Ο Δήμος Πατρέων τιμά με νέους ποδηλατόδρομους την παγκόσμια ημέρα ποδηλάτου

“Εκτός από τον ποδηλατόδρομο που κατασκευάσαμε στο Νότιο Πάρκο, έχει ήδη δημοπρατηθεί η κατασκευή ποδηλατόδρομου σε όλο το μήκος της παραλιακής, από την πλαζ της Αγυιάς, έως και τον Γλαύκο, και ενός δικτύου σε όλο το Ιστορικό Κέντρο της Πάτρας

Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, παραχώρησε σήμερα το μεσημέρι συνέντευξη Τύπου, με θέμα την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου.

Ο Δήμαρχος ανέφερε συγκεκριμένα τα εξής:

«Η Δημοτική Αρχή, έχοντας ως προτεραιότητα την καλυτέρευση των συνθηκών ζωής των κατοίκων της Πάτρας, προώθησε μια πολιτική η οποία αναδεικνύει την ανάγκη μαζικής χρήσης του ποδηλάτου ως καθημερινό μέσο μετακίνησης τους. Αυτό είναι ζωτική ανάγκη σε μια πόλη όπως η Πάτρα, που για δεκαετίες οι Δημοτικές Αρχές και οι Κυβερνήσεις έδιναν προτεραιότητα και πριμοδοτούσαν την χρήση των αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα να στερείται η πόλη μας τους ποδηλατοδρόμους.

Σε αυτό το πλαίσιο, με την πολύτιμη βοήθεια των εργαζομένων μας, προσπαθήσαμε να αλλάξουμε σελίδα στην πόλη μας και να αποκτήσει επιτέλους ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων, πολλών χιλιομέτρων.

Εκτός από τον ποδηλατόδρομο που κατασκευάσαμε στο Νότιο Πάρκο, έχει ήδη δημοπρατηθεί η κατασκευή ποδηλατόδρομου σε όλο το μήκος της παραλιακής,  από την πλαζ της Αγυιάς, έως και τον Γλαύκο.

Παράλληλα, στο πλαίσιο του Προγράμματος Ολοκληρωμένης Αστικής Ανάπλασης Ιστορικού Κέντρου Πάτρας, προγραμματίζεται η κατασκευή δικτύου ποδηλατόδρομων, που θα περιλαμβάνει τις οδούς: Αγ. Νικολάου,  από την οδό Μαιζώνος έως 25ης Μαρτίου, Κανάρη, από την οδό Όθωνος Αμαλίας έως την οδό Αθανασίου Διάκου, Υψηλάντου, από την οδό Αγίου Νικολάου έως την οδό Ερμού και από την οδό Βότση έως την οδό Κανάρη  και τέλος, Σισσίνη,  από την οδό Γερμανού έως την πλατεία Υψηλών Αλωνίων.

Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή ποδηλατόδρομου 2 χιλιομέτρων στο έλος της Αγυιάς, στο πλαίσιο της συνολικής του ανάπλασης.

Διεκδικούμε με την υπογειοποίηση του τρένου, την δημιουργία Γραμμικού Πάρκου και ποδηλατόδρομου πολλών χιλιομέτρων, που θα αποτελέσει μια σημαντική παρέμβαση και θ’ αλλάξει πραγματικά την καθημερινότητα των συνδημοτών μας.

Το 2016, ξεκίνησε η λειτουργία του Συστήματος Κοινοχρήστων ποδηλάτων, με 11 σταθμούς ποδηλάτων, 80 ηλεκτρονικές βάσεις πρόσδεσης, 5 κιόσκια πληροφοριών και 60 ποδήλατα, αλλά και τον σχεδιασμό και υλοποίηση του έργου κατασκευής ποδηλατόδρομων στην Πάτρα.

Δυστυχώς, οι μεγάλες καταστροφές και οι βανδαλισμοί των ποδηλάτων και των σταθμών, μας υποχρέωσαν σε προσωρινή αναστολή της λειτουργίας τους, έως ότου τελειώσουν όλες οι διαδικασίες και επαναλειτούργησε το σύστημα στις 25 Νοεμβρίου 2019, προκειμένου να αποτελέσουν τα ποδήλατα, ένα εναλλακτικό μέσο κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης μας.

Το Σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων, είναι μια εντελώς δωρεάν υπηρεσία και εξυπηρετεί ατομικές μετακινήσεις από ένα σημείο – αφετηρία προς άλλο σημείο – προορισμό, χωρίς υποχρέωση επιστροφής του ποδηλάτου στην αφετηρία, αλλά σε οποιονδήποτε από τους 11 σταθμούς.

Κατά την πρώτη περίοδο λειτουργίας του, το σύστημα, ήταν εξαιρετικά επιτυχημένο, έχοντας 1.500 χρήστες και  70 κατά μέσο όρο καθημερινές χρήσεις.

Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι πρέπει να στηρίξουμε και να προωθήσουμε το ποδήλατο, γιατί η μαζική χρήση του μπορεί να αποτελέσει απάντηση στα οξυμένα προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης και εύκολης πρόσβασης, φιλικό στο περιβάλλον και τον άνθρωπο, πρέπει να έχει πλεονεκτική θέση, να προβληθεί και να αποτελεί προτεραιότητα.

Όπως φάνηκε και κατά το διάστημα της πανδημίας, ήταν παγκόσμια ψηλά στις προτιμήσεις και τις προτεραιότητες των πολιτών ως ασφαλές μέσο μετακίνησης, αλλά και εκγύμνασης και ψυχαγωγίας.

Θεωρούμε ότι αυτή η δράση πρέπει να «αγκαλιαστεί» και να υιοθετηθεί από τους πολίτες, γιατί από την επιτυχία του, εξαρτώνται πολλές και νέες δράσεις, όπως για παράδειγμα: η επέκταση του συστήματος, σε περισσότερες περιοχές, η εύρεση χρηματοδότησης και εφαρμογή του συστήματος κοινόχρηστων ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων».

Παρόντες στην συνέντευξη Τύπου ήταν ο Αντιδήμαρχος Παιδείας και Αθλητισμού, Τάκης Πετρόπουλος και οι εκπρόσωποι της ποδηλατικής κοινότητας «Πιάνω την ζωή από το τιμόνι» Αυγουστίνος Κατσιβαρδάς και Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος οι οποίοι κάλεσαν τους Πατρινούς στην νυχτερινή ποδηλατάδα που θα ξεκινήσει απόψε στις 8.30 από την πλατεία Γεωργίου. Στην εκδήλωση θα συμμετέχει και ο Δήμαρχος.

ΧΡΗΣΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Οι θέσεις των Σταθμών Κοινόχρηστων Ποδηλάτων είναι οι παρακάτω:

-Νότιος (νέος) λιμένας Πάτρας

-Δημοτικός χώρος στάθμευσης «Γεώργιος Καλεντζώτης»

-Πλατεία Τριών Συμμάχων / Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός

-Πλατεία Γεωργίου Α΄

-Αγορά Αργύρη / Πεζόδρομος Καψάλη

-Πλατεία Εθνικής Αντίστασης (Όλγας)

-Πλατεία Καποδίστρια (Μαρκάτο)

-Πλατεία Υψηλών Αλωνίων

-Πλατεία 28ης Οκτωβρίου (Πίνδου)

-Πεζόδρομος Τριών Ναυάρχων (συμβολή με Μαιζώνος)

-Σταθμός υποδοχής επιβατών «Π. Κανελλόπουλος».

Προϋπόθεση για τη χρήση του κοινόχρηστου ποδηλάτου, είναι η εγγραφή στην υπηρεσία και η απόκτηση της προσωπικής ηλεκτρονικής κάρτας χρήστη.

Η εγγραφή στο σύστημα μπορεί να γίνει στο Δημαρχείο, στη γραμματεία της Διεύθυνσης Πολεοδομικού και Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού και Δόμησης στο ισόγειο του Δημαρχείου (Μαιζώνος 108).

Απαραίτητη προϋπόθεση η προσκόμιση των ακόλουθων δικαιολογητικών:

Φωτοαντίγραφο των δύο όψεων της Αστυνομικής Ταυτότητας ή του διαβατηρίου.

Φωτοαντίγραφο Λογαριασμού ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΔΕΥΑΠ, κ.λπ.) για την «ταυτοποίηση» της μόνιμης κατοικίας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι ήδη εγγεγραμμένοι χρήστες στο σύστημα πρέπει να επαναβεβαιώσουν την εγγραφή τους. Αυτή γίνεται με δύο τρόπους:

Με ένα mail στη διεύθυνση [email protected] στο οποίο θα αναφέρουν τα στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο, αριθμό κάρτας που κατέχουν, διεύθυνση, Ταχυδρομικό Κώδικα, αριθμό κινητού τηλεφώνου, αριθμό δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου) ή προσκομίζοντας τα ίδια στοιχεία στη γραμματεία της Διεύθυνσης Πολεοδομικού και Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού και Δόμησης στο ισόγειο του Δημαρχείου (Μαιζώνος 108).

Στην περίπτωση που ήταν χρήστες του συστήματος αλλά έχουν απολέσει την ηλεκτρονική κάρτα μπορούν με τους ίδιους  τρόπους να επανεγγραφούν, δηλώνοντας την απώλεια της κάρτας τους.

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

1 σχόλιο

  • Ο/Η ΑΧΠ λέει:

    συγχαρητήρια στον Δήμο Πάτρας γιατί το ποδήλατο είναι ίσως το ευγενέστερο μέσο μεταφοράς.

    Οι βανδαλισμοί στον Καπιταλισμό είναι θεού ευχή που αποφέρει κέρδος στις μεγάλες εταιρείες-ιδιοκτήτες. Μα πώς; Γιατί αυτές το κόστος το έχουν ήδη μετρήσει στα λογιστικά τους και το έχουν αποσβέσει και με το παραπάνω. Με λεφτά των υπόλοιπων ασφαλισμένων εννοείται ή με φορο-απαλλαγές και από εδώ το φέρουν, από εκεί το φέρουν ο βανδαλισμός αν δεν τους αποφέρει κέρδος θα είναι μια καλή ευκαιρία να ανανεώσουν τον εξοπλισμό τους με ελάχιστα χρήματα επιπλέον.

    Εδώ οι ίδιοι τα καταστρέφουν λες και δεν έχουν αξία, π.χ. η Uber μόλις πούλησε μια εταιρεία ενοικίασης ποδηλάτων που είχε και πήρε την “στρατηγική απόφαση” να τα καταστρέψει παρά να τα δώσει ή να τα πουλήσει, ή μη-κακό! να τα δωρήσει σε παιδάκια:

    https://www.brujulabike.com/uber-destroys-thousand-electric-bikes/

    Τώρα αν οι ιδιοκτήτες είναι μικρο-μεσαίοι ή προοδευτικές-λαϊκές Δημοτικές αρχές, τότε τα πράγματα είναι πιο δύσκολα και ένας βανδαλισμός μπορεί να τα γκρεμίσει όλα, αφού πολλές φορές οι φτωχοί “υποτιμούν” το ρίσκο. Φυσικά όχι λόγω … ταξικής αισιοδοξίας!

    Εν πάσει περιπτώσει θα δώσω εδώ κάποιες εισηγήσεις για να εμπεδωθεί η ποδηλατική συνείδηση μέσω αυτού του θεσμού.

    Ίσως θα μπορούσαν να δοθούν ποδήλατα σε μικρά παιδιά αλλά προηγουμένως να έχουν παρακολουθήσει 3 μήνες “μαθήματα” για να δημιουργηθεί συνείδηση στο παιδί και δέσιμο με το ποδήλατο του και με τους συν-ποδηλάτες του που αργότερα μαζί θα οργανώνουν βόλτες και εκδρομές. Μετά, εφόσον το παιδί συμμετείχε στο πρόγραμμα και έχει πάρει το “δίπλωμα” ΚΑΙ το ποδήλατο σαν δώρο ΚΑΙ κάρτα χρήστη, θα δικαιούται να “δανειστεί” και ποδήλατα για την υπόλοιπη οικογένεια τα σβκ. Με αυτόν τον τρόπο δένεται ακόμα περισσότερο το παιδί και με τον Δήμο και με το ποδήλατο και με την οικογένεια του. Από που θα τα παίρνει τα ποδήλατα; Ένας τρόπος είναι η ανακύκλωση σε συνεργασία με μικρά ποδηλατάδικα.

Κάντε ένα σχόλιο: