Αποζημίωση 61 εκ. δολαρίων της Amazon στους διανομείς της επειδή τους έκλεβε το φιλοδώρημα

Σύμφωνα με τον αρμόδιο επίτροπο της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ, Ρόχιτ Τσόπρα, “Συνολικά, η Amazon έκλεψε σχεδόν το ένα τρίτο των φιλοδωρημάτων των οδηγών για να ενισχύσει το τζίρο της”, προσθέτοντας πως η εταιρεία “επέκτεινε την επιχειρηματική της αυτοκρατορία εξαπατώντας τους εργαζομένους της”.

Μπορεί κάποιος να φανταστεί μια από τις μεγαλύτερες, αν όχι τη μεγαλύτερη, εταιρεία του κόσμου να κλέβει τα τιπς των διανομέων της για να πληρώνει το μισθό τους; Αυτό όμως ακριβώς έκανε η Amazon, που μετά από εξωδικαστικό συμβιβασμό καλείται να καταβάλει 61,7 εκ. δολάρια στους διανομείς της, ποσό αντίστοιχο με τα φιλοδωρήματα 2μιση ετών, τα οποία παρανόμως παρακρατούσε η πολυεθνική. Σύμφωνα με τον αρμόδιο επίτροπο της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ, που ξεκίνησε την έρευνα σε βάρος της εταιρείας, Ρόχιτ Τσόπρα, “Συνολικά, η Amazon έκλεψε σχεδόν το ένα τρίτο των φιλοδωρημάτων των οδηγών για να ενισχύσει το τζίρο της”, προσθέτοντας πως η εταιρεία “επέκτεινε την επιχειρηματική της αυτοκρατορία εξαπατώντας τους εργαζομένους της”.

H Amazon εγκαινίασε το σύστημα οικειοποίησης των φιλοδωρημάτων για να πληρώνεται ο βασικός μισθός των διανομέων το 2017, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις, στις οποίες αρχικά απαντούσε πως οι οδηγοί λαμβάνουν τελικά το 100% των φιλοδωρημάτων τους, παρά το γεγονός ότι αυτά πήγαιναν για την πληρωμή του βασικού τους μισθού.

Σύμφωνα με την Επιτροπή Εμπορίου, η Amazon προσέλαβε σημαντικό αριθμό διανομέων διαβεβαιώνοντάς τους πως θα είχαν μεγάλους μισθούς και σημαντικά φιλοδωρήματα. Στην πραγματικότητα, η εταιρεία έκλεβε τα τιπς για να χρηματοδοτεί τα βασικά ωρομίσθια των οδηγών, που κυμαίνονταν από 18 ως 25 δολάρια την ώρα. Οι οδηγοί αγνοούσαν το γεγονός αυτό, ενώ κάποια φιλοδωρήματα έμπαιναν κατευθείαν στα κέρδη της επιχείρησης.

Κάποια στιγμή, οι οδηγοί αντιλήφθηκαν πως τα εισοδήματά τους μειώνονταν, κάνοντας μαζικά παράπονα, στα οποία η διοίκηση απαντούσε με ψεύτικα email όπου προβαλλόταν ψευδώς ο ισχυρισμός ότι οι οδηγοί λάμβαναν κανονικά το 100% των φιλοδωρημάτων.

Toν Αύγουστο του 2019 η εταιρεία εγκατέλειψε την πρακτική, μόλις πληροφορήθηκε ότι είχε αρχίσει η έρευνα της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου. Σύμφωνα με τον Τσόπρα “Τον καιρό που αποκαλύφθηκε η πρακτική στα τέλη του 2019, η Amazon Flex (η εταιρεία διανομής της Amazon) είχε ήδη καθιερωθεί πολύ περισσότερο. Aυτή η συμπεριφορά εγείρει σοβαρά ερωτήματα για το πώς η Amazon συσσώρευσε και ασκεί την εξουσία της στην αγορά”.

Παρόμοιες πρακτικές χρησιμοποιούσαν και άλλες εταιρείες του χώρου, όπως η DoorDash και η Insacart, τις οποίες σταμάτησαν μέσα στο 2019, χωρίς ποτέ να αποτελέσουν αντικείμενο έρευνας.

Mε πληροφορίες από complex.com

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

1 σχόλιο

  • Ο/Η Άγης λέει:

    Κατά σύμπτωση, την ίδια μέρα και η ακόλουθη είδηση:

    “ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ.– Η «Google», θυγατρική της «Alphabet Inc», θα δαπανήσει 3,8 εκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένου και ποσού 2,6 εκατ. δολαρίων, σε αναδρομικές πληρωμές 5.500 γυναικών υπαλλήλων, επειδή τις πλήρωνε χαμηλότερα σε σχέση με άνδρες συναδέλφους τους για το ίδιο αντικείμενο δουλειάς. Τα αναδρομικά επιβλήθηκαν μετά από έρευνα του ομοσπονδιακού υπουργείου Εργασίας.”
    https://www.rizospastis.gr/story.do?id=11106090

    (μετά από τα τόσα “doodles” της google προς τιμή της α, της β, της γ σημαντικής γυναίκας στην επιστήμη, τη λογοτεχνία κλπ κλπ, τα οποία γίνονται και “είδηση” σε όλα τα καθώς πρέπει ειδησεογραφικά σάιτς)

Κάντε ένα σχόλιο: