Χρόνια πολλά Σοφία! – Έξι από τις καλύτερες ταινίες της Σοφίας Λόρεν στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema, από 20/9 έως 26/9

Αφιέρωμα στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema για τα γενέθλια της Σοφίας Λόρεν (20 Σεπτέμβρη 1934), με έξι από τις καλύτερες ταινίες της, από 20/9 έως 26/9.

Αφιέρωμα στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema για τα γενέθλια της Σοφίας Λόρεν (20 Σεπτέμβρη 1934), με έξι από τις καλύτερες ταινίες της, από 20/9 έως 26/9.

1) «ΤΟ ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΠΕΜΠΤΗ –  18.00

2) «ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΙΤΑΛΙΚΑ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ –  18.00

3) «ΒOCCACCIO 70/LA RIFFA» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΣΑΒΒΑΤΟ – 19.00

4)«ΧΤΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΑΥΡΙΟ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΚΥΡΙΑΚΗ –  18.00

5) «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΔΕΥΤΕΡΑ 18.00

6) «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ» του ΕΤΟΡΕ ΣΚΟΛΑ: ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ 18.00

1) «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ

Μια από τις συγκλονιστικότερες αντιπολεμικές ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ, με ρεσιτάλ ερμηνείας από το πρωταγωνιστικό ζεύγος Σοφία Λόρεν-Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, από τους παραγωγούς του ΔΟΚΤΩΡ ΖΙΒΑΓΚΟ.
Το σύμβολο της γυναικείας σαγήνης, η Σοφία Λόρεν «συστέλλεται» για να μεταδώσει πληθώρα συναισθημάτων σε μια συνταρακτική ιστορία αγάπης, από τον ανέμελο έρωτα έως την αγωνία της ιστορικής πραγματικότητας, σε ένα κόσμο που αγωνίζεται, φθείρεται και συνεχίζει να ζητά απαντήσεις.
Η Σοφία Λόρεν βραβεύεται με David di Donatello καλύτερης ηθοποιού.
Ο Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι, ο ελληνικής καταγωγής, ο κορυφαίος του ιταλικού κινηματογράφου,  εταμορφώνεται από νεαρό νεοσύλλεκτο, σε χαμένη ψυχή που αργοσβήνει στο ρωσικό χειμώνα και εν συνεχεία σε ανώνυμο εργάτη με την κρυφή ζωή που γκρεμίζεται.
Λουντμίλα Σαβέλιεβα η ηθοποιός που έγινε γνωστή μέσα από το ρόλο της
Νατάσα Ρόστοβα στην επική ταινία «Πόλεμος και Ειρήνη»
Στα χέρια του Βιτόριο Ντε Σίκα, το «Ηλιοτρόπιο» μετατρέπεται από φτηνό μελόδραμα σε μια δυνατή, σπαραχτική ιστορία.
Η μουσική του Χένρι Μαντσίνι (υποψήφια για Όσκαρ) βρίσκεται ανάμεσα στις καλύτερες στιγμές μιας ανεπανάληπτης καριέρας.
Trailer της ταινίας «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ»


IMDB της ταινίας «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ»
http://www.imdb.com/title/tt0065782/
Link photo της ταινίας «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ»

https://www.flickr.com/photos/155666086@N07/albums/72157684548424790  

2) «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ 
Το αριστούργημα του Βιττόριο ντε Σίκα, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Αλμπέρτο Μοράβια,με τους Σοφία Λόρεν, Ζαν-Πολ Μπελμοντό, Ελεονώρα Μπράουν.Ραφ Βαλόνε.
Η ταινία απέσπασε  συνολικά 11 Διεθνή βραβεία.
Η ερμηνεία της Λόρεν της χάρισε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου
και το βραβείο της καλύτερης ηθοποιού στο Φεστιβάλ των Καννών.
Η Σοφία Λόρεν γίνεται η πρώτη ηθοποιός που κερδίζει Όσκαρ ερμηνείας σε ξενόγλωσσο φιλμ και βραβεύτηκε επίσης στις Κάνες και στα BAFTA.
Το αριστούργημα του Βιττόριο ντε Σίκα, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Αλμπέρτο Μοράβια,με τους Σοφία Λόρεν, Ζαν-Πολ Μπελμοντό, Ελεονώρα Μπράουν.Ραφ Βαλόνε.
Από τον Κάρλο Πόντι δημιουργό των μεγάλων διεθνών επιτυχιών ‘’Δόκτωρ Ζιβάνγκο’’, ‘’La strada’.
Το σκληρό πρόσωπο του πολέμου μέσα από την απλή ιστορία των ανθρώπων που προσπαθούσαν να επιβιώσουν στο βομβαρδισμένο τοπίο. Και ξαφνικά η αγάπη γίνεται λαγνεία, η αθωότητα γίνεται ντροπή, καθώς δύο γυναίκες είναι παγιδευμένες από το βίαιο πάθος και τον αξέχαστο τρόμο!
Trailer της ταινίας «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ» 


IMDB
 της ταινίας «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ»
http://www.imdb.com/title/tt0054749/?ref_=fn_al_tt_1
Link photo της ταινίας «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ»
https://www.flickr.com/photos/155666086@N07/albums/72157683480988672/with/36197124645/  

3) «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ» του ΕΤΟΡΕ ΣΚΟΛΑ
Η ωραιότερη ταινία του Έτορε Σκόλα μια από τις πλέον συγκλονιστικές δημιουργίες του που σημάδεψε τόσο το έργο του, όσο και τον Ιταλικό αλλά και Ευρωπαϊκό Κινηματογράφο.
Ο Μαρτσέλο Μαστρογιάννι και η Σοφία Λόρεν σε μια σπουδαία ταινία από τον Κάρλο Πόντιδημιουργό των μεγάλων διεθνών επιτυχιών ‘’Δόκτωρ Ζιβάνγκο’’, ‘’La strada’’, ‘’Η ατιμασμένη’’, δίνουν σάρκα και οστά σε ένα αξέχαστο όσο και πρωτότυπο κινηματογραφικό ντουέτο.
13 ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ και 2 ακόμα ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ:
2 Υποψηφιότητες για OSCAR (Καλύτερης ξένης ταινίας & Α’ Αντρικού ρόλου)
Χρυσός Φοίνικας ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ καλύτερης σκηνοθεσίας 2014 restored film
ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ ΗΠΑ για καλύτερη ταινία
2 Βραβεία DAVID DI DONATELLO (Σκηνοθεσίας και Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ)
3 ΧΡΥΣΕΣ ΣΦΑΙΡΕΣ ΙΤΑΛΙΑΣ (Καλύτερη ταινία, Αντρικός και Γυναικείος ρόλος)
3 Βραβεία ΙΤΑΛΙΚΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 
Κορυφαίο φιλμ του μοντέρνου κινηματογράφου πάνω στην αλλοτρίωση του ατόμου από την κυρίαρχη ιδεολογία, που έρχεται μέσα από τα εργαλεία της: Κράτος, παιδεία, οικογένεια, θρησκεία.
Trailer της ταινίας «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ» 


IMDB της ταινίας «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ» 
http://www.imdb.com/title/tt0076085/
Link photo της ταινίας «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ» https://www.flickr.com/photos/155666086@N07/albums/72157684057863363

4) Το Φιλουμένα Μαρτουράνο – Γάμος Αλά Ιταλικά, είναι , κωμική και αισθηματική ταινία, παραγωγής 1964 σε σκηνοθεσία Βιττόριο ντε Σίκα, βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό του Εντουάρντο Ντε Φιλίππο, που συμμετείχε επίσης στη συγγραφή του σεναρίου. Η ταινία έλαβε δυο υποψηφιότητες για Όσκαρ.Κλασική ιταλική κωμωδία του Βιτόριο Ντε Σίκα με πρωταγωνιστές τους δύο κορυφαίους σταρ του Ιταλικού κινηματογράφου, τη Σοφία Λόρεν (Βραβείο Νταβίντ ντι Ντονατέλο Α΄ Γυναικείου Ρόλου) και τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι. 

Πρόκειται για την κινηματογραφική μεταφορά του διάσημου θεατρικού έργου του Eduardo De Filippo «Φιλουμένα Μορτουράνο», που ανέβηκε σε όλες σχεδόν τις σκηνές του κόσμου. ρόλο τον οποίο η Sophia Loren επιθυμούσε διακαώς να υποδυθεί στο σινεμά και δικαίως, αφού αποτελεί ίσως τον χαρακτηριστικότερο ρόλο της καριέρας της. Η χυμώδης Sophia και ο χειμαρρώδης Marcelo υποδύονται για άλλη μια φορά το ζευγάρι σε μια από τις πιο επιτυχημένες και απολαυστικές κινηματογραφικές συναντήσεις τους. Τόσο στην ταινία αυτή όσο και στις εξίσου καλές «Yesterday, Today and Tomorrow» και «A Special Day» αποδεικνύουν πόσο καλή χημεία έχουν μεταξύ τους, κάτι το οποίο ο σκηνοθέτης Vittorio De Sica εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο.Ο νεαρός ναπολιτάνος καρδιοκατακτητής Domenico (Marcelo Mastroianni)

επιτυχημένος επιχειρηματίας που του αρέσει να κυνηγάει ασύστολα γυναίκες, συναντιέται με την πόρνη Φιλουμένα (Σοφία Λόρεν) σε έναν οίκο ανοχής της Νάπολης κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Την ερωτεύεται, την εγκαθιστά σε ένα διαμέρισμα και της δίνει δουλειά στις επιχειρήσεις του.  Όταν αρκετό καιρό μετά ο Ντομένικο, που εξακολουθεί να «παίζει» με τις γυναίκες και συμπεριφέρεται πλέον στη Φιλουμένα σαν σε υπηρέτριά του, αποφασίζει να παντρευτεί μία νεότερη υπάλληλό του, η Φιλουμένα υποκρίνεται την ετοιμοθάνατη και τον παντρεύεται στο «νεκρικό» κρεβάτι με τις ευχές της Εκκλησίας… Η Φιλουμένα «ανασταίνεται» όμως και του αποκαλύπτει την ύπαρξη τριών παιδιών της, λέγοντας του ότι ένα από αυτά -χωρίς να καθορίζει ποιο ακριβώς- είναι δικό του. Ο Ντομένικο έξαλλος με την απάτη της Φιλουμένας διαλύει τον γάμο, με την συναίνεση της, καθώς έχει βαρεθεί τους τρόπους του, αλλά μένει πλέον με το σαράκι του «ποιος είναι ο γιος του». Θα καταφέρει να τον βρει μόνος του, ή θα χρειαστεί την βοήθεια της Φιλουμένας;

αποτελεί ύμνο στους νεανικούς έρωτες που περνούν και αφήνουν ανεξίτηλα τα σημάδια στη ζωή κάποιου.

 Κυρίως όμως αποτελεί μια κλασική ταινία εποχής που βλέπει τον έρωτα 

και την αγάπη μέσα από συνεχείς δολοπλοκίες και τερτίπια μιας γυναίκας 

που κάνει τα πάντα για να κρατήσει οτιδήποτε θεωρεί μοναδικό και αξεπέραστο. 

Εξαιρετικά μεστή ταινία του σπουδαίου Βιτόριο Ντε Σίκα, που αναλύει τις δομές της οικογένειας και της μισαλλοδοξίας στην Ιταλία του Νότου, αμέσως μετά τον Β Παγκόσμιο: Άντρες-γόηδες, γυναίκες-αντικείμενα του πόθου, χρήμα που εξαγοράζει τα πάντα και επιφανειακές σχέσεις… Οι ερμηνείες των δύο ιερών τεράτων του Ιταλικού σινεμά, Μαστρογιάνι και Λόρεν είναι έξοχα ρεαλιστικές, οι δε καταστάσεις που προκύπτουν από την σύγκρουση του ζευγαριού είναι ανθρώπινες και συγκινητικές. Η ταινία έχει βάθος, ανθρωπιά και ελπίδα ότι τελικά οι άνθρωποι δεν είναι τόσο ανάλγητα γαϊδούρια όσο φαίνονται!

IMDB ΤΑΙΝΙΑΣ 

Φιλουμένα Μαρτουράνο – Γάμος Αλά Ιταλικά
https://www.imdb.com/title/tt0058335/?ref_=fn_al_tt_1

TRAILER ΤΑΙΝΙΑΣ 

Φιλουμένα Μαρτουράνο – Γάμος Αλά Ιταλικά 

5)Το «Χθες, σήμερα, αύριο» («Ieri, oggi, domani») γυρίστηκε το 1963 από τον Βιτόριο Ντε Σίκα. Είναι μια σπονδυλωτή ηθογραφική κωμωδία με πρωταγωνιστές τη Σοφία Λόρεν και τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι. Κεντρικός άξονας που διατρέχει και τις τρεις αυτόνομες ιστορίες της ταινίας είναι η γυναίκα σε αρχετυπικούς ρόλους: ως μητέρα, ως κακομαθημένη σύζυγος, ως πόρνη. Ο τίτλος υπαινίσσεται τη διαχρονικότητα αυτών των στερεότυπων γύρω από τη γυναίκα, που υποσκάπτονται και παρωδούνται διακριτικά καθώς εξελίσσεται η κάθε μία από τις ιστορίες. Η Λόρεν μεταμορφώνεται και γίνεται ιδανική εικόνα για κάθε έναν από αυτούς τους ρόλους, καταδεικνύοντας το θηλυκό ως το ισχυρότερο φύλο. Ο Μαστρογιάνι ανταποκρίνεται με χαρακτηριστική άνεση είτε ως σύζυγος είτε ως υποψήφιος εραστής είτε ως πελάτης. Η ερμηνεία του είναι ο καταλύτης που καθορίζει το είδος της κωμωδίας και στις τρεις ιστορίες.

Αντελίνα

Η πρώτη, η «Αντελίνα», διαδραματίζεται στον ιταλικό Νότο σύμφωνα με το σενάριο του Εντουάρντο Ντε Φίλιπο. Η Λόρεν, χυμώδης και εκρηκτική, λάμπει μέσα στη φτώχεια της. Ταυτίζεται με την εξιδανικευμένη σύζυγο και μητέρα σύμφωνα με τα ήθη της εποχής, γίνεται μία από τις γυναίκες που δίνουν χρώμα στις πολύβουες γειτονιές της Νάπολης. Εργάζεται στις γωνιές των δρόμων, στο πεζοδρόμιο που δεν παραπέμπει σε τίποτα αρνητικό για το ήθος της, πουλώντας λαθραία τσιγάρα.

Ο Ντε Σίκα επιλέγει το ύφος της νεορεαλιστικής κωμωδίας για το πορτρέτο της όμορφης Αντελίνας. Η ιστορία αρχίζει με το ανθρώπινο πλήθος να λειτουργεί ως προστατευτική ασπίδα γύρω από τα παιδιά και τον άνεργο άνδρα της Αντελίνας, όταν ένας αστείος ανθρωπάκος, εισπράκτορας του δημοσίου, καταφθάνει φουριόζος με ένα καμιόνι για να κατασχέσει τα έπιπλα της Αντελίνας, που δεν έχει να πληρώσει (αλλά και να είχε, πάλι δεν θα πλήρωνε) ένα πρόστιμο για τα λαθραία τσιγάρα. Δεν βρίσκει τίποτα για να πάρει, γιατί τα έπιπλα έχουν μεταφερθεί σε γειτονικά σπίτια, και φεύγει αφήνοντας πίσω του την απειλή των καραμπινιέρων. Ενας νεοφερμένος δικηγόρος, που εμφανίζεται σαν κομήτης, καθησυχάζει τους πάντες ανακαλύπτοντας ελαφρυντικά στο βάρος που κουβαλάει στην κοιλιά της η Αντελίνα. Οι έγκυες τυγχάνουν ασυλίας και δεν φυλακίζονται. Η Αντελίνα, που έχει απεριόριστη σεξουαλική όρεξη και συλλαμβάνει διαρκώς παιδιά, βρίσκει λύση στο πρόβλημά της: θα είναι συνεχώς με την κοιλιά φουσκωμένη. Εύκολο να το πει, δύσκολο να το κάνει όταν οι αντοχές του άνδρα της αρχίζουν να υποχωρούν. Ο Λατίνος εραστής αποδεικνύεται ένας ανίσχυρος και δυστυχής κηφήνας απέναντι στην όμορφη και ελκυστική βασίλισσα ενός μελισσιού από παιδιά που γεμίζουν με φωνές τους δρόμους της Νάπολης.

Αννα

Η δεύτερη ιστορία τιτλοφορείται «Αννα» και βασίζεται σε μια νουβέλα του Αλμπέρτο Μοράβια. Εδώ, το σκηνικό αλλάζει. Από το φτωχό Νότο μεταφερόμαστε στον πλούσιο βιομηχανικό Βορρά, και η νεορεαλιστική κωμωδία παραχωρεί τη θέση της στη δραματική κομεντί, που κι αυτή έχει στόχο τα ήθη. Η Αννα, μια γυναίκα μόνη, κινδυνεύει να πνιγεί στον πλούτο του βιομηχάνου συζύγου της που την παραμελεί. Στο τέλος της σύντομης ιστορίας της διαπιστώνουμε πως δεν υφίσταται κίνδυνος «πνιγμού», μια και το υπαρξιακό δράμα της είναι πανάλαφρο σαν φελλός. Διασχίζει τους δρόμους του Μιλάνου με μια Ρολς Ρόις και συναντάει ένα νεαρό άνδρα, κατώτερο κοινωνικά, στον οποίο μιλάει με πάθος για την ανάγκη της να ερωτευτεί αληθινά και με απέχθεια για τη φρικτή ζωή της ανάμεσα στα πλούτη. Το δράμα της, όμως, διαρκεί όσο και η σύντομη βόλτα με το πολυτελές αμάξι στην ύπαιθρο του ιταλικού Βορρά.

Μάρα

Η τρίτη ιστορία, η «Μάρα», έχει ηρωίδα μια πόρνη πολυτελείας στη Ρώμη της ντόλτσε βίτα. Είναι μια ανάλαφρη σάτιρα ηθών που κάποιες στιγμές γίνεται σεξοκωμωδία. Η Λόρεν είναι απολαυστική στο ρόλο της μπριόζας και ανεξάρτητης Μάρας, η οποία διαλέγει τους πελάτες της. Ζει στο ρετιρέ μιας παλιάς πολυκατοικίας και γίνεται θηλυκός σατανάς για ένα νεαρό ρασοφόρο φοιτητή της θεολογίας που επισκέπτεται τη γιαγιά του στο διπλανό διαμέρισμα. Κυριεύει το μυαλό και τις αισθήσεις του και τον οδηγεί σε απόγνωση και στην απόφαση να παρατήσει το Βατικανό και να εξαφανιστεί μακριά στη Λεγεώνα των Ξένων. Η Μάρα, όμως, κάνει τάμα για να τον ξαναφέρει στα συγκαλά του. Τον τόνο σε αυτή την ιστορία τον δίνει ο Ρουσκόνι (Μαστρογιάννι), ένας Μπολονέζος πελάτης της που βρίσκεται στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού καθώς κάθε φορά που πλησιάζει η ώρα της απόλαυσης, η Μάρα τον αφήνει σύξυλο. Η σκηνή του στριπτίζ είναι η καλύτερη της ταινίας.

Ο Ντε Σίκα κέρδισε τέσσερις φορές το Οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας στη διάρκεια της πλουσιότατης καριέρας του, μία από αυτές -η τρίτη κατά σειράν- ήταν για το «Χθες, σήμερα, αύριο».

ΙΜDB LING της ταινιας Χθες, σήμερα, αύριο

https://www.imdb.com/title/tt0057171/

TRAILER

 LING της ταινιας Χθες, σήμερα, αύριο

PHOTO

 LING της ταινιας Χθες, σήμερα, αύριο

https://www.flickr.com/photos/155666086@N07/albums/72157667864225567

«ΒΟΚΑΚΙΟΣ ‘70»

Πρωταγωνιστούν:  Σοφία Λόρεν 

Φωτογραφία: Οτέλο Μαρτέλι

Boccaccio ’70 (1962)IMDB ling

https://www.imdb.com/title/tt0055805/

Boccaccio ’70 (1962) ORIGINAL TRAILER

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: