«Η Σιωπή είναι Συνενοχή»
Άλλο οι δημοσιογράφοι-προπαγανδιστές της αστικής τάξης, και άλλο οι Δημοσιογράφοι με “Δ” κεφαλαίο, όπως ο Anas Al-Sharif και ο Mohammed Qreiqeh, που πλήρωσαν με τη ζωή τους την επιλογή να δώσουν φωνή στους καταπιεσμένους.
«Η Σιωπή είναι Συνενοχή»
Δημοσιογράφος Ανάς Αλ-Σαφίρ
Ξεκινώντας από τις δολοφονίες δημοσιογράφων όπως ο Anas Al-Sharif, ο Mohammed Qreiqeh και άλλων, μπορούμε να εντοπίσουμε βαθύτερες συνδέσεις με τον επιστημονικό χώρο, όπου η ελευθερία έκφρασης και η αλήθεια απειλούνται εξίσου — έστω και με διαφορετικά μέσα. Ίσως να είναι σημαντικό να τεθεί προς συζήτηση ένας ουσιαστικός νομικός και ηθικός διαχωρισμός στον χώρο της έρευνας: Εκείνοι που εργάζονται με μοναδικό κριτήριο το συλλογικό όφελος της ανθρωπότητας (χωρίς προσωπικά ή οικονομικά κίνητρα) αξίζει να αναγνωρίζονται ως επιστήμονες με την πλήρη σημασία του όρου. Αντίθετα, όσοι εντάσσουν την έρευνά τους στην υπηρεσία της πολεμικής βιομηχανίας, σε εργαστήρια και ινστιτούτα παραγωγής ‘έξυπνων’ μέσων θανάτου για οργανισμούς όπως το ΝΑΤΟ ή η Ε.Ε., ή ακόμα και εκείνοι που συνεργάζονται με φαρμακοβιομηχανίες βάζοντας το κέρδος πάνω από τη ζωή, οφείλουν να φέρουν μια διαφορετική, διακριτή ονομασία. Μια ονομασία που να αποτυπώνει ειλικρινά πως η εργασία τους εξυπηρετεί την πλουτοκρατία και όχι το κοινό καλό — και που ενίοτε συντελεί, άμεσα ή έμμεσα, σε εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, όπως αυτά που διαπράττονται σήμερα στην Παλαιστίνη. Καμία σχέση δεν έχουν με τον πραγματικό σκοπό της επιστήμης όσοι εργάζονται προς όφελος των λίγων, κατασκευάζοντας μηχανές πολέμου και καταστολής. Η επιστήμη οφείλει να υπηρετεί την ανθρώπινη ζωή — ανεξαρτήτως εθνικότητας και θρησκείας. Όπως ακριβώς και η δημοσιογραφία: Άλλο οι δημοσιογράφοι-προπαγανδιστές της αστικής τάξης, και άλλο οι Δημοσιογράφοι με “Δ” κεφαλαίο, όπως ο Anas Al-Sharif και ο Mohammed Qreiqeh, που πλήρωσαν με τη ζωή τους την επιλογή να δώσουν φωνή στους καταπιεσμένους.
Σε αυτή τη βάση, ίσως πρέπει να τεθεί και ένα σοβαρό ερώτημα για τον ρόλο οργανισμών όπως η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ). Όταν μια ερευνητική ή τεχνολογική δομή συμβάλλει στον εξοπλισμό στρατιωτικών επεμβάσεων, τότε δεν μπορεί να φέρει τον τίτλο της “επιστημονικής καινοτομίας” χωρίς να αναγνωρίζεται η ηθική της απόκλιση. Χρειάζεται ένας νέος νομικός και κοινωνικός διαχωρισμός: Άλλο η επιστήμη που υπηρετεί την ανθρωπότητα και άλλο η τεχνογνωσία που εξυπηρετεί την πλουτοκρατία μέσα από πολέμους και καταστολή.
«Καμία επιστήμη δεν εξετάζει ούτε επιβάλει το συμφέρον του ισχυρότερου, αλλά αυτού που είναι ασθενέστερος και διοικείται από αυτή».
Βιβλίο: Πλάτων, Πολιτεία (η Περί δικαίου), Τόμος 1, εκδόσεις Κάκτος.
Όπως ο αναφέρει ο Κ. Δαρβίνος «η βεβαιότητα προκαλείται πιο συχνά από την άγνοια παρά από τη γνώση». Οι θρησκευτικοί παράγοντες διαδραματίζουν καταλυτικό ρόλο στη διαμόρφωση κοινωνικών και πολιτικών αντιλήψεων; Οι ηγεσίες διαφόρων θρησκειών, συχνά παίζουν καθοριστικό ρόλο στον δημόσιο διάλογο, εκφράζοντας απόψεις που πολλές φορές αποκτούν σημαντική βαρύτητα για τους πιστούς. Μέσα από τα πολιτικά τους διαγγέλματα, είναι συχνό φαινόμενο να αναφέρονται στο ήταν/είναι «θέλημα του Θεού», προσπαθώντας να προσδώσουν θρησκευτική νομιμοποίηση σε συγκεκριμένες πολιτικές επιλογές καθώς και κοινωνικές κατευθύνσεις. Ωστόσο, η σχέση των θρησκευτικών ηγεσιών με τις πολιτικές εξουσίες είναι περίπλοκη και διαμορφώνεται ανάλογα με την ιστορική, κοινωνική και γεωπολιτική κατάσταση. Κάποιες φορές, υπηρετούν τις πολιτικές εξουσίες και άλλες φορές κρατούν κριτική ή αντιθετική θέση, προσπαθώντας να υπερασπιστούν το πνευματικό ρόλο της θρησκείας τους.
Για αυτό το λόγο, όπως αναφέρεται μέσα από την «Πολιτεία» του Ζήνωνα, του ιδρυτή της τάσης των Στωικών, μπορεί να συμπληρωθεί η εξής συνισταμένη: «ότι δεν πρέπει να κατοικούμε διαχωρισμένοι σε ξεχωριστές πόλεις και δήμους με διαφορετικούς ο κάθε ένας κανόνες δικαίου, αλλά να θεωρούμε όλους τους ανθρώπους του κόσμου αυτού συμπολίτες και συνδημότες, και να είναι μία η ζωή μας και ένας ο κόσμο μας, όπως τα μέλη του κοπαδιού που μοιράζονται το ίδιο βοσκότοπο και ανατρέφονται με βάση την κοινή νομή» Ζήνων.
Βιβλίο: Πλούταρχος, Ηθικά 9, Εκδότης Οδυσσέας Χατζόπουλος.
Γνωστός και ως Ζήνων ο Κιτιεύς, συνδέεται στενά με την Κύπρο.
Στον όρκο του ο Μέγας Αλέξανδρος, συμπληρώνει «Για μένα κάθε καλός ξένος είναι Έλληνας, και κάθε κακός Έλληνας είναι χειρότερος από Βάρβαρο». Δεν αναφέρει όποιος δεν έχει επίσημα έγγραφα (διαβατήριο ή ταυτότητα) δεν είναι ευπρόσδεκτος πρόσφυγας· Αναφέρεται στη προσωπικότητα!
Η αστική τάξη της Βρετανίας έχει σημαντική ευθύνη για την εγκατάσταση των Σιωνιστών στη ήδη κατοικημένη Παλαιστίνη. Βλέπε για παράδειγμα τη διακήρυξη του Μπαλφούρ (2.11.2017)*· αλληλεπίδραση του Βρετανού υπουργού εξωτερικών Α. Μπαλφούρ και του εκπρόσωπου της Σιωνιστικής Οργάνωσης, τον λόρδο Λ. Ρόθτσιλντ.
Όσο για τους συμμάχους σου,
γενοκτόνε Νετανιάχου
στις ΗΠΑ του Καπιταλισμού,
η παγκόσμια εργατική τάξη
θα σας βάλει σε τάξη!
Και σαν υπενθύμιση, αναφέρεται ο Ιούνιος του 1967 όπου αποδέχτηκε το Ισραήλ την κατάπαυση του πηρός επειδή “στις 10 Ιουνίου η σοβιετική κυβέρνηση διεμήνυσε στις ΗΠΑ πως, αν το Ισραήλ δε σταματούσε τις επιθετικές του ενέργειες, τότε η ΕΣΣΔ «θα προέβαινε στα απαραίτητα μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της στρατιωτικής δράσης»”*.
Λευτεριά στον κόσμο
Λευτεριά στηνΠαλαιστίνη
Παύλος Τζιούρρου
Ο όρκος του Μέγα Αλέξανδρου
*: Οι πηγές αναφέρονται στο βιβλίο του Αναστάση Ι. Γκίκα, “Το Παλαιστινιακό Ζήτημα. Ιστορική αναδρομή στις ρίζες και στην εξέλιξη του”, Εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή.