«ΑΠΕΘΑΝΤΟ», από τη θεατρική ομάδα Hippo στο Θέατρο 104

ΑΠΕΘΑΝΤΟ, δηλαδή στοιχειωμένο, χωρίς ψυχή, που για να ζήσει πρέπει να πίνει αίμα. Ο τίτλος είναι συμβολικός και εμπνευσμένος από την πλοκή της παραλογής του Νεκρού Αδερφού, της πρώτης ελληνικής ιστορίας που αναφέρεται στην έννοια του βρυκόλακα.

Η θεατρική ομάδα Hippo παρουσιάζει στο Θέατρο 104, από την Τετάρτη, 13 Οκτωβρίου και κάθε Τετάρτη και Πέμπτη, την παράσταση «ΑΠΕΘΑΝΤΟ»: ένα πολυμεσικό έργο, βασισμένο στην παραλογή του Νεκρού Αδερφού, που συνδυάζει την υποκριτική τέχνη με τη σύγχρονη κινησιολογία και μουσική, και τα new media με τον κινηματογράφο και τη ζωγραφική. 

Υπόθεση:

Μαθαίνουμε την ιστορία της Αρετής μέσα από την αφήγηση της κόρης της από το μέλλον: η Αρετή είναι η μικρή και μοναδική κόρη μιας οικογένειας που έχει ακόμη 9 αγόρια. Ορφανή από πατέρα, η μάνα της και τα αδέρφια της την προσέχουν ως κόρη οφθαλμού και την κρύβουν από τα μάτια του κόσμου. Όταν φτάνει σε «ηλικία γάμου», έρχονται επενδυτές από το εξωτερικό κι ένας από αυτούς -στο πλαίσιο της συνεργασίας του με έναν από τους αδερφούς της Αρετής, τον Κωνσταντή- ζητάει να την παντρευτεί.

Η Αρετή αρνείται, ο Κωνσταντής όμως καταφέρνει να πείσει τη μητέρα και τα αδέρφια του για την οικονομική δύναμη που θα έχουν στο εξωτερικό μετά από μια τέτοια «συναλλαγή». Έτσι, αυτός ο γάμος συμφερόντων πραγματοποιείται, ενώ η μητέρα ορκίζει τον Κωνσταντή να της φέρει κοντά της την μονάκριβή της όποτε κι αν τη χρειαστεί.

Όταν το θανατικό πέφτει στο πατρικό σπίτι της Αρετής κι όλα τα αδέρφια της πεθαίνουν, η μάνα απομένει μόνη και καλεί τον Κωνσταντή από τους νεκρούς για να αναλάβει τις ευθύνες του. 

Εκείνος ζωντανεύει και γίνεται βρικόλακας, ψάχνοντας να βρει την Αρετή, η οποία πλέον ζει χαρούμενη μες στα πλούτη. Η ίδια, έχοντας σχεδόν ξεχάσει τον πρότερο εαυτό και τη ζωή της, πείθεται να γυρίσει πίσω. Καθώς, όμως, επιστρέφουν στο πατρικό τους, η Αρετή συνέρχεται, ξαναθυμάται το παρελθόν της και αντιλαμβάνεται ότι ο Κωνσταντής είναι πλέον νεκρο-ζώντανος. Αποφασίζει τότε να δώσει ένα τέλος. Η Αρετή με τη μάνα της απομένουν μόνες, έχοντας πια εκείνες στα χέρια τους τα ηνία της ζωής τους. Πώς θα επιλέξουν να συνεχίσουν;

Σκηνοθετικό Σημείωμα:

ΑΠΕΘΑΝΤΟ, δηλαδή στοιχειωμένο, χωρίς ψυχή, που για να ζήσει πρέπει να πίνει αίμα. 

Ο τίτλος είναι συμβολικός και εμπνευσμένος από την πλοκή της παραλογής του Νεκρού Αδερφού, της πρώτης ελληνικής ιστορίας που αναφέρεται στην έννοια του βρυκόλακα. 

Μέσα στο έργο η παραλογή ακούγεται αυτούσια, ενώ ο λόγος του κειμένου είναι αιχμηρός, με πολλά ειρωνικά και κωμικά στοιχεία, μαύρο χιούμορ και διακειμενικές αναφορές. 

Με την συγγραφική ομάδα προσεγγίσαμε τον μύθο δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στο πρόσωπο της μάνας και της κόρης. Η παραλογή αναφέρεται σε μια εποχή, στην οποία η θέση της γυναίκας είναι κοινωνικά κατώτερη από αυτή του άντρα. Με αφορμή τον μύθο λοιπόν, αναρωτηθήκαμε τί συμβαίνει σήμερα. Έχει πραγματικά αλλάξει κάτι από τότε; Έχει γίνει η μετάβαση σε μια νέα εποχή; 

Μέσα από την επαναδιαπραγμάτευση του μύθου στοχεύσαμε στην ανάδειξη της διαχρονικότητας και της καθολικότητας της προβληματικής θέσης που κατέχει η γυναίκα στην κοινωνία, όπως φανερώνεται από το ίδιο το έργο. 

Κεντρικά ζητήματα που θίγονται επίσης στο έργο είναι τα σύγχρονα πολιτικά αδιέξοδα, η τωρινή αδιέξοδη κατάσταση της πανδημίας και ο ρόλος του πολιτικού συστήματος σε όλα αυτά. Απέθαντο είναι το ίδιο το σύστημα, ένα βαμπίρ που μας πίνει το αίμα. Έχουμε άραγε μεταβεί σε μια νέα εποχή κι αν όχι τότε θα το προσπαθήσουμε; 

Ταυτότητα παράστασης

Κείμενο: Φώτης Δούσος – Ιωάννα Λιούτσια – Αλέξανδρος Ράπτης

Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ράπτης

Δραματολόγος: Δημήτρης Καλακίδης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Χριστίνα Μπακαστάθη

Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Κατερίνα Χατζοπούλου

Κίνηση: Μίκα Στεφανάκη, Αλέξανδρος Ράπτης

Χορογραφίες: Μίκα Στεφανάκη

Μουσική: Γιώργος Δούσος

Βίντεο – Εικαστική Σύνθεση: Βασίλης Σελιμάς

Video Mapping – Φωτισμοί: Αποστόλης Κουτσιανικούλης

Φωτογραφίες: Δώρα Καλακίδου

Βοηθός Παραγωγής: Εύα Σαμουηλίδου

Επικοινωνία: Γεωργία Ζούμπα

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Ελένη Ευθυμίου (βίντεο), Ανδρομάχη Μακρίδου, Γιώργος Σοφικίτης, Δανάη Τίκου

Παραγωγή: Hippo Theatre Group

Teaser: 

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Πληροφορίες παράστασης

Προγραμματισμένη Πρεμιέρα στην Αθήνα: Τετάρτη, 13 Οκτωβρίου 2021

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη (μέχρι και 25 Νοέμβρη)

Τιμές εισιτηρίων: 12€ (Γενική είσοδος), 10€ (ΑΜΕΑ, Φοιτητικό, ομαδικό για κρατήσεις 5 ατόμων και άνω), 7€ (ατέλεια)

Προπώληση εισιτηρίων: viva.gr

Χώρος: Θέατρο 104, Ευμολπιδών 41, Γκάζι, Τηλ.: 210  3455020

H παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 18 Σεπτέμβρη στη Λάρισα, στον 8ο Μύλο Παραστατικών Τεχνών, και τον Οκτώβριο έρχεται -για λίγες παραστάσεις- στο Θέατρο 104.  

Βιογραφικό σημείωμα της ομάδας HIPPO

Η ομάδα HIPPO ιδρύθηκε το 2009 και αποτελείται από τους Αλέξανδρο Ράπτη και Φώτη Δούσο. Δραστηριοποιείται στο χώρο του ενήλικου, του παιδικού θεάτρου και του Εκπαιδευτικού Δράματος και χαρακτηρίζεται από μια “avant-garde” αισθητική που συνομιλεί με τις σύγχρονες καλλιτεχνικές αναζητήσεις.

Έχει στο ενεργητικό της πολλές παραστάσεις για παιδιά που πρωτοανέβηκαν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λονδίνο, ποικίλα θεατροπαιδαγωγικά εργαστήρια για παιδιά και νέους, και παραστάσεις για ενήλικες που πραγματοποιήθηκαν σε Ελλάδα και Η.Π.Α.

Η ομάδα έχει παρουσιάσει δουλειές της σε Ελλάδα και εξωτερικό, σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, σε θεατρικούς χώρους, σε φεστιβάλ και σε Πανεπιστήμια: Ελλάδα, Κύπρος, Ευρώπη (Αγγλία, Ουαλία, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Ελβετία, Βέλγιο), Η.Π.Α. (από τη Νέα Υόρκη μέχρι και το Λος Άντζελες), Καναδάς (Τορόντο, Μοντρεάλ), Αυστραλία (Μελβούρνη, Σύδνεϋ, Καμπέρα).

Επίτευγμα της ομάδας θεωρείται η παρουσίαση της παράστασης Νιάρα στο Πανεπιστήμιο του YALE, ενώπιον φοιτητών του τμήματος νεοελληνικής γλώσσας και η διεξαγωγή εργαστηρίου υποκριτικής με αφορμή το προσωπικό στυλ της ομάδας (kinemo) σε επαγγελματίες ηθοποιούς στο Thespo19, διεθνές φεστιβάλ νεανικού θεάτρου στην Βομβάη της Ινδίας.

Το Νοέμβρη του 2018 κυκλοφόρησε το βιβλίο της ομάδας με τίτλο kinemo από τις εκδόσεις Αγγελάκη που συνοψίζει την θεωρητική προσέγγιση της ομάδας στο σωματικό θέατρο.

Τον Σεπτέμβρη του 2020 η ομάδα ίδρυσε το Hippo Theatre School, ένα διαδικτυακό καλλιτεχνικό σχολείο.

Σελίδα της ομάδας στο Facebook: HippoTheatreGroup

Ιστοσελίδες: http://hippohippos.wix.com/hippo-theatre-grou

https://www.hippotheatreschool.com/

—————————————————————————

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Notice: Only variables should be assigned by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/comments.php on line 6

1 Trackback

Κάντε ένα σχόλιο: