Σα βγεις στον πηγαιμό για τη Σαμοθράκη

Όταν το αόρατο χέρι της αγοράς δείχνει το μεσαίο του δάχτυλο σε κατοίκους και τουρίστες.

Άδεια ράφια, ελλείψεις σε φάρμακα και είδη πρώτης ανάγκης, χιλιάδες εγκλωβισμένοι τουρίστες σε αναμονή πλοίου που θα προσεγγίσει το λιμάνι., και αναζήτηση καταλύματος και τροφής. Αυτή είναι η εικόνα που επικρατεί εδώ και λίγες μέρες στο νησί των Καβείριων Μυστηρίων, τη Μέκκα του εναλλακτικού τουρισμού στο Βόρειο Αιγαίο.

Από τις 6 Αυγούστου η Σαμοθράκη βρίσκεται πρακτικά χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση, με το πρόβλημα να λύνεται ως τώρα με μπαλώματα και χωρίς να διαφαίνεται κάποια αισιόδοξη προοπτική στον ορίζοντα. Η υπόθεση θυμίζει διασταύρωση νόμου του Μέρφι και κακόγουστης φάρσας: Αρχικά χάλασε το ΣΑΟΣ ΙΙ, με αποτέλεσμα η εταιρεία να το σταματήσει για επισκευή. Το έτερο πλοίο, Ζέφυρος, ως αποκλειστικά επιβατηγό δεν μπορούσε να λύσει το πρόβλημα, Μετά από μια προσωρινή λύση στις 9 και 10 Αυγούστου με το πλίο ANAX, υποτίθεται πως θα δινόταν μια ανάσα με το μεγαλύτερο σε μέγεθος οχηματαγωγό και επιβατηγό AZORES EXPRESS. Όπως αποδείχτηκε ωστόσο, ευκολότερο είναι να πάει κανείς από τον Πειραιά στις Αζόρες του Ατλαντικού, παρά από τη Σαμοθράκη στην Αλεξανδρούπολη. Κι αυτό γιατί αρχικά δεν κατάφερε να φτάσει λόγω των ανέμων, ενώ στη συνέχεια παρουσίασε κι αυτό μηχανική βλάβη, οδηγώντας σε ακύρωση των δρομολογίων.

Μάλιστα, σύμφωνα με το δήμαρχο του νησιού, Θανάση Βίτσα, είναι η έκτη ή έβδομη φορά από τις αρχές του χρόνου που το νησί μένει χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση, απέχοντας 24 μόλις μίλια από την Αλεξανδρούπολη. Το πλήγμα στον τουρισμό είναι ανεπανόρθωτο για φέτος, με ορατό τον κίνδυνο από τη δυσφήμιση και για του χρόνου.

Αν όλα τα παραπάνω σκηνικά ήταν συνέπεια κάποιας απεργίας των ναυτεργατών, τα κανάλια θα ούρλιαζαν από το πρωί μέχρι το βράδυ για την καταστροφή του τουρισμού και την “ασφυξία” στη Σαμοθράκη, οι δικαστές δε θα προλάβαιναν να βγάλουν παράνομες και καταχρηστικές τις κινητοποιήσεις, ενώ και η επιστράτευση μάλλον θα είχε προκηρυχθεί ήδη.

Τώρα όμως η είδηση παίζει κάπου στα μισά των μεγάλων δελτίων, υπάρχει κλαυθμός και οδυρμός για τη “συμφορά”, καθώς τι να κάνουμε, είναι πολύ λογικό τα καράβια να χαλάνε το ένα πίσω από το άλλο ή περίπου κάθε μήνα από τις αρχές του 2019. Στην ελεύθερη αγορά δεν υπάρχουν αδιέξοδα, αρκεί να υπάρχει υπομονή και θετική ενέργεια. Και σ’όποιον δεν αρέσει, να πάει να κάνει διακοπές στη Βόρεια Κορέα.

 

 

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: