ΕΚ Άρτας – Πολιτιστικό Καλοκαίρι 2020: Το πλήρες πρόγραμμα

Σινεμά, Θέατρο, Μουσική… – Ψαγμένες προτάσεις για όλους τους Αρτινούς

Θερινός Σινεμά «Ορφέας»  ΑΡΤΑ
Πολιτιστικό Καλοκαίρι 2020

Πρόγραμμα εκδηλώσεων με δωρεάν είσοδο
του Εργατικού Κέντρου Άρτας

Υπό την αιγίδα του Δήμου Αρταίων

 

 1).  Δευτέρα 6 Ιουλίου ώρα 9.οο μ.μ. 

Ο Μύλος και ο Σταυρός   (The Mill and the Cross)

Κοινωνική: 2011. Έγχρωμη.

Διάρκεια: 97′

Σουηδική ταινία, σκηνοθεσία Λεχ Μαγιέφσκι

Η ταινία μοιάζει με «ανοιχτό παράθυρο στο χρόνο» από όπου μπορεί κανείς να «δει» μέσα από ακριβείς λεπτομέρειες που καταγράφουν την καθημερινότητα των απλών ανθρώπων … μπορεί να «καταλάβει» τον τρόπο που τα ιστορικά γεγονότα διαπλέκονται με τις απλές ζωές… και μπορεί να φανταστεί, να αναπλάσει και να στοχαστεί πάνω στο βαθύτερο νόημα αλληγοριών, εμβλημάτων και συμβόλων. Σημαντικό στοιχείο ο βράχος και ο Μύλος που στέκεται πάνω του και δεσπόζει σαν σύμβολο επιβίωσης πάνω απ’ όλα αυτή!

 

2). Πέμπτη 9 Ιουλίου ώρα 9.οο μ.μ.

 Οι Δώδεκα Καρέκλες

(Las Doce Sillas)

Κωμωδία 1962. Έγχρωμη. Διάρκεια: 97′

Κουβανέζικη ταινία, σκηνοθεσία:

 Τόμας Γκουτιέρεζ Αλέα.

Βασικός πρωταγωνιστής ο γαμπρός μιας πλούσιας ηλικιωμένης γυναίκας, η οποία προτού πεθάνει κρύβει τα πολύτιμα αντικείμενά της σε δώδεκα καρέκλες φοβούμενη πως θα τα χάσει με την αναδιανομή του πλούτου, για αυτό και δεν εκμυστηρεύεται σε κανέναν την κρυψώνα. Όταν ο γαμπρός μαθαίνει το μυστικό ξεκινά μια φρενήρη προσπάθεια για να επανακτήσει τα «εθνικοποιημένα» πια έπιπλα.

 

3). Δευτέρα  13 Ιουλίου ώρα 8.οο μ.μ.

Παιδική Παράσταση με τη νηπιαγωγό Αθηνά Σκανδάμη.

Κουκλοθέατρο και κατασκευή.

Ο Γέρος, Η Γριά και το ψαράκι. Των αδελφών GRIMM

Οι κούκλες ζωντανεύουν ένα όμορφο παραμύθι που κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών από το πρώτο έως το τελευταίο λεπτό. Στη συνέχεια, μέχρι το τέλος του παραμυθιού ένα μεγάλο καλλιτεχνικό εργαστήρι θα στηθεί στο χώρο, όπου με χρώματα, χαρτόνι, κόλλες, ψαλίδια και μπόλικη φαντασία οι φίλοι μας θα δημιουργήσουν το ψαράκι, το βασικό ήρωα του παραμυθιού.

 

4). Πέμπτη 16 Ιουλίου ώρα 9.οο μ.μ.

 Ιάκωβος ο Ψεύτης (Jacob, der Lugner)

Κωμωδία – Δράμα.  1974  Έγχρωμη.  Διάρκεια: 100′

Σκηνοθεσία Φρανκ Μπέγιερ 

Ο σκηνοθέτης Φρανκ Μπάιερ, στηρίζεται σε ένα θαυμάσιο μυθιστόρημα του Γιούρεκ Μπέκερ και κατορθώνει να φτιάξει μια ταινία συγκινητική που συνεχώς ακροβατεί ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό. Στο γκέτο μικρής πολωνικής πόλης, η ναζιστική περίπολος σταματά τον απλό και μάλλον κατηφή Γιάκομπ Χάιμ, που βρίσκεται έξω εν ώρα απαγόρευσης κυκλοφορίας, και τον στέλνει στον αστυνομικό υπηρεσίας. Στο κτίριο της αστυνομίας, θα ακούσει από το ραδιόφωνο ότι ο Κόκκινος Στρατός πλησιάζει… Ελπίδα αιφνίδια, προσπαθεί να την κρατήσει για τον εαυτό του, είναι όμως δύσκολο όταν αναλογίζεται τους πεινασμένους συντρόφους του που περιμένουν τη μοιραία αναχώρηση. Έτσι για να φέρει την ελπίδα, ομολογεί ότι έχει ένα ράδιο, κάτι απόλυτα απαγορευμένο. Εγκλωβισμένος στο ψέμα του ο εφήμερος ήρωας, πρέπει καθημερινά να εφευρίσκει ειδήσεις με την ενοχή να τον ροκανίζει. Ο Γιάκομπ γίνεται σύμβολο ελπίδας, δεν μπορεί όμως να ελέγξει τις αντιδράσεις στα ψέματά του ούτε να σταματήσει τα φριχτά που έρχονται… Είναι ταυτόχρονα ισχυρός και ανίσχυρος με τη μέγγενη της ιστορίας να κλείνει πάνω του, αφήνοντας άφωνο το θεατή.

 

5). Παρασκευή  17 Ιουλίου  9.30 μ.μ.

Αφιέρωμα στον Βασίλη Τσιτσάνη – Λαϊκό Γλέντι 

με τους: (ΜΠΑΜ ΤΡΕΛΕΛΕ). Αντωνίου Ρούλα (Ακορντεόν – φωνή), Κώτση Δήμητρα (Φωνή),

Χαραλάμπους Ηλίας (Μπουζούκι – Φωνή)

 

6). Δευτέρα 20 Ιουλίου 9.οο μ.μ.

 Ο Θάνατος Ενός Γραφειοκράτη  (La muerte de un burócrata)

Κοινωνική Σάτιρα.  1966 | Α/Μ | Διάρκεια: 84′

Κουβανέζικη ταινία, σκηνοθεσία Τόμας Γκ. Αλέα

Τη γραφειοκρατία και τον παραλογισμό της καυτηριάζει ο Κουβανός σκηνοθέτης Τόμας Γκουτιέρεζ Αλέα στο “Θάνατο ενός γραφειοκράτη”. Ο Αλέα, με την ταινία αυτή κάνει μια ευρηματική σάτιρα κατά της γραφειοκρατίας. Η υπόθεση αναφέρεται σ’ έναν υποδειγματικό εργάτη, που πεθαίνει στην Κούβα. Στην κηδεία του τον θυμούνται όλοι και για να τον τιμήσουν του κάνουν τη μεγάλη τιμή να τον θάψουν μαζί με το εργατικό βιβλιάριό του. Μετά το θάνατό του, η χήρα του μπλέκει σε μια σειρά περιπέτειες και ταλαιπωρίες, προκειμένου να πάρει τη σύνταξη του νεκρού. Ένας ανιψιός της θα θελήσει να τη βοηθήσει, αλλά θα μπλέξει σε μια απελπιστική και αδιέξοδη γραφειοκρατία.

 

7). Πέμπτη 23 Ιουλίου 9.οο μ.μ.

Είμαι η Κούβα   (SOY CUBA)

Κοινωνική – Δραματική ταινία: 1964 | Α/Μ |

Το φιλμ περιγράφει, μέσα από τέσσερις «προσωπικές» ιστορίες, με μοναδικές καλαίσθητες και άκρως κατανοητές εικόνες, τα χρόνια πριν την επανάσταση και τα χρόνια της επανάστασης. Ο θεατής μέσα από αυτές τις τέσσερις ιστορίες θα μάθει για το νησί, για την ιστορία του, για τη σημερινή (τότε) πολιτικοοικονομική κατάσταση, για την καταπίεση, για το ξεσήκωμα και, τέλος, για τη νίκη του κουβανέζικου λαού απέναντι στους ντόπιους και ξένους καταπιεστές (καπιταλιστές). Ο κινηματογράφος, φτάνει στην απόλυτη, σχεδόν, αρμονία. Όσο έκθαμβος μένει ο θεατής από το περιεχόμενο, (ένας καταπιεσμένος λαός ξεσηκώνεται και νικάει), άλλο τόσο έκθαμβος μένει και από τη φόρμα της ταινίας. Δεν είναι τυχαίο πως η ταινία, επηρέασε  σκηνοθέτες από όλα τα μέρη της Γης.

 

8). Παρασκευή 24 Ιουλίου 8.30 μ.μ.

Ομιλία από την Κυρία Πρέσβη της Κούβας κ. Zelmys Maria Dominguez Cortina

για τη διεθνιστική στάση της Κούβας στην αντιμετώπιση του κορωνοιού

Θα ακολουθήσει προβολή της ταινίας:

Χορεύοντας με τη Μαργκό    

(Bailando con Margot)

Φιλμ – Νουάρ  2015.  Έγχρωμη.  Διάρκεια: 104′.

Παραγωγή: Κούβα – Βενεζουέλα.

Σκηνοθεσία Αρτούρο Σαντάνα

31 Δεκέμβρη 1958, παραμονές της Κουβανικής Επανάστασης. Ένας σπάνιος πίνακας εξαφανίζεται από το σπίτι μιας όμορφης πλούσιας χήρας στην Αβάνα. Η σχέση μεταξύ τους εν μέσω της έρευνας και άλλων γεγονότων, αποκαλύπτει σιγά – σιγά την ιστορία τόσο του σπιτιού όσο και της ίδιας της οικογένειας. Η άφιξη των γενειοφόρων επαναστατών στην Αβάνα αλλάζει τη μοίρα όλων.

 

9). Δευτέρα 27 Ιουλίου 9.οο μ.μ.

Γυμνό Ανάμεσα στους Λύκους

(Nackt Unter Wolfen)

Δραματική 1963  Α/Μ  Διάρκεια: 124′ Σκηνοθεσία Φρανκ Μπέγιερ 

Μπούχενβαλντ 1945, λίγο πριν από την απελευθέρωση. Εκεί φθάνει ένας Πολωνός. Μέσα στη βαλίτσα του βρίσκεται ένα τρίχρονο ορφανό Εβραιόπουλο. Οι κρατούμενοι ανακαλύπτουν το παιδί και μπαίνουν στο δίλημμα: Να το ξεφορτωθούν ή να το κρύψουν; Ανθρωπιά, συνείδηση, πειθαρχία, βλέπουμε για τι είναι ικανός ο άνθρωπος… Στην αυτοβιογραφία του ο Μπάιερ καταγγέλλει την παραχάραξη της Ιστορίας που μετά το ’45 τείνει να ξεχάσει τα θύματα του ναζισμού, προβάλλοντας τα «θύματα του κομμουνισμού»…

Η αξιόλογη αυτή ταινία, ιστορία απίστευτης ίντριγκας, αγωνίας και συγκίνησης, που εστιάζει στις αντιδράσεις των κρατουμένων, συνιστά το πρώτο κλασικό φιλμ της DEFA για τη ζωή και το θάνατο στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης. Ποτέ πριν δεν αγγίχτηκε το ερμητικά σφραγισμένο ζήτημα των στρατοπέδων.

 

10). Πέμπτη 30 Ιουλίου 9.οο μ.μ.

Η Εργατική Τάξη πάει στον Παράδεισο (LA CLASSE OPERAIA VA IN PARADISO)

Κοινωνική. 1971  Έγχρωμη  Διάρκεια: 111′

Ιταλική ταινία, σκηνοθεσία Ελιο Πέτρι με τους: Τζιάν Μαρία ΒολοντέΜαριαντζέλα ΜελάτοΣάλβο Ραντόνε

Μια κλασική ταινία του παγκόσμιου κινηματογράφου «Η εργατική τάξη πάει στον παράδεισο». Στην ταινία, ο Μάσα είναι υπόδειγμα εργάτη, γεγονός που κάνει τους συναδέλφους του να τον αντιπαθούν. Όλα αλλάζουν, όταν παθαίνει ένα ατύχημα την ώρα της δουλειάς. Η θερμή συμπαράσταση των εργατών τρομοκρατεί τη διεύθυνση, η οποία τελικά τον απολύει. Το εργοστάσιο παραλύει από τις απεργίες των εργατών, που ζητούν ανανέωση του συμβολαίου εργασίας του και την επαναπρόσληψή του. Μετά την αρχική άρνησή της, ξαφνικά η διεύθυνση του προτείνει να γυρίσει στη δουλειά, όμως μόνο αν δεχτεί να γίνει απεργοσπάστης. Ο Μάσα δέχεται, αλλά το άλλο πρωί, όταν αντιμετωπίζει τους συντρόφους του έξω από τις πύλες του εργοστασίου, χάνει το κουράγιο του και αρνείται να μπει. Ο αγώνας του συνεχίζεται

 

11). Παρασκευή 31 Ιουλίου  9.οο μ.μ.

Γαλιλαίος (Galileo)

Δραματική. 1974 | Έγχρωμη. | Διάρκεια: 145′

Αγγλοαμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Τζόζεφ Λόουζι μετους: ΤοπόλΤομ ΚόντιΈντουαρντ ΦοξΚόλιν Μπλέικλι

Ο πολυβραβευμένος Λόζι, με σπουδαίους ηθοποιούς του κλασικού θεάτρου, τη μουσική του μεγάλου Χανς Αϊσλερ που αναδεικνύεται κυρίως στα μουσικά ιντερμέδια, με έκδηλα μπρεχτικά στοιχεία αποστασιοποίησης και, κυρίως, με στέρεη βάση ένα εξαίρετο κείμενο και παραμάσχαλα τις συμβουλές του ίδιου του Μπρεχτ για την ερμηνεία του ρόλου του πληθωρικού επιστήμονα που λατρεύει τη ζωή και τα καλά της, ο Λόζι συνθέτει ένα αυθεντικής μπρεχτικής πνοής κινηματογραφικό έργο, που πρέπει να δει κανείς. Ο Μπρεχτ μέσα από τον Γαλιλαίο θίγει το σκοπό της επιστήμης, της επιστημονικής προόδου και τη σύνδεσή της με την κοινωνία, καθώς και την κοινωνική ευθύνη του επιστήμονα. Η υποχώρηση του Γαλιλαίου μπροστά στην εξουσία της Ιεράς Εξέτασης δεν παρουσιάζεται απλά ως συμβιβασμός αλλά ως «έγκλημα» κατά της ανθρωπότητας, δεδομένου ότι η αστική τάξη επιδιώκει πάντα να απομονώνει την επιστήμη στη συνείδηση του επιστήμονα, να την παρουσιάζει ως αυτάρκη νησίδα, ώστε να μπορεί πρακτικά να τη συνδέει με τη δική της πολιτική, τη δική της οικονομία, τη δική της ιδεολογία.


12). Δευτέρα 3 Αυγούστου 9.οο μ.μ.

Αφιέρωμα στο Θανάση Βέγγο

Ένας Άνθρωπος Παντός Καιρού
Ντοκιμαντέρ 2004 | Έγχρωμη. | Διάρκεια: 75′

Ελληνική ταινία, σκηνοθεσία Γιάννης Σολδάτος

Προσέγγιση του φαινομένου Θανάσης Βέγγος, του ανθρώπου και του καλλιτέχνη, μέσα από αποσπάσματα ταινιών, μαρτυρίες συνεργατών και συγγενών του και αναλύσεις της “συμβολικής” του στη μεταπολεμική νεοελληνική πραγματικότητα. Τιμήθηκε με το δεύτερο βραβείο ντοκιμαντέρ στα κρατικά βραβεία ποιότητας 2004..

Ο,τι κι αν πεις για τον Βέγγο, δεν κινδυνεύεις να χαρακτηριστείς υπερβολικός. Ο άνθρωπος είναι χείμαρρος, ποταμός, Νιαγάρας δροσιάς, γέλιου, πίκρας, πόνου! Είναι ένας άνθρωπος με πολλαπλές επιστρώσεις. Και όλες αυθεντικές.

Ο θεατής, ωστόσο, βλέποντας τον άνθρωπο παντός καιρού, θέλει δε θέλει, θα κάνει τους δικούς του συνειρμούς. Ο πιο «απλός» θεατής Θα χαρεί τον «Βέγγο για όλες τις δουλειές». Θα γελάσει και θα πικραθεί μαζί του. Θα αγανακτήσει και θα θυμώσει. Θα έχει πλούσια συγκομιδή. Όποιος, όμως, έχει την ικανότητα -και τη θέληση- να δει πέρα από το πρώτο επίπεδο και βάλει τον εαυτό του στην παραγωγική διαδικασία των κοινωνικών αναφορών θα ευτυχήσει διπλά. Γιατί ο Βέγγος, έστω πρωτόγονα και αυθόρμητα, μπόρεσε να εκφράσει ένα μεγάλο σύνολο ανθρώπων και καταστάσεων. Στις ανεπανάληπτες ερμηνείες του συναντάς μια μεγάλη «γκάμα» ανθρώπινων χαρακτήρων. Πολλές φορές, την ίδια μάλιστα στιγμή, ο Βέγγος ήταν δυο και τρεις και τέσσερις χαρακτήρες μαζί!

Ο Βέγγος ήταν «παντού», όπου ήταν ο Έλληνας τα τελευταία 80 χρόνια. Ηταν στο μεροκάματο, στο κυνήγι της αστυνομίας, στις εξορίες. Ηταν στους γάμους και τα πανηγύρια. Στην οικογένεια και τα παιδιά. Στις Εφορίες και τις ουρές των λεωφορείων. Αυτός ήταν ο Βέγγος και αυτό έδειχναν και οι ταινίες του. Ομως, θα είναι ασέβεια και προς τον Βέγγο και, κυρίως, προς την αλήθεια αν κανείς πει -και δεχτεί: «εντάξει, μωρέ, ηθοποιός; Τη ζωή του έπαιζε!». Οποιος πει ή δεχτεί αυτήν τη συκοφαντία, σημαίνει πως δεν έχει δει τον Βέγγο μέσα στο ίδιο πλάνο, να αλλάζει δυο, τρεις και τέσσερις φορές «ψυχολογικά» κάνοντας …τίποτα! Δεν είδε, φαίνεται, τα μάτια του να κλαίνε χωρίς δάκρυα. Τη φωνή του να σπάσει σε χίλια κομμάτια, χωρίς να εκφέρει μία έστω ολόκληρη λέξη. Ο Βέγγος ήταν και είναι μεγάλος ηθοποιός. Και είναι κρίμα, που γεννήθηκε σε ετούτη τη χώρα, όπου η τέχνη είναι πολυτέλεια! Η περίπτωση του Βέγγου εξηγεί την αγωνία των ανθρώπων, αυτών των ανθρώπων, που θέλουν να αλλάξουν τον κόσμο. Που θέλουν να δημιουργήσουν τις συνθήκες για να μπορεί ο άνθρωπος να ξεδιπλώνει όλα του τα ταλέντα και όλες του τις αρετές. Σκέφτεστε τον Βέγγο σε μια κοινωνία όπου η τέχνη θα αναζητούσε τη λεπτομέρεια, πέρα από τη σκοπιμότητα και την εμπορία

 

13). Τετάρτη 5 Αυγούστου 8.οο μ.μ.

Παιδική Παράσταση με τη νηπιαγωγό Αθηνά Σκανδάμη.

«Τραπεζάκι στρώσου» των αδελφών GRIMM.

Μέσα από ένα κασελάκι με υφάσματα, καπέλα και αντικείμενα ξεπηδούν οι ήρωες και παίρνουν σάρκα και οστά, σε μια αφήγηση με σκηνική παρουσία, δράση και πλοκή. Η μουσική και η μαγεία του παραμυθιού, ψυχαγωγούν τους μικρούς μας φίλους και τους μυούν σε αξίες και αλήθειες.

 

14). Πέμπτη 6 Αυγούστου 9.οο μ.μ.

Αφιέρωμα στον Αρτινό Κινηματογραφιστή Β. Γκανιάτσα με προβολή τοπικών ντοκιμαντέρ

 

15). Δευτέρα  10 Αυγούστου 9.οο μ.μ.

 Ένας Προφήτης μα τι Προφήτης (Montι Python΄s Life of Brian)

Κωμωδία 1979 | Έγχρωμη. | Διάρκεια: 93′

Αγγλική ταινία, σκηνοθεσία Τέρι Τζόουνς με τους: Τέρι ΤζόουνςΤέρι ΓκίλιαμΓκράχαμ ΤσάπμανΤζον ΓκλιζΈρικ ΆιντλΜάικλ Πάλιν

Ανήμερα Χριστούγεννα, ο Μπράιαν γεννιέται σε ένα στάβλο, ακριβώς δίπλα στο στάβλο που την ίδια στιγμή γεννιέται ο Ιησούς. Οι Τρεις Μάγοι που καταφθάνουν οδηγούμενοι από το λαμπρό άστρο, προσφέρουν τα δώρα τους, κατά λάθος, στον Μπράιαν, γρήγορα όμως καταλαβαίνουν ότι πρέπει να τα αποθέσουν στο νεογέννητο του διπλανού στάβλου Ολοι και πάντα κατά λάθος, νομίζουν ότι ο Μπράιαν είναι ο Μεσσίας. Το πρόβλημα εμφανίζεται όταν ο Μπράιαν δεν μπορεί με τίποτα να τους πείσει πως δεν πρέπει και… να σταυρωθεί κατά λάθος.

 

16). Τετάρτη 19 Αυγούστου 9.οο μ.μ.

 Ο Στρατηγός Ντέλα Ρόβερε (Il Generale Della Rovere)

Δραματική 1959 | Α/Μ | Διάρκεια: 131′

Ιταλική ταινία, σκηνοθεσία Ρομπέρτο Ροσελίνι με τους: Βιτόριο ντε ΣίκαΣάντρα ΜίλοΧάνες Μέσεμερ

Ένας μικροαπατεώνας και χρεωμένος τζογαδόρος συλλαμβάνεται από την Γκεστάπο και αναγκάζεται να υποδυθεί τον ηγέτη των ανταρτών στρατηγό Ντέλα Ρόβερε ώστε να ανακαλύψει, ανάμεσα στους υπόλοιπους φυλακισμένους, ένα ηγετικό στέλεχος της αντίστασης.

Μέσα από τη μυθοπλασία αναπτύσσεται μια προβληματική που ξεπερνάει τον πόλεμο και την αντίσταση, και το αιφνιδιαστικό τέλος μετατρέπεται σε άποψη ζωής.

 

17). Πέμπτη 20 Αυγούστου 9.οο μ.μ.

DEDE

Κοινωνική 2017 | Έγχρωμη. | Διάρκεια: 97′

Η ταινία “DEDE”  έχει προκαλέσει αίσθηση στον κινηματογραφικό κόσμο καθώς έχει αποσπάσει αρκετά βραβεία και υποψηφιότητες σε παγκόσμια φεστιβάλ. Το τελευταίο που της απονεμήθηκε ήταν το “Grand prix du jury” το μεγαλύτερο βραβείο στο  φεστιβάλ “Κινηματογραφικές Συναντήσεις των Καννών 2017” που αφορούσε έργα των οποίων το σενάριο επεξεργάζεται το ζήτημα της ελευθερίας.

 

18).Δευτέρα 24/8/20  ώρα 9.οο μ.μ.

Ο Καυκασιανός Κύκλος με την Κιμωλία (Der Kaukasische Kreidekreis)

Σινεφίλ 1983 | Έγχρωμη. | Διάρκεια: 160′

Σκηνοθεσία του Peter Kupke, μουσική: Paul Dessau, Ενα γοητευτικό, λαϊκό παραμύθι, από τα πιο διάσημα και πολυπαιγμένα έργα του Μπρεχτ παγκοσμίως. «Η δοκιμασία του κύκλου με την κιμωλία του παλιού κινέζικου μυθιστορήματος και θεατρικού έργου καθώς και το βιβλικό αντίστοιχό τους, η δοκιμασία του Σολομώντα, παραμένουν πολύτιμες σαν δοκιμασίες της μητρότητας (για την εξεύρεση της αληθινής μητρικής στοργής), ακόμα κι όταν η μητρότητα ορίζεται πια κοινωνικά αντί βιολογικά», σημειώνει ο ίδιος ο Μπρεχτ για το έργο. Ενα λαϊκό παραμύθι, αισθαντικό και καθάριο, τοποθετείται από τον συγγραφέα, μπροστά από το ιστορικό φόντο που είναι – όπως πάντα – άγριο, αδίστακτο και σκοτεινό. Το μπρεχτικό θέατρο, λαϊκό, ψυχαγωγικό και διδακτικό, με επικές αφηγητικές αποχρώσεις, το έργο που κυριαρχείται από το αντιπολεμικό πνεύμα του συγγραφέα, είναι μια αλληγορία, μια παραβολή «για τον πειρασμό της καλοσύνης», σύμφωνα με τα λόγια του Μπρεχτ.

 

19). Πέμπτη 27/8/20 ώρα 9.οο μ.μ.

Και οι Δήμιοι Πεθαίνουν!  (Hangmen Also Die!)

Φιλμ Νουάρ 1943 | Έγχρωμο. | Διάρκεια: 134′     Αμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Φριτζ Λανγκ με τους: Μπράιαν ΝτόνλεβιΓουόλτερ ΜπρένανΧανς Χάινριχ Φον Ταρντόφσκι

Ταινία βασισμένη στο πραγματικό γεγονός της δολοφονίας του Ναζί Ράινχαρντ Χάιντριχ, σύμβολο της αγριότητας του Γ Ράιχ, από Τσέχους αντάρτες και τις μετέπειτα έρευνες που ακολούθησαν για την ανεύρεση του δολοφόνου.

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: