Τι… παίζει σήμερα; – Τρίτη 24 Μάη 2022

Ταινίες, θεατρικές παραστάσεις, περιήγηση σε μουσεία, μουσική, τηλεοπτικές σειρές, βιβλία και άλλες προτάσεις

Θέατρο

LEBENSRAUM

Το έργο εκκινεί από την ναζιστική, επεκτατική θεωρία του Ζωτικού Χώρου και την μεταγράφει εφιαλτικά στο σήμερα. Τα όρια ανάμεσα στους ηθοποιούς και το κοινό καταργούνται. Ποιος θέτει το όριο ανάμεσα στην αθωότητα και την ενοχή και ποιος είναι σε θέση ν’ ανακαλύψει την αλήθεια πίσω από το ψέμα; Δύο άνθρωποι συναντιούνται στη σκηνή, δύο γυναίκες. Η Χειρίστρια του Πειράματος – το οποίο πραγματοποιείται παρουσία κοινού – οδηγεί τη συμμετέχουσα – η οποία βρίσκεται εδώ με τη θέλησή της έναντι αμοιβής – από την Κούβα και το Σινσινάτι μέχρι την Κουάλα Λουμπούρ συνοδεία μουσικής μέχρι να συναντήσει στα σκοτεινά δάση της Πολωνίας τους Εβραίους παρτιζάνους και να έρθει αντιμέτωπη μ’ αυτό που γεννά τον φασισμό. Είναι το Πείραμα μια απλή καταγραφή στατιστικών στοιχείων; Πόσο αλλοιώνεται η ανθρώπινη φύση μέσα από την ψυχική δοκιμασία του Πειράματος; Πώς μετατρέπεται η συμμετέχουσα σε πειραματόζωο και πόσο μακριά της επιτρέπει η ηθική της να προχωρήσει; Πόσο αμέτοχο είναι το κοινό; Πόσο πρόθυμοι είναι οι άνθρωποι να ακολουθήσουν εντολές γνωρίζοντας ότι θα βλάψουν άλλους;

24, 25/ 5
Θέατρο ΦΑΡΓΚΑΝΗ ΝΕΟ – Θεσσαλονίκη

 

«Εγώ δεν είμαι ο Μάνθος Μανδηλάκης» στο Θέατρο ΑΛΦΑ

Από τη Δευτέρα 16 Μάη και για έξι μόνο παραστάσεις ανεβαίνει στη σκηνή του Θεάτρου «Αλφα» (Πατησίων 37) το έργο «Εγώ δεν είμαι ο Μάνθος Μανδηλάκης».

Στην παράσταση, μαζί με τη μεγάλη ιστορία, που είναι η μεγάλη απεργία στο εργοστάσιο φωταερίου στην Αθήνα το 1929, παρακολουθούμε και τη μικρή ιστορία των ηρώων. Το χτύπημα της μεγάλης ιστορίας τούς βρίσκει απροετοίμαστους, όμως τους αναγκάζει να πάρουν θέση.

Στο σκηνοθετικό σημείωμα της συγγραφέα και σκηνοθέτη Βίλιας Χατζοπούλου διαβάζουμε: «Στο έργο η μεγάλη απεργία και η ταραγμένη πολιτική κατάσταση της εποχής είναι το βασικό σημείο πίεσης των δύο ηρώων μας. Οι σκληρές συνθήκες και τα χαμένα μεροκάματα τους συνθλίβουν. Ο καθένας τους θα ακολουθήσει διαφορετικό δρόμο επίλυσης του προβλήματος. Ολα θα οριστούν από τον χαρακτήρα τους, όπως συμβαίνει πάντα θαυμαστά στη δραματουργία. Οτιδήποτε λοιπόν τους λείπει σε πολιτική γνώση, βούληση, σιγουριά, συμπληρώνεται απ’ το βαθύτερο ένστικτό τους. Τα φυσικά, τα πιο ανέγγιχτα υλικά τους θα πάρουν τις δραματικές αποφάσεις της προδοσίας και θα οδηγήσουν την ιστορία πολιτικά, ηθικά, κοινωνικά».

Το έργο βασίζεται στο διήγημα «Αίμα στην πόλη μαζί με φως» της Βίλιας Χατζοπούλου.

Συντελεστές παράστασης:

Κείμενο – σκηνοθεσία: Βίλια Χατζοπούλου

Ηθοποιοί: Ηλίας Βαλάσης, Κατερίνα Γεωργιάδου, Δώρα Γιαννακοπούλου, Μαρία Καλαμποκιά, Αγγελική Μπούρα, Ασημένη Τούντα, Αντρέας Τσιλιβαράκος

Σκηνικά – κοστούμια: Χαρά Κονταξάκη

Φωτισμοί: Χριστόφορος Κώνστας – Βίλια Χατζοπούλου

Βίντεο – φωτογραφίες – αφίσα: Χριστόφορος Κώνστας, Χρήστος Μαγγανάς @XsquareDesignLab

Βοηθός σκηνοθέτη: Ευγενία Σταμούλη

Μακιγιάζ: Γιούλη Λιτσαρδάκη

Εταιρεία παραγωγής: ΦΩΤΟΝΙΟ Τέχνης και Πολιτισμού

Παραστάσεις: Δευτέρα 16, 23 και 30 Μάη, Τρίτη 17, 24 και 31 Μάη

Τηλέφωνο ταμείου: 2105201828

Προπώληση: www.ticketmaster.gr

Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ

 

 

 

ΜΑΡΙΚΑ ΝΙΝΟΥ – Σαν άστρο

Η παράσταση χρησιμοποιεί μια πρωτότυπη φόρμα που συνδυάζει τη ζωντανή μουσική και το τραγούδι με τη δραματοποιημένη αφήγηση και το χορό-ακροβασία.

Η δραματουργία, με άξονα γνωστά και λιγότερο γνωστά ρεμπέτικα τραγούδια που ερμηνεύονται επί σκηνής, ζωντανεύει μια εποχή που χάθηκε μαζί με τα ήθη και τους πρωταγωνιστές της, μέσα από  πρωτότυπα κείμενα αλλά και αυθεντικές γραπτές ή προφορικές μαρτυρίες, συνεντεύξεις, επιστολές της ίδιας της Μαρίκας, των οικείων της, των συνεργατών της αλλά και προσφύγων από τη Σμύρνη, γνωστών και λιγότερο γνωστών καλλιτεχνών, συναδέλφων, φίλων και «εχθρών» της Μαρίκας Νίνου και όλου εκείνου του κόσμου που σήμερα συνηθίζουμε να αποκαλούμε ρεμπέτικο.

37

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Δραματουργία- Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη
Συνεργάτης στη Δραματουργία-Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας
Πρωτότυπα κείμενα: Μαριάννα Κάλμπαρη
Μουσική Επιμέλεια: Γιάννος Περλέγκας
Σκηνικά – Κοστούμια: Λουκία Χουλιάρα
Χορογραφία: Χριστίνα Σουγιουλτζή
Σχεδιασμός φωτισμών: Τάσος Παλαιορούτας
Μουσική Διδασκαλία: Αυγερινή Γάτση, ΣτράτοςΓκρίντζαλης
Ενορχήστρωση: Αυγερινή Γάτση, ΣτράτοςΓκρίντζαλης, Γιάννος Περλέγκας, Μπάμπης Παπαδημητρίου
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Πίνα Κούλογλου, Μαριλένα Μόσχου
Εκτέλεση Παραγωγής: Μαριλένα Μόσχου
Βοηθός Σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Τζίνα Ηλιοπούλου
Κατασκευή κοστουμιών: Σάλι Αλάραμπι, Ευαγγελία Τσιούνη
Σχεδιασμός κομμώσεων: Θωμάς Γαλαζούλας
Κατασκευή σκηνικού: Νίκος Δεντάκης
Φωτογραφίες: AlexKat
Videotrailer: Μιχαήλ Μαυρομούστακος

Με την υποστήριξη του OnassisCulture

Παίζουν (αλφαβητικά): Ευγενία Αποστόλου, Βερόνικα Δαβάκη, Δημήτρης Μαγγίνας, Γιάννος Περλέγκας, Μάνος Στεφανάκης

Μουσικοί επί σκηνής:
Αυγερινή Γάτση (πιάνο, ακορντεόν)
Στράτος Γκρίντζαλης (μπουζούκι, μπαγλαμάς, κιθάρα, καζού)
Μπάμπης Παπαδημητρίου (κιθάρα, μπουζούκι, μπαγλαμάς)
Γιάννος Περλέγκας (κιθάρα, πιάνο, μπουζούκι, μπαγλαμάς)

Χορός-ακροβασία: Χριστίνα Σουγιουλτζή

ΗΜΕΡΕΣ-ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ-ΤΙΜΕΣ:

Χώρος:  Θέατρο Τέχνης-Φρυνίχου 14, Πλάκα.
Παραστάσεις: Τετάρτη και Κυριακή, απογευματινή στις 7μ.μ.
Πέμπτη, βραδινή στις 9μ.μ.
Παρασκευή και Σάββατο, βραδινή  στις 8μ.μ.

Ηλεκτρονική αγορά εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/theater/festivalmarika-ninou-sanastro

Τηλεφωνικές κρατήσεις-πληροφορίες:
πρωί:  Δευτέρα-Παρασκευή (10-1μμ) :210-3228706
απόγευμα: Δευτέρα-Κυριακή (5-10μμ): 2103222464

Τιμές εισιτηρίων: γενική είσοδος 18 ευρώ, μειωμένο 14 ευρώ, ατέλεια 5 ευρώ
Κάθε Τετάρτη γενική είσοδος 14 ευρώ

 

“Ισμήνη” του Γιάννη Ρίτσου επιστρέφει από την Θεατρική Λύση


Η “Ισμήνη” του Γιάννη Ρίτσου ως την αυτόματη αντίδραση του ανθρώπου απέναντι στον φόβο της εξουσίας. Θα πρέπει η εξουσία να έχει χάσει κάθε νόημα μέσα στον άνθρωπο, να είναι ασήμαντη προκειμένου να την αγνοήσει και να της αντισταθεί. Ο ήρωας από την άλλη δεν προκύπτει στο πουθενά, δηλαδή δεν είναι η αντίσταση για την αντίσταση, αλλά για μια ιδέα, για μια ανάγκη ανώτερη από την τρέχουσα καθημερινότητα. Η Αντιγόνη είναι έτοιμη μπροστά στο να επιτελέσει το χρέος της, η Ισμήνη όχι. Ο Γιάννης Ρίτσος την τοποθετεί μέσα σε ένα αρχοντικό απέναντι στον νεαρό επισκέπτη, ο οποίος έχει ήδη μιλήσει και μετά την δική του ομιλία ξεκινάει ο μονόλογος της Ισμήνης.

Αφού περιγράψει την καθημερινότητά της και το πώς αισθάνεται μέσα σε αυτήν, η Ισμήνη ανατρέχει στα συγγενικά της πρόσωπα, εκφέροντας μια άποψη για το κάθε ένα από αυτά. Μέσα από την παρουσίαση των καταστάσεων και των συναισθημάτων που φέρει γι αυτά, δομείται ένας ολόκληρος κόσμος, αυτός του παρελθόντος και ιδιαίτερα όταν με την αναφορά της πλαισιώνει αυτό το κάδρο με αναμνήσεις από την παιδική ηλικία. Κι ενώ πρόκειται για χρόνο που έφυγε, η ζωντανή σύνδεση με αυτό τον χρόνο μέσα από τις αισθήσεις, τα συναισθήματα και τα αισθήματά της γεφυρώνουν το τότε με το τώρα σαν να είναι αδύνατο εντελώς να σκεφτεί κανείς αυτό το πρόσωπο έξω από το συγκεκριμένο πλαίσιο.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία – φωτισμός: Χρίστος Πουσίνης.

Ερμηνεία: Σοφία Σαββίδου.

Μέτρα Covid-19:
Για τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό, που πρέπει να εφαρμόζονται στο χώρο, παρακαλούμε επισκεφτείτε το covid19.gov.gr. Επίσης λόγω των συνθηκών, προτείνουμε πριν την έξοδό σας να επικοινωνήσετε με το χώρο της εκδήλωσης μήπως υπάρχουν αλλαγές της τελευταίας στιγμής.

 

Κινηματογράφος

STUDIO new star art cinema – Πρόγραμμα και ώρες προβολών από 19 έως 25 Μάη 2022

 

Μουσική

Αλκίνοος Ιωαννίδης “Μαζί στο Φως”

“Μαζί στο φως” – Μια συναυλία στο απόλυτο σκοτάδι με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης μας προσκαλεί να αισθανθούμε και να καταννοήσουμε πως είναι να ζεις με τυφλότητα, σε μια συναυλία / εμπειρία, για την υποστήριξη της φιλανθρωπικής ΑΜΚΕ “Διαβάζω για τους Άλλους”!

Σε ένα κόσμο που όλο και περισσότερα βασίζονται στην εικόνα, ίσως ξεχνάμε ότι υπάρχουν εκείνοι που μπορούν και “βλέπουν” πέρα από την επιφάνεια, την ουσία των πραγμάτων.

Σε μία καλλιτεχνική κίνηση ευαισθησίας και συμπερίληψης, ο Αλκίνοος Ιωαννίδης τραγουδά για την υποστήριξη του “Διαβάζω για τους Άλλους” στην πρώτη συναυλία στην Ελλάδα… στο σκοτάδι! Μαζί του ο συγγραφέας και τραγουδιστής Θοδωρής Τσάτσος, ο οποίος με τον δικό του μουσικό τρόπο, εισάγει το ακροατήριο στην εμπειρία της ζωής με τυφλότητα.

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
23 και 24/5 στις 21:00

 

“Πέραν, το καφέ αμάν της πόλης” – πρόγραμμα Μάιος 2022

• Τετάρτες Μαΐου: “Το προπολεμικό ρεμπέτικο της Τετάρτης, 1920 – 1940” Απόστολος Χατζηχρήστος
Αντώνης Αινίτης, μπουζούκι – τραγούδι – καλλιτεχνική επιμέλεια // Θεοδοσία Στίγκα, τραγούδι // Θοδωρής Πετρόπουλος, μπουζούκι – τραγούδι // Τζίμης Γκίνης, ακοντεόν – τραγούδι // Δημήτρης Κουκουλιτάκης, κιθάρα – τραγούδι
Eίσοδος: 5€ /άτομο

• Παρασκευή 6 και 13 Μαΐου: Τα λιμάνια – Σμύρνη, Σύρα & Περαίας
Ο Γιώργος ο Κουτουλάκης αυθεντικός ρεμπέτης συναντά τον Μάριο Παπαδέα. Μουσικές καφέ – αμάν, ταξίμια, αμανέδες και ντουζένια.
Μαζί τους η εξαιρετική Άντζελα Ορφανού. Στην κιθάρα ο δεξιοτέχνης Σπύρος Κονσολάκης.
Eίσοδος: 5€ /άτομο

• Σάββατο 7 Μαΐου, μεσημέρι: Ας τραγουδήσω κι ας χαρώ..!
Κατερίνα Κατσίγιαννη, Σωτήρης Παπαναστασίου – Φιλική Συμμετοχή
Τρύφωνας Παπαϊωάννου, κλαρίνο // Κωνσταντίνος Κίκιλης, βιολί // Νικόλας Αγγελόπουλος, λαγούτο // Βασίλης Ι. Οικονόμου, κρουστά
Επιμέλεια: Βασίλης Ι. Οικονόμου
Eίσοδος: 5€ /άτομο

• Σάββατα Μαΐου: “The white rose of Athens” (το μπουζούκι στην Αμερική).
Με τους: Νίκο Τατασόπουλο, σολίστα του μπουζουκιού // Γρηγόρη Βασίλα, σολίστα του μπουζουκιού // Σταυρούλα Μανωλοπούλου στο τραγούδι // Στάμο Αναστόπουλο στην κιθάρα και στο τραγούδι // Φίλιππο Παχνιστή στο πιάνο // Γιώργο Βεντουρή στο κοντραμπάσο
Eίσοδος: 5€ /άτομο
Ελάχιστη κατανάλωση: 15€

• Κυριακή 8 Μαΐου: Της θάλασσας τραγούδι…
Παρέα με την Καίτη Κουλλιά, τον Μανώλη Κόττορο (βιολί-φωνή), τον Απόστολο Καρποντίνη (λαούτο) και την Ιωάννα Ρήγα (σαντούρι).
Eίσοδος: 5€ /άτομο

• Κυριακή 15 Μαΐου: Παραδοσιακή Κομπανία Βέρδη
Στέφανος Βέρδης βιολί τραγούδι, Μιχάλης Βέρδης λαούτο τραγούδι, Βαγγέλης Βέρδης ντέφι τραγούδι.
Eίσοδος: 5€ /άτομο

• Δευτέρα 16 Μαΐου: Μανώλης Μιχαλάκης “Οι Μεγάλοι του Μπουζουκιού”
Μανώλης Μιχαλάκης-Μπουζούκι, καλλιτεχνική επιμέλεια // Χριστίνα Μιχαλάκη-Τραγούδι // Αλέξανδρος Κουβέλης-Μπουζούκι // Κώστας Αραβαντινός-Κιθάρα, Τραγούδι // Δημήτρης Παπαδάμης-Ακορντεόν // Αντώνης Τζίκας-Κόντρα Μπάσο
Eίσοδος: 5€ /άτομο

 

“Αφιέρωμα στον Ιάννη Ξενάκη”

Η Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ συμμετέχει στον εορτασμό για την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση του σπουδαίου πρωτοπόρου της μουσικής του 20ού αιώνα Ιάννη Ξενάκη με ένα εκτενές πρόγραμμα συναυλιών και παραστάσεων που καλύπτει το φάσμα από τη ριζοσπαστική σολιστική του γραφή ως το σκηνικό του έργο.

Λίγα ονόματα σημάδεψαν την πρώτη γραμμή της διεθνούς καλλιτεχνικής πρωτοπορίας του περασμένου αιώνα όσο εκείνο του Ξενάκη, ανεξάντλητου πολυδημιουργού με ευρύτατη επιρροή, που εγκατέλειψε την Ελλάδα για να εγκατασταθεί στο Παρίσι στη διάρκεια του εμφυλίου. Η επινόησή του δεν εγκλωβίστηκε ποτέ στα παραδοσιακά στεγανά που διαχωρίζουν την επιστήμη από την τέχνη ή τις τέχνες μεταξύ τους: Στη διάρκεια της πεντηκονταετίας κατά την οποία υπήρξε ενεργός, ο Ξενάκης αντιμετώπισε τη μουσική ως προνομιακό πεδίο για την έκφραση παγκόσμιων αρχών και αφηρημένων δομών, διερευνώντας τη σχέση της με άλλους τομείς της ανθρώπινης γνώσης και δραστηριότητας, όπως η φυσική και η φιλοσοφία, και εφαρμόζοντας στη σύνθεσή του διαδικασίες με καταβολές από τα στοχαστικά μαθηματικά, τη θεωρία συνόλων ή τη θεωρία παιγνίων. Παράλληλα, υπήρξε πρωτοπόρος στην εξέλιξη της ηλεκτρονικής μουσικής και συνδύασε με ρηξικέλευθο τρόπο τη μουσική με την αρχιτεκτονική σε μια σειρά από καθοριστικά πολύτεχνα έργα.

Το αφιέρωμα της Εναλλακτικής Σκηνής ξεκινά με τη νέα χορογραφική προσέγγιση της Λίλας Ζαφειροπούλου στο νεωτερικό μπαλέτο του Ξενάκη Kraanerg, αντίδραση του συνθέτη στη μεταμορφωτική αλλά και καταστροφική δύναμη των νεανικών κινημάτων του τέλους της δεκαετίας του ’60. Ακολουθούν δύο προγράμματα συναυλιών στα οποία διακεκριμένοι σολίστ της σύγχρονης μουσικής αναμετρώνται με το υπερβατικά δεξιοτεχνικό έργο του Ξενάκη για κρουστά (με έργα-σταθμούς της μουσικής πρωτοπορίας που εξερευνούν το όριο ανάμεσα στη μουσική οργάνωση και τον θόρυβο, συχνά εμπνεόμενα από την αρχαιοελληνική κληρονομιά) και για πιάνο (με τον Στέφανο Θωμόπουλο να αποτολμά την απόδοση των απάντων του συνθέτη για το όργανο). Τέλος, στην κατάληξη του αφιερώματος, το σημαντικό σύνολο σύγχρονης μουσικής από τη Θεσσαλονίκη dissonArt ensemble παρουσιάζει ένα πρόγραμμα έργων του Ξενάκη για σύνολο δωματίου που διασκελίζει τις δύο τελευταίες δεκαετίες της παραγωγής ενός μεγάλου και ασυμβίβαστου δημιουργού.

• 7, 8 Μαΐου 2022
Kraanerg
Μουσική διεύθυνση: Άιτονυ Τσάμπα
Χορογραφία: Λίλα Ζαφειροπούλου
Black Page Orchestra
Με τη συμμετοχή σπουδαστών της Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού της ΕΛΣ και της Σχολής Χορού του Ωδείου Αθηνών

• 20 Μαΐου 2022
Έργα για κρουστά
– Περσέφασσα (1969)
– Ψάπφα (1975)
– Rebonds A και B (1987-1989)
– Okho (1989)
Αλέξανδρος Γιοβάνος (κρουστά)
Σύνολο Elbtonal Percussion

• 22 Μαΐου 2022
Άπαντα για πιάνο
Στέφανος Θωμόπουλος (πιάνο)

• 26 Μαΐου
Το dissonArt ensemble παίζει Ξενάκη
– Άκανθος (1977)
– Πλεκτό (1993)
– Ιχώρ (1978)
– Και (1995)
– Ανακτορία (1969)
Μουσική διεύθυνση: Γιοχάννες Καλίτσκε

Μέτρα Covid-19:
Για τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό, που πρέπει να εφαρμόζονται στο χώρο, παρακαλούμε επισκεφτείτε το covid19.gov.gr. Επίσης λόγω των συνθηκών, προτείνουμε πριν την έξοδό σας να επικοινωνήσετε με το χώρο της εκδήλωσης μήπως υπάρχουν αλλαγές της τελευταίας στιγμής.

 

Ο Γιώργος Μεράντζας στο Antart Studio

 

Ένας χρόνος χωρίς τον Θάνο…

1 χρόνος χωρίς τον Θάνο Μικρούτσικο… Το έργο του θα διεγείρει πάντα την καρδιά και το μυαλό όλων των μελών και φίλων της ΚΝΕ, των νέων που «ό,τι και να λένε τ’ άστρα, αυτοί τη γλώσσα τους, τους βγάζουν». Θα μας εμψυχώνει και θα μας εμπνέει πάντα να «χορεύουμε πάνω στο φτερό του καρχαρία», για να αλλάξουμε αυτόν τον κόσμο…

Γι’ αυτό, με αφορμή τη συμπλήρωση 1 χρόνου από τον θάνατό του, η ΚΝΕ προβάλει στο κανάλι της στο Youtube το αφιέρωμα στον Θάνο Μικρούτσικο, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 46ου Φεστιβάλ ΚΝΕ – «Οδηγητή».

Την ενορχήστρωση του αφιερώματος έκανε ο επί χρόνια στενός συνεργάτης του Θάνου Μικρούτσικου, Θύμιος Παπαδόπουλος και συμμετείχαν καλλιτέχνες που μοιράστηκαν επίσης χρόνια συνεργασίας με τον συνθέτη και σχέσεις αγάπης: Ρίτα Αντωνοπούλου, Χρήστος Θηβαίος, Κώστας Θωμαΐδης, Γιώργος Κιμούλης, Γιώργος Μεράντζας, Γιώργος Νταλάρας, Μίλτος Πασχαλίδης. Έπαιξαν οι μουσικοί: Γιώργος Κατσίκας, Μίμης Ντούτσουλης, Γιάννης Παπαζαχαριάκης, Θοδωρής Οικονόμου, Βαγγέλης Μαχαίρας, Δημήτρης Αγάθος, Τζίμης Σταρίδας.

 

Εκθέσεις

Έκθεση “Γιάννης Τσαρούχης. Ζωγραφικές διαδρομές”

Το Σάββατο 7 Μαΐου εγκαινιάζεται η καινούρια έκθεση του Ιδρύματος Γιάννη Τσαρούχη. Είναι μια επιλογή έργων που έγινε με σκοπό να παρακολουθήσει ο επισκέπτης τον τρόπο με τον οποίο προχωρούσε την δουλειά του. Είναι ενδιαφέρον να καταλάβει κανείς ότι η πορεία του είναι συνεχής, παρ’ όλες τις αλλαγές. Όσο προχωρούσε κρατούσε τα στοιχεία που τον ενδιέφεραν και τα χρησιμοποιούσε στις επόμενες αναζητήσεις του.

Υπάρχει μια αμεσότητα στα έργα και στα σχόλια του:
Για να αφήσουμε τις γενικότητες και να πω κάτι το συγκεκριμένο για τη δουλειά μου, θα πρέπει να εξηγήσω ότι: Δύο είναι οι βασικές αναζητήσεις μου, παρ’ όλες τις χίλιες διαφορές που παρουσιάζουν τα έργα μου μεταξύ τους. Η μια αναζήτηση είναι ούτως ειπείν νεοκλασική και προσπαθεί να αφομοιώσει το αρχαίο κλασικό ιδεώδες, όπως το εξέφρασε για όλον τον κόσμο στα νεώτερα χρόνια η Αναγέννηση και το Μπαρόκ.Η άλλη μου τάση είναι να εκφράσω όλες τις αντιρρήσεις μου για το ίδιο το ιδανικό μου, βοηθημένος από μεγάλους αντιρρησίες της εποχής μας, αλλά και από πρότυπα παλιά ελληνικά, που είναι συχνά μαρτυρίες και στηρίγματα των αντιρρήσεων. (Τσαρούχης, Αγαθόν το εξομολογείσθαι, σ.257)

Στο δώμα παρουσιάζονται θεατρικές μακέτες από παραστάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί και μια σειρά από ιδανικές παραστάσεις που θα ήθελε να κάνει. Είναι θεατρικές διαδρομές και εκεί βλέπουμε τις επαναστατικές ιδέες που είχε για το θέατρο.

ΙΔΡΥΜΑ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ
ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 09:00 – 14:00
ΣΑΒΒΑΤΟ 10:00 – 15:00
ΚΥΡΙΑΚΗ 10:00 – 15:00

7 Μαΐου 2022 – 31 Ιουλίου 2022

 

ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ – “HUMAN BODY MUSEUM”

Το Μουσείο ” ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ είναι μία εκπαιδευτική – Ψυχαγωγική έκθεση-ταξίδι μέσα στο ανθρώπινο σώμα, ιδανικός συνδυασμός ψυχαγωγίας και εκπαίδευσης για όλη την οικογένεια. Το πρόγραμμα είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και προτεινόμενο για Διδακτική Σχολική Επίσκεψη  www.humanbodymuseum.gr – fb.Human Body Museum

Το «ΣΩΜΑ» είναι μια γιγαντιαία κατασκευή, μοναδική στην Ευρώπη, πενήντα μέτρων μήκος, έξι μέτρων ύψος (50μ x 6μ) και αναπαριστά ένα ξαπλωτό ανθρώπινο σώμα εγκύου γυναίκας.Το όνομά της; ….Ζωή.

Ωράριο λειτουργίας:

Σάββατο και Κυριακή έως 24/10 11:00 – 19:00 (τελευταία ατις 18:00)

Σάββατο, Κυριακή και Αργίες από 25/10 10:00 – 18:00 (τελευταία στις 17:00)

  • Το ωράριο λειτουργίας μεταβάλλεται αναλόγως της εποχής και των καιρικών συνθηκών. Πληροφορίες στο 2310686544

Οι επισκέπτες μέσα από ένα θεαματικό ταξίδι εξερεύνησης του ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ξεκινούν μια πρωτότυπη και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διαδρομή από το πρόσωπο – το στόμα είναι η πύλη εισόδου- για το «Σώμα».

Περπατούν, βλέπουν, παρατηρούν από κοντά και ενημερώνονται από εξειδικευμένο προσωπικό για όλα τα βασικά όργανα με τις λειτουργίες τους. Η καρδιά, το στομάχι ο εγκέφαλος τα πνευμόνια το ήπαρ κ.λ.π, οι αρτηρίες, όλο το φλεβικό και λεμφικό σύστημα και βέβαια το φαινόμενο της εγκυμοσύνης, ποτέ δεν ήταν τόσο κοντά και τόσο κατανοητά. Συσχετίζουμε την υγεία των οργάνων με την υγιεινή διατροφή, την άθληση και έναν υγιεινό τρόπο ζωής, σύμφωνα με τους κανόνες του Ιπποκράτη “Περί Διατροφής & Υγείας”

 

Αναδρομική έκθεση “Νίκος Εγγονόπουλος: Ο Ορφέας του Υπερρεαλισμού”

Το Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη τιμά τη μνήμη του μεγάλου υπερρεαλιστή ζωγράφου Νίκου Εγγονόπουλου, 37 χρόνια από τον θάνατό του, με την αναδρομική παρουσίαση του σπουδαίου ζωγραφικού του έργου, το 2022.

Παρουσιάζονται εκατόν σαράντα οκτώ και πλέον πολύτιμα έργα του Εγγονόπουλου, δανεισμένα από τις συλλογές του Ιδρύματος Ωνάση, της Alpha Bank, του Τελλογλείου Ιδρύματος Τεχνών Α. Π. Θ., της Δημοτικής Πινακοθήκης Ρόδου, της Λεβεντείου Πινακοθήκης, καθώς και πολλών ιδιωτικών συλλογών, όπως του Δ. Ν. Π., του κυρίου Κρίτωνα Ιωαννίδη, της κυρίας Ειρήνης Παναγοπούλου, του κυρίου Μπάμπου και της κυρίας Άντζελας Οικονομίδη και του Μ. Μ..

Ο Νίκος Εγγονόπουλος σπούδασε με δασκάλους τους Κωνσταντίνο Παρθένη, Δημήτριο Μπισκίνη, Θωμά Θωμόπουλο και Γιάννη Κεφαλληνό στην ΑΣΚΤ και, μετά την αποφοίτησή του το 1938, δούλεψε κοντά στον Φώτη Κόντογλου και τον καθηγητή Αλέξανδρο Ξυγγόπουλο, όπου και ήρθε σε επαφή με την παράδοση και την ουσία της βυζαντινής και μεταβυζαντινής τέχνης. Το 1967 διορίστηκε καθηγητής στην έδρα της ζωγραφικής στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Μετσόβειου Πολυτεχνείου. Ο Σωτήρης Σόρογκας, στενός του συνεργάτης και διάδοχός του στη Σχολή Αρχιτεκτόνων του Ε. Μ. Πολυτεχνείου, γράφει: “Τα θέματά του βέβαια δεν αντιστοιχούν στη θεοκρατική οπτική των εικόνων, γεγονός που συνιστά μεγάλη απόκλιση. Έτσι τα πρόσωπα στους πίνακες του Εγγονόπουλου δεν είναι θείας προελεύσεως. Είναι διονυσιακοί ή απολλώνιοι ήρωες, τους οποίους συχνότατα υποδύεται ο ίδιος ο ζωγράφος με κρυπτικό τρόπο, μέσα σε ατμόσφαιρα ονείρου και παράλογης τραγικότητας. Οι πίνακες αφηγούνται μύθους, ιστορικά γεγονότα ή περιστατικά της ζωής, στα οποία ο ασύμβατος χρόνος, η παραδοξότητα των μορφών και η εκκρεμούσα συμβολοποίηση τους καθιστούν τόπους γοητείας και μυστηρίου. Εδώ θα έλεγα ότι δεσπόζουν οι αναφορές του στην ελληνική μυθολογία.”

Πρόκειται για έναν ζωγραφικό κόσμο με φανταστικούς ήρωες από την μυθολογία και τη λογοτεχνία, την ιστορία και την ποίηση, με αναφορές άλλοτε στον Ερμή, την Ιώ, τον Ηρακλή, την Ευρυδίκη, τον Ορφέα, τον Οδυσσέα, την Καλυψώ, την Θέτιδα και τον Πηλέα, τον Ιάσωνα, την Μήδεια έως τον Άνθιμο τον Τραλλεύς και τον Ισίδωρο τον Μιλήσιο. Ένας κόσμος απρόσμενος, που ενώνει το μακρινό χθες με το σήμερα, δίνοντας προβάδισμα στη δύναμη μιας υπερρεαλιστικής ζωγραφικής έκφρασης με καθαρά χρώματα και δυνατό σχέδιο. Και όπως τονίζει η Ερριέτη Εγγονοπούλου, ο πατέρας της πίστευε ότι : “Η τέχνη είναι για να αντιμετωπίσεις την ασυναρτησία της ζωής. Να σου απαλύνει το βίο, την πορεία προς τον θάνατο”. Το 1958 τιμήθηκε με το Α΄ Βραβείο Ποίησης του Υπουργείου Παιδείας και το 1966 του απονεμήθηκε ο Χρυσός Σταυρός του Γεώργιου Α΄ για το ζωγραφικό του έργο.

Επιμέλεια έκθεσης: Τάκης Μαυρωτάς

Μέτρα Covid-19:
Για τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό, που πρέπει να εφαρμόζονται στο χώρο, παρακαλούμε επισκεφτείτε το covid19.gov.gr. Επίσης λόγω των συνθηκών, προτείνουμε πριν την έξοδό σας να επικοινωνήσετε με το χώρο της εκδήλωσης μήπως υπάρχουν αλλαγές της τελευταίας στιγμής.

ΔΕΥΤΕΡΑ 10:00 – 18:00
ΤΡΙΤΗ 10:00 – 18:00
ΤΕΤΑΡΤΗ 10:00 – 18:00
ΠΕΜΠΤΗ 10:00 – 20:00
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10:00 – 18:00
ΣΑΒΒΑΤΟ 10:00 – 18:00
ΚΥΡΙΑΚΗ 10:00 – 18:00

9 Μαρτίου 2022 – 19 Ιουνίου 2022

 

Έκθεση “Στη χώρα του Καμπανέλλη. Νάξος, Μαουτχάουζεν, Αθήνα”

Νάξος, Μαουτχάουζεν, Αθήνα: τόποι που καθόρισαν μια, ιδιαίτερη και μοναδική, διαδρομή ζωής. Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης κατέχει ξεχωριστή θέση ανάμεσα στους Έλληνες δημιουργούς που διαμόρφωσαν την πνευματική και καλλιτεχνική ζωή της χώρας κατά τη δεύτερη πεντηκονταετία του 20ου αιώνα. Μια γεμάτη εμπειρίες ζωή, έπλασε την προσωπικότητα, επηρέασε την καλλιτεχνική δημιουργία, οροθέτησε τη συμβολή και την παρουσία του στο δημόσιο χώρο.

Ο πιο αναγνωρισμένος και αναγνωρίσιμος συγγραφέας του ελληνικού θέατρου, οδήγησε στην ανανέωση του, συνέδεσε τη δραματουργία με την πραγματικότητα και τους προβληματισμούς της κοινωνίας, την καλλιτεχνική δημιουργία με τον αναστοχασμό.

Συγγραφέας ενός παγκοσμίως αναγνωρισμένου έργου της στρατοπεδικής λογοτεχνίας με τις μνήμες του από το Μαουτχάουζεν.
Στιχουργός, του οποίου οι στίχοι έγιναν λαϊκά τραγούδια, συνόδευαν στη χαρά και στη λύπη πολλές γενιές της μεταπολεμικής εποχής, πλουτίζουν την καθημερινή ευαισθησία στην Ελλάδα του 21ου αιώνα.
Δημιουργός σεναρίων πολύ σημαντικών ταινιών, σκηνοθέτης του θέατρου και του κινηματογράφου.
Ενεργός πολίτης, συμμετείχε με ανοιχτή διάθεση, νηφαλιότητα, στοχαστική ειλικρίνεια στον δημόσιο διάλογο.

Η πολυσχιδής πορεία του υπήρξε αφορμή για διάλογο με ξεχωριστούς δημιουργούς.

Η έκθεση αποτυπώνει την πολύτροπη πορεία του, αναδεικνύει εκλεκτικές συγγένειες που τον συνδέουν με ένα ευρύτατο φάσμα καλλιτεχνών και στοχαστών της σύγχρονης Ελλάδας, ανιχνεύει και φωτίζει σχέσεις συνάφειας ανάμεσα στο έργο του και σε εκείνο δημιουργών που παρουσιάζονται μόνιμα στη Πινακοθήκη Γκίκα.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ – ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΓΚΙΚΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 10:00 – 18:00
ΠΕΜΠΤΗ 10:00 – 18:00
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10:00 – 18:00
ΣΑΒΒΑΤΟ 10:00 – 18:00

30 Μαρτίου 2022 – 30 Ιουλίου 2022

 

 

Περιοδική έκθεση “Οι Μεγάλες Νίκες. Στα Όρια του Μύθου και της Ιστορίας”

Η νέα περιοδική έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου “Οι Μεγάλες Νίκες. Στα όρια του Μύθου και της Ιστορίας” εντάσσεται στο πρόγραμμα εορτασμού για την επέτειο των 2500 χρόνων από τη Μάχη των Θερμοπυλών και τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας.

Η έκθεση περιλαμβάνει 105 αρχαία έργα και ένα ομοίωμα αθηναϊκής τριήρους του 5ου αιώνα π. Χ., τα οποία σχετίζονται και αναδεικνύουν πτυχές του νικηφόρου αγώνα των Ελλήνων κατά των Περσών τόσο από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο όσο και από άλλα μουσεία της Ελλάδας, όπως τα Αρχαιολογικά Μουσεία Άστρους, Θήβας, Ολυμπίας, καθώς και το Μουσείο Κοτσανά Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας. Ιδιαίτερα εμβληματική για την ιστορική επέτειο είναι η παρουσίαση της προτομής του Θεμιστοκλή, ρωμαϊκό αντίγραφο ενός πρωτότυπου έργου του 5ου αι. π.Χ., από το Αρχαιολογικό Μουσείο της Όστιας (Parco Archeologico di Ostia Antica). […]

Η έκθεση αποτελείται από οκτώ συνολικά εκθεσιακές ενότητες. Οι έξι πρώτες είναι αφιερωμένες σε διαφορετικά επεισόδια και μάχες των Περσικών Πολέμων. Τεκμήρια που παρουσιάζουν την πολεμική εξάρτυση των Ελλήνων οπλιτών και των Περσών, αφιερώματα των νικητών στα μεγάλα ιερά της αρχαιότητας, μεταξύ των οποίων και το κράνος του Μιλτιάδη, αιχμές βελών από το πεδίο της μάχης των Θερμοπυλών, θραύσματα αγγείων με ίχνη καύσης από την πυρπόληση της Αθήνας από τους Πέρσες και επιγραφές που θυμίζουν γνωστούς και άγνωστους πρωταγωνιστές των ιστορικών γεγονότων, είναι μερικά από τα έργα που θα συναντήσουν οι επισκέπτες στην έκθεση. Παράλληλα, μορφές θεών και μυθικών ηρώων πλαισιώνουν την ιστορική αφήγηση και τη διαπλέκουν με τις μυθικές δοξασίες, σύμφωνα με τις οποίες θεοί και θνητοί συνέργησαν για την επίτευξη της ολοκληρωτικής νίκης, βασισμένης στο αξιακό σύστημα του αρχαίου ελληνικού κόσμου.https://www.katiousa.gr/politismos/theatro/istoria-enos-skylou-pou-ton-elegan-pisto/

Το εκθεσιακό αφήγημα συμπληρώνουν δύο καταληκτικές ενότητες, στις οποίες παρουσιάζεται ο απόηχος των Περσικών Πολέμων στην εικονιστική τέχνη –αρχαία και σύγχρονη– και η ιδεολογική τους σημασία.

Επιπλέον, στην αίθουσα 21, όπου εκτίθεται το χάλκινο σύμπλεγμα του αλόγου με τον αναβάτη από το Αρτεμίσιο, παρουσιάζονται σε διάλογο μαζί του πέντε αριστουργηματικά αγγεία με παραστάσεις αθλητικών και μουσικών αγώνων, σηματοδοτώντας την αξία της νικηφόρας αγωνιστικής αναμέτρησης, ατομικής και συλλογικής, όχι μόνο στον πόλεμο αλλά και στην ειρήνη.

Την έκθεση πλαισιώνουν ψηφιακές προβολές που συμβάλλουν στη δημιουργία σκηνικής ατμόσφαιρας, προκειμένου οι επισκέπτες να προσλάβουν τη δραματική ατμόσφαιρα των γεγονότων και το ελπιδοφόρο μήνυμα της Νίκης, προσφέροντας σε μερικές περιπτώσεις συμπληρωματικό ερμηνευτικό υλικό.

Τέλος, η έκθεση συνοδεύεται από επιστημονικό κατάλογο 512 σελίδων, έκδοση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων.

 

Τηλεόραση

Αξιόλογες τηλεοπτικές σειρές που δεν χάνουν την αξία τους. Ας θυμηθούμε:

“Καρυωτάκης”: Δραματική σειρά εποχής που προβλήθηκε στην ΕΡΤ, με θέμα τη ζωή του ποιητή Κώστα Καρυωτάκη (Δημοσθένης Παπαδόπουλος) και τη σχέση του με την ποιήτρια Μαρία Πολυδούρη (Μαρία Κίτσου). Σενάριο-σκηνοθεσία: Τάσος Ψαρράς. Δείτε όλα τα επεισόδια εδώ:

για τη σειρά δείτε εδώ:

 

“Το Καπλάνι της βιτρίνας”: Παιδική-νεανική σειρά 10 επεισοδίων, μεταφορά του ομότιτλου γνωστού κι αγαπημένου μυθιστορήματος της Άλκης Ζέη. Η Μέλια και η Μυρτώ είναι δύο αδελφές, οκτώ και δέκα χρόνων αντίστοιχα, που ζουν το 1936 σ’ ένα νησί του Αιγαίου. Ο παππούς τους διηγείται συνεχώς ιστορίες για τους αρχαίους Έλληνες. Ο ξάδελφος Νίκος, φοιτητής από την Αθήνα, τις μαγεύει με τις ιστορίες ενός καπλανιού. Το καπλάνι -όπως το λένε στο νησί-, ένας βαλσαμωμένος τίγρης, που βρίσκεται κλειδωμένο μέσα στη βιτρίνα της μεγάλης σάλας του σπιτιού, πότε κοιτάει με το γαλάζιο και πότε με το μαύρο του μάτι, ανάλογα με τη διάθεσή του. Η δικτατορία του Μεταξά, τον Αύγουστο του 1936, θα μπλέξει μικρούς και μεγάλους στο «παιχνίδι του καπλανιού». Η Μέλια και η Μυρτώ θα ζήσουν καταστάσεις που θα επηρεάσουν για πάντα τη ζωή και το χαρακτήρα τους. Σκηνοθεσία: Πέτρος Λύκας. Δείτε όλα τα επεισόδια εδώ:

 

“Βαμμένα κόκκινα μαλλιά”: Δραματική σειρά εποχής. Μια κοινωνική τοιχογραφία της δεκαετίας του ’50, βασισμένη στο ομότιτλό μυθιστόρημα του Κώστα Μουρσελά, που προβλήθηκε από τον ΑΝΤ1 στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Διασκευή-σενάριο: Βαγγέλης Γκούφας. Σκηνοθεσία: Κώστας Κουτσομύτης. Παίζουν: Κώστας Αρζόγλου, Γιώργος Νινιός,  Καριοφυλλιά Καραμπέτη, Βέρα Κρούσκα και πολλοί ακόμα γνωστοί ηθοποιοί. Δείτε όλα τα επεισόδια εδώ:

 

Βιβλίο

Στους παρακάτω συνδέσμους οι συντάκτες της Κατιούσα διάβασαν και πρότειναν κατά καιρούς τα βιβλία που ξεχώρισαν. Βιβλία που δεν τα περιορίζει η επικαιρότητα ή ο χρόνος έκδοσής τους και μπορούν ανά πάσα στιγμή να αναζητηθούν και να διαβαστούν:

Επίσης, πατώντας σε αυτό τον σύνδεσμο μεταφέρεστε στις συγκεντρωμένες νέες κυκλοφορίες βιβλίων και στις βιβλιοπαρουσιάσεις του περιοδικού.

Μια σειρά από προτάσεις που ανοίγουν «παράθυρο» στην αισιοδοξία, στη μαχητικότητα και τη συλλογικότητα!

Ελληνικά e-books από την Ανοιχτή Βιβλιοθήκη

Ιστορία – Έρευνα

Ιστοσελίδες εξαιρετικά χρήσιμες σ’ όσους αναζητούν την ιστορική αλήθεια:

Ιστοσελίδα του Αρχείου της ΚΕ του ΚΚΕ: Στην αρχική σελίδα του ιστοτόπου εμφανίζονται μερικά από τα πιο πρόσφατα αποκτήματα του Αρχείου του ΚΚΕ από προσφορές, μεμονωμένα υλικά και συλλογές που προτείνονται στον επισκέπτη, αλλά και ειδικά εκθέματα, θεματικά ή επετειακά, που αποτελούν δημιουργικές συνθέσεις των υλικών. Κάποια από αυτά τα εκθέματα παρουσιάστηκαν και σε φυσικές εκθέσεις, στο πλαίσιο του εξελισσόμενου προγράμματος εκδηλώσεων, για τα 100 χρόνια του ΚΚΕ. Από το μενού επιλογών στην κορυφή της σελίδας δίνεται η δυνατότητα πλοήγησης σε όλα τα καταχωρημένα αρχειακά αντικείμενα, συλλογές και εκθέματα, καθώς και η αναζήτηση σε αυτά με σύνθετα κριτήρια. Η περιήγηση την ιστοσελίδα αρχίζει από την διεύθυνση: http://arxeio.kke.gr

Ιστοσελίδα αφιερωμένη στα 70 χρόνια από την ίδρυση του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας: Το αρχειακό και οπτικοακουστικό υλικό προέρχεται από το Αρχείο του ΚΚΕ και μεγάλο κομμάτι αυτού έρχεται για πρώτη φορά στο φως της

δημοσιότητας. Παρουσιάζονται ενδιαφέροντα υλικά από τις μάχες στα χαρακώματα, τις δημοκρατικές συνελεύσεις, την ιδεολογική και στρατιωτική εκπαίδευση. Στιγμές από την καθημερινότητα της ζωής στο βουνό την ώρα της ανάπαυλας. Σπάνια ντοκουμέντα με διαταγές, προσωπικές μαρτυρίες και γράμματα μαχητών και μαχητριών του ΔΣΕ. Επιπλέον, δημοσιεύεται σύγχρονο υλικό από μνημεία για το ΔΣΕ, αφιερώματα, εκδηλώσεις. Η ιστοσελίδα είναι ανοιχτή από σήμερα, Κυριακή 12 Ιούνη 2016, και το περιεχόμενό της θα εμπλουτίζεται στην πορεία με νέα υλικά. Η ξενάγηση στην ιστοσελίδα του ΔΣΕ αρχίζει από την διεύθυνση: http://dse.kke.gr

Ξενάγηση στους χώρους και στην έκθεση του επιμορφωτικού κέντρου Χαρίλαος Φλωράκης: Το Επιμορφωτικό Κέντρο Χαρίλαος Φλωράκης ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Ιούνη 2007, στο σπίτι όπου έζησε ο κομμουνιστής ηγέτης. Σκοπός του κέντρου είναι η συμβολή στην έρευνα και μελέτη της ιστορίας του ΚΚΕ, του εργατικού και λαϊκού κινήματος, του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος και σημαντικών σταθμών της σύγχρονης ιστορίας. Στο αρχειακό απόθεμα του Κέντρου, έχουν ενταχθεί σε ψηφιακή μορφή πάνω από 165 χιλιάδες ντοκουμέντα (800 χιλιάδες σελίδες) του Ιστορικού Αρχείο της ΚΕ του ΚΚΕ. Με αυτό τον τρόπο είναι προσβάσιμα στους ερευνητές και σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο. Το υλικό του Κέντρου έχει εμπλουτιστεί μέσω προσφορών φίλων του καθώς και μέσω συνεργασιών με άλλα αρχεία (ΓΑΚ, ΕΛΙΑ, Βιβλιοθήκη της Βουλής). Μέχρι σήμερα το Κέντρο έχει συνδράμει στο έργο ιστορικών και άλλων ερευνητών και έχει στηρίξει οργανώσεις του ΚΚΕ και τις ΚΝΕ με αρχειακό υλικό για εκδόσεις, διάφορες εκδηλώσεις και εκθέσεις. Πατήστε εδώ

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: