Μάριος Αμανατίδης: ο αναπληρωτής δάσκαλος «με τη βαλίτσα στο χέρι», που είναι υποψήφιος Δήμαρχος Δοξάτου Δράμας με τη Λαϊκή Συσπείρωση

«Κάνοντας ουσιαστικά το γύρο της Ελλάδας, είδα και γνώρισα πολλούς ανθρώπους. Είδα και βίωσα από πρώτο χέρι την εκμετάλλευση ανθρώπων πάνω σε άλλους ανθρώπους. Αυτό με έσπρωξε και με ώθησε στις γραμμές του Κ.Κ.Ε.»

Ο Μάριος Αμανατίδης, είναι ένας νέος άνθρωπος 28 ετών, αναπληρωτής δάσκαλος ειδικής αγωγής, που τα τελευταία χρόνια γυρίζει από άκρη σε άκρη την Ελλάδα, με μια βαλίτσα στο χέρι, για «να καλύψει τα κενά της εκπαίδευσης». Είναι από το χωριό Καλαμώνας του Δήμου Δοξάτου Δράμας, όπου έχει εγκατασταθεί τα τελευταία δύο χρόνια. Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι θα είναι υποψήφιος δήμαρχος με τη ΔΑΣ, στο Δήμο Δοξάτου.

Συζητήσαμε μαζί του μετά την Πανελλαδική κινητοποίηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, στις  14 του Γενάρη.

Πρώτο θέμα φυσικά … Ποιος είναι, ποια φιλοδοξία ή ανάγκη τον έσπρωξε σ’ αυτή την απόφαση.

«Είμαι από τον Καλαμώνα Δράμας, ένα μικρό χωριό του Δήμου Δοξάτου. Ενός ηρωικού τόπου, που έχει προσφέρει πάρα πολλά για την ελευθερία της πατρίδας μας από τους Γερμανούς και Βούλγαρους κατακτητές στον Β’ παγκόσμιο πόλεμο. Κάνοντας ουσιαστικά τον γύρο της Ελλάδας, είδα και γνώρισα πολλούς ανθρώπους. Είδα και βίωσα από πρώτο χέρι την εκμετάλλευση ανθρώπων πάνω σε άλλους ανθρώπους. Αυτό με έσπρωξε και με ώθησε στις γραμμές του Κ.Κ.Ε.

Η υποψηφιότητά μου τώρα ως επικεφαλής της παράταξης της Λαϊκής Συσπείρωσης, έχει σίγουρα ένα σημαδιακό τόνο και για τη δική μας περιοχή. Να δώσει το σήμα στη νέα γενιά ανθρώπων που χρειάζεται να αντιπαλέψει και να αγωνιστεί απέναντι στους νέους σχεδιασμούς που προωθούνται και στην περιοχή μας, αλλά και στην χώρα γενικότερα από την αστική τάξη. Ωστόσο, δεν είναι τυχοδιωκτική η επιλογή με βάση την ηλικία μου. Δεν θεωρούμε τους νέους πιο σημαντικούς από τους μεγαλύτερους, τους αριστερούς από τους δεξιούς, τους άνδρες από τις γυναίκες, και γενικότερα δεν είναι στόχος και φιλοδοξία μας να σπέρνουμε αυτές τις κάλπικες διαχωριστικές γραμμές, για να μπορούμε να συντηρούμε το εκλογικό μας πελατολόγιο. Για εμάς η μόνη διαχωριστική γραμμή που μπορεί να υπάρξει είναι αν θα έχουμε μια δράση που θα μπορεί να αναδεικνύει τα προβλήματα της λαϊκής οικογένειας, που θα μπορεί να αναδεικνύει και να αγωνίζεται για τις λαϊκές ανάγκες, ή θα έρχεται να συμπληρώνει την κεντρική πολιτική σε επίπεδο του δήμου. Κι αυτή είναι και η μόνη, συλλογική όμως, φιλοδοξία μας. Αυτή νομίζουμε είναι μια ουσιαστική διαχωριστική γραμμή».

Κάνοντας το δικηγόρο του διαβόλου του κάναμε μια ερώτηση που αναμένεται να του την κάνουν πολλοί φίλοι ή ακόμα και συγγενείς του. Γιατί κατεβαίνει με το ΚΚΕ και μάλιστα σε μια συντηρητική περιοχή; Γιατί δεν έκανε έναν… «ανεξάρτητο» συνδυασμό;  

«Κατ’ αρχάς, θα μπορούσαμε πολύ άνετα να μιλήσουμε με αφοριστική διάθεση και να πούμε διάφορα για αυτήν την συντηρητικότητα όπως αναφέρεται. Το σημαντικότερο όμως, θεωρώ και θεωρούμε και ως παράταξη ότι πρώτα πρέπει να εξετάσουμε τους παράγοντες που μπορεί να ωθούνε μια κοινωνία στην ”συντηρητικοποίηση”. Τέτοιοι παράγοντες δεν είναι η φτώχεια, δεν είναι η κακοπληρωμένη εργασία, οι αγρότες που δουλεύουν καθημερινά τα χωράφια τους αλλά δεν μπορούν να εξασφαλίσουν επαρκείς όρους διαβίωσης, δεν είναι η μετανάστευση των νέων και ειδικότερα του πιο εξειδικευμένου κομματιού του Δήμου μας; Άρα αυτή η συντηρητικοποίηση δεν είναι τίποτα άλλο από την επιδείνωση της ήδη κακής κατάστασης που βιώνει ο λαός του Δήμου μας. Δεν μπορείς να μην συμπεριλαμβάνεις όλους αυτούς τους παράγοντες, όταν θα ασκήσεις κριτική ή ακόμα- ακόμα θα ανοίξεις μια κουβέντα. Όταν δεν το κάνεις αυτό, οδηγείς άνετα στον κοσμοπολιτισμό, στον ελιτισμό και συντηρείς κάτι κάλπικο και ανούσιο.

Επιπλέον, δεν σκεφτήκαμε ποτέ να μπούμε στην διαδικασία του να διεκδικήσουμε την ψήφο του κόσμου με μια υποτιθέμενη ”ανεξάρτητη” παράταξη. Να πούμε ότι και στον Δήμο μας, έχουμε γνωρίσει υποτιθέμενες ανεξάρτητες υποψηφιότητες και γενικότερα έχουν υπάρξει στην Ελλάδα οι υποτιθέμενοι ανεξάρτητοι δήμαρχοι, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα τον κ. Ψινάκη, στον Μαραθώνα, και ότι αυτό συνεπάγεται, καθότι ήταν ο δήμαρχος την βραδιά των πυρκαγιών στο Μάτι και ο Μπουτάρης. Στους δήμους εξειδικεύεται ένας πολύ συγκεκριμένος σχεδιασμός, μια πολιτική κατεύθυνση της εκάστοτε κυβέρνησης.

Οι «ανεξάρτητοι» δήμαρχοι που θα σταθούν ας πούμε στο ζήτημα της κατάργησης των τροφείων από τους παιδικούς σταθμούς; Να μην χρειάζεται να πληρώνει για να παιδευτεί το παιδί του ο συμπολίτης μας, να είναι δημόσια και δωρεάν η παιδεία του. Οι εκλεγμένοι δήμαρχοι της Λαϊκής Συσπείρωσης με το ψηφοδέλτιο που υποστηρίζει το Κ.Κ.Ε., έχουν πραγματοποιήσει κάτι τέτοιο και στους 5 εκλεγμένους δήμους που υπάρχουν δήμαρχοι από τις γραμμές του Κ.Κ.Ε. και κάτι τέτοιο προτιθέμεθα να εφαρμόσουμε και εμείς. Αυτό μονάχα είναι ένα ζήτημα από τα τόσα που χρειάζεται ανακούφιση ο λαός της περιοχής μας, γιατί πραγματικά οι κυβερνήσεις είτε εκλεγμένες από τα υποτιθέμενα αριστερά, είτε από τα δεξιά, στενάζει από τον ασφυκτικό κλοιό που εφαρμόζει η κυβέρνηση.

Κάποτε φτάσαμε και στην ουσία του θέματος, που είναι το πώς βλέπει τη δράση του μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο, είτε σαν δήμαρχος, είτε σαν δημοτικός σύμβουλος. Σε σχέση με τα θέματα και τις αρμοδιότητες του δήμου, αλλά και γενικότερα σε σχέση με όλα τα ζητήματα που αφορούν τους πολίτες του δήμου και τη ζωή τους.

«Η αλήθεια είναι ότι θα ήταν πάρα πολύ σημαντικό για μας να εκλεγούμε αυτήν την φορά στο δημοτικό συμβούλιο. Είχαν προηγηθεί δύο εκλογικές μάχες στον δήμο μας, στις οποίες παρ’ όλες τις φιλότιμες προσπάθειές μας, δεν καταφέραμε να εκλεγούμε. Δεν αποφεύγω να απαντήσω τι θα κάναμε εμείς ως δημοτική αρχή, απλά η απάντηση μου θέλω να κινείται και σε ρεαλιστικά πλαίσια. Ως παράταξη σίγουρα θα κυνηγήσουμε να γίνουμε η φωνή των εργαζομένων, η φωνή των πολιτών μέσα στο δημοτικό συμβούλιο, να αναδείξουμε και να φέρνουμε προς συζήτηση τα πραγματικά προβλήματα των πολιτών στον δήμο μας. Παράλληλα όμως να αποκαλύπτουμε στους δημότες μας, την σύμπλευση των άλλων παρατάξεων στην διαχειριστική γραμμή, στην πολιτική που θα προσπαθήσουν να προωθήσουν οι κυβερνήσεις στον Δήμο μας. Αυτό που λέτε ότι οι αρμοδιότητες του Δήμου είναι προσδιορισμένες είναι αληθές. Αλλά δεν είναι επαρκές, γιατί εμείς δεν κινούμαστε σε αυτήν την λογική, εμείς θα κυνηγήσουμε όποιο μέτρο μπορεί να ελαφρύνει τους συμπολίτες μας, θα κυνηγήσουμε να μην ακολουθήσει και ο δήμος μας τον δρόμο για να γίνει ένας φορομπηχτικός μηχανισμός, σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Υποστήριξης, όπου αναφέρει ότι οι δήμοι πρέπει να υπερκαλύψουν τα έξοδα τους, από τα ίδια έσοδα τους, καθιστώντας τους ουσιαστικά, επιχειρήσεις και φοροεισπρακτικούς μηχανισμούς. Θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε και αν είναι δυνατόν να φρενάρουμε αυτούς τους σχεδιασμούς. Θέλουμε να γίνουμε μια αντιπολιτευτική, ουσιαστική δύναμη και απέναντι σε οποιαδήποτε δημοτική αρχή εκλεγεί, αλλά και στην κεντρική πολιτική που προωθεί η Ε.Ε. μέσω των κυβερνήσεων για να κάνει τα χατίρια των επιχειρηματιών. Φυσικά, δεν σταματάνε τα ζητήματά μας στα αποκλειστικά τα του δήμου, ίσα- ίσα που θεωρούμε υποχρέωση μας να νοιαστούμε και να αναδείξουμε και άλλα προβλήματα, όπως τις κακές εργασιακές σχέσεις που μπορεί να επικρατούν στις δομές του Δήμου, ή ακόμα-ακόμα πολύ πιο γενικά ζητήματα όπως είναι ο αγωγός TAP που διέρχεται μέσα από τον δήμο μας και εντάσσεται στους επιχειρησιακούς άξονες που έχουν οι Αμερικάνοι και το ΝΑΤΟ στην περιοχή μας, αλλά μας εντάσσει σε διάφορους ανταγωνισμούς με την Ρωσία, που εν τέλει θα κληθούμε εμείς να πληρώσουμε το μάρμαρο.

Μας μιλά για βασικά προβλήματα που απασχολούν την περιοχή. Για τα τοπικά προβλήματα και τις θέσεις του συνδυασμού της ΔΑΣ. Για την μετανάστευση των νέων, την έλλειψη υποδομών κλπ, για όλα.

«Στον Δήμο μας έχουμε πάρα πολλά προβλήματα κυρίως με τα δημόσια κτίρια. Έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια πάρα πολλά περιστατικά, το δημοτικό σχολείο Δοξάτου, στο οποίο υπηρετώ, αλλά και η σχολική μονάδα της β’θμιας εκπαίδευσης, για το γυμνάσιο και λύκειο Καλαμπακίου, είναι τα χαρακτηριστικά παραδείγματα. Επιπλέον, υπάρχει μια εγκατάλειψη χρόνων στις παιδικές χαρές του δήμου μας και υπάρχει το εξής παράδοξο, ενώ είμαστε μια περιοχή που έχει και τους χώρους να κατασκευαστούν αξιοπρεπείς υποδομές και παιδικές χαρές έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους και βλέπουμε μια περιστασιακή και άνευ ουσίας τοποθέτηση παιχνιδιών τουλάχιστον στην παιδική χαρά της τοπικής κοινότητας Καλαμώνα. Ενώ έχουμε χωροταξικά την δυνατότητα να παίζουν τα παιδιά μας σε πρότυπες παιδικές χαρές, δεν έχουμε γενικά παιδικές χαρές. Φυσικά, είναι αυτό που είπαμε παραπάνω, ότι ο στόχος είναι καταστήσουν τους δήμους φοροεισπρακτικούς μηχανισμούς και η προοπτική να χτιστούν αξιοπρεπείς παιδικές χαρές, έρχεται σε αντίθεση με αυτούς τους σχεδιασμούς. Ζήτημα προς απασχόληση επίσης θα μπορούσε να είναι και η τοπική μονάδα υγείας, η οποία είναι ένα θετικό μέτρο, αλλά θα πρέπει να εξοπλιστεί πλήρως και καταλλήλως για να μπορέσει να επιτελέσει τον σκοπό της. Όλα αυτά φυσικά δεν είναι αποκομμένα από την κεντρική πολιτική της κυβέρνησης, είπαμε και πρωτύτερα ότι οι δήμοι εξειδικεύουν και προωθούν μια συγκεκριμένη πολιτική που προωθείται».

Γυμνάσιο και Λύκειο Καλαμπακίου

Με το νέο εκλογικό νόμο και την απλή αναλογική, ο δήμαρχος μάλλον δεν θα έχει πλειοψηφία. Πώς το κρίνεις; Μάλιστα κατά την τρέχουσα αυτοδιοικητική περίοδο, είχατε στο Δήμο σας αυτή την εμπειρία, μιας δημοτικής αρχής χωρίς πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο. Πώς λειτούργησε αυτή η κατάσταση;

«Η αλήθεια είναι ότι είναι αρκετά παράδοξο αυτό που συνέβη στον Δήμο μας και δεν είχα ξανακούσει κάτι ανάλογο να συμβαίνει. Αυτό βέβαια, δεν αποτέλεσε καθόλου εμπόδιο για την δημοτική αρχή να εμπορευματοποιήσει την αποκομιδή σκουπιδιών. Υπάρχει σταθερή στόχευση να εμπορευματοποιηθούν οι υπηρεσίες των δήμων και βλέπουμε ότι παρόλο την αδυναμία να περνάει ζητήματα ο δήμαρχος, καθώς η αντιπολίτευση είχε την πλειοψηφία, οι στρατηγικές κατευθύνσεις δεν μπήκαν σε δεύτερη μοίρα. Ουσιαστικά, η αλλαγή του εκλογικού νόμου έρχεται να εξυπηρετήσει ακριβώς αυτόν τον σχεδιασμό. Να ενσωματώσει σε μεγάλα εκλογικά σχήματα, την συναίνεση και την σύμπραξη σε αυτές τις επιδιώξεις. Να χρησιμοποιήσει την εγγύτητα που υπάρχει στις τοπικές εκλογές για τους δήμους και να εξασφαλίσει απρόσκοπτα την κατεύθυνση που δίνουν οι κυβερνήσεις. Αυτό έχει και την θετική του κατεύθυνση, θεωρώ. Θα ξεκαθαρίσουμε πιο γρήγορα με σχήματα-αναχώματα, θα ξεκαθαρίσουμε πιο γρήγορα με σχήματα που θα χρειαστεί να χρησιμοποιηθούν για να φρεσκαριστούν οι ίδιες πολιτικές. Να ξεκαθαρίσουμε κάτι εδώ πέρα. Η αντιπολίτευση επίσης, δεν είναι άμοιρη ευθυνών, ούτε η πρότασή της κινούταν σε καλύτερη κατεύθυνση, θέλοντας να αποδεχτεί την δωρεά από τον TAP και να χρησιμοποιούμε τις σκουπιδιάρες και κάνοντας ουσιαστικά διαφήμιση στον αγωγό. Το χειρότερο αν περνούσε αυτή η πρόταση θα ήταν αυτό ακριβώς. Η διαφήμιση ενός αγωγού που θα μας μπλέξει τα επόμενα χρόνια σε διεργασίες των αστικών τάξεων της Αμερικής, της Τουρκίας, της Ελλάδας και της Ρωσίας και όποιων άλλων δυνάμεων εμπλακούν σε αυτά τα αλισβερίσια. Με αιτιολογία κιόλας ότι η κυβέρνηση δεν μας δίνει τα χρήματα, άρα να καταφύγουμε σε κάτι που στα επόμενα χρόνια θα το βρούμε μπροστά μας με πολύ άσχημες συνέπειες».

«Για το λιγνιτικό κοίτασμα του κάμπου του Δοξάτου υπάρχουν διαβεβαιώσεις ότι δεν θα αξιοποιηθεί, αφού αντίθετη στην αξιοποίηση είναι και η τοπική κοινωνία της Δράμας. Είστε υπέρ της αξιοποίησης ή όχι;»

«Χρειάζεται πολύ συγκεκριμένη μελέτη και πολύ συγκεκριμένη παρέμβαση στα λιγνιτικά κοιτάσματα για να μπορέσει να εξασφαλιστεί μια σειρά από προϋποθέσεις, όπως είναι η ορθή εξόρυξη του λιγνίτη για να μην προκαλέσει προβλήματα στην υγεία των κατοίκων του Δήμου Δοξάτου, να εξασφαλιστούν στο ύψος των αναγκών οι προϋποθέσεις για να απολαμβάνουν οι εργαζόμενοι αυτό που παράγουν, να μπορέσει να γίνει σωστή επανόρθωση των περιοχών που θα γίνει η όποια παρέμβαση. Αυτές είναι κάποιες από τις προϋποθέσεις που καθιστούν μια αυριανή αξιοποίηση των λιγνιτικών κοιτασμάτων θετική. Επειδή όμως είμαστε σίγουροι ότι μέσα σε αυτό το σύστημα που καθημερινά θυσιάζονται εργαζόμενοι για να εξασφαλίσουν τα κέρδη τους οι επιχειρηματίες, δεν θα υπάρξει καμία τέτοια προοπτική, μας καθιστούν αντίθετους. Η χρησιμοποίηση από την αστική τάξη δεν είναι εξ ορισμού θετική για τον λαό, είναι παράγοντες όπως η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων που θα θυσιαστούν για να εξασφαλιστεί το μέγιστο δυνατό κέρδος των εταιριών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το έργο. Ένας επιπλέον παράγοντας είναι ότι τέτοια κοιτάσματα θα είναι απαραίτητα για να μπορέσει η εργατική τάξη να εξασφαλίσει την σταθερότητά της, θα μπορέσει να τα χρησιμοποιήσει, όχι για την εξασφάλιση ενός κέρδους που θα το καρπώνονται οι λίγοι, αλλά θα είναι χρήσιμα και θα είναι εξαιρετικά ανταποδοτικά σε όλη την κοινωνία όταν πάρει η εργατική τάξη της εξουσία.

Το Δημοτικό σχολείο Δοξάτου 

Σε κυβερνητικό επίπεδο φαίνεται ότι προωθείται ο άξονας Δράμα – Αμφίπολη για σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία, ενώ ο άξονας Δράμα – Καβάλα, ο οποίος διασχίζει το Δήμο Δοξάτου, παραπέμπεται για το μέλλον. Ο Δήμος Δοξάτου οφείλει να έχει διεκδικητικό πλαίσιο για αυτό το ζήτημα και ποιο; 

«Η αλήθεια είναι ότι αυτό είναι αίτημα χρόνων. Είναι αίτημα γιατί αυτός ο άξονας είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος. Με δύσκολη ορατότητα τις βραδινές ώρες, με φθαρμένο οδόστρωμα από την υπερβολική χρήση. Ωστόσο, επιλέγεται αυτός ο οδικός άξονας, γιατί εξυπηρετεί καλύτερα ή δεν εξυπηρετεί επαρκώς τα μονοπώλια και όλες τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο μάρμαρο. Να διευκολύνουν ουσιαστικά τα κεφάλαια να μην συναντούν καμία δυσκολία, δεν το κάνουν από την ανάγκη του λαού να έχει σύγχρονους οδικούς άξονες και να μπορεί να μετακινείται με ασφάλεια. Το κάνουν ακριβώς γιατί θα υπάρχει αυτή η ανταπόδοση. Πριν μερικά χρόνια, η αλήθεια είναι ότι έγινε μια παρέμβαση και στον οδικό άξονα Δράμας-Καβάλας, κάτω από τις ίδιες βλέψεις που αναφέρθηκαν παραπάνω όμως. Για τα μονοπώλια που δραστηριοποιούνται εξίσου και στην Θάσο και στην Δράμα να μπορούν να έχουν γρήγορη μετάβαση. Ενώ, το σημείο που βρίσκεται στην έξοδο του Δοξάτου με κατεύθυνση προς την Δράμα παρουσιάζει επικινδυνότητα δεν επιλέχτηκε, γιατί δεν συναντούν εκεί δυσκολία τα φορτηγά των εταιριών. Αντίστοιχα, σε ένα δρόμο που υπάρχει από τον Καλαμώνα με κατεύθυνση προς τον οδικό άξονα Δράμας- Καβάλας, πάρα πολύ μεγάλη επικινδυνότητα και κάθε συγχωριανός μου έχει τρακάρει δεν επιλέγεται χρόνια τώρα, ακριβώς γιατί δεν έχει ανταποδοτικό πλαίσιο. Έτσι, θυσιάζονται οι πραγματικές ανάγκες για να εξασφαλίσουν τα κέρδη τους τα αφεντικά».

Αναπόφευκτα η συζήτηση πάει και στο Μακεδονικό.

«Στο σκοπιανό, στο ζήτημα που μας απασχολεί τον τελευταίο καιρό και δυστυχώς θα εντείνει διεργασίες και κατευθύνσεις που έρχονται σε αντιδιαστολή με τα λαϊκά συμφέροντα. Αρχικά να τονίσουμε, ότι είμαστε αντίθετοι σε αυτήν την συμφωνία για δύο κύριους λόγους, οι οποίοι αλληλοσυμπληρώνονται σε διάφορες εκφάνσεις και πραγματικά είναι η μόνη θέση που αντιτίθεται στο σύνολο της συμφωνίας και όχι σε πλευρές της, γιατί εμείς θεωρούμε ότι συνολικά αυτή η λύση που προτείνεται, είναι εκ διαμέτρου αντίθετη προς τα συμφέροντα του ελληνικού λαού, αλλά και του λαού της γειτονικής χώρας. Μέσα σε αυτήν την συμφωνία υπάρχουν σπέρματα αλυτρωτισμού και ανιστόρητες εκδοχές περί μακεδονικής ιθαγένειας και μακεδονικής γλώσσας. Οι Μακεδόνες ήταν ένα φύλο Ελλήνων που είχε ιστορική παρουσία μέχρι την περίοδο της βασιλείας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, από κει και πέρα δεν υπάρχει καμιά ιστορική αναφορά, στον συγκεκριμένο φύλο, πόσο δε μάλλον να έχει σχηματιστεί και μακεδονική γλώσσα, σε αυτήν την γεωγραφική περιοχή που έχουν συγκλίνει ετερόκλητες εθνότητες και λαοί, όπως οι σλαβικής και οι αλβανικής καταγωγής Σκοπιανοί, τα κατοπινά χρόνια. Ωστόσο διατηρούνται αυτές οι ανιστόρητες θέσεις και προωθούνται για πάρα πολύ συγκεκριμένους λόγους, τους οποίους οι υπόλοιπες παρατάξεις, αλλά και πάρα πολλοί που ασκούν κριτική δεν το θίγουν και πολλές φορές δεν τολμούν να ασκήσουν κριτική. Είναι μια αμερικανονατοικής κοπής συμφωνία που προωθεί στο ακέραιο αυτή την προοπτική να κλειδώσει την περιοχή από άποψη επιρροής και να πετάξει έξω από τα Δυτικά Βαλκάνια, ανταγωνιστικά κεφάλαια και χώρες που έρχονται σε αντιπαράθεση με την Η.Π.Α., χώρες όπως η Ρωσία και η Κίνα. Είναι ψεύτικο και κάλπικο να λέει η κυβέρνηση ότι μέσα στο ΝΑΤΟ και με την Η.Π.Α. εξασφαλίζουμε τα συμφέροντά μας. Η Αλβανία μπήκε στο ΝΑΤΟ το 2008 και από τότε ξεκίνησαν οι βλέψεις για την μεγάλη Αλβανία, σύμμαχος μας κατά τα άλλα, όπως και με την Τουρκία, όπου το ΝΑΤΟ θεωρεί κοινό επιχειρησιακό χώρο το Αιγαίο, μην διασφαλίζοντας σε καμία των περιπτώσεων τα σύνορα και την εδαφική ακεραιότητα της πατρίδας μας. Αντίστοιχα, πολλές ανιστόρητες θέσεις όπως η μακεδονική γλώσσα και ιθαγένεια θα χρησιμοποιηθούν για να εντείνουν ανταγωνισμούς, να κρατούν σε ομηρία τους λαούς, με το γνωστό μπαμπούλα του διαίρει και βασίλευε, χρησιμοποιώντας διάφορες χώρες προτεκτοράτα (Κόσσοβο,Π.Γ.Δ.Μ.) για να διασφαλίσει ακριβώς αυτές τις επιδιώξεις που έχουν σε αντιπαράθεση με τους Ρώσους. Σε όλα αυτά που προωθούνται και το ένα αποτελεί συνέχεια του άλλου, πάρα πολλοί κωφεύουν και αποσιωπούν πλευρές αυτής της συμφωνίας, γιατί πίνανε και πίνουνε νερό στο όνομα του ΝΑΤΟ. Αυτό που αιματοκύλισε και διέλυσε τα Βαλκάνια για να εντείνει και να προχωρήσει τώρα αυτές τις διεργασίες. Δεν βγάζουνε μιλιά για όλους αυτούς τους σχεδιασμούς και φτάνει μέχρι και το κόμμα της Ν.Δ. να λέει ότι άμα ψηφιστεί θα την εφαρμόσει, θέλοντας να δείξει τον ΣΥΡΙΖΑ, ως υπεύθυνο και κεφαλαιοποιώντας τον εθνικισμό και τον αλυτρωτισμό που σπέρνεται στον λαό, άρα δεν πάνε κόντρα στην συμφωνία, συναινούν και με διάφορες στάσεις θέλουν να προσεταιριστούν την αντίδραση του κόσμου. Επιπλέον, τα συλλαλητήρια δεν αποτελούνται αποκλειστικά από εθνικιστές και ψευτοπατριώτες, υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι που έχουν έντονη ανησυχία με αυτήν την συμφωνία και είναι δικαιολογημένη, παρ’ όλα αυτά μέσα σε αυτά τα συλλαλητήρια δραστηριοποιούνται όλοι οι εθνικιστές και ξαναβγαίνουν στο προσκήνιο και οι εγκληματίες της Χρυσής Αυγής. Επίσης, υπάρχουν συνθήματα και στοχεύσεις δικές μας με αλυτρωτική διάθεση, όπως το ”Η Μακεδονία είναι μία και είναι ελληνική”. Είναι παράδοξο, αλλά η γεωγραφική περιοχή της Μακεδονίας είναι ευρύτερη, εκτείνεται στα εδάφη 4 κρατών, σύμφωνα με την συμφωνία του Βουκουρεστίου, το 1913. Άρα όταν λέμε η Μακεδονία είναι μία και είναι ελληνική προωθούμε αλυτρωτικές βλέψεις σε βάρος άλλων λαών. Είναι διαφορετικό να πούμε: Η ελληνική Μακεδονία είναι μία και είναι και θα παραμείνει ελληνική, και άλλο ”Η Μακεδονία είναι μία και ελληνική”. Απέναντι σε αυτούς τους σχεδιασμούς καλούμε τον λαό να μην τσιμπήσει στον ψευτοπατριωτισμό που του πουλάνε διάφοροι που έχουν ξεπουλήσει χρόνια τώρα όλες τις υποδομές της Ελλάδας, να μην αναστήσουν ανθρώπους που έχουν καταδικαστεί στην συνείδηση του λαού, επειδή του πουλάνε εύκολο πατριωτισμό κατά των Σκοπίων, ενώ κωφεύουν κατά των Τούρκων που έχουν κάνει σουρωτήρι τα σύνορά μας, αλλά ούτε στον κοσμοπολιτισμό του ΣΥΡΙΖΑ που δήθεν το κάνει για τον αυτοπροσδιορισμό του γειτονικού λαού, ενώ στην ουσία προωθεί τα αμερικάνικα σχέδια στην περιοχή και ψευτοιδεολογικοποιεί τις πρακτικές του. Να οργανώσει και να εντείνει την προσπάθεια του με κριτήριο την τάξη που ανήκει».

Ζείτε σε μια προσφυγική περιοχή. Μεταξύ των παλιών και των νέων προσφύγων, υπάρχουν προβλήματα αντιθέσεων;

«Να τονίσουμε ότι είμαστε μια αμιγώς προσφυγική περιοχή. Είμαστε αυτοί οι μετακινούμενοι πληθυσμοί που σφαγιάστηκαν τότε από την τούρκικη αστική τάξη για να διασφαλίσει τα κέρδη της. Είμαστε αυτοί που ήρθαν στην Ελλάδα και μας αντιμετώπισαν τα πρώτα χρόνια ως παρίες και ”Τούρκους” και άλλα πολλά. Από αυτήν την θέση που περνάνε οι πρόσφυγες αυτήν την στιγμή έχουν περάσει οι πρόγονοί μας, ψάχνοντας ένα κεραμίδι και ένα τόπο για να μείνουν και σιγά-σιγά έφτιαξαν και οικογένειες και πρόκοψαν. Κάτι αντίστοιχο, συμβαίνει με τους πρόσφυγες και τώρα. Οι άνθρωποι είτε πεθαίνουν από την ανέχεια είτε από τις βόμβες και ψάχνουν ένα καλύτερο μέλλον και δυστυχώς και για αυτούς το καλύτερο μέλλον και πετσοκομένο από μισθούς και δικαιώματα.  Κάτι παρόμοιο που συνέβαινε όλα τα προηγούμενα χρόνια με τους Αλβανούς, εργάτες γης στην περιοχή μας. Δεν θέλω ούτε να καθαγιάσω κανέναν. Ωστόσο, δεν μπορώ να σταθώ απέναντι από τον αδύναμο και να απογυμνώσω τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ζει. Νομίζω το κοινωνικό όραμα και του χριστιανισμού αλλά και γενικότερα των θρησκειών είναι να κάνεις τον κόσμο καλύτερο και δικαιότερο. Από αυτήν την άποψη συμπαρατάσσομαι σε αυτό το όραμα και με γεμίζει. Για μένα, το πρόβλημα με τους πρόσφυγες δεν είναι τίποτα άλλο από το πιο απεχθές πρόσωπο αυτού του συστήματος. Άρα, πρέπει να αντιπαλέψουμε το σύστημα για να μην έχουμε και πρόσφυγες, αλλά και τώρα που έχουμε αισθάνομαι πιο κοντά μου τον Αλβανό, εργάτη γης που τρέχει καθημερινά να εξασφαλίσει το μεροκάματό του, παρά τα μεγαλοαφεντικά και την τάξη τους. Ξέρω τι βιώνει και τι περνάει. Τα μεγαλοαφεντικά δεν νοιάστηκαν ποτέ».

Είσαι πολύ νέος και αδιόριστος. Πώς θα τα συνταιριάξεις αυτά με τα καθήκοντά σου σαν δημοτικός σύμβουλος ή και (στο ευχόμαστε) σαν δήμαρχος ;

«Θα μπορούσαμε πολύ άνετα να πούμε πολλά, θεωρώ ότι όντως είναι κάτι προνομιακό σε μια εκλογική διαδικασία, αλλά το διακύβευμα πάντα είναι πολύ μεγαλύτερο. Το διακύβευμα για μας είναι να προωθήσουμε και να επικοινωνήσουμε τις θέσεις μας και αν η νεότητα μου είναι ένα επιπλέον μέσο για να μπορέσω να διατηρήσω μια συζήτηση ή να προσελκύσω ένα ευρύτερο κοινό είναι πολύ θετικό. Ένα επιπλέον χαρακτηριστικό είναι αυτό, αδιόριστος. Τις τελευταίες μέρες δώσαμε μια πολύ σκληρή μάχη για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε στο μέτρο των αναγκών της εκπαίδευσης διορισμούς για όλους τους εργαζόμενους. Δυστυχώς η κυβέρνηση σήκωσε τα μανίκια και συνεχίζει εκεί που άφησαν οι προηγούμενοι το έργο τους στην εκπαίδευση. Το ”αδιόριστος” πάντως με έβαλε σε διαδικασία να σκεφτώ βαθύτερα κάποια πράγματα που συμβαίνουν γύρω μου. Δεν το θεωρώ αρνητικό, ούτε θετικό. Θεωρώ όμως ότι θα καταλάβει ο κόσμος όταν τον προσεγγίσουμε ότι δεν θα του μιλάω από προνομιακή θέση έχοντας εξασφαλίσει την δική μου ευημερία, θα του μιλάω να σηκωθεί και να παλέψει για το δικό του, αλλά και το δικό μου καλό».

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Notice: Only variables should be assigned by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/comments.php on line 6

1 Trackback

Κάντε ένα σχόλιο: