Η νέα αδιαπέραστη, υποβρύχια διάταξη αποκλεισμού της Γάζας, από την θάλασσα, είναι τόσο παράλογη όσο ακούγεται.

Το Ισραηλινό υπουργείο Άμυνας πριν λίγες μέρες έδωσε στην δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες του θαλάσσιου φράγματος, σχεδιασμένες για να μπλοκάρουν την πολιορκημένη Λωρίδα της Γάζας. Το έργο έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2018.

Το φράγμα θα αποτελείται από τρία στρώματα: ένα υποβρύχιο επίπεδο βάσης, μια πλατφόρμα πλάτους 50 μέτρων από τεθωρακισμένη πέτρα και ένα φράχτη από συρματόπλεγμα ύψους έξι μέτρων.

Το Ισραηλινό υπουργείο Άμυνας πριν λίγες μέρες έδωσε στην δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες του θαλάσσιου φράγματος, σχεδιασμένες για να μπλοκάρουν την πολιορκημένη Λωρίδα της Γάζας. Το φράγμα βρίσκεται στην παραλία Ζικίμ, περίπου τρία χιλιόμετρα από τα βόρεια σύνορα της Γάζας. Το έργο έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2018 με υπολογισμένο κόστος στα 25 εκατομμύρια σέκελ (6,7 εκατομμύρια δολάρια).

Όταν ολοκληρωθεί, το θαλάσσιο τείχος θα εκτείνεται 200 ​​μέτρα έξω στη Μεσόγειο, περικόπτοντας περαιτέρω τη Λωρίδα της Γάζας από το Ισραήλ. Το φράγμα θα αποτελείται από τρία στρώματα: ένα υποβρύχιο επίπεδο βάσης. μια πλατφόρμα θαλάσσιου επιπέδου ύψους 50 μέτρων, κατασκευασμένη από τεθωρακισμένη πέτρα, και ένα φράχτη συρματοπλέγματος ύψους έξι μέτρων. Ένας επιπλέον φράκτης θα περιβάλλει επίσης το ίδιο το φράγμα ως “ένα πρόσθετο μέτρο ασφαλείας”.

Το φράγμα εγκρίθηκε από τον υπουργό Άμυνας Αβίγκντορ Λίμπερμαν. «Η κατασκευή του φράγματος γύρω από τη Λωρίδα της Γάζας, τόσο στη ξηρά όσο και στη θάλασσα, προχωρά με ταχείς και εντυπωσιακούς ρυθμούς», δήλωσε ο ακροδεξιός υπουργός. «Κάθε μέρα που περνάει, οι ικανότητές μας για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας στη Λωρίδα της Γάζας ενισχύονται και η Χαμάς χάνει σταδιακά την ικανότητά της να επιτίθεται στο Ισραήλ».

Η ανέγερση του θαλάσσιου φράγματος θα θεωρηθεί πιθανώς ως μια ακόμη προσπάθεια του Ισραήλ να σφίξει την πολιορκία του στη Λωρίδα της Γάζας, η οποία συνεχίζεται από το 2007. Το Ισραήλ έκλεισε όλες τις πεζογέφυρες και εμπορικές διαβάσεις μέσα και έξω από τον θύλακα και δημιούργησε ένα «φράκτη ασφάλειας» κατά μήκος της Πράσινης Γραμμής (ανακωχή 1949) που λειτουργεί ως σύνορο. Το Ισραήλ είναι το μόνο κράτος-μέλος του ΟΗΕ που ποτέ δεν δήλωσε επισήμως ποια είναι τα σύνορα του. Μία περιοχή χωρίς εμπόδια περίπου 300 μέτρων επιβάλλεται επίσης στο φράχτη από την πλευρά της Γάζας, περιορίζοντας την πρόσβαση πολλών οικογενειών και αγροτών στη γη τους.

Το Ισραήλ επέβαλε επίσης ναυτικό αποκλεισμό στη Λωρίδα της Γάζας, ο οποίος σήμερα περιορίζει τους αλιείς της Γάζας σε απόσταση τριών ναυτικών μιλίων, περίπου 17 λιγότερο από ό,τι είχε προταθεί στο πλαίσιο των συμφωνιών του Όσλο στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Την περασμένη εβδομάδα, δύο πλοία που ανήκουν στον Στόλο της Ελευθερίας επιχείρησαν να σπάσουν τον ναυτικό αποκλεισμό, αλλά παρεμποδίστηκαν από ισραηλινές ναυτικές δυνάμεις στα διεθνή ύδατα. Τα μέλη του πληρώματος του Al-Awda, το πρώτο πλοίο που παρεμποδίζεται, έχουν κατηγορήσει τις ισραηλινές δυνάμεις και άλλες κυβερνήσεις που αποσιωπούν την παραβίαση του διεθνούς δικαίου από το κράτος του Ισραήλ.

Ο αντίκτυπος της πολιορκίας ήταν σοβαρός. Οι βιομηχανικοί και εμπορικοί τομείς της Γάζας έχουν υποστεί ζημιες, με την απαγόρευση των εισαγωγών καυσίμων και αερίου από το Ισραήλ να οδηγεί σε ελλείψεις και υψηλή ανεργία. Την περασμένη εβδομάδα, ανώτεροι αξιωματούχοι του ΟΗΕ εξέφρασαν την ανησυχία τους για την ανθρωπιστική κατάσταση που αντιμετωπίζουν τα παιδιά της Γάζας και τη συνεχιζόμενη παραβίαση των δικαιωμάτων τους. Ο αναπληρωτής εκπρόσωπος του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ, Φαράχ Χακ, δήλωσε ότι οι αξιωματούχοι «κάλεσαν όλες τις πλευρές να θέσουν τα δικαιώματα των παιδιών πριν από οποιεσδήποτε άλλες σκέψεις και να λάβουν άμεσα μέτρα για να ανακουφίσουν τα βάσανα τους».

Πηγή: Mintpress.com

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: