Ο Χάρρυ Κλυνν για το Χαρίλαο Φλωράκη

Για κάτσε ρε Χαρίλαε… Σπίτι έχεις; Αμάξι, λεφτά στην τράπεζα, γκόμενα έχεις; Ε τότε τι είναι αυτό που θέλεις να μοιραστούμε;

Η σύνδεση του Χάρρυ Κλυνν με το ΚΚΕ είναι λίγο-πολύ γνωστή στους περισσότερους. Ακόμα κι αν δεν τη γνώριζε κανείς, μπορούσε εύκολα να τη συμπεράνει μέσα από το έργο του. Εξίσου στενή ήταν η φιλία του με τον ιστορικό ηγέτη του ΚΚΕ, το Χαρίλαο Φλωράκη, που είχε πάει αρκετές φορές στο μαγαζί όπου εμφανιζόταν ο καλλιτέχνης για να παρακολουθήσει το πρόγραμμά του. Κι αυτό το ενσωμάτωσε πολύ έξυπνα ο Χάρρυ Κλυνν, για να σχολιάσει με αυτοσαρκαστικό τόνο τη δική του πολιτική ένταξη (τότε), αλλά κυρίως τα ανόητα κλισέ που στρέφονται ενάντια στους κομμουνιστές και δυστυχώς αντέχουν στο χρόνο, παρά τη φαιδρότητά τους.

Έτσι λοιπόν, στο δίσκο “Ραντεβού με την Εισαγγελία” ο Χάρρυ Κλυνν ενσωματώνει την ηχογράφηση από μια παράστασή του στο μαγαζί που εμφανιζόταν, κι εκεί βρίσκουμε μια αναφορά στο Χαρίλαο, με τον ηθοποιό να εκφράζει -υποτίθεται- τις ιδεολογικές του ενστάσεις για κάποιες θέσεις και πώς θα μπορούσαν να γίνουν στην πράξη αυτά που λέει το κόμμα: όλοι ίσοι είμαστε και όλα να τα μοιραστούμε.

Ίσοι είμαστε. Αλλά τι να μοιραστούμε; Αφού το ‘πα και στο Χαρίλαο, είχε έρθει τις προάλλες εδώ στο μαγαζί.
-Για κάτσε ρε σύντροφε του λέω. Σπίτι έχεις;
Μου λέει όχι.
-Αυτοκίνητο έχεις;
Μου λέει όχι.
-Λεφτά στην τράπεζα έχεις;
Μου λέει όχι.
-Γκόμενα έχεις; του λέω.
Μου λέει όχι.

Ε τότε ρε σύντροφε, τι είναι αυτό που θέλεις να μοιραστείς με τους άλλους; Το σάκχαρο που έχεις;

Υπόψη πως αυτά τα λέει σε μια περίοδο, που η Αυριανή αρχίζει τον κίτρινο οχετό της για τα κότερα του Χαρίλαου και την περιουσία του Περισσού. Κι απαντά όπως ακριβώς πρέπει και με το ακαταμάχητο όπλο του χιούμορ…

Μπορεί στη συνέχεια ο Χάρρυ Κλυνν να απομακρύνθηκε από το κόμμα, το χιούμορ του και όσα έλεγε, αλλά η μοίρα τα έφερε να συμπίπτει σχεδόν ο θάνατός του με τη σημερινή επέτειο από το θάνατο του Χαρίλαου…

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

1 σχόλιο

  • Ολοι, με αφορμή το θάνατό του, αναφέρονται σχεδόν αποκλειστικά σε κείνη την δημιουργική περίοδο του Χάρυ Κλυν! Γιατί εκείνη είχε απήχηση στον Λαό.
    Κανείς δε θυμάται την μετέπειτα πορεία του, όταν τα γύρισε και στέρεψε.
    Η, μάλλον, πολλοί την θυμούνται, ιδίως τα παπαγαλάκια, γιατί ήταν ακριβώς αυτή η περίοδος, που περισσότερο εξέφρασε τις άχαρες δουλικές ψυχούλες τους. Ομως, δεν τολμάνε να την προβάλουν!
    Είναι εντυπωσιακό, το πως ο Τραμπάκουλας εκδικήθηκε τον Β. Τριανταφυλλίδη!
    Ο Τραμπάκουλας δεν πέθανε. Ζει.

Κάντε ένα σχόλιο: