Τι… παίζει σήμερα; – Σάββατο 24 Σεπτέμβρη 2022

Ταινίες, θεατρικές παραστάσεις, περιήγηση σε μουσεία, μουσική, τηλεοπτικές σειρές, βιβλία και άλλες προτάσεις.

48ο Φεστιβάλ ΚΝΕ – Οδηγητή

Σάββατο 24 Σεπτέμβρη

  • Κεντρική Σκηνή

20.30 Μεγάλη πολιτική συγκέντρωση – Θα μιλήσει ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας. Χαιρετισμό θα απευθύνει ο Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, Νίκος Αμπατιέλος

21.30 Αφιέρωμα στον Απόστολο Καλδάρα με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή και την επέτειο γέννησής του. Καλλιτεχνική διεύθυνση: Ανδρέας Κατσιγιάννης. Ερμηνεύουν: Γιώργος Νταλάρας, Ασπασία Στρατηγού, Κώστας Τριανταφυλλίδης. Συμμετέχει η Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας Βόλου.

23.00 Βασίλης Παπακωνσταντίνου

  • Λαϊκή Σκηνή

21.30 Γιάννης Διονυσίου

22.30 «Ο Γκάτσος που αγάπησα» – Αφιέρωμα στον Νίκο Γκάτσο. Ερμηνεύουν: Μανώλης Μητσιάς, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη.

00.00 Γλέντι με τον Νίκο Φάκαρο

  • Σκηνή Φοιτητών & Νέων Εργαζομένων

21.30 Συναυλία

22.30 «Ο διαχρονικός ήχος της αμφισβήτησης» – Αφιέρωμα στο ελληνικό rock. Ενορχήστρωση – επιμέλεια: Θανάσης Χουλιαράς – KollektivA. Συμμετέχουν: KollektivA, Θοδωρής Βλαχάκης & Μιχάλης Σκαράκης (Magic de Spell), Στέλιος Μαγαλιός, Δημήτρης Μητσοτάκης (Ενδελέχεια), Λάκης Παπαδόπουλος, Στέλιος Σαλβαδόρ (Μωρά στη Φωτιά), Εύα Τσάχρα

00.00 Συναυλία

  • Μαθητικό Στέκι

19.00 Μπάντα ΚΕΘΕΑ – Στροφή

21.30 Stand up comedy με τον Κώστα Μαλιάτση

22.30 Κοινοί Θνητοί

23.30 Stavento

  • Σκηνή νέας δημιουργίας

Παρουσιάσεις δίσκων

 

Θέατρο

«Η Πανούκλα» του Αλμπέρ Καμύ – 7 παραστάσεις στο Θέατρο 104

 

Το Αϊβαλί η Πατρίδα μου» μια θεατρική αφήγηση βασισμένη στο βιβλίο του Φώτη Κόντογλου

Χάρις Αλεξίου – Όλια Λαζαρίδου

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, παρουσιάζει το κείμενο του Φώτη Κόντογλου «Το Αϊβαλί η Πατρίδα μου», σε μια θεατροποιημένη σκηνική παρουσίαση με τη Χάρις Αλεξίου και την Όλια Λαζαρίδου, στη Κεντρική Σκηνή του Δ.Θ.Π., από την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου και για λίγες παραστάσεις.

Με την παράσταση Το Αϊβαλί η Πατρίδα μου  ξεκινά το ΠΕΙΡΑΙΑΣ ARTPORT II  μια διοργάνωση του Δ.Θ.Π. , η οποία θα διαρκέσει 9 Σεπτεμβρίου  – 4 Οκτωβρίου.

Ο ζωγράφος και ποιητής Φώτης Κόντογλου (1895-1965), αντιπροσωπευτικός της Γενιάς του Ά30, αναπολεί και καταγράφει μαρτυρίες ανθρώπων και ιστορίες από την ιδιαίτερη πατρίδα του, το Αϊβαλί. Εκεί που γεννήθηκε και έζησε μέχρι και τα 17 του χρόνια. Μέσα από την προσωπική του γλώσσα, αναζητά την αυθεντική ελληνικότητα κι αφήνει να ξεφύγει μέσα από τις λέξεις και το ύφος του, ένας βαθύς αναστεναγμός για εκείνα τα σκοτεινά χρόνια του Διωγμού και της Καταστροφής.

 «Στης Ανατολής τα μέρη βρίσκεται ένα μπουγάζι κλεισμένο ολοτρόγυρα
σαν να µναι ένας κόσμος χωρισμένος από τον άλλο
 κόσμο…

εκεί πέρα βρίσκεται μια πλάση της φαντασίας γεμάτη ειρήνη και αγαλλίαση…

όλα είναι μικρά και καθαρογραμμένα σα ναΆναι ζωγραφισμένα με το πινέλο…

Με ένα λόγο όλα είναι σα ψεύτικα παιχνίδια της φαντασίας γιατί είναι τόσο όμορφα
και τέτοια ευφροσύνη
 αισθάνεται ο άνθρωπος όπου μπαίνει σε τούτο το μέρος
ώστε αν πει πως ο παράδεισος δε θαΆναι ομορφότερος δε λέγει κανένα ψέμα
»

Φώτης Κόντογλου

Η παράσταση βασίστηκε σε αποσπάσματα από το «Αϊβαλί η Πατρίδα μου» του Φώτη Κόντογλου, και ένα απόσπασμα από το διήγημα  της Έλλης Παπαδημητρίου «Κοινός Τόπος».

Το έργο-υπό μορφή θεατρικού αναλογίου-σχεδιάστηκε από τις Όλια Λαζαρίδου, Αμαλία Μουτούση και Δάφνη Ρόκου και πρωτοπαρουσιάστηκε το 2018, με σκοπό την οικονομική ενίσχυση της Μονάδας ανακουφιστικής φροντίδας Γαλιλαία.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΟΝΤΗΡΗΣ

ΠΕΙΡΑΙΑΣ ARTPORT II

 «Το Αϊβαλί η Πατρίδα μου»

μια θεατρική αφήγηση βασισμένη στο βιβλίο του Φώτη Κόντογλου

Πρεμιέρα: Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου
για 14 παραστάσεις

Παίζουν:

Χάρις Αλεξίου και Όλια Λαζαρίδου.

Σκηνοθεσία: Όλια Λαζαρίδου

Μουσική: Τραγούδια από τη Μικρά Ασία

Σκηνικά: Δάφνη Ρόκου – Μαγδαληνή Αυγερινού

Κοστούμια: Εύα Νάθενα

Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Δανάη Ρούσσου

Φωτογραφίες: AlexKat

Trailer: Γιάννης Δημολίτσας

 Συμμετέχουν μέλη της ορχήστρας Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας

Διεύθυνση Ορχήστρας:Ανδρέας Κατσιγιάννης.
Βιολί: Σωτήρης Μαργώνης – Δημήτρης Στεφόπουλος / Ούτι: Γεώργιος Παππάς – Χάρης Τριανταφυλλίδης / Σαντούρι: Σταυρούλα Σπανού / Κιθάρα: Θεοδόσης Συκιώτης

 

“Στην απέναντι όχθη…”

Μια πρωτότυπη μουσικοθεατρική παράσταση του καλλιτεχνικού οργανισμού Altera Pars αφιερωμένη στους Μικρασιάτες πρόσφυγες, τις δύσκολες, αλλά και γοητευτικές ιστορίες τους, τις γεύσεις, τις μυρωδιές και τις μελωδίες τους, που μπόλιασαν στην ελληνική κοινωνία, διαμορφώνοντας τη φυσιογνωμία της σύγχρονης Ελλάδας.

Μια γυναίκα πρόσφυγας απ’ τη Μικρασία ξετυλίγει το νήμα της ζωής της. Η αφήγηση της ξεκινά την ώρα που 14χρονών κοριτσάκι μπαίνει σε μια βάρκα να περάσει στην απέναντι ασφαλή όχθη…στον τόπο που έμελλε να γίνει πατρίδα της, να ριζώσει και να στήσει τη ζωή της. Στο ταξίδι της αυτό σε μνήμες και εποχές δύσκολες, επίπονες και ματωμένες, αλλά και γεμάτες δύναμη και αισιοδοξία για το αύριο – που μόνο καλύτερο μπορεί να γίνει – τη συντροφεύουν τα τραγούδια κι οι μελωδίες της πατρίδας που άφησε πίσω και μια αφηγήτρια που παρεμβαίνει, σχολιάζει και εν τέλει συμπληρώνει το παζλ της μεγάλης αφήγησης: της ιστορίας αποκατάστασης και προσαρμογής των Μικρασιατών προσφύγων στην Ελλάδα.

Ο αφηγηματικός κορμός της παράστασης βασίζεται σε αληθινές μαρτυρίες προσφύγων πρώτης γενιάς και συμπληρώνεται με άρθρα εφημερίδων, δημοσιεύματα και ντοκουμέντα της εποχής.

Η παράσταση πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Περιφέρειας Αττικής.

Ταυτότητα παράστασης:
Έρευνα/Δραματουργία: Αγγελική Κοντού – Mίνα Χειμώνα
Σκηνοθετική επιμέλεια: Αγγελική Κοντού
Φωτισμοί: Πέτρος Νάκος
Κινησιολογική επιμέλεια: Eλβίρα Μπαρτζώκα
Κοστούμια: Frame up

Παίζουν: Mίνα Χειμώνα, Αγγελική Κοντού
Μουσικοί επί σκηνής: Γιώργος Διαμαντόπουλος, Ιωσήφ Τοπαλιάν

“Ιφιγένεια εν Αυλίδι” του Ευριπίδη – περιοδεία

Στην τραγωδία Ιφιγένεια εν Αυλίδι, η κεντρική ηρωίδα πεθαίνει για έναν μάταιο και καταστροφικό επεκτατικό πόλεμο. Μια κοινωνία σε παρακμή θυσιάζει την Ιφιγένεια στην οποία ενσαρκώνεται μια ολόκληρη γενιά νέων ανθρώπων. Έπειτα από είκοσι χρόνια Πελοποννησιακού Πολέμου, ο Ευριπίδης μοιάζει να αναρωτιέται: είναι δυνατή μια αλλαγή παραδείγματος; Δυόμισι χιλιάδες χρόνια αργότερα και ενώ αντικρίζουμε τα πρώτα σημάδια ενός δυστοπικού μέλλοντος, εξακολουθούμε κι εμείς να αναρωτιόμαστε: είναι άραγε δυνατόν να αλλάξουν τα πράγματα; Ο Θέμης Μουμουλίδης δημιουργεί μια παράσταση που στοχάζεται πάνω στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, με όχημα τη νέα μετάφραση του έργου από την Παναγιώτα Πανταζή. Την παράσταση διατρέχει ένα ολοκληρωμένο μουσικό έργο του συνθέτη Σταύρου Γασπαράτου, ο οποίος εμπνέεται από τη μορφή της Ιφιγένειας, δημιουργώντας μια παράλληλη, δική του αφήγηση, σε διάλογο με τη σκηνοθεσία.

Συντελεστές:
Μετάφραση: Παναγιώτα Πανταζή
Σκηνοθεσία: Θέμης Μουμουλίδης
Σκηνικό: Γιώργος Γαβαλάς
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Κίνηση: Σεσίλ Μικρούτσικου
Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος
Make up artist: Olga Falei
Hair stylist: Κωνσταντίνος Κολιούσης
Βοηθός Hair stylist: Νίκη Βασιλείου
Κατασκευή σκηνικών: Γιάννης Νίτσιος
Κατασκευή κοστουμιών ηρώων: “Niki Psyhogiou Sur Mesure Act”
Α’ βοηθός σκηνοθέτη: Γεωργία Πιερρουτσάκου
Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Νικολέττα Μακρυνόρη
Βοηθός συνθέτη – Μουσική διδασκαλία: Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου
Βοηθός σκηνογράφου: Μαριάννα Παπαγεωργίου
Βοηθός ενδυματολόγου: Σοφία Μπαμπανιώτη
Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή
Artwork: Πέτρος Παράσχης
Επικοινωνία: Ειρήνη Λαγουρού
Επικοινωνία περιοδείας: Ρίτα Σίσιου
Διεύθυνση παραγωγής: Σταμάτης Μουμουλίδης
Οργάνωση παραγωγής: Χριστίνα Μπάλλα

Παίζουν: Μαρία Πετεβή (Ιφιγένεια), Λάζαρος Γεωργακόπουλος (Αγαμέμνων), Παντελής Δεντάκης (Πρεσβύτης – Αγγελιαφόρος), Ιωάννα Παππά (Κλυταιμνήστρα), Άκης Σακελλαρίου (Μενέλαος), Γιώργος Χρυσοστόμου (Αχιλλέας)

Χορός:  Ιουλία Γεωργίου, Σοφία Κουλέρα, Ειρήνη Λαφαζάνη, Ιωάννα Λέκκα, Λένα Μποζάκη, Αγγελική Νοέα, Δανάη Πολίτη, Βικτώρια Φώτα.

23 Σεπτεμβρίου ΒΡΙΛΗΣΙΑ
30 Σεπτεμβρίου ΗΡΩΔΕΙΟ

 

Κινηματογράφος

STUDIO new star art cinema – Πρόγραμμα και ώρες προβολών από 15 έως 21 Σεπτέμβρη 2022

 

Cine “Πετρούπολις” 

Πέμπτη 22/9/2022 – Κυριακή 25/9/2022

20:00 – Elvis >> (Δραματική)

Δευτέρα 26/9/2022 – Τετάρτη 28/9/2022

20:00 – Bullet Train >> (Περιπέτεια)
22:30 – Bullet Train >> (Περιπέτεια)

Μουσική

Μίκης Θεοδωράκης: Τριλογία

Ο τριετής κύκλος Μίκης Θεοδωράκης συνεχίζεται τη σεζόν 2022/23 στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με την παρουσίαση τριών εμβληματικών κύκλων τραγουδιών του σπουδαίου δημιουργού: Λιποτάκτες, Romancero gitano και Μαουτχάουζεν.

Η συναυλία με τίτλο «Μίκης Θεοδωράκης: Τριλογία» θα πραγματοποιηθεί στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ το Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2022, στις 20.30, σε συνεργασία με το ξεχωριστό μουσικό σύνολο Vamos από την Κρήτη, τον εξέχοντα βαθύφωνο της ΕΛΣ Τάσο Αποστόλου και τη διακεκριμένη ερμηνεύτρια ‘Aννα Κώτη.

Και τα τρία έργα παρουσιάζονται σε νέες ενορχηστρώσεις του Θανάση Παπαθανασίου που αναδεικνύουν τον πολύ ιδιαίτερο ήχο του συνόλου Vamos, πολυμελούς σχήματος που ιδρύθηκε στα Χανιά το 2013 και έχει ήδη πολύ σημαντική παρουσία στη μουσική σκηνή της Κρήτης. Το σύνολο προσεγγίζει ιδιώματα και ερμηνεύει μουσικές από όλο τον κόσμο μέσα από τον πολύ ιδιαίτερο «προσωπικό» του ήχο, που συνδυάζει τα παραδοσιακά όργανα, όπως η κρητική λύρα, με όργανα της συμφωνικής ορχήστρας.

Λίγα λόγια για τα έργα

Κορμό της συναυλιακής αυτής τριλογίας αποτελούν τρεις εμβληματικοί κύκλοι τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη, με πρώτο τους Λιποτάκτες, τον παλαιότερο από τους ολοκληρωμένους κύκλους του συνθέτη. Γράφτηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’50 σε στίχους του νεότερου αδελφού του, του Γιάννη Θεοδωράκη, και δισκογραφήθηκε το 1961 με τη φωνή του ίδιου του συνθέτη. Σύμφωνα με τις σημειώσεις του δίσκου, το έργο αναφέρεται «στην αγωνία του Νεοέλληνα καθώς χάνεται μέσα στα μικρά λιμάνια και στα μικρά σοκάκια της επαρχιακής πολιτείας δίχως διέξοδο. Και τα δυο αδέλφια έζησαν την αγωνία και την θλίψη που αναδύνει το όμορφο μα νεκρό λιμάνι των Χανίων όπου βρισκόταν το σπίτι τους».

Ο κύκλος Romancero gitano βασίζεται σε επτά ποιητικές αποδόσεις στίχων με τσιγγάνικη θεματολογία του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα από τον Οδυσσέα Ελύτη. Γράφτηκε για την Αρλέτα στις αρχές του 1967, ακριβώς πριν την έναρξη της δικτατορίας, εξαιτίας της έλευσης της οποίας το σχέδιο εκτροχιάστηκε. Εντέλει ο κύκλος πρωτοδισκογραφήθηκε το 1970 στο Παρίσι με τη Μαρία Φαραντούρη, έχοντας έκτοτε γνωρίσει διάφορες μεταγραφές και επανεκτελέσεις.

Τέλος, ο κύκλος Μαουτχάουζεν, γραμμένος και δισκογραφημένος το 1965-66 πάνω στους σπαρακτικούς στίχους του Ιάκωβου Καμπανέλλη, άλλοτε κρατούμενου στο ομώνυμο διαβόητο στρατόπεδο συγκέντρωσης, αποτελεί ως τις μέρες μας διεθνές σύμβολο του ανθρωπιστικού κινήματος της μεταπολεμικής περιόδου. Πρόκειται για έναν ακαταμάχητο ύμνο στη ζωή και τον έρωτα υπό απάνθρωπες συνθήκες, που συνέδεσε αξεδιάλυτα τη θεοδωρακική γραφή με τη φωνή της νεοεμφανιζόμενης, τότε, Φαραντούρη.

Το πρόγραμμα συμπληρώνεται με μουσικά θέματα που ο Θεοδωράκης έγραψε για τις κινηματογραφικές ταινίες Κατάσταση πολιορκίας του Κώστα Γαβρά και Σέρπικο του Σίντνεϋ Λουμέτ, καθώς και διάσημα τραγούδια από την επιθεώρηση Όμορφη πόλη και το θρυλικό «λαϊκό ορατόριο» ‘Aξιον εστί σε ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη.

Μουσικό σύνολο Vamos

To μουσικό σύνολο Vamos ξεκίνησε πριν από οκτώ χρόνια στον Βάμο της Κρήτης, ένα χωριό στη μέση της διαδρομής Χανιά-Ρέθυμνο με μακρόχρονη ιστορία στον πολιτισμό. Ο αρχικός πυρήνας ήταν μια παρέα μουσικών που άρχισε να πειραματίζεται με τα ηχοχρώματα της συμφωνικής ορχήστρας και το πάντρεμα αυτού του ήχου με διάφορα είδη μουσικής. Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό και η αποδοχή του κόσμου πολύ μεγάλη. Με το πέρασμα του χρόνου η παρέα μεγάλωσε και οι εμφανίσεις άρχισαν να ξεφεύγουν από τα όρια του νησιού. Στόχος όλης της ομάδας του Vamos είναι η συνεχής καλλιτεχνική αναζήτηση, οι συνεργασίες με καταξιωμένους ανθρώπους του χώρου και η αποδοχή από το ευρύτερο κοινό.

Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

 

ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ – ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΤΖΕΝΗ ΒΑΝΟΥ

Μια μεγάλη συναυλία για την πιο εμβληματική φωνή του ελληνικού ρεπερτορίου θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου στο Ηρώδειο. Η Τζένη Βάνου σημάδεψε με τις ερμηνείες της μια ολόκληρη εποχή του ελληνικού τραγουδιού. Συνεργάστηκε με πολλούς από τους κορυφαίους συνθέτες και άφησε παρακαταθήκη μερικές από τις
μεγαλύτερες μουσικές επιτυχίες, που σιγοτραγουδιούνται ως σήμερα.

Στη συναυλία θα ακουστούν τα πιο γνωστά και όμορφα τραγούδια, που δημιούργησαν τον μύθο της Τζένης Βάνου, σε σύνθεση Μίμη Πλέσσα, Γιώργου Μουζάκη, Κώστα Καπνίση, Γιώργου Κατσαρού, Απόστολου Καλδάρα, Χρήστου Νικολόπουλου κ.ά.

Τη μουσική διεύθυνση και τις ενορχηστρώσεις έχει αναλάβει ο Γιώργος Παγιάτης

Θα τραγουδήσουν οι Λένα Αλκαίου, Μπέσσυ Αργυράκη, Γιάννα Βασιλείου, Σοφία Βόσσου, Παυλίνα Βουλγαράκη, Γιώτα Γιάννα, Ελένη Δήμου, Κωνσταντίνος Εμμανουήλ, Ρενάτα Καπετανάκη, Μανώλης Καραντίνης, Κωνσταντίνα, Βασίλης Λέκκας, Δώρα Λοΐζου, Νίνα Λοτσάρη, Ματθίλδη Μαγγίρα, Γιάννης Πλούταρχος και τα παιδιά της Τζένης Βάνου, Μιχάλης Ρηγόπουλος και Αθηνά Ρηγοπούλου, ενώ θα συμμετέχουν η Χορωδία του Εθνικού Ωδείου Ηλιούπολης και η Xορωδία “Ambitus” Λεοντείου Σχολής Ν.Σμύρνης.

Η συναυλία είναι μια πρωτοβουλία του Πολιτιστικού και Φιλανθρωπικού Γυναικείου Συλλόγου «Ελπίδα Μάνας», ο οποίος στηρίζει ενεργά κακοποιημένες γυναίκες, μονογονεϊκές οικογένειες και ευπαθείς ομάδες γυναικών, τόσο υλικά όσο και ηθικά και ψυχολογικά, με συνεπή παρουσία τα τελευταία 4 χρόνια, υποστηρίζοντας σταθερά τουλάχιστον 120 οικογένειες. Φέτος έχει την ιδιαίτερη τιμή να διοργανώσει αυτήν τη μεγάλη συναυλία – αφιέρωμα στην αξέχαστη Τζένη Βάνου στο Ηρώδειο, με στόχο τη συγκέντρωση πόρων με σκοπό τη δημιουργία δομής φιλοξενίας για τις κακοποιημένες γυναίκες.

 

 “Δέσπω – Ελληνικοί χοροί” στη διαδικτυακή τηλεόραση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

H Εθνική Λυρική Σκηνή, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821, παρουσιάζει αποκλειστικά στην GNO TV, δύο σπουδαία έργα της Επτανησιακής και της Εθνικής Σχολής σε μια ενιαία παράσταση όπερας και χορού, στην οποία συμμετέχει η Ορχήστρα, η Χορωδία, το Μπαλέτο και Μονωδοί της ΕΛΣ. Πρόκειται για την όπερα “Δέσπω” του Παύλου Καρρέρ σε μουσική διεύθυνση Γιώργου Ζιάβρα και σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη και για τους “Ελληνικούς χορούς” του Νίκου Σκαλκώτα σε μουσική διεύθυνση Γιώργου Ζιάβρα και χορογραφίες των Πατρίσιας Απέργη και Λίντας Καπετανέα – Γιόζεφ Φρούτσεκ.

Η παραγωγή υλοποιείται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) [www.SNF.org] για τη δημιουργία του επετειακού προγράμματος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821.

Όπερα “Δέσπω” Παύλος Καρρέρ
Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Ζιάβρας
Σκηνοθεσία: Γιώργος Νανούρης
Σκηνικά, κοστούμια: Άγγελος Μέντης / Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος / Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος / Επιμέλεια μουσικού κειμένου: Γιάννης Σαμπροβαλάκης / ΚΕΜ
Δέσπω: Άρτεμις Μπόγρη / Μάρκος: Δημήτρης Πακσόγλου / Λάμπρος: Γιάννης Σελητσανιώτης / Κώστας: Διαμάντη Κριτσωτάκη
Με την Ορχήστρα και τη Χορωδία της ΕΛΣ

“Παρά σκλαβιά τον θάνατο ο ήρως προτιμά”, τραγουδά η Δέσπω λίγο πριν ανατινάξει τον πύργο του Δημουλά (Κάστρο Ρινιάσας) στο Ζάλογγο για να βάλει τέλος στη ζωή τη δική της καθώς και της οικογένειάς της, προκειμένου να μην παραδοθούν στο τουρκικό στράτευμα του Αλή Πασά, στην τελευταία σκηνή του μονόπρακτου μελοδράματος Δέσπω, η ηρωίς του Σουλίου. Αν και πρόκειται για την τρίτη όπερα του Παύλου Καρρέρ (1829-1896) που βασίστηκε σε ελληνικό θέμα (προηγήθηκαν οι Μάρκος Μπότσαρης και Η Κυρά Φροσύνη και θα ακολουθήσει το τελευταίο του έργο Μαραθών-Σαλαμίς), διαβάζουμε στην πρώτη έκδοση του λιμπρέτου τον χαρακτηρισμό “Πρώτον Ελληνικόν τραγικόν Μελόδραμα” και αυτό αφενός γιατί η πρωτότυπη γλώσσα του είναι τα ελληνικά –στις προηγούμενες δύο τα ελληνικά ήταν διασκευή της ιταλικής μετάφρασης–, αφετέρου γιατί τονίζεται ο ελληνικός χαρακτήρας και μέσω της μουσικής – ο “Ελληνικός μουσικός χρωματισμός σχετικός με το ύφος και την ενότητα του αντικειμένου”, όπως γράφει ο ίδιος στην επιστολή του προς το Ωδείο Αθηνών, λίγες μέρες μετά την ολοκλήρωση του έργου του (Αύγουστος 1875).

Χορός “Ελληνικοί χοροί” Νίκος Σκαλκώτας
Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Ζιάβρας
Προσαρμογή / μεταγραφή για ορχήστρα εγχόρδων: Γιάννης Σαμπροβαλάκης / KEM
Με την Ορχήστρα και μέλη του Μπαλέτου της ΕΛΣ

I. Εθνική ενηλικίωση
Χορογραφία: Πατρίσια Απέργη
Καλλιτεχνική συνεργάτιδα: Εύα Γεωργιτσοπούλου / Σκηνικά: Δημήτρης Νασιάκος / Κοστούμια: Πατρίσια Απέργη, Ειρήνη Γεωργακίλα / Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος / Ηχητικός σχεδιασμός: Αλέξανδρος Δράκος-Κτιστάκης / Σχεδιασμός προβολών: Κλεοπάτρα Κοραή
Χορεύουν: Γιοβάνκα Ζάριτς, Έλενα Κέκκου, Μαργαρίτα Κώστογλου, Μαρίτα Νικολίτσα, Αρετή Νότη, Ρίνα Σιμάντα, Ελευθερία Στάμου, Ζωή Σχοινοπλοκάκη, Στέλιος Κατωπόδης, Γιάννης Γκάντσιος, Κρίστιαν Λούτσε, Άνχελ Μαρτίνεθ Σάντσεθ, Γιάννης Μητράκης, Έλτον Ντιμρότσι, Θανάσης Σολωμός, Γιώργος Χατζόπουλος

II. Finality
Χορογραφία: RootlessRoot – Λίντα Καπετανέα, Γιόζεφ Φρούτσεκ
Σκηνικά: Πάρις Μέξης / Κοστούμια: Ίζαμπελ Λόας / Φωτισμοί: Περικλής Μαθιέλλης / Ηχητικός σχεδιασμός: Χρήστος Παραπαγκίδης
Χορεύουν: Έλενα Κέκκου, Αρετή Νότη, Μάρτα Ριβέρο ντε Μιράντα, Ελπίδα Σκούρου, Ρίνα Σιμάντα, Ζωή Σχοινοπλοκάκη, Γιάννης Γκάντσιος, Μιχάλης Κριεμπάρδης, Άνχελ Μαρτίνεθ Σάντσεθ, Γιάννης Μητράκης, Έλτον Ντιμρότσι, Γιώργος Χατζόπουλος

Όταν ο Νίκος Σκαλκώτας επέστρεψε από το Βερολίνο στην Αθήνα το 1933, η πατρίδα δεν τον υποδέχθηκε με τις αγκάλες ανοιχτές. Παρά τις σοβαρές σπουδές με (και τα εύσημα από) προσωπικότητες όπως οι Άρνολντ Σαίνμπεργκ και Κουρτ Βάιλ, η φήμη του ως ριζοσπαστικού νεωτεριστή δεν βοήθησε στην αποδοχή του Χαλκιδαίου συνθέτη από το αθηναϊκό κατεστημένο, απορροφημένο εκείνη την εποχή σε διαμάχες σχετικά με την αφομοίωση του παραδοσιακού στοιχείου στη λόγια μουσική. Διόλου τυχαία, οι 36 Ελληνικοί χοροί για ορχήστρα (καρπός της ενασχόλησης του συνθέτη με το Μουσικό Λαογραφικό Αρχείο της μουσικολόγου Μέλπως Μερλιέ, μιας από τις ποικίλες βιοποριστικές του ασχολίες) αναδείχθηκαν στο μόνο έργο του Σκαλκώτα με αξιόλογη διάδοση κατά τη διάρκεια της ζωής του χάρη στη ρυθμική και ηχοχρωματική τους ποικιλία, το εύληπτο ιδίωμα και τους ευφάνταστους τρόπους ενσωμάτωσης του παραδοσιακού υλικού.

Δείτε την παράσταση εδώ.

 

Ο Γιώργος Μεράντζας στο Antart Studio

 

Ένας χρόνος χωρίς τον Θάνο…

1 χρόνος χωρίς τον Θάνο Μικρούτσικο… Το έργο του θα διεγείρει πάντα την καρδιά και το μυαλό όλων των μελών και φίλων της ΚΝΕ, των νέων που «ό,τι και να λένε τ’ άστρα, αυτοί τη γλώσσα τους, τους βγάζουν». Θα μας εμψυχώνει και θα μας εμπνέει πάντα να «χορεύουμε πάνω στο φτερό του καρχαρία», για να αλλάξουμε αυτόν τον κόσμο…

Γι’ αυτό, με αφορμή τη συμπλήρωση 1 χρόνου από τον θάνατό του, η ΚΝΕ προβάλει στο κανάλι της στο Youtube το αφιέρωμα στον Θάνο Μικρούτσικο, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 46ου Φεστιβάλ ΚΝΕ – «Οδηγητή».

Την ενορχήστρωση του αφιερώματος έκανε ο επί χρόνια στενός συνεργάτης του Θάνου Μικρούτσικου, Θύμιος Παπαδόπουλος και συμμετείχαν καλλιτέχνες που μοιράστηκαν επίσης χρόνια συνεργασίας με τον συνθέτη και σχέσεις αγάπης: Ρίτα Αντωνοπούλου, Χρήστος Θηβαίος, Κώστας Θωμαΐδης, Γιώργος Κιμούλης, Γιώργος Μεράντζας, Γιώργος Νταλάρας, Μίλτος Πασχαλίδης. Έπαιξαν οι μουσικοί: Γιώργος Κατσίκας, Μίμης Ντούτσουλης, Γιάννης Παπαζαχαριάκης, Θοδωρής Οικονόμου, Βαγγέλης Μαχαίρας, Δημήτρης Αγάθος, Τζίμης Σταρίδας.

 

Εκθέσεις

ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ: Λάμψη – Καταστροφή – Ξεριζωμός – Δημιουργία

Με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, το Μουσείο Μπενάκη και το Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών παρουσιάζουν το χρονικό του μικρασιατικού ελληνισμού μέσα από μία έκθεση.

Περισσότερα από 1.000 εκθέματα και πάνω από 500 φωτογραφίες θα ζωντανέψουν την ακμή του ελληνισμού πριν τους διωγμούς, τη δραματική περίοδο 1919-1923 καθώς και την εγκατάσταση και ενσωμάτωση στην Ελλάδα.

Ο επισκέπτης ξεκινά το ταξίδι στη «λάμψη» του ελληνισμού της Μικράς Ασίας (πρώτη ενότητα) από την Ιωνία και τα δυτικά παράλια, προχωρά στην Καππαδοκία και τις νότιες επαρχίες, συνεχίζει διασχίζοντας τον Πόντο για να επιστρέψει προς δυσμάς, γύρω από την Κωνσταντινούπολη και να καταλήξει στην Ανατολική Θράκη.

Την εποχή ακμής διαδέχονται η περίοδος των διωγμών, του τέλους του Α΄ Παγκόσμιου Πολέμου και των Συνθηκών, η περίοδος της ελληνικής απόβασης και της μικρασιατικής εκστρατείας, η «καταστροφή» του 1922, καθώς και η Έξοδος των προσφύγων (δεύτερη ενότητα).

Η τρίτη και τελευταία ενότητα της έκθεσης επικεντρώνεται στην εγκατάσταση και την ενσωμάτωση των εκπατρισμένων στην Ελλάδα, καθώς και την επίδραση που η παρουσία τους είχε σε πολλούς τομείς της ελληνικής κοινωνίας.

Τμήμα του επιλόγου της έκθεσης είναι αφιερωμένο στην ίδρυση του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών το 1930 από τη Μέλπω και τον Οκτάβιο Μερλιέ.

Το χρονικό αυτό περιγράφεται μέσα από έργα τέχνης, εικόνες, εκκλησιαστικά, πολεμικά και προσωπικά κειμήλια, ενδυμασίες, κοσμήματα, χειροτεχνήματα, χάρτες, φωτογραφίες, αρχειακό και κινηματογραφικό υλικό, εφημερίδες, επιστολές, κάρτες, και πολλά άλλα τεκμήρια. Την αφήγηση συμπληρώνουν αποσπάσματα από προσωπικές μαρτυρίες, ζωντανεύοντας τις εικόνες και τα σιωπηλά αντικείμενα.

15/09/2022 – 12/02/2023

Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, 118 54 Αθήνα

Πέμπτη-Κυριακή 10:00-18:00
Παρασκευή, Σάββατο 10:00-22:00

 

ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ – “HUMAN BODY MUSEUM”

Το Μουσείο ” ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ είναι μία εκπαιδευτική – Ψυχαγωγική έκθεση-ταξίδι μέσα στο ανθρώπινο σώμα, ιδανικός συνδυασμός ψυχαγωγίας και εκπαίδευσης για όλη την οικογένεια. Το πρόγραμμα είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και προτεινόμενο για Διδακτική Σχολική Επίσκεψη  www.humanbodymuseum.gr – fb.Human Body Museum

Το «ΣΩΜΑ» είναι μια γιγαντιαία κατασκευή, μοναδική στην Ευρώπη, πενήντα μέτρων μήκος, έξι μέτρων ύψος (50μ x 6μ) και αναπαριστά ένα ξαπλωτό ανθρώπινο σώμα εγκύου γυναίκας.Το όνομά της; ….Ζωή.

Ωράριο λειτουργίας:

Σάββατο και Κυριακή έως 24/10 11:00 – 19:00 (τελευταία ατις 18:00)

Σάββατο, Κυριακή και Αργίες από 25/10 10:00 – 18:00 (τελευταία στις 17:00)

Οι επισκέπτες μέσα από ένα θεαματικό ταξίδι εξερεύνησης του ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ξεκινούν μια πρωτότυπη και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διαδρομή από το πρόσωπο – το στόμα είναι η πύλη εισόδου- για το «Σώμα».

Περπατούν, βλέπουν, παρατηρούν από κοντά και ενημερώνονται από εξειδικευμένο προσωπικό για όλα τα βασικά όργανα με τις λειτουργίες τους. Η καρδιά, το στομάχι ο εγκέφαλος τα πνευμόνια το ήπαρ κ.λ.π, οι αρτηρίες, όλο το φλεβικό και λεμφικό σύστημα και βέβαια το φαινόμενο της εγκυμοσύνης, ποτέ δεν ήταν τόσο κοντά και τόσο κατανοητά. Συσχετίζουμε την υγεία των οργάνων με την υγιεινή διατροφή, την άθληση και έναν υγιεινό τρόπο ζωής, σύμφωνα με τους κανόνες του Ιπποκράτη “Περί Διατροφής & Υγείας”

 

Περιοδική έκθεση “Οι Μεγάλες Νίκες. Στα Όρια του Μύθου και της Ιστορίας”

Η νέα περιοδική έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου “Οι Μεγάλες Νίκες. Στα όρια του Μύθου και της Ιστορίας” εντάσσεται στο πρόγραμμα εορτασμού για την επέτειο των 2500 χρόνων από τη Μάχη των Θερμοπυλών και τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας.

Η έκθεση περιλαμβάνει 105 αρχαία έργα και ένα ομοίωμα αθηναϊκής τριήρους του 5ου αιώνα π. Χ., τα οποία σχετίζονται και αναδεικνύουν πτυχές του νικηφόρου αγώνα των Ελλήνων κατά των Περσών τόσο από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο όσο και από άλλα μουσεία της Ελλάδας, όπως τα Αρχαιολογικά Μουσεία Άστρους, Θήβας, Ολυμπίας, καθώς και το Μουσείο Κοτσανά Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας. Ιδιαίτερα εμβληματική για την ιστορική επέτειο είναι η παρουσίαση της προτομής του Θεμιστοκλή, ρωμαϊκό αντίγραφο ενός πρωτότυπου έργου του 5ου αι. π.Χ., από το Αρχαιολογικό Μουσείο της Όστιας (Parco Archeologico di Ostia Antica). […]

Η έκθεση αποτελείται από οκτώ συνολικά εκθεσιακές ενότητες. Οι έξι πρώτες είναι αφιερωμένες σε διαφορετικά επεισόδια και μάχες των Περσικών Πολέμων. Τεκμήρια που παρουσιάζουν την πολεμική εξάρτυση των Ελλήνων οπλιτών και των Περσών, αφιερώματα των νικητών στα μεγάλα ιερά της αρχαιότητας, μεταξύ των οποίων και το κράνος του Μιλτιάδη, αιχμές βελών από το πεδίο της μάχης των Θερμοπυλών, θραύσματα αγγείων με ίχνη καύσης από την πυρπόληση της Αθήνας από τους Πέρσες και επιγραφές που θυμίζουν γνωστούς και άγνωστους πρωταγωνιστές των ιστορικών γεγονότων, είναι μερικά από τα έργα που θα συναντήσουν οι επισκέπτες στην έκθεση. Παράλληλα, μορφές θεών και μυθικών ηρώων πλαισιώνουν την ιστορική αφήγηση και τη διαπλέκουν με τις μυθικές δοξασίες, σύμφωνα με τις οποίες θεοί και θνητοί συνέργησαν για την επίτευξη της ολοκληρωτικής νίκης, βασισμένης στο αξιακό σύστημα του αρχαίου ελληνικού κόσμου.https://www.katiousa.gr/politismos/theatro/istoria-enos-skylou-pou-ton-elegan-pisto/

Το εκθεσιακό αφήγημα συμπληρώνουν δύο καταληκτικές ενότητες, στις οποίες παρουσιάζεται ο απόηχος των Περσικών Πολέμων στην εικονιστική τέχνη –αρχαία και σύγχρονη– και η ιδεολογική τους σημασία.

Επιπλέον, στην αίθουσα 21, όπου εκτίθεται το χάλκινο σύμπλεγμα του αλόγου με τον αναβάτη από το Αρτεμίσιο, παρουσιάζονται σε διάλογο μαζί του πέντε αριστουργηματικά αγγεία με παραστάσεις αθλητικών και μουσικών αγώνων, σηματοδοτώντας την αξία της νικηφόρας αγωνιστικής αναμέτρησης, ατομικής και συλλογικής, όχι μόνο στον πόλεμο αλλά και στην ειρήνη.

Την έκθεση πλαισιώνουν ψηφιακές προβολές που συμβάλλουν στη δημιουργία σκηνικής ατμόσφαιρας, προκειμένου οι επισκέπτες να προσλάβουν τη δραματική ατμόσφαιρα των γεγονότων και το ελπιδοφόρο μήνυμα της Νίκης, προσφέροντας σε μερικές περιπτώσεις συμπληρωματικό ερμηνευτικό υλικό.

Τέλος, η έκθεση συνοδεύεται από επιστημονικό κατάλογο 512 σελίδων, έκδοση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων.

 

Τηλεόραση

Αξιόλογες τηλεοπτικές σειρές που δεν χάνουν την αξία τους. Ας θυμηθούμε:

“Καρυωτάκης”: Δραματική σειρά εποχής που προβλήθηκε στην ΕΡΤ, με θέμα τη ζωή του ποιητή Κώστα Καρυωτάκη (Δημοσθένης Παπαδόπουλος) και τη σχέση του με την ποιήτρια Μαρία Πολυδούρη (Μαρία Κίτσου). Σενάριο-σκηνοθεσία: Τάσος Ψαρράς. Δείτε όλα τα επεισόδια εδώ:

 

για τη σειρά δείτε εδώ:

 

 

“Το Καπλάνι της βιτρίνας”: Παιδική-νεανική σειρά 10 επεισοδίων, μεταφορά του ομότιτλου γνωστού κι αγαπημένου μυθιστορήματος της Άλκης Ζέη. Η Μέλια και η Μυρτώ είναι δύο αδελφές, οκτώ και δέκα χρόνων αντίστοιχα, που ζουν το 1936 σ’ ένα νησί του Αιγαίου. Ο παππούς τους διηγείται συνεχώς ιστορίες για τους αρχαίους Έλληνες. Ο ξάδελφος Νίκος, φοιτητής από την Αθήνα, τις μαγεύει με τις ιστορίες ενός καπλανιού. Το καπλάνι -όπως το λένε στο νησί-, ένας βαλσαμωμένος τίγρης, που βρίσκεται κλειδωμένο μέσα στη βιτρίνα της μεγάλης σάλας του σπιτιού, πότε κοιτάει με το γαλάζιο και πότε με το μαύρο του μάτι, ανάλογα με τη διάθεσή του. Η δικτατορία του Μεταξά, τον Αύγουστο του 1936, θα μπλέξει μικρούς και μεγάλους στο «παιχνίδι του καπλανιού». Η Μέλια και η Μυρτώ θα ζήσουν καταστάσεις που θα επηρεάσουν για πάντα τη ζωή και το χαρακτήρα τους. Σκηνοθεσία: Πέτρος Λύκας. Δείτε όλα τα επεισόδια εδώ:

 

“Βαμμένα κόκκινα μαλλιά”: Δραματική σειρά εποχής. Μια κοινωνική τοιχογραφία της δεκαετίας του ’50, βασισμένη στο ομότιτλό μυθιστόρημα του Κώστα Μουρσελά, που προβλήθηκε από τον ΑΝΤ1 στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Διασκευή-σενάριο: Βαγγέλης Γκούφας. Σκηνοθεσία: Κώστας Κουτσομύτης. Παίζουν: Κώστας Αρζόγλου, Γιώργος Νινιός,  Καριοφυλλιά Καραμπέτη, Βέρα Κρούσκα και πολλοί ακόμα γνωστοί ηθοποιοί. Δείτε όλα τα επεισόδια εδώ:

 

Βιβλίο

Στους παρακάτω συνδέσμους οι συντάκτες της Κατιούσα διάβασαν και πρότειναν κατά καιρούς τα βιβλία που ξεχώρισαν. Βιβλία που δεν τα περιορίζει η επικαιρότητα ή ο χρόνος έκδοσής τους και μπορούν ανά πάσα στιγμή να αναζητηθούν και να διαβαστούν:

Επίσης, πατώντας σε αυτό τον σύνδεσμο μεταφέρεστε στις συγκεντρωμένες νέες κυκλοφορίες βιβλίων και στις βιβλιοπαρουσιάσεις του περιοδικού.

Μια σειρά από προτάσεις που ανοίγουν «παράθυρο» στην αισιοδοξία, στη μαχητικότητα και τη συλλογικότητα!

Ελληνικά e-books από την Ανοιχτή Βιβλιοθήκη

 

Ιστορία – Έρευνα

Ιστοσελίδες εξαιρετικά χρήσιμες σ’ όσους αναζητούν την ιστορική αλήθεια:

Ιστοσελίδα του Αρχείου της ΚΕ του ΚΚΕ: Στην αρχική σελίδα του ιστοτόπου εμφανίζονται μερικά από τα πιο πρόσφατα αποκτήματα του Αρχείου του ΚΚΕ από προσφορές, μεμονωμένα υλικά και συλλογές που προτείνονται στον επισκέπτη, αλλά και ειδικά εκθέματα, θεματικά ή επετειακά, που αποτελούν δημιουργικές συνθέσεις των υλικών. Κάποια από αυτά τα εκθέματα παρουσιάστηκαν και σε φυσικές εκθέσεις, στο πλαίσιο του εξελισσόμενου προγράμματος εκδηλώσεων, για τα 100 χρόνια του ΚΚΕ. Από το μενού επιλογών στην κορυφή της σελίδας δίνεται η δυνατότητα πλοήγησης σε όλα τα καταχωρημένα αρχειακά αντικείμενα, συλλογές και εκθέματα, καθώς και η αναζήτηση σε αυτά με σύνθετα κριτήρια. Η περιήγηση την ιστοσελίδα αρχίζει από την διεύθυνση: http://arxeio.kke.gr

Ιστοσελίδα αφιερωμένη στα 70 χρόνια από την ίδρυση του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας: Το αρχειακό και οπτικοακουστικό υλικό προέρχεται από το Αρχείο του ΚΚΕ και μεγάλο κομμάτι αυτού έρχεται για πρώτη φορά στο φως τηςδημοσιότητας. Παρουσιάζονται ενδιαφέροντα υλικά από τις μάχες στα χαρακώματα, τις δημοκρατικές συνελεύσεις, την ιδεολογική και στρατιωτική εκπαίδευση. Στιγμές από την καθημερινότητα της ζωής στο βουνό την ώρα της ανάπαυλας. Σπάνια ντοκουμέντα με διαταγές, προσωπικές μαρτυρίες και γράμματα μαχητών και μαχητριών του ΔΣΕ. Επιπλέον, δημοσιεύεται σύγχρονο υλικό από μνημεία για το ΔΣΕ, αφιερώματα, εκδηλώσεις. Η ιστοσελίδα είναι ανοιχτή από σήμερα, Κυριακή 12 Ιούνη 2016, και το περιεχόμενό της θα εμπλουτίζεται στην πορεία με νέα υλικά. Η ξενάγηση στην ιστοσελίδα του ΔΣΕ αρχίζει από την διεύθυνση: http://dse.kke.gr

Ξενάγηση στους χώρους και στην έκθεση του επιμορφωτικού κέντρου Χαρίλαος Φλωράκης: Το Επιμορφωτικό Κέντρο Χαρίλαος Φλωράκης ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Ιούνη 2007, στο σπίτι όπου έζησε ο κομμουνιστής ηγέτης. Σκοπός του κέντρου είναι η συμβολή στην έρευνα και μελέτη της ιστορίας του ΚΚΕ, του εργατικού και λαϊκού κινήματος, του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος και σημαντικών σταθμών της σύγχρονης ιστορίας. Στο αρχειακό απόθεμα του Κέντρου, έχουν ενταχθεί σε ψηφιακή μορφή πάνω από 165 χιλιάδες ντοκουμέντα (800 χιλιάδες σελίδες) του Ιστορικού Αρχείο της ΚΕ του ΚΚΕ. Με αυτό τον τρόπο είναι προσβάσιμα στους ερευνητές και σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο. Το υλικό του Κέντρου έχει εμπλουτιστεί μέσω προσφορών φίλων του καθώς και μέσω συνεργασιών με άλλα αρχεία (ΓΑΚ, ΕΛΙΑ, Βιβλιοθήκη της Βουλής). Μέχρι σήμερα το Κέντρο έχει συνδράμει στο έργο ιστορικών και άλλων ερευνητών και έχει στηρίξει οργανώσεις του ΚΚΕ και τις ΚΝΕ με αρχειακό υλικό για εκδόσεις, διάφορες εκδηλώσεις και εκθέσεις. Πατήστε εδώ.

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: