Η φάμπρικα των δημοτικών αρχών της Πάτρας πριν από τον Πελετίδη

Αν ήξεραν οι πατρινοί πόσα λεφτά έχουν πληρώσει σε μελέτες δίχως να γίνει αντίστοιχο έργο στην πόλη, δεν θα τολμούσε κανείς από αυτούς που ήταν για πολλά χρόνια σε θέσεις διοικητικής ευθύνης στο δήμο, να διεκδικεί ακόμα και σήμερα την επιστροφή του σε δημαρχιακούς θώκους.

Μελέτες με τη σέσουλα, 
έργα με το σταγονόμετρο

Αν ήξεραν οι πατρινοί πόσα λεφτά έχουν πληρώσει σε μελέτες δίχως να γίνει αντίστοιχο έργο στην πόλη, δεν θα τολμούσε κανείς από αυτούς που ήταν για πολλά χρόνια σε θέσεις διοικητικής ευθύνης στο δήμο, να διεκδικεί ακόμα και σήμερα την επιστροφή του σε δημαρχιακούς θώκους.
Πως όμως να γνωρίζει ο κόσμος τι φάμπρικα είχε στηθεί στο δήμο (κυρίως για μελέτες έργων της περιβόητης Πολιτιστικής) όταν για χρόνια επικρατούσε απόλυτη μυστικότητα;
Πόσοι άραγε γνωρίζουν ότι για μελέτες έχουν ξοδευτεί δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, αλλά αυτές παραμένουν στα συρτάρια;
Οι μισές από αυτές να είχαν αξιοποιηθεί και να γίνονταν έργα, θα είχε τώρα αλλάξει η φυσιογνωμία της πόλης.

Το πιο αξιοπερίεργο είναι ότι, μετά από τόσες μελέτες που δόθηκαν παραγγελιά σε φίλους καρδιακούς (!) μία αξιοποιήθηκε και φτιάχτηκε το Εργοστάσιο Τέχνης, το οποίο δεν προλάβαμε να χαρούμε κιόλας διότι χτυπήθηκε από το σεισμό του 2008 κι έκτοτε εγκαταλείφθηκε, ενώ στη συνέχεια λεηλατήθηκε από επιτήδειους, δίχως ποτέ να αναζητηθούν ευθύνες.

Ενδιαφέρον έχει να απαντηθεί κάποτε για ποιο λόγο δεν έγιναν τα έργα – τουλάχιστον – της Πολιτιστικής κι έμειναν τόσες μελέτες αμανάτι στο δήμο. Από τα υπάρχοντα στοιχεία προκύπτει ότι ήταν πολιτική επιλογή να μην αξιοποιηθούν δημοτικά ακίνητα και τα χρήματα να δοθούν για ανακαινίσεις κτιρίων μεγαλοαστών της πόλης.
Η πρόθεσή τους αυτή απεδείχθη περίτρανα όταν και μετά το 2006 συνέχιζαν να αδιαφορούν για την κληρονομιά της πόλης. Αν ήθελαν, υπήρχαν και τότε χρηματοδοτικά εργαλεία, υπήρχαν και τότε ΕΣΠΑ, αλλά ουδέποτε επιχείρησαν να εντάξουν σε πρόγραμμα κάποιο έργο με έτοιμη μελέτη.
Άρα, συνειδητά ενήργησαν πριν και μετά την Πολιτιστική και γι αυτό το σκάνδαλο δεν έχει απολογηθεί μέχρι τώρα κανείς!

Πάντως, το υποβολιμαίο σχέδιό τους, να απαξιωθούν εμβληματικά κτίρια της δημοτικής περιουσίας για χάρη ιδιωτικών οικονομικών συμφερόντων, ακυρώθηκε στην πράξη κατά την τρέχουσα δημοτική θητεία (2014-2019) αφού όλα αυτά τα έργα έχουν ενταχθεί σε προγράμματα, συμβασιοποιήθηκαν και βρίσκονται πια σε φάση υλοποίησης.
Αποκαλυπτική ήταν η τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου όπου συζητήθηκε η έγκριση προμελέτης για έργα ανάπλασης στο Έλος της Αγυιάς.
Όπως ειπώθηκε, η οριστική μελέτη (γίνεται από στελέχη του δήμου) θα είναι έτοιμη αρχές φθινοπώρου ώστε άμεσα να ξεκινήσει η ανάπλαση καθώς υπάρχουν εγκεκριμένες πιστώσεις 3 εκ. ευρώ.
Εντύπωση προκάλεσε η αναφορά του αρμόδιου αντιδημάρχου Χρ.Κορδά, ότι για τέσσερις μόνο μελέτες του 2006 (μεταξύ αυτών και για το Έλος) ο δήμος, δηλαδή οι πατρινοί, πλήρωσαν 5.500.000 ευρώ σε ιδιωτικά μελετητικά γραφεία, αλλά δεν έγινε κανένα έργο!
Οι μελέτες αυτές αφορούσαν: Το παλαιό Δημοτικό Νοσοκομείο, το Έλος, τις αποθήκες ΑΣΟ και το ανοικτό θέατρο στο Ριγανόκαμπο (τα τρία πρώτα, είναι έργα που τώρα έχουν πάρει το δρόμο της υλοποίησης).

Εδώ, όμως, τίθεται κι ένα άλλο βασικό ερώτημα: Γιατί όλες οι μελέτες είχαν ανατεθεί σε ιδιώτες, την ίδια στιγμή που ο δήμος έχει στο δυναμικό του 130 μηχανικούς διαφόρων ειδικοτήτων και άρα υπήρχε η δυνατότητα να γίνουν αδάπανα για το δήμο ; Και γιατί επί δημαρχίας Πελετίδη όλες οι μελέτες γίνονται από το επιστημονικό προσωπικό του δήμου, ενώ πριν σπανίως συνέβαινε αυτό;

Αυτά και πολλά άλλα ακόμη δε γνώριζαν μέχρι πρότινος οι πατρινοί, διότι επικρατούσε η συνωμοσία της σιωπής. Και, φυσικά, δε φαντάζονταν οι δυνάμεις εκείνες που διαφέντευαν για πολλά χρόνια το δήμο, θα ερχόταν η στιγμή που τα ηνία του θα έπαιρνε η Λαϊκή Συσπείρωση και θα έμεναν εκτεθειμένοι, έχοντας αφήσει το αποτύπωμά τους…

Από τον τοίχο του Στάθη Κεραμιδά

Μέσω revolucionhellas.blogspot.gr

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: