Απάντηση της ΛΑΣΥ Ικαρίας στην παραπληροφόρηση για τις ιαματικές πηγές

Σχετικά με το θέμα της σφράγισης των δημοτικών λουτροκαταστημάτων λόγω έλλειψης ειδικού σήματος λειτουργίας, που απασχολεί τον δήμο και την τοπική κοινωνία την τελευταία εβδομάδα, η Λαϊκή Συσπείρωση Ικαρίας υπενθυμίζει ορισμένα κρίσιμα στοιχεία του προβλήματος, κυρίως εξαιτίας της εκτεταμένης παραπληροφόρησης…

Σχετικά με το θέμα της σφράγισης των δημοτικών λουτροκαταστημάτων λόγω έλλειψης ειδικού σήματος λειτουργίας, που απασχολεί τον δήμο και την τοπική κοινωνία την τελευταία εβδομάδα, η Λαϊκή Συσπείρωση Ικαρίας υπενθυμίζει ορισμένα κρίσιμα στοιχεία του προβλήματος, «κυρίως εξαιτίας της εκτεταμένης παραπληροφόρησης στην οποία επιδίδονται ορισμένοι  συνδημότες μας»:

Σχετικά με το θέμα της σφράγισης των δημοτικών λουτροκαταστημάτων λόγω έλλειψης ειδικού σήματος λειτουργίας, που απασχολεί τον δήμο και την τοπική κοινωνία την τελευταία εβδομάδα,  η ουσία του προβλήματος πρέπει να αναζητηθεί στην  πολιτική που  εφαρμόζεται στην χώρα στον τομέα του θερμαλισμού, τους νόμους που έχουν ψηφίσει διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) τα τελευταία 15 χρόνια,  και την αχαρακτήριστη στάση των υπηρεσιών του Υπουργείου τουρισμού. 

  Ξεκινώντας από αυτό κάνουμε καθαρό σε όλους, ότι όσοι επιρρίπτουν ευθύνες αυτή την στιγμή  στην διοίκηση του δήμου «βλέποντας το δέντρο  χάνουν το δάσος».

  Αν και για το  θέμα έχει ενημερωθεί όλο το προηγούμενο διάστημα και το δημοτικό συμβούλιο και όσοι ενδιαφέρονταν πραγματικά να ενημερωθούν από την τοπική κοινωνία, κρίνουμε αναγκαίο να υπενθυμίσουμε ορισμένα κρίσιμα στοιχεία του προβλήματος, κυρίως εξαιτίας της εκτεταμένης παραπληροφόρησης στην οποία επιδίδονται ορισμένοι  συνδημότες μας. Συνοπτικά αναφέρουμε ότι:

    • Οι πηγές μας με γνωμοδότηση του Ανώτατου Υγειονομικού Συμβουλίου ανακηρύχθηκαν ως Ιαματικές (ΦΕΚ 312/1951 τεύχος 1ο) .
    • Τα τελευταία 13 χρόνια το υπουργείο τουρισμού ξεκίνησε  την διαδικασία της «αναγνώρισης». Η προηγούμενη διοίκηση του δήμου κατάθεσε τους αναγκαίους φακέλους που υπαγορεύει η  Υ.Α 16655/2006 τον Φεβρουάριο του 2015 παίρνοντας υπόψη και όλες τις τροποποιήσεις

 

  • Στην συνέχεια λόγω της καθυστέρησης της αρμόδιας επιτροπής να εξετάσει τους φακέλους των πηγών άρχισε η συστηματική όχληση των υπηρεσιών του Υπουργείου τουρισμού ώστε να εξεταστούν οι φάκελοι και να εκδοθεί η σχετική απόφαση της επιτροπής. Ακολούθησε μια ογκωδέστατη αλληλογραφία (επισυνάπτεται), και παρέμβαση στο Υπουργείο τουρισμού αντιπροσωπείας του δήμου, και του συλλόγου «Απόλλων»,                   τον Αύγουστο του 2017. 
  • Ενέργειες που δυστυχώς μέχρι σήμερα  με ευθύνη του Υπουργείου τουρισμού δεν έχουν οδηγήσει στην «αναγνώριση» των ιαματικών πηγών. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε             -για να κατανοηθούν τα εμπόδια που θέτει η επιτροπή στην διαδικασία- ότι έφτασαν στο σημείο να χαρακτηρίζουν  «το υπέδαφος της Ικαρίας στο σύνολό του ραδιενεργό».   Ο δήμος αν και δεν ήταν δική του η ευθύνη της καθυστέρησης να εξεταστούν οι φάκελοι που κατέθεσε έγκαιρα, προσκόμισε  εκ νέου ραδιολογική έκθεση, χημικές και μικροβιολογικές αναλύσεις και αναμένει την πολυπόθητη απόφαση της αρμόδιας επιτροπής. Ενεργεία που είναι αναγκαία προϋπόθεση για να προχωρήσει  ο δήμος στην διαδικασία έκδοσης του ειδικού σήματος λειτουργίας.
  • Αυτή η καθυστέρηση σε συνδυασμό με την τροποποίηση της διαδικασίας έκδοσης του ειδικού σήματος λειτουργίας (ΦΕΚ 603Β/ 22.2.18).  Οδήγησε τον Αύγουστο του 2018 στο απόγειο την υπόθεση, με την μια υπηρεσία του Υπουργείου Τουρισμού (Τμήμα ειδικών μορφών τουρισμού) να θέτει συνεχώς εμπόδια στην διαδικασία «αναγνώρισης» των ιαματικών πηγών Ικαρίας ως φυσικό ιαματικό πόρο,  και μια άλλη  υπηρεσία του Υπουργείου (περιφερειακή υπηρεσία τουρισμού Β. Αιγαίου) να εκδίδει απόφαση σφράγισης των λουτροκαταστημάτων γιατί δεν διαθέτουν ειδικό σήμα λειτουργίας. Παραγνωρίζοντας ότι η έκδοσή του προϋποθέτει την «αναγνώριση» των ιαματικών πηγών ως φυσικό ιαματικό πόρο, από την παραπλήσια υπηρεσία της ίδιας διεύθυνσης του ιδίου Υπουργείου. 

 

 Κατά αυτής της απόφασης σφράγισης έγινε προσφυγή από τον δήμο τον Αύγουστο του 2018, αναβλήθηκε η σφράγιση, εκδικάστηκε η προσφυγή τον Δεκέμβριο του 2018 και κοινοποιήθηκε η απόφαση στον δήμο τον Αύγουστο του 2019 (21/8/2019). Κατά της τροποποίησης απόφασης σφράγισης έγινε εκ νέου προσφυγή μετά από ενημέρωση της νέας δημοτικής αρχής και ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβούλιου (91/2019).                    Ορίστηκε νέα ημερομηνία εξέτασης της προσφυγής, αλλά λόγω της απόρριψης από το πρωτοδικείο Μυτιλήνης της αίτησης αναστολής εκτέλεσης της σφράγισης, η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου τουρισμού προχώρησε στην σφράγιση.

 Αυτή είναι εν συντομία η διαδρομή της υπόθεσης «νομιμοποίησης» της λειτουργίας των ιαματικών πηγών Ικαρίας.   Σε όσους επιμένουν να πιστεύουν ότι η ευθύνη για αυτή την εξέλιξη βαραίνει την διοίκηση του δήμου Ικαρίαςκαλό θα ήταν να αναρωτηθούν:  

    • Για ποιους λόγους τεθήκαν εμπόδια στην διαδικασία της αναγνώρισης, που δεν τέθηκαν σε κανένα άλλο δήμο.

 

  •  Με πια κριτήρια εξετάστηκαν οι φάκελοι που εγκρίθηκαν μέχρι σήμερα ;
  •  Είναι θεμιτό να εξετάζονται φάκελοι με διαφορετικό τρόπο, ενώ κατατεθήκαν το ίδιο χρονικό διάστημα;  
  • Υπάρχουν άλλες ιαματικές πηγές στη χώρα μας που είναι «ραδιενεργές» και «αναγνωρίστηκαν»;
  • Τι σημαίνει και πόσο βοηθά να κάνουμε συνέχεια αναλύσεις στο νερό, μόνο και μόνο επειδή η επιτροπή δεν τις εξέτασε έγκαιρα; (όλα αυτά όταν μέχρι σήμερα έχουν «Αναγνωριστεί» οι μισές από τις 124 ιαματικές πηγές της χωράς)
  • Πόσο ανθηρός είναι ο «ιαματικός τουρισμός» στη χώρα μας για να έχει αυτή την αντιμετώπιση η προσπάθεια του δήμου μας ;
  • Γιατί την τελευταία 10ετια αρκετά  λουτροκαταστήματα σε όλη τη χώρα ανεξαρτήτως ιδιοκτησιακού καθεστώτος (Δημοτικά, ΕΤΑΔ, ιδιωτικά, κλπ), έχουν τεθεί έκτος λειτουργίας (82 Λουτρικές Μονάδες λειτουργούσαν το 2009 και σήμερα λειτουργούν κάτω από 40)  ενώ μόνο 10 έχουν ειδικό σήμα λειτουργίας ;   

 

 Από όλα αυτά που προαναφέρθηκαν εύκολα καταλαβαίνει κάποιος ότι το μόνο αποτέλεσμα που  έχουν, είναι να κρατούν δέσμιο τον δήμο Ικαρίας και όχι μόνο σε ένα σχεδιασμό που η εφαρμοζόμενη πολιτική στο χώρο του θερμαλισμού οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην ιδιωτικοποίηση των ιαματικών πηγών. Αφού εκεί οδηγεί η νομοθεσία (Ν.3498/2006-Υ.Α 2704/2018- Ν. 4602/2019) , οι κατευθύνσεις των χρηματοδοτικών εργαλείων (ΕΣΠΑ κλπ), η αντιμετώπιση των δικαστικών άρχων (απόφαση πρωτοδικείου Μυτιλήνης), εμποδίζοντας  την πρόοδο που έχουμε ανάγκη στη μικρή τοπική μας κοινωνία.

 Πιστεύοντας ότι στο σημείο που έχουμε φτάσει δεν υπάρχει άλλος δρόμος για να αντιμετωπιστεί η σφράγιση των λουτροκαταστημάτων, καλούμε την διοίκηση              του δήμου να συγκαλέσει σύσκεψη των παρατάξεων η έκτακτη συνεδρίαση του              Δ.Σ ώστε να αναληφθούν συγκεκριμένες δράσεις για την λειτουργία των λουτροκαταστημάτων και την αντιμετώπιση της στάσης των υπηρεσιών του Υπουργείου Τουρισμού. Προκειμένου να προσδιοριστεί ποιος θα αναλάβει το κόστος των απωλειών που έχει τόσο ο Δήμος, όσο και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται γύρω από την λειτουργία των ιαματικών πηγών Ικαρίας. 

Οι  σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης Ικαρίας

Σχετικά έγγραφα για την «Αναγνώριση φυσικών πόρων»  Δήμου Ικαρίας

 

  • Έγγραφο (903-6/2/15) Δήμου Ικαρίας «Αναγνώριση φυσικού πόρου, πηγή Αγ. Κυριακής» 
  • Έγγραφο (904-6/2/15) Δήμου Ικαρίας «Αναγνώριση φυσικού πόρου, πηγή «Απόλλωνα» 
  • Έγγραφο (905-6/2/15) Δήμου Ικαρίας «Αναγνώριση φυσικού πόρου, πηγή «Ασκληπιού» 
  • Έγγραφο (906-6/2/15) Δήμου Ικαρίας «Αναγνώριση φυσικού πόρου, πηγή «Λευκάδας»
  • Έγγραφο (3642-24/5/16) Δήμου Ικαρίας «Αποστολή αντίγραφων Αναλύσεων» 
  • Έγγραφο (10761-8/6/16)  Υπουργείου οικονομίας Ανάπτυξης & Τουρισμού
  • Έγγραφο (13029-7/7/16)  Υπουργείου οικονομίας Ανάπτυξης & Τουρισμού
  • Έγγραφο (6.285-17/8/16) Δήμου Ικαρίας «Αναγνώριση φυσικών πόρων Δήμου Ικαρίας» 
  • Έγγραφο (16858-12/9/16) Υπουργείου οικονομίας Ανάπτυξης & Τουρισμού
  • Έγγραφο (9126-28/11/16) Δήμου Ικαρίας «Αναγνώριση φυσικών πόρων Δήμου Ικαρίας» 
  • Έγγραφο (23073-2/12/16) Υπουργείου Τουρισμού
  • Έγγραφο (23781- 13/12/2016 ) Υπουργείου Τουρισμού
  • Έγγραφο (24251- 20/12/2016) Υπουργείου Τουρισμού
  • Έγγραφο (3320-19/5/17) Δήμου Ικαρίας «Αναγνώριση φυσικών πόρων Δήμου Ικαρίας» 
  • Έγγραφο (9601-1/6/2017 ) Υπουργείου Τουρισμού
  • Έγγραφο (2546 – 4/6/18) Δήμου Ικαρίας «Αναγνώριση φυσικών πόρων Δήμου Ικαρίας» 
  • Έγγραφο (10291-14/6/2018 ) Υπουργείου Τουρισμού
  • Έγγραφο (6429 – 26/11/18) Δήμου Ικαρίας «Αναγνώριση φυσικών πόρων Δήμου Ικαρίας» 
  • Έγγραφο (7116-9/4/2019 ) Υπουργείου Τουρισμού
  • Έγγραφο (1896 – 26/6/19) Δήμου Ικαρίας «Αναγνώριση φυσικών πόρων Δήμου Ικαρίας» 

 

 

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: