To Facebook μπλόκαρε ιστοσελίδα που έκανε “πλύση εγκεφάλου” με υποβολιμιαίες διαφημίσεις

Ανάμεσα σε όσα υπόσχεται η εταιρεία, είναι να πείσει μέσω διαφημίσεων και άρθρων στις αρχικές σελίδες των χρηστών να κόψουν το κάπνισμα, να χάσουν βάρος, να κάνουν πρόταση γάμου, να κάνουν συχνότερα σεξ με το σύντροφό τους και να κάνουν αυξητική στήθους.

Μπορεί να ακούγεται ειρωνικό, σε μια εποχή που οι στοχευμένες διαφημίσεις με βάσει τα προσωπικά δεδομένα και τις διαδικτυακές αναζητήσεις χρηστών αποτελούν καθημερινότητα, αλλά το Facebook αποφάσισε να μπλοκάρει εταιρεία από το Ισραήλ, την Spinner, που υποστηρίζει πως μπορεί μέσω αναρτήσεων να επηρεάσει το υποσυνείδητο χρηστών. Ο γίγαντας των ΜΚΔ απαγόρευσε την παρουσία της εταιρείας τόσο στο Facebook όσο και στο Ίνσταγκραμ, με τον συνιδρυτή και επικεφαλής της επιχείρησης Έλιοτ Σέφλερ να αναφέρει πως θα συνεχίσει να πωλεί τις υπηρεσίες του, χωρίς να αποκλείει τη χρήση του Facebook στο μέλλον.

Ανάμεσα σε όσα υπόσχεται η εταιρεία, είναι να πείσει μέσω διαφημίσεων και άρθρων στις αρχικές σελίδες των χρηστών να κόψουν το κάπνισμα, να χάσουν βάρος, να κάνουν πρόταση γάμου, να κάνουν συχνότερα σεξ με το σύντροφό τους και να κάνουν αυξητική στήθους. Πωλείται δηλαδή αυτή η υπηρεσία σε άτομα που θέλουν να πείσουν κοντινά τους πρόσωπα για τη σκοπιμότητα κάποιας ενέργειας, αλλά δε θέλουν να το κάνουν άμεσα οι ίδιοι.

Η νομική εταιρεία της Facebook απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στη Spinner, κατηγορώντας τη για δημιουργία ψευδών λογαριασμών και σελίδων στο Facebook, προκειμένου να “βομβαρδίζονται στρατηγικά” χρήστες του μέσοου με διαφημίσεις, κάτι που έρχεται “σε αντίθεση με τους όρους του Facebook και την πολιτική διαφημίσεων του” κι ως εκ τούτου απαιτεί τον άμεσο τερματισμό της δραστηριότητας της ισραηλινής εταιρείας στο Facebook. Ήδη οι εν λόγω λογαριασμοί φέρονται να έχουν απομακρυνθεί από το δημοφιλέστερο ΜΚΔ παγκοσμίως.

Ο Σέφλερ από την πλευρά του, αντιτείνει πως ήδη είχε αγοράσει διαφημιστικό χώρο στο Facebook εδώ και ένα χρόνο κι ότι κάθε μία από τις διαφημίσεις είχε ελεγχθεί και εγκριθεί.

Η ίδια η λειτουργία της υπηρεσίας αμφισβητήθηκε από κάποιους οδηγώντας κάποιους στο να τη δοκιμάσουν στην πράξη. Ο Ρίτσαρντ Λι, εργαζόμενος στο χώρο των δημόσιων σχέσεων, αγόρασε λοιπόν ένα πακέτο που στόχο είχε να ενθαρρύνει τις γυναίκες σε περισσότερο σεξ. Αντί όμως να στείλει το λινκ σε ερωτική σύντροφο ή άλλο πρόσωπο που τον ενδιέφερε, το έστειλε στον εαυτό του για να δει αν δουλεύει.

Πράγματι μετά από κάποιους μήνες, άρχισε να βλέπει άρθρα τύπου “9 τρόποι να ξεκινήσετε σεξ”, αλλά μόνο 4 ή 5 παραδείγματα συνολικά, αντίθετα του εμφανίστηκαν άρθρα για εκστρατεία που δεν είχε αγοράσει, όπως το να σταματήσει την ανάβαση σε μηχανή. Ο Σέφλερ επιμένει στη λειτουργικότητα της υπηρεσίας του και αναφέρει το μεγάλο περιθώριο κέρδους που του αφήνει, αφού την αγοράζει για 5 δολάρια ανά 1000 θεάσεις, αλλά την πουλά για 49 δολάρια ανά 180 θεάσεις.

Υπάρχουν και εκείνοι που επισημαίνουν, ορθά κατά βάση, ότι οι τεχνικές που χρησιμοποιούν άλλες διαφημιστικές εταιρείες στο διαδίκτυο είναι ακόμα χειρότερες και αποτελούν κοινό τόπο στο χώρο, προφανώς εν γνώσει και προς οικονομικό όφελος εταιρειών όπως το Facebook, που έχει κατηγορηθεί πολλές φορές για τον τρόπο με τον οποίο αποκομίζει χρήματα εν αγνοία των χρηστών του.

Με πληροφορίες από bbc.com

 

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: