Fraport και Ελληνικό Κράτος. Όπως λέμε Χανς και Μήτσος.

Η ιστορία της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων ξεκινάει από την εποχή της κυβερνήσης του Αντώνη Σαμαρά και ολοκληρώνεται με τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Μαθήματα ελεύθερης αγοράς, για αρχάριους.

Fraport. Η γερμανική κρατική εταιρεία στην οποία αποφασίσαμε να ιδιωτικοποιήσουμε ή να κρατικοποιήσουμε (δεν είμαστε σίγουροι) 14 περιφερειακά αεροδρόμια, γιατί είμαστε της ανάπτυξης και όχι τυχάρπαστοι γιδοβοσκοί που κρατάνε υπό κρατικό έλεγχο κερδοφόρες κρατικές επιχειρήσεις.

Η ιστορία της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων ξεκινάει από την εποχή της κυβερνήσης του Αντώνη Σαμαρά και ολοκληρώνεται με τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

 

Οι λεπτομέρειες αυτής της συμφωνίας, έχουν αναλυθεί και συζητηθεί αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια. Αλλά εμάς μας ενδιαφέρει περισσότερο να δούμε τι θα γινόταν αν ένας τυχαίος Χανς, πήγαινε και ζητούσε από ένα Μήτσο να του νοικιάσει 14 από τα μαγαζία του, με σύμβαση αναλογη της Fraport.

Ο κατά τα άλλα συμπαθής λοιπόνΧανς, θα πήγαινε στο Μήτσο και θα του ζητούσε να νοικιάσει 14 από τα κερδοφόρα μαγαζιά που έχει, για κάποιο ετήσιο αντίτιμο και δίνοντάς του μπροστά, τα ενοίκια κάποιων χρόνων. Για την ευκολία της υπόθεσης (κυρίως γιατί δε μπορούμε να βρούμε κάπου τα στοιχεία), ας δεχτούμε πως αυτό το ετήσιο αντίτιμο θα είναι υψηλότερο από τα ετήσια έσοδα που έπαιρνε ο Μήτσος από τα 14 μαγαζιά του πριν τα νοικιάσει, ενώ τα δούλευε ο ίδιος.

Στο Μήτσο αυτό θα φαινόταν σαν μία συμφέρουσα συναλλαγή. Δε θα χρειαζόταν να σκάει πλέον το κεφάλι του με τη διαχείριση των μαγαζιών του και θα έπαιρνε τα ίδια ή και καλύτερα λεφτά από αυτά που έβγαζε πριν.

Και κάπου εδώ ξεκινάνε τα προβλήματα. Βλεπετε ο Χανς, δεν έχει όλα τα λεφτά που χρειάζεται για να κάνει την αρχική εξαγορά. Για την ακρίβεια έχει μόνο το 30%. Όμως δεν πειράζει, ελεύθερη αγορά έχουμε, τράπεζες υπάρχουν και έτσι ο Μήτσος σκέφτεται να πάει να δανειστεί από αυτές το υπόλοιπο ποσό. Όπως και η Fraport δηλαδή, που δανείστηκε τα χρήματα που χρειαζόταν από 4 τράπεζες, ανάμεσά τους και την ανακεφαλαιοποιημένη με χρήματα του ελληνικού κράτους, Alpha Bank.

Μία από αυτές τις τράπεζες που δανείζουν το Χανς, είναι όμως ιδιοκτησίας του Μήτσου. Δηλαδή όχι ακριβώς δικιάς του ιδιοκτησίας. Ανήκει στον Αλφόνσο. Απλά ο Μπάμπης έχει συμφωνήσει, πως όποτε η τράπεζα του Αλφόνσου έχει πρόβλημα ή είναι έτοιμη να χρεωκοπήσει, ο Μήτσος θα της δίνει όσα λεφτά χρειάζεται, γιατί αλλιώς ο Μήτσος δε θα μπορεί να βρει κωλόχαρτα στα σούπερ μάρκετ. (;) Έτσι ο Μήτσος, βρίσκεται ξαφνικά στη θέση να δανείζει,  αυτόν που θέλει να νοικιάσει τα μαγαζιά του. Ο Μήτσος δε διστάζει και λέει ναι. Γιατί ο Μήτσος είναι επιχειρηματικό μυαλό.

Όμως υπάρχουν κι άλλα προβλήματα. Βλέπετε ο Χανς, είτε δε θέλει, είτε δεν έχει καμία προσωπική περιουσία ώστε να τη βάλει σαν εγγύηση για τα δάνεια που θα πάρει. Έτσι ο Χανς σκέφτεται να πάει στο Μήτσο τώρα που γίναν φιλαράκια και να του ζητήσει να μπει αυτός εγγυητής για τα δάνεια που θα πάρει από τη δικιά του τράπεζα για να αγοράσει τα δικά του μαγαζιά. Ο Μήτσος είναι καλόκαρδος, τον λυπάται και δέχεται να μπει εγγυητής για τα δάνεια αυτουνού που θα νοικιάσει τα μαγαζιά του.

Όμως ο Χανς έχει κι άλλα προβλήματα. Είτε επειδή δεν θέλει, είτε επειδή δεν έχει μία, θα προτιμούσε να μην πληρώνει κανένα κοινόχρηστο, κανένα δημοτικό τέλος και γενικά κανένα λειτουργικό έξοδο για τα μαγαζιά που θα νοικιάσει. Όπως δηλαδή η Fraport απαλλάχθηκε από ΕΝΦΙΑ, δημοτικά τέλη και έξοδα περιβαλλοντικών μελετών. Ο Μήτσος το δέχεται κι αυτό, γιατί ο Μήτσος έχει φιλότιμο και βοηθάει τους φίλους του όταν έχουν ανάγκη. Σαν τον Αλφόνσο.

Ο Χανς επίσης θα θελε να βάλει πυροπροστασία στο μαγαζί του, αλλά όπως είπαμε δεν είναι διατεθειμένος να βάλει λεφτά από την τσέπη του για οτιδήποτε. Έτσι πάει στο Μήτσο και του ζητάει πεντακόσιους πυροσβεστήρες τους οποίους ο Μήτσος τους δίνει βγάζοντας ακόμα και τους πυροσβεστήρες από το σπίτι του. Όπως περίπου έκανε και η ελληνική κυβέρνηση μετατάσσοντας 500 πυροσβέστες στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που κρατικοποιήθηκαν ιδιωτικοποιήθηκαν και έτσι οι φωτιές φέτος φάνηκε να είναι λίγο πιο δύσκολο να σβηστούν από άλλες χρονιές…

Και κάπως έτσι φτάνει η ώρα να πέσουν οι υπογραφές. Ο Χανς φτιάχνει ένα συμβόλαιο βάζει μερικούς ακόμα όρους, οπως τη δυνατότητα να μειώσει το ενοίκιο που πληρώνει στο Μήτσο αν κάποιο κτίριο χρειαστεί βελτιωτικό έργο, να αναβάλει την πληρωμή του ενοικίου αν προκύψουν λόγοι ανωτέρας βίας(;) και να παρατείνει τη 40ετή ενοικίαση αν ο Μήτσος χρωστάει λεφτά στον Χανς (δεν ξέρουμε γιατί θα βρεθεί στη θέση να χρωστάει λεφτά στο Χανς, ο Μήτσος που του νοικιάζει τα μαγαζιά).

Ο Μήτσος βλέπει τα ψιλά γράμματα στο συμβόλαιο αλλά δε δίνει σημασία. Ο Χανς είναι φίλος και τα γράμματα ψιλά. Οπότε βάζει φαρδιά πλατιά την τζίφρα του.

Ο Χανς μπαίνει πρώτη φορά στο μαγαζί, βλέπει ότι κάποιες από τις λάμπες είναι καμένες και το πρώτο πράγμα που πάει να κάνει είναι να ζητήσει τα ενοίκια ενός χρόνου από το Μήτσο γιατί άλλωστε αυτό το συμβόλαιο είχαν υπογράψει. Όπως ακριβώς δηλαδή έκανε και η Fraport η οποία ζητά από το ελληνικό κράτος 70 εκατομμύρια ευρώ για καμένες λάμπες που βρήκε στο αεροδρόμιο.

Και έτσι ο Μητσάρας της καρδιάς μας, βρίσκεται να χρωστάει στο Χανς, τα διπλά περίπου λεφτά, από αυτά που πήρε από την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Κάποιοι κακοπροαίρετοι κυρίως, μπορεί να αρχίσουν να στολίζουν το Μητσάρα με διάφορα κοσμητικά επίθετα. Ευτυχώς όμως αυτοί δεν είναι πολλοί. Γιατί πλέον όλοι οι Έλληνες ξέρουν πώς λειτουργεί η ελεύθερη αγορά, η ανάπτυξη και οι επενδύσεις. Με τα λεφτά τους.

βενσερέμος

Πηγή: Σπασμένο Παράθυρο

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: