρκαγιές, για τους σεισμούς, τις εκρήξεις ηφαιστείων κλπ στο γενικό σχέδιο πολιτικής προστασίας με την συνθηματική ονομασία «Ξενοκράτης»! [2]

Ναι αυτόν τον Ξενοκράτη που καθ’ ότι σε ισχύ από το 2003, με πλείστες οδηγίες και κατευθύνσεις, αλλά χωρίς αντίκρισμα σε μέσα, προσωπικό και οργάνωση, δεν απέτρεψε να καούν 87 άνθρωποι στην Πελοπόννησο το 2007 και 103 στο ΜΑΤΙ το 2018. Να πνιγούν 24 το 2017 από τις πλημμύρες στην Μάνδρα και συνολικά 134 άτομα από το 2003 έως και αυτή την στιγμή που τα πλημμυρικά φαινόμενα είναι σε εξέλιξη.

Το «περίφημο» λοιπόν σχέδιο λέγεται «Δάρδανος 1» και εκπονήθηκε το 2019. Όντας σε ισχύ το 2020 δεν απέτρεψε ούτε στο ελάχιστο τον Αύγουστο του 2020 με την εκδήλωση της κακοκαιρίας «Θάλεια», να υπάρξουν 8 νεκροί με 2.500 σπίτια πλημυρισμένα στην Εύβοια και τον Σεπτέμβρη του ίδιου χρόνου από την εκδήλωση του μεσογειακού κυκλώνα «Ιανού» να υπάρξουν 4 νεκροί στις ίδιες με σήμερα περιοχές της Θεσσαλίας και να υποστούν 5.000 σπίτια και αρκετές δημόσιες υποδομές ζημιές από τις πλημμύρες.

Το ίδιο ακριβώς έγινε και με τον «Δάρδανο 2» που επανεκδόθηκε το 2022 με τίτλο «Έκδοση Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση Πλημμυρικών Φαινομένων με την κωδική ονομασία «ΔΑΡΔΑΝΟΣ 2» και υποτίθεται ότι έπρεπε να ενεργοποιηθεί και σε αυτήν την τωρινή κακοκαιρία «Daniel» ! [ 3 ]

Παρά τις όλες αυτές καταστροφές που προηγήθηκαν και με ενεργό πλέον τον «αναβαθμισμένο» Δάρδανο 2, οι οδηγίες και κατευθύνσεις του μέσα από τις 194 σελίδες δεν απέτρεψαν τις δαντικές καταστροφές με τους 15 μέχρι στιγμής θανάτους, με «άγνωστο» αριθμό αγνοουμένων με κατεστραμμένες δημόσιες υποδομές και με εκατοντάδες περιουσίες, καλλιέργειες και επιχειρήσεις πνιγμένες μέσα στο νερό στις ίδιες ακριβώς περιοχές της Θεσσαλίας με τις πλημμύρες του 2020!

Και ενώ στην σελίδα 21 του σχεδίου «Δάρδανου» αναφέρεται ότι: «Οι ξαφνικές ή αιφνίδιες πλημμύρες, με κύριο χαρακτηριστικό την ραγδαία εξέλιξή τους, είναι το πιο συνηθισμένο είδος πλημμύρας στην Ελλάδα λόγω της ιδιόμορφης γεωμορφολογίας της χώρας μας, η οποία συμβάλλει στην ανάπτυξη μεγάλου αριθμού ρεμάτων με μικρές σχετικά λεκάνες απορροής, στις οποίες κυριαρχούν οι έντονες κλίσεις που συντελούν στη γρήγορη αποστράγγισή τους. Οι ξαφνικές πλημμύρες ή αιφνίδιες πλημμύρες έχουν προκαλέσει κατά το παρελθόν μεγάλες καταστροφές σε υποδομές (οδικό δίκτυο, κλπ), αγροτικές εκμεταλλεύσεις, κατοικίες κλπ. και έχουν θέσει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές (παράσυρση πεζών και οχημάτων, κλπ). «

Στην συνέχεια στην σελίδα 22 διαπιστώνουμε ότι τούτη η χώρα που έχει αυτά τα χαρακτηριστικά και αυτή την τόσο μεγάλη τραγική εμπειρία από τα πλημμυρικά φαινόμενα δεκαετίες τώρα με 146 νεκρούς από το 2000 μέχρι και σήμερα. Με χιλιάδες λαϊκές περιουσίες και δημόσιες υποδομές κατεστραμμένες αξίας πολλών δις ευρώ. Παρ όλα αυτά όμως, δεν διαθέτει θεσμοθετημένο φορέα εξειδικευμένο στην υδρολογία για την έγκαιρη προειδοποίηση για τον κίνδυνο της πλημμύρας σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο!!

«Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει θεσμοθετημένος φορέας, εξειδικευμένος στην υδρολογία, αρμόδιος για την έκδοση επίσημης προειδοποίησης σχετικά με τον κίνδυνο πλημμύρας, σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο, με την χρήση κατάλληλων μοντέλων προσομοίωσης υδρολογικού ισοζυγίου της λεκάνης απορροής, μετά τη λήψη της πρόγνωσης από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία για την ένταση, τη διάρκεια και τη χωρική κατανομή των βροχοπτώσεων» .

Όπως επίσης μας πληροφορεί ότι δεν διαθέτει ειδικά μετεωρολογικά Radar, ούτε το κατάλληλο λογισμικό για να είναι δυνατή η πρόβλεψη για την εξέλιξη των φαινομένων τις επόμενες ώρες. Με τελικό συμπέρασμα ότι στην χώρα μας δεν υπάρχει η δυνατότητα για βραχυπρόθεσμη πρόγνωση καιρού από την Ε.Μ.Υ. !!

«Επιπρόσθετα, για τον ακριβέστερο χωρικό και χρονικό προσδιορισμό εμφάνισης ενός πλημμυρικού φαινομένου σε μια λεκάνης απορροής, απαιτείται και η βραχυπρόθεσμη πρόγνωση της έντασης και κατανομής των βροχοπτώσεων. Η βραχυπρόθεσμη πρόγνωση καιρού (nowcasting) απαιτεί την χρήση ειδικών μετεωρολογικών RADAR σε συνδυασμό με δεδομένα επίγειων σταθμών και άλλων μετεωρολογικών παραμέτρων σε πραγματικό χρόνο, καθώς και κατάλληλο λογισμικό το οποίο μπορεί να προβλέψει την εξέλιξη των φαινομένων τις επόμενες ώρες. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει μέχρι σήμερα η δυνατότητα βραχυπρόθεσμης πρόγνωσης καιρού από την Ε.Μ.Υ..» !!

Τι υπάρχει;

Τα «μερομήνια» γνωστής τηλεοπτικής εκπομπής και όλα αυτά τα ποιο ακριβά επιθετικά όπλα του ΝΑΤΟ, που προορίζονται για να προκαλέσουν τον θάνατο όπου μας καλέσει το «πατριωτικό» καθήκον της λυκοσυμμαχίας, από την Ουκρανία μέχρι την ζώνη του Σαχέλ στην Αφρική, την στιγμή που δεν δίνουν όσα χρήματα απαιτούνται για μην υπάρχουν αυτές οι ελλείψεις σε συστήματα έγκαιρης πρόγνωσης και σε αντιπλημμυρικά έργα, για να σωθούν αθώες ζωές συμπολιτών μας και ολάκερο το βιός τους!

«Εθνικός Μηχανισμός Έρευνας και διάσωσης»

Για να έχει πραγματική βάση υλοποίησης το σχέδιο «Ξενοκράτης» πρέπει να υπάρχει ένας πλήρως συγκροτημένος Εθνικός Μηχανισμός Έρευνας & Διάσωσης στα πλαίσια της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας που θα αξιοποιείται από την πρώτη στιγμή εξέλιξης παρόμοιων καιρικών φαινομένων και εκδήλωσης καταστροφικών συνεπειών με αποκλειστική αρμοδιότητα:

  • Την διάσωση ανθρώπων και ζώων από μικρής και μεγάλης κλίμακας περιστατικών ατυχημάτων και φυσικών ή τεχνολογικών καταστροφών οπουδήποτε και αν εξελίσσονται σε στεριά και θάλασσα εκεί όπου δεν μπορούν λόγω θέσης, συνθηκών και διαθέσιμων μέσων να επέμβουν οι αρμόδιες υπηρεσίες.
  • Την ευθύνη για την έγκαιρη και ασφαλή εκκένωση των περιοχών, μεταφορικών μέσων και εγκαταστάσεων που αναμένεται να πληγούν ή έχουν πληγεί από κάθε είδους φυσική ή τεχνολογική καταστροφή.
  • Την ευθύνη για την ασφαλή μετακίνηση και την άμεση στεγαστική, διατροφική και υγειονομική υποστήριξη των πληγέντων πληθυσμών.

Για να φέρει σε πέρας την κοινωνική του αποστολή θα διαθέτει:

  • Σε επαρκή αριθμό τα κατάλληλα και σύγχρονα εναέρια, επίγεια και αμφίβια μέσα διάσωσης και μεταφοράς, ενταγμένα πλήρως στην διαχείριση και τον σχεδιασμό του Ε.Μ.Ε.Δ. .
  • Τις ανάλογες υποδομές βάσης σε κομβικής σημασίας περιοχές ανά την επικράτεια και εντός οργανωμένων χώρων με δυνατότητες ελλιμενισμού των αμφίβιων μέσων και στάθμευσης των πτητικών μέσων.
  • Το απαραίτητο με συγκεκριμένο οργανόγραμμα και σταθερή εργασιακή σχέση ειδικευμένο και εκπαιδευμένο προσωπικό όπως: Χειριστές των μέσων διάσωσης και μεταφοράς, τους διασώστες, τους υγειονομικούς. Επίσης το ανάλογο επιστημονικό προσωπικό με ευθύνες συντονισμού και επιτελικού σχεδιασμού, καθώς και το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό για την τεχνική υποστήριξη και το βοηθητικό προσωπικό για την διοικητική μέριμνα. Εκτός των απαραίτητων προσλήψεων που θα γίνουν, θα δύναται για την αρχική εκκίνηση του μηχανισμού να γίνουν και μετατάξεις προσωπικού από υπηρεσίες και οργανισμούς συναφών αρμοδιοτήτων, από αντίστοιχους επιστημονικούς φορείς και από το Ε.Σ.Υ.

Με πλήρη ενσωμάτωση στον μηχανισμό:

1ον – Των 8 Ε.Μ.Α.Κ. λόγω του χαρακτήρα της αποστολής τους που είναι: Οι επεμβάσεις σε εξειδικευμένα συμβάντα, μεγάλης έκτασης, με πεδίο δράσης την επικράτεια σε χερσαία και υδρόβια περιβάλλοντα υπό ακραίες και δυσμενείς συνθήκες.

2ον – Της μονάδας υποβρυχίων αποστολών του Λιμενικού Σώματος ( Μ .Υ. Α ) Για να επιτελεί αποκλειστικά και μόνο την κοινωνική της αποστολή απέναντι σε κάθε ανθρώπινη ύπαρξη που κινδυνεύει στην θάλλασα και όχι να αξιοποιείτε στους Νατοικούς σχεδιασμούς [4 ]

Ένα συγκεκριμένο και οριοθετημένο πλαίσιο από πλευράς υποχρεώσεων και εμπλοκής των υπολοίπων αρμόδιων κρατικών φορέων που θα συνηγορούν τον Εθνικό Μηχανισμό Έρευνας & Διάσωσης όταν και όπου αυτό απαιτείται, όπως το Π.Σ., το ΕΚΑΒ, οι δομές του Ε.Σ.Υ., η ΕΛ.ΑΣ., το Λιμενικό, οι Φορείς Α΄ & Β΄ βαθμού Τοπικής Διοίκησης, οι εθελοντικές οργανώσεις και όταν κρίνεται ως άκρως απαραίτητο και οι Ένοπλες Δυνάμεις.

Αν δεν δημιουργηθεί λοιπόν ένας τέτοιος αυτόνομος μηχανισμός για να επεμβαίνει άμεσα όταν τίθεται σε εφαρμογή το σχέδιο «Ξενοκράτης» αξιοποιώντας κατά το δοκούν τα μέσα, τις υποδομές και το προσωπικό που εντάσσονται στην δική του αποκλειστική εποπτεία και διαχείριση και όχι να προσπαθεί να συντονίσει μέσα, υποδομές και προσωπικό διαφορετικών φορέων όπως γίνεται σήμερα από οποιασδήποτε μορφής ενιαίο κέντρο είτε στα πλαίσια της Γ.Γ.Π.Π. είτε τον Ε.Δ. .

Τότε όλα αυτά τα σχέδια επί χάρτου της πολιτικής προστασίας, με όποιο ευφάνταστο όνομα και αν προβάλλονται, οι οδηγίες και οι κατευθύνσεις τους είναι και θα παραμένουν κενό γράμμα για όλους αυτούς τους ανθρώπους που βρίσκονται σε δεινή θέση και κινδυνεύει άμεσα η ζωής τους από οποιαδήποτε αιτία, φυσική ή τεχνολογική καταστροφή !

Όπως κενό γράμμα παραμένει μέχρι στιγμής και ο Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης «Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος» που συστήθηκε με σχετική νομοθετική διαδικασία στην ολομέλεια της βουλής τον Νοέμβρη του 2022, [5] μετά από την δέσμευση του σημερινού πρωθυπουργού με αφορμή τον θάνατο του έμπειρου νεαρού ορειβάτη Θεοφάνη Ερμή Θεοχαρόπουλου στα Τζουμέρκα των Γενάρη του 2022, λόγω της μεγάλης καθυστέρησης αποστολής εναέριου μέσου για την διάσωσή του.

Εκτός το γεγονός ότι ο νεοϊδρυθείς μηχανισμός περιορίζει την έρευνα και την διάσωση μόνο από τα εναέρια μέσα και έτσι διατηρεί αντί να λύνει τα προβλήματα συντονισμού μεταξύ διαφορετικών υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύνθετων καταστάσεων όπως π.χ. συμβαίνει τούτες τις μέρες με τις πλημμύρες όπου απαιτούνται ενέργειες έρευνας και διάσωσης με εναέρια, επίγεια και αμφίβια μέσα και για δύο ολόκληρες μέρες ήταν ολοφάνερο ότι δεν είχε οργανωθεί καμία ουσιαστική παρέμβαση έρευνας και διάσωσης παρά τις σπαρακτικές εκκλήσεις των πληγέντων.

Είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο κρίθηκε από τα υπόλοιπα κόμματα για το θεσμικό του πλαίσιο ότι είναι ημιτελές, με ασάφειες και αοριστίες και χωρίς κοστολογημένο χρονοδιάγραμμα, αλλά και όπως πολύ σωστά ειπώθηκε εκτός των άλλων από πλευράς του Κ.Κ.Ε., ότι προφανώς ο εθνικός μηχανισμός δημιουργείται ενόψει και της διαρκούς διεύρυνσης του τουριστικού προϊόντος σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού, αλλά ανοίγει και την πόρτα για να θησαυρίσουν και πάλι οι εταιρείες των ιδιωτικών εναέριων μέσων!

Η παρακάτω τοποθέτηση του αρμόδιου υφυπουργού Ευάγγελου Τουρνά στην βουλή κατά την συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου για την μεταβατική περίοδο που προβλέπεται διάρκεια μιας πενταετίας μέχρι να γίνει η αγορά των εναέριων μέσων για τον νέο μηχανισμό, το πιθανότερο είναι να επιβεβαιώσει για ακόμη μια φορά αυτό που πολύ σοφά λέει ο λαός μας για τέτοιες περιπτώσεις ότι « ουδέν μονιμότερο του προσωρινού»:

«Μέχρι την αγορά των εναέριων μέσων και προκειμένου να λειτουργήσει άμεσα ο μηχανισμός, με το νομοσχέδιο εισάγεται μεταβατική διάταξη, για να υποστηριχθεί το πυροσβεστικό σώμα στην εκτέλεση της αποστολής του. Προβλέπεται η σύναψη συμβάσεων για την παροχή υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης με εναέρια ιδιωτικά μέσα και προσωπικό (μέλη πληρώματος, χειριστές, τεχνικοί, διασώστες, ορειβάτες και υγειονομικό προσωπικό) καθώς και για τη μίσθωση των αναγκαίων εναέριων μέσων έρευνας και διάσωσης «.

Και όπως στην πραγματικότητα έχει δείξει η πολύχρονη εμπειρία που έχει συσσωρευτεί από την πορεία του Εθνικού Εναέριου Στόλου δασοπυρόσβεσης, που συνειδητά απαξιώθηκε και αφέθηκε στην τύχη του παρά τις αλλεπάλληλες εδώ και δύο δεκαετίες υποσχέσεις όλων των κυβερνήσεων για την ανανέωση του, που ποτέ όμως δεν έγινε. Η μεθοδευμένη διαχρονική απαξίωσή του που άνοιξε τον δρόμο για τις ακριβοπληρωμένες συμβάσεις με τις ιδιωτικές εταιρείες των εναέριων μέσων δασοπυρόσβεσης, ως μια «αναπόφευκτη» μεν, αλλά « προσωρινή « λύση δε, σύμφωνα με τις διαχρονικές κυβερνητικές δηλώσεις, καταδεικνύει ότι αυτό ακριβώς ενδέχεται να συμβεί και με τον νεοσύστατο μηχανισμό.

«Τα επιχειρηματικά συμφέροντα μετρούν τα κέρδη και ο λαός τις πληγές του»

Αν πάρουμε υπόψη μας ότι:

– Από τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του 2023 για το Πυροσβεστικό Σώμα [6] που είναι για την ενοικίαση των ιδιωτικών εναέριων μέσων δασοπυρόσβεσης θα διατεθούν 62.800.000 e. Οι πιστώσεις αυτές σε σχέση με τις αντίστοιχες πιστώσεις της αντιπυρικής περιόδου του 2022 [7] που ανέρχονταν σε 22.800.000 e, είναι αυξημένες κατά 40.000.000 e ή κατά 63,69%. Όταν για το σύνολο των λειτουργικών αναγκών του Π.Σ. συμπεριλαμβανομένου και της ενοικίασης των εναέριων μέσων, εκτός της μισθοδοσίας και των ασφαλιστικών καλύψεων του προσωπικού οι πιστώσεις είναι 141.094.000 e.

– Για τις δαπάνες που αφορούν την λειτουργία και την συντήρηση ενός στόλου 3.500 περίπου πεπαλαιωμένων οχημάτων, με το 80% να είναι πέραν τις 10ετίας. – Τον ελλειμματικό γενικό και ατομικό εξοπλισμό 15.875 περίπου πυροσβεστών μονίμων και συμβασιούχων – Την συντήρηση των 350 περίπου κτηριακών υποδομών του Π.Σ.. που οι περισσότερες είναι σε άθλια κατάσταση – Την εκπαίδευση – Τα αναλώσιμα όπως καύσιμα. θέρμανση, ενέργεια, επικοινωνίες, χαρτική ύλη κλπ οι πιστώσεις ανέρχονται σε 78.294.000 e και είναι μειωμένες κατά 212.000 e σε σχέση με το 2022.

– Οι πιστώσεις των 62.800.000 e για την ενοικίαση 52 ιδιωτικών εναέριων μέσων σε σχέση με τις πιστώσεις για το σύνολο των λειτουργικών αναγκών του Π.Σ. ( 141.094.000 e) αντιστοιχούν στο 44,51%. Ενώ οι πιστώσεις για όλες τις υπόλοιπες λειτουργικές ανάγκες του Π.Σ ( 78.294.000 e) , των χιλιάδων οχημάτων, των χιλιάδων πυροσβεστών και των εκατοντάδων κτηρίων του, αντιστοιχούν στο 55,49% !!

– Η διαφορά μεταξύ των πιστώσεων για την ενοικίαση των 52 ιδιωτικών εναέριων μέσων και όλων των υπολοίπων λειτουργικών του αναγκών είναι μόνο 15.494.000 e.

Αν λάβουμε όμως υπόψη ότι, τα εκατοντάδες εκατομμύρια που σπαταλούνται για τα ιδιωτικά εναέρια μέσα δεν αποσόβησαν τις καταστροφικές συνέπειες που έχουν προκύψει σε μία σειρά αντιπυρικές περιόδους.

Ενώ αντιθέτως, οι κλιμακούμενες περικοπές στις πιστώσεις που έγιναν από το 2009 μέχρι και το 2023 από τις λειτουργικές ανάγκες του Π.Σ. με συνολική μείωση την 14ετια κατά 1.120.883.710 e, οι μειώσεις αυτές συνέβαλαν σημαντικά στην αποδυνάμωση και την αναποτελεσματικότητα του βασικού μηχανισμού καταστολής των πυρκαγιών που είναι οι επίγειες δυνάμεις.

Τότε πολύ εύκολα μπορεί κάποιος να κατανοήσει, ποια είναι η στρατηγική που επιδιώκεται να υλοποιηθεί από όλες τις κυβερνήσεις πάση θυσία, με όσες καταστροφές σε δασικά οικοσυστήματα, περιουσίες ή απώλειες ανθρώπων και αν προκύψουν!

Επιπρόσθετα αν λάβουμε υπόψη ότι στον τομέα της εναέριας έρευνας και διάσωσης με την καθολική εγκατάλειψη που παρατηρείται σε όλα σχεδόν τα εθνικά εναέρια μέσα έρευνας και διάσωσης όπως αυτά του Ε.Κ.Α.Β., της Π.Α. και του λιμενικού σώματος και το γεγονός ότι για την στελέχωση των 5 εναέριων μέσων του Πυροσβεστικού Σώματος προκηρύσσουν προσλήψεις ορισμένου χρόνου με ετήσιες συμβάσεις και όχι με σταθερή εργασιακή σχέση. [8]

Καθώς και αν αληθεύουν οι καταγγελίες ότι λόγω του παροπλισμού των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, διακομιδές επειγόντων περιστατικών πραγματοποιούνται από ιδιωτικά εναέρια μέσα, είναι βέβαιο ότι συστηματικά και σταθερά προετοιμάζεται το έδαφος και για τον τομέα των αεροκομιδών και της εναέριας έρευνας και διάσωσης η εμπορευματοποίηση και η ιδιωτικοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών!

Και κανένα νόημα δεν έχει το γεγονός ότι προς το παρόν τουλάχιστον οι υπηρεσίες διάσωσης του μηχανισμού παρέχονται δωρεάν σε όποιον τις χρειαστεί, μέχρι να έλθει η ώρα των ανταποδοτικών τελών και για αυτές τις υπηρεσίες. Αν και αυτές οι υπηρεσίες είναι πληρωμένες διπλά και τριπλά με την άγρια φορολόγηση που υφίστανται ο λαός στερούμενος βασικές παροχές στην υγεία, την παιδεία, τις συντάξεις, τους μισθούς, και χρυσοπληρώνει την ενέργεια και τα βασικά είδη διατροφής με τον υψηλότερο Φ.Π.Α. για να εισπράττουν τα επιχειρηματικά συμφέροντα τον πλούτο που παράγει με ιδρώτα και αίμα!

« Τα υλικά της ανάπτυξής τους η στάχτη, η λάσπη και το αίμα αθώων»

Αυτό όμως που εξοργίζει ακόμη περισσότερο είναι ότι μια περιφέρεια όπως η Θεσσαλία, που ενώ έχει βαρύ ιστορικό πλημμυρικών φαινομένων έτσι όπως αποτυπώνεται και στον σχετικό χάρτη στην σελίδα 163 του σχεδίου «Δάρδανος 2». Δεν πάρθηκε κανένα προληπτικό μέτρο για την αποφυγή των συνεπειών μίας αναμενόμενης από μέρες κακοκαιρίας και των επακόλουθων της!

Για ακόμη μία φορά έγινε αντιληπτή από τους απελπισμένους πλημμυροπαθείς η ίδια ακριβώς απουσία και αδυναμία του κράτους όπως και το 2020, να τους παρέχει την άμεση βοήθεια που εκλιπαρούσαν για ώρες μέσα από τα πλημμυρισμένα σπίτια τους!

Ένα κράτος που θεωρεί φορολογικό τεκμήριο το ότι ζεις, αλλά σε αφήνει όμως με πολύ μεγάλη ευκολία και χωρίς κανένα συναισθηματικό ενδοιασμό ή ενοχές, να πεθαίνεις με «ατομική» σου ευθύνη όταν:

Ø Εκδηλώνεται μία μεγάλη πυρκαγιά και δεν είναι σε θέση ο κρατικός μηχανισμός πυρόσβεσης και διάσωσης λόγω της συνολικής σκόπιμης αποσάθρωσης που έχει υποστεί διαχρονικά από στοχευμένες πολιτικές να σε προστατεύσει.

Ø Βρίσκεσαι αποκλεισμένος από τα χιόνια στο ορεινό χωρίο σου κάπου εκεί στην Εύβοια με σοβαρά προβλήματα υγείας και προσπαθείς να επιβιώσεις χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα και νερό.

Ø Πλημμυρίζουν τα πάντα με το πρώτο μπουρίνι και μετατρέπονται εν ριπή οφθαλμού οι δρόμοι μιας ολόκληρης πόλης κακή ώρα σαν τον Βόλο, ή τα χωριά του Πηλίου και όλου του θεσσαλικού κάμπου σε υγρό τάφο.

Γιατί όμως να συμβαίνουν όλα αυτά;

– Γιατί πολύ απλά όπως επισημαίνουν οι ειδικοί των τεχνικών έργων σχεδιάζονται μεγάλα υπαίθρια έργα υποδομής όπως οι οδικοί άξονες, οι σιδηρόδρομοι, η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάρκων και ανεμογεννητριών σε τεράστιες εκτάσεις γης που αποψιλώνονται από την βλάστησή τους χωρίς τις ανάλογες μελέτες περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων και των κατάλληλων αντιπλημμυρικών έργων για την διοχέτευση των όμβριων υδάτων με ασφαλή ροή προς την θάλασσα. Και όλα αυτά τα αναγκαία για την προστασία μας μέτρα να μην πραγματοποιούνται γιατί μειώνουν το κέρδος των «πράσινων» και «υγιών» επενδυτών που μας έφεραν την περιβόητη ανάπτυξη με άρωμα λάσπης, στάχτης και αίματος !!

– Γιατί γίνονται επεκτάσεις των πόλεων χωρίς χωροταξικό σχεδιασμό και χωρίς τα ανάλογα έργα υποδομής και για καθαρά εισπρακτικούς λόγους, συνεχώς μέσα από αλλεπάλληλες νομοθετικές ρυθμίσεις αμβλύνονται τα κριτήρια για την νομιμοποίηση των πολεοδομικών παραβάσεων και κάνει τα στραβά μάτια σύμπασα το πελατειακό κράτος των λίγων και «εκλεκτών» στις πολεοδομικές παραβάσεις από μεγάλα οικονομικά συμφέροντα !

– Γιατί δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη εδώ και χρόνια για τα κατάλληλα αντιπλημμυρικά έργα μετά από την εκδήλωση μεγάλων πυρκαγιών, καθ ότι δεν είναι ανταποδοτικά για τις κατασκευαστικές εταιρείες όπως οι οδικοί άξονες, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, οι μεγάλες γέφυρες χωρικής σύζευξης, τα φαραωνικά γήπεδα και οι ολυμπιακές εγκαταστάσεις και γι αυτό το λόγο δεν είναι επιλέξιμα από την Ε.Ε. Και δεν είναι επιλέξιμα γιατί σύμφωνα με τις οδηγίες του «φύλακα Άγγελου» των λαών της Ευρώπης, συμφέρει με βάση την διαχειριστική λογική του κόστους – οφέλους, η χορήγηση μόνο κάποιων αποζημιώσεων στα θύματα που δημιουργούν οι ανάλγητες πολιτικές στους λαούς όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με τέτοιες καταστροφικές καταστάσεις, από ότι τα έργα υποδομής και οι απαραίτητες παρεμβάσεις που θα τους θωράκιζαν από φυσικές και τεχνολογικές καταστροφές!

– Γιατί παραμένουν ακαθάριστα τα φρεάτια μέσα στις πόλεις ποιός ξέρει από πότε, με αποτέλεσμα να έχουν μετατραπεί στους περισσότερους δήμους της χώρας σε υπόγειες ζαρντινιέρες με διαφόρων ειδών βλάστηση.

– Γιατί τα περισσότερα αποστραγγιστικά δίκτυα ομβρίων υδάτων είναι κατασκευασμένα σε μία εποχή που δεν έχει καμία σχέση με την σημερινή οικιστική επέκταση των μεγάλων πόλεων όπως συμβαίνει και με την πόλη του Βόλου!

– Γιατί ακόμη και εκεί που υπάρχουν δεν συντηρούνται και σε πολλά απ αυτά έχουν δημιουργηθεί ολόκληρα φυτώρια από λογιών λογιών δενδρύλλια που λειτουργούν σαν φυσικά φράγματα ανάσχεσης φερτών υλικών, με ότι αυτό συνεπάγεται από την μη ευχερή διέλευση των υδάτινων όγκων. Και σύμφωνα με το υπ. Αριθμ. Α1841/05-10-2022 έγγραφο της Δ/νσης Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της ΓΓΠΠ «Έργα και μέτρα πρόληψης για την αντιμετώπιση των πλημμυρικών φαινομένων – Προπαρασκευαστικές δράσεις εμπλεκομένων φορέων»[9] έτσι όπως περιγράφεται στην σελίδα 10 : « Τα ανωτέρω ισχύουν και για υδατορέματα, τα οποία δεν περικλείονται από δασικά οικοσυστήματα, ωστόσο φύεται σε αυτά δασική βλάστηση, η οποία διέπεται από τις προστατευτικές διατάξεις της δασικής νομοθεσίας. Σε κάθε περίπτωση, η απομάκρυνση της φυόμενης δασικής βλάστησης επί υδατορεμάτων, είτε αυτή κείται εντός είτε εκτός της κοίτης τους, υλοποιείται σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις περί δασικού κώδικα, κατόπιν σύνταξης πίνακα υλοτομίας και εκδόσεως αρμοδίως απόφασης έκτακτης κάρπωσης απόληψης δασικών προϊόντων καθώς και του τρόπου διάθεσης και διακίνησης των παραχθέντων δασικών προϊόντων» , υπάρχει δηλαδή και το παράδοξο ενδεχόμενο να χαρακτηριστεί λόγω της εγκατάλειψης από την υπεύθυνη δημοτική ή περιφερειακή αρχή η περιοχή του αντιπλημμυρικού έργου, ως δασική περιοχή και ας μην είναι κοντά σε δασική έκταση και να χρειαστεί άδεια της δασικής υπηρεσίας για τον καθαρισμό του κλπ. !!

Πάρτ’ αυγό και κούρευτο, που λέει και ο λαός μας !

Τι και αν με το παραπάνω έγγραφο της Γ.Γ.Π.Π. καθορίζονται οι ευθύνες και οι υποχρεώσεις των φορέων της Τοπικής Διοίκησης Α΄ και Β΄ βαθμού για τον σχεδιασμό, την δημιουργία, την συντήρηση & την επόπτευση έργων αντιπλημμυρικής προστασίας καθώς και κάθε άλλου δημόσιου και ιδιωτικού φορέα που είναι υπόχρεος για λήψη μέτρων!

Μια ματιά αρκεί να ρίξει ο καθένας από εμάς στην περιοχή του για την κατάσταση που υπάρχει στα αντιπλημμυρικά έργα, στα ρέματα, στα ποτάμια, στα φρεάτια, στα δίκτυα ομβρίων υδάτων ή στους ιδιωτικούς οδικούς άξονες όταν τους διέρχεται υπό συνθήκες έντονων βροχοπτώσεων για να διαπιστώσει ότι και αυτή η εγκύκλιος της Γ.Γ.Π.Π. που διακινήθηκε από 05/10/2022 προς όλους τους αρμόδιους αποδέκτες με τον χαρακτηρισμό του κατεπείγοντος, αποτελεί ένα ακόμη ανεφάρμοστο εγχειρίδιο χωρίς καμία επίπτωση σε όσους έχουν την ευθύνη υλοποίησης των κατευθύνσεών του !

Οι μόνες επιπτώσεις είναι αυτές που πληρώνουν τα μόνιμα υποζύγια. Τα λαϊκά στρώματα αυτής της χώρας με το βιός και την ίδια τους την ζωή όταν ξεσπούν παρόμοια πλημμυρικά φαινόμενα όπως αυτό που σάρωσε μία ολόκληρη περιφέρεια !

Αυτή όμως η απαράδεκτη κατάσταση στην αντιπλημμυρική προστασία των πόλεων, και της υπαίθρου γενικότερα είναι το αποτέλεσμα του κάλπικου «εκσυγχρονισμού» που θα έφερνε ο «Καλλικράτης» στους δήμους και τις Περιφέρειες της χώρας, σύμφωνα με τις υποσχέσεις των υμνητών του από τα κόμματα εξουσίας, που ως επιβράβευση για την απλόχερη και ακριβοπληρωμένη με ανταποδοτικά τέλη μιζέρια που προσφέρουν 13 και πλέον χρόνια από την εφαρμογή του στους δημότες, διεκδικούν την ψήφο τους στις εκλογές του Οκτώβρη! [10]

Η αλληλουχία των φυσικών φαινομένων από τις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού, στις βροχοπτώσεις του φθινόπωρου, που σε άλλες περιπτώσεις θα ήταν καλοδεχούμενες, γιατί έτσι όπως κατάντησαν όλες οι κυβερνήσεις την πυροπροστασία, έχουν καταστεί οι βροχές μαζί με τις θάλασσες που περιβάλουν την χώρα, τα μόνα αποτελεσματικά «κατασβεστικά» μέσα.

Ο έντονος όμως ερχομός τους σε συνδυασμό με την συνύπαρξη όλων των προαναφερόμενων προβλημάτων στην αντιπλημμυρική προστασία της χώρας, προκάλεσε το νέο δαντικό σκηνικό στην περιοχή της Μαγνησίας και γενικότερα του Θεσσαλικού κάμπου, με τους πρώτους 15 νεκρούς και αγνοούμενους από τις καταστροφικές πλημμύρες και δοκιμάζεται τούτες τις στιγμές που γράφονται αυτές οι σειρές η ψυχραιμία και η βιολογική αντοχή εκατοντάδων ανθρώπων που βρίσκονται αποκλεισμένοι και σε πλήρη απόγνωση λόγω των μεγάλων καταστροφών που έχουν υποστεί οι περιουσίες τους από τις πλημμύρες!

Όλο το προηγούμενο διάστημα οι ακρίτες του Έβρου και γενικότερα οι κάτοικοι της Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης μαζί με όλους αυτούς τους πολίτες των πολύπαθων περιοχών στην Αττική, στην Εύβοια, στην Βοιωτία, στην Φθιώτιδα, στην Χαλκιδική, στην Πελοπόννησο κ.α., έζησαν τον νέο εφιάλτη των ανεξέλεγκτων πυρκαγιών και ένοιωσαν στο πετσί τους για ακόμη μία χρονιά πως ακριβώς «προστατεύει» η κυβέρνηση τους ίδιους, τις περιουσίες τους και το περιβάλλον που ζουν.

Μία κυβέρνηση που κομπάζει για το «κατόρθωμα» της να ορθώνει στον Έβρο τοίχους για τα θύματα των ιμπεριαλιστικών πολέμων που συμμετέχει και η ίδια μέσα από τις δομές του ΝΑΤΟ, με 20 από αυτούς τους κατατρεγμένους να πληρώνουν με την ίδια τους την ζωή το τίμημα της φυγής τους μέσα στα «αφιλόξενα» δάση αυτή την φορά και όχι στα βάθη της θάλασσας. Αλλά όμως δεν είναι στις προτεραιότητές της να ορθώσει κανένα τοίχος προστασίας για τους πολίτες της περιοχής και γενικότερα όλης της χώρας από τις πυρκαγιές, τις πλημμύρες και όποια άλλη καταστροφή από φυσικά ή τεχνολογικά αίτια εξελίσσεται σε όλεθρο, λόγω απουσίας ενός κεντρικού σχεδιασμού με αποκλειστική ευθύνη του κράτους για την αποτελεσματική θωράκιση της χώρας από φυσικές καταστροφές και τεχνολογικά ατυχήματα.

Ατυχήματα να όπως αυτό που συνέβη πρόσφατα στον ιδιωτικών συμφερόντων οδικό άξονα Αθηνών- Κορίνθου με την πυρκαγιά στο βυτιοφόρο που μετέφερε υγραέριο και είχε ως αποτέλεσμα το επικίνδυνο από κάθε άποψη πολύωρο μπλοκάρισμα χιλιάδων επιβατών και οχημάτων που προκλήθηκε εξ αιτίας της έλλειψης στοιχειωδών υποδομών ασφαλούς διαφυγής στους ακριβοπληρωμένους με διόδια οδικούς άξονες.

Υποδομές σαν αυτές που προτείνουν ειδικοί μηχανικοί στον τομέα των κατασκευών όπως είναι οι γέφυρες αναστροφής και για τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

Ακόμη ένα περιστατικό, όπως ήταν και οι αλλεπάλληλοι αποκλεισμοί οχημάτων και επιβατών στους οδικούς άξονες τα προηγούμενα χρόνια κατά την διάρκεια χιονοπτώσεων. Γεγονότα που αποκαλύπτουν τί ακριβώς σημαίνει η πολυδιαφημισμένη από το πολιτικό προσωπικό της αστικής τάξης και ακριβοπληρωμένη από τον λαό ανάπτυξη μέσω της εμπορευματοποίησης και της ιδιωτικοποίησης των στρατηγικών δομών και υποδομών της χώρας!

Μία κυβέρνηση που σε συνέχεια όλων των προκατόχων της σπρώχνει την χώρα σε όλο και μεγαλύτερη εμπλοκή στους τυχοδιωκτικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ, κατάφερε να κάνει τους κατοίκους της Αλεξανδρούπολης να συμμετέχουν σε μια πραγματική « άσκηση « για τις απειλές του μέλλοντος που σηματοδοτούν οι βάσεις του θανάτου στην περιοχή, η διαρκώς μεγαλύτερη εμπλοκή της χώρας στην ιμπεριαλιστική αναμέτρηση στην Ουκρανία, όπως και η πρόσφατη υπό ευρωπαϊκή αιγίδα και με κυβερνητική μέριμνα, μάζωξη των ηγετών των χωρών «προσάναμμα» στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς στα Δυτικά Βαλκάνια!

«Αναμενόμενες και προβλέψιμες οι καταστροφικές τραγωδίες του λαού»

Ήταν άραγε αναμενόμενη αυτή η τραγωδία που εξελίχθηκε τον Ιούλη στην Ρόδο και σε μία σειρά άλλες περιοχές της χώρας και αυτή που εξελίχθηκε μέσα στον Αύγουστο στην Αλεξανδρούπολη αλλά και σε όλη σχεδόν την επικράτεια, όπου οι κάτοικοί της έζησαν καταστάσεις εμπόλεμης ζώνης, με εκκενώσεις νοσοκομείων σε συνθήκες εκστρατείας, με συγκεντρώσεις πληθυσμού σε κοινόχρηστους χώρους «καταφύγια», χωρίς να υπάρχει καμία στρατιωτική εισβολή ή αεροπορικοί βομβαρδισμοί από την γείτονα και «σύμμαχο» χώρα;

Ναι με σιγουριά το τονίζω για ακόμη μια φορά ότι ήταν αναμενόμενη και προαναγγελμένη!

Γιατί;

Γιατί έχουν δημιουργηθεί με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων από την δεκαετία του 90 λόγω της:

-Συνειδητής εγκατάλειψης των δασικών οικοσυστημάτων

-Διατήρησης όλου του νομοθετικού αντιδασικού πλαισίου που είναι ο βασικός τροφοδότης δόλιων ενεργειών από οργανωμένα οικονομικά συμφέροντα.

-Σκόπιμης αποσάθρωσης του πυροσβεστικού σώματος σε προσωπικό, σε επίγεια και εναέρια μέσα.

-Διαλυτικής απομείωσης των αρμοδιοτήτων και των προληπτικών παρεμβάσεων της δασικής υπηρεσίας, οι ιδανικές συνθήκες για την εύκολη έναρξη και την ταχεία εξάπλωση οποτεδήποτε και οπουδήποτε στην επικράτεια τέτοιων καταστροφικών πυρκαγιών.

Έχοντας συσσωρεύσει πολύτιμη εμπειρία από την θητεία στο Π.Σ. και την ενασχόληση μέσα από τις γραμμές του συνδικαλιστικού κινήματος με τις εγκληματικές πολιτικές που εφαρμόστηκαν διαχρονικά στην πυροπροστασία της χώρας και τις τραγικές συνέπειες που αυτές επέφεραν.

Παρακολουθώντας με ιδιαίτερη προσοχή τις συνθήκες που διαμορφώνονται κάθε αντιπυρική περίοδο. Για όλους αυτούς τους λόγους, μόλις πριν ενάμιση μήνα, κατέθετα μέσα από σχετική συνέντευξη στις 23/7 στο Documento της Κυριακής [11], την εκτίμηση ότι για την συνέχεια της αντιπυρικής περιόδου είναι ολοφάνερο πως διαμορφώνονται ανάλογες καταστροφικές συνθήκες του πύρινου ολοκαυτώματος που έζησε η χώρας μας το καλοκαίρι του 2007!

Όπως πολλές φορές είχα προειδοποιήσει με δημόσιες τοποθετήσεις χρόνια πριν από την τραγωδία στο ΜΑΤΙ όσο και αμέσως μετά [12], ότι θα ζήσουμε και θα ξαναζήσουμε τέτοιες και ακόμη χειρότερες καταστάσεις, γιατί απλά δεν υπάρχει και όχι τυχαία όπως έχω εξηγήσει αρκετές φορές και μέσα από τούτη εδώ την στήλη, κανένας ουσιαστικός κεντρικός σχεδιασμός για πολύ συγκεκριμένους λόγους. [13]

Δυστυχώς ένα μήνα μετά από αυτές τις εκτιμήσεις για ακόμη μία φορά ήλθε η τραγική επιβεβαίωση με την εκδήλωση πολλαπλών και μεγάλης έντασης και έκτασης πυρκαγιών από την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, την Χαλκιδική, την Στερεά, την Αττική, την Πελοπόννησο και σε μία σειρά νησιά που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Εθνικού Παρατηρητηρίου Δασικών Πυρκαγιών μέχρι τις 6/9ου οι καμένες εκτάσεις ήταν 1.696.858,4 στρέμματα και από αυτά το 70,8% δηλαδή τα 1.201.433,2 στρέμματα κάηκαν μέσα στο Αύγουστο!

Ο μεγάλος αριθμός των καμένων εκτάσεων κατατάσσει την φετινή αντιπυρική περίοδο ως την  πιο καταστροφική από πλευράς καμένων εκτάσεων μετά την αντιπυρική του 2007 με 2.644.083 στρέμματα καμένες εκτάσεις.

Πυρκαγιές που έχουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά κλιμάκωσης των φονικών καταστροφικών πυρκαγιών γιατί δεν υπάρχει λόγω έλλειψη βούλησης και όχι από λάθος εκτίμηση ή παράληψη, κανένα αξιόπιστο δομημένο εθνικό σύστημα πυροπροστασίας και δασοπροστασίας της χώρας.

Τίποτε πλέον δεν προϋποθέτει ότι ο λαός μπορεί να κοιμάται ήσυχος και δεν επιτρέπεται καμία επανάπαυση πουθενά και για κανέναν !

Και όσοι έχουν την αυταπάτη να ζητούν τις ώρες που είναι σε εξέλιξη οι μεγάλες πυρκαγιές, να πάρει επιπλέον μέτρα η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση τους, δημιουργούν φρούδες ελπίδες στον λαό χωρίς αντίκρισμα. Αγνοούν ή θέλουν να αγνοούν το τι πραγματικά έχει συμβεί στην πυροπροστασία της χώρας και ποιά είναι η σκληρή και αδυσώπητη πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων από το 1995 που άρχισε να εξυφαίνεται ο στρατηγικός σχεδιασμός για τις μεγάλες αλλαγές στην πυροπροστασία και την δασοπροστασία με βασικούς άξονες την Εμπορευματοποίηση, την Ιδιωτικοποίηση και την Ανταποδοτικότητα!

« Ο κόσμος δεν θα καταστραφεί από αυτούς που κάνουν το κακό, αλλά από αυτούς που παρακολουθούν χωρίς να κάνουν τίποτα»

Albert Einstein

Αυτή η στρατηγική πρέπει να αποκαλυφθεί στον λαό και να γίνει κατανοητή για τις στοχεύσεις της πριν φθάσει στο τελικό της στάδιο, αφού πλέον θα είναι πολύ αργά και τις συνέπειες της θα τις πληρώσει ακόμη πιο ακριβά ο ίδιος αλλά και ο έρμος αυτός τόπος.

Σ΄ αυτήν την κατεύθυνση μέσα από τούτη εδώ την φιλόξενη στήλη, θα επιχειρηθεί με μια σχετική κλιμάκωση, η όσο το δυνατόν πιο κατανοητή προσέγγιση αυτής της στρατηγικής.

Το τελευταίο επικοινωνιακό χαρτί που είχε η κυβέρνηση υπό το βάρος της κριτικής που της ασκήθηκε για την αναποτελεσματικότητα της, με σκοπό να ρίξει στάχτη στα μάτια των απελπισμένων πολιτών, όπως γίνεται φυσικά και κάθε αντιπυρική περίοδο κυρίως μετά το 2018. Ήταν η εμπλοκή των ενόπλων δυνάμεων και στον τομέα της καταστολής πυρκαγιών, με ότι κινδύνους συνεπάγεται η εμπλοκή αυτή για την ασφάλεια των στρατευμένων παιδιών του ελληνικού λαού !

Ότι είχε να «κάνει» λοιπόν και αυτή η κυβέρνηση το έκανε …!

Μετά την καταστροφική εμπειρία που έχει βιώσει ο λαός για τρεις και πλέον δεκαετίες, η ευθύνη από εδώ και στο εξής θα βαραίνει τον ίδιο τον λαό που έχει υποστεί όλες αυτές τις συνέπειες των εγκληματικών πολιτικών που εφαρμόστηκαν στην Πυροπροστασία και Δασοπροστασία της χώρας αν δεν αντιδράσει. Αν δεν πει μέσα από τους οργανωμένους αγώνες του ένα δυνατό ΦΘΑΝΕΙ ΠΟΙΑ ΩΣ ΕΔΩ !

Γιατί αυτός και μόνο αυτός μπορεί και πρέπει να αποφασίζει, πώς θα χαράξει το μέλλον του για μια ζωή με ασφάλεια, ευημερία και αξιοπρέπεια !

Συνεχίζεται…

(Ο Μιχάλης Μιχαήλ είναι Ανθυποπυραγός Π.Σ. ε.α.)

Παραπομπές

1. Alt.gr 24/01/2022 Άρθρο «Rafale: Ούτε Αιγαίο, ούτε σύνορα, ούτε κυριαρχικά δικαιώματα»

2. Υ.Α. 1299/2003 ΦΕΚ 423/Β/10.4.2003 «Έγκριση του από 7.4.2003 Γενικού Σχεδίου Πολιτικής Προστασίας με τη συνθηματική λέξη «ΞΕΝΟΚΡΑΤΗΣ»».

3. Γ.Γ.Π.Π. 18 – 10 – 2022 Αριθ. Πρωτ. Α2033 Έκδοση Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από την Εκδήλωση Πλημμυρικών Φαινομένων με την κωδική ονομασία «ΔΑΡΔΑΝΟΣ 2» .

4. Ριζοσπάστης Άρθρο 4 Μάη 2023 σελ 14 «ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ σε ΝΑΤΟικές ασκήσεις ενδεικτικές της έντασης των ανταγωνισμών…και της εμπλοκής σε αποστολές «εσωτερικής ασφάλειας»

5. Νόμος 4989/2022 – ΦΕΚ Τεύχος Α 208/04.11.2022 «Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης «Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος», διατάξεις για τη λειτουργία του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις »

6. Απόφαση Γ.Γ.Π.Π Αρθμ. Πρωτ 15180/ΓΔΟΥ/ΔΠΔΑ 19/12/2022 Κατανομή των πιστώσεων του τακτικού προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2023 του Ε.Φ. 1059-201-0000000 «Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας» του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας σε επιμέρους ελαχιστοβάθμιους αναλυτικούς λογαριασμούς εξόδων.

7. Απόφαση Γ.Γ.Π.Π Αρθμ. Πρωτ 7161/ΓΔΟΥ/ΔΠΔΑ 19/12/2021 Κατανομή των πιστώσεων του τακτικού προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2022 του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας σε επιμέρους ελαχιστοβάθμιους αναλυτικούς λογαριασμούς εξόδων.

8. ΦΕΚ 10 31/03/2023 Αριθμ. 17766 οικ. Φ.211.5 Προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη δώδεκα (12) ιδιωτών χειριστών στα Ε/Π τύπου AS-332 και BK-117 με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου.

9. Γ.Γ.Π.Π. υπ. αριθ. Α1841/05-10-2022 έγγραφο της Δ/νσης Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της ΓΓΠΠ «Έργα και μέτρα πρόληψης για την αντιμετώπιση των πλημμυρικών φαινομένων – Προπαρασκευαστικές δράσεις εμπλεκομένων φορέων» ΑΔΑ: 6Μ1Β46ΝΠΙΘ-567

10. Nόμος υπ’αριθ. 3852/2010 ΦΕΚ 10 τεύχος πρώτο 7/10/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης − Πρόγραμμα Καλλικράτης».

11. Documento 23/07/2023 σελ 10-12 ρεπορτάζ «Με την απαξίωση στρώνουν το χαλί για ιδιωτική δασοπυρόσβεση».

12. Militair 29/07/2018 Συνέντευξη. «Θα ζήσουμε σύντομα κι άλλες τραγωδίες όπως αυτή στο Μάτι ! Ο αξιωματικός του Π.Σ. Μ. Μιχαήλ εξηγεί γιατί καιγόμαστε»

13. iEidiseis 3 & 4 Ιουλίου 2020 Συνέντευξη σε δύο μέρη «Ο Μιχάλης Μιχαήλ μιλάει στο iEidiseis για την ελλειμματική κατάσταση στην πυρόσβεση»

Πηγή: ieidiseis.gr

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: