Να αποσυρθεί το αντιεπιστημονικό πρόγραμμα «Μνήμες κατοχής στην Ελλάδα» – Επικίνδυνο για τη μόρφωση και τη συνείδηση των νέων ανθρώπων

Οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να διδάσκονται την πραγματική Ιστορία, μέσα από την οποία αναδεικνύεται ο εγκληματικός χαρακτήρας του ναζισμού και του πολέμου. Να διδάσκονται την Ιστορία που έγραφε ο λαός μας με το αίμα του για να απελευθερωθεί η πατρίδα μας από τους ναζί κατακτητές και τους ντόπιους συνεργάτες τους.

Την καταδίκη τους για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μνήμες κατοχής στην Ελλάδα» εκφράζουν με ανακοινώσεις τους η ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ, ο Σύλλογος Ιστορικού – Αρχαιολογικού Αθήνας και οι Ελληνικές Κοινότητες Αννόβερου και Φρανκφούρτης, και ζητούν από την κυβέρνηση να αποσυρθεί και να μην ενταχθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας στα σχολεία.

Τελευταία εμφανίστηκε ένα πρόγραμμα με τίτλο «Μνήμες από την Κατοχή στην Ελλάδα» για τη διδασκαλία στα σχολεία της Ιστορίας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και της ναζιστικής κατοχής, προερχόμενο από το Γερμανικό ΥΠΕΞ και σε συμφωνία με διάφορα ιδρύματα και καθηγητές στην Ελλάδα, όπως ο καθηγητής Άγγελος Παληκίδης που έχει επεξεργαστεί και τον «Οδηγό για τους Εκπαιδευτικούς», ένα σύγγραμμα για τη μεθοδολογία διδασκαλίας της Ιστορίας στα σχολεία. Ο Α. Παληκίδης είναι επίκουρος καθηγητής Διδακτικής της Ιστορίας, μέλος της επιστημονικής Επιτροπής Προγράμματος Σπουδών Ιστορίας για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση και Εμπειρογνώμονας του Συμβουλίου της Ευρώπης για τη διδασκαλία της Ιστορίας.

Έτσι μετά το τέλος του Β ‘ΠΠ και της ναζιστικής κατοχής στην Ελλάδα, μέσω αυτού του Προγράμματος, για το οποίο διατίθενται πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ, επιχειρείται μια νέα προσέγγιση της Ιστορίας στη βάση προσωπικών προφορικών μαρτυριών πολλών απόψεων επί του θέματος. Στην ουσία επιχειρείται η αναθεώρηση δυσάρεστων ιστορικών ντοκουμέντων, με άμβλυνση των ευθυνών της Γερμανίας για εκείνη την περίοδο.

Επιχειρείται να ξαναγραφτεί η Ιστορία όχι για τη διατήρηση και την ενίσχυση της ιστορικής μνήμης, για τα πραγματικά ιστορικά γεγονότα, αλλά για τη λήθη και αλλοίωση αυτών των ιστορικών γεγονότων, υπό το πρίσμα προσωπικών αμφίπλευρων μαρτυριών, θυμάτων και θυτών.

Στόχος είναι η αλλοίωση της ιστορικής μνήμης και συνείδησης εκπαιδευτικών και μαθητών, οι οποίοι καλούνται να κατανοήσουν και την «άλλη πλευρά», δηλαδή τους ναζί κατακτητές.

Για το θέμα αυτό η ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ εξέδωσε ανακοίνωση στις 29/1/2021, εκφράζοντας την αντίθεσή της σε αυτό το Πρόγραμμα, ως διδασκαλία της Ιστορίας στα σχολεία και καλεί την κυβέρνηση να το αποσύρει από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, γιατί τέτοια εκπαιδευτικά προγράμματα είναι επικίνδυνα για τη μόρφωση και τη συνείδηση των νέων ανθρώπων.

Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΜΝΗΜΕΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ”

Στόχος να διδάσκουν στα σχολεία την αναθεώρηση-παραχάραξη της Ιστορίας του Β’ΠΠ

Το πρόγραμμα “Μνήμες Κατοχής στην Ελλάδα” παρουσιάστηκε πρόσφατα σε διαδικτυακή εκδήλωση. Πρόκειται για εκπαιδευτικό πρόγραμμα προς χρησιμοποίηση από εκπαιδευτικούς, στην Ελλάδα και τη Γερμανία και αφορά στη διδασκαλία της Κατοχής.

Χρηματοδοτείται από το υπουργείο Εξωτερικών της Γερμανίας, το ίδρυμα “Σταύρος Νιάρχος”, το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου και το Γερμανικό ίδρυμα “Μνήμη, Ευθύνη και Μέλλον”, σε συνεργασία με το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Το εγχείρημα εντάσσεται στις επιδιώξεις της Γερμανίας για την αναθεώρηση της Ιστορίας του Β’ΠΠ, προκειμένου να βελτιώνει την εικόνα της και να προωθεί την εξωτερική της πολιτική.

Η μέθοδος αναθεώρησης της Ιστορίας, που προωθεί το πρόγραμμα, ηθελημένα παραγνωρίζει ότι για να είναι αντικειμενική η ιστορική έρευνα χρειάζεται την επιστημονική μεθοδολογία.

Με βάση το πρόγραμμα “Μνήμες Κατοχής στην Ελλάδα” καλούνται οι μαθητές να προσεγγίσουν την Ιστορία της Κατοχής αποκλειστικά και μόνο μέσα από τις αναμνήσεις ηλικιωμένων ανθρώπων, που ήταν παιδιά ή έφηβοι στην περίοδο της Κατοχής, οι οποίοι μετά από 70 και πάνω χρόνια καλούνται να περιγράφουν τα ιστορικά γεγονότα, αποκλείοντας ιστορικά τεκμήρια και ντοκουμέντα. Διότι λένε ότι αυτά δεν έχουν ζωντάνια και δεν μπορούν να έλξουν τους μαθητές στη μελέτη της Ιστορίας.

Αυτή η μέθοδος προσέγγισης της Ιστορίας είναι αντιεπιστημονική. Ο ιστορικός, απαλλαγμένος από άλλα ιστορικά τεκμήρια, διαλέγει τα κομμάτια των μαρτυριών που εκείνος εκτιμά. Σε μια τέτοια περίπτωση παύει να είναι ιστορικός, δεν διδάσκει αντικειμενικά την Ιστορία.

Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι οι αναμνήσεις θα περιγράφονται με βάση και την μετέπειτα εμπειρία, την πολιτική τοποθέτηση, τη γενικότερη στάση ζωής του κάθε ενός, γι’ αυτό και η προσωπική μνήμη διακατέχεται από υποκειμενικότητα και αποσπασματικότητα. Η κάθε μια μαρτυρία είναι αδύνατο να γνωρίζει πως τα επιμέρους γεγονότα εντάσσονται στην ιστορική εξέλιξη της εποχής τους. Εξάλλου, οι μαρτυρίες θα γίνονται κατ’ επιλογή, συλλέγονται τώρα και κατευθύνονται από τους εμπνευστές του προγράμματος.

Οι προσωπικές μαρτυρίες, με αυτή τη μέθοδο, χωρίς τα ιστορικά τεκμήρια δεν συμβάλλουν στη διδασκαλία της Ιστορίας, παρά μόνο θα αξιοποιηθούν ως εργαλείο στη διαδικασία διαστρέβλωσής της.

Οι μάρτυρες είναι προσεκτικά επιλεγμένοι, ώστε να αναδεικνύουν, όπως λένε, τις διαφορετικές όψεις ενός θέματος γι’ αυτό και επιλέγονται μαρτυρίες και των θυμάτων και των θυτών, διότι οι μαθητές, λένε, πρέπει να κατανοήσουν και την “άλλη πλευρά”, τους ναζιστές, οι οποίοι βεβαίως θα παρουσιάζουν τα ιστορικά γεγονότα από τη δική τους σκοπιά. Και οι μαθητές θα προσεγγίζουν επίσης καθένας υποκειμενικά την Ιστορία. Σε αυτό τους ωθούν.

Αλλά όταν η ιστορική έρευνα δέχεται κάθε ατομική πράξη, αποκομμένη από το κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο διαδραματίζεται, τότε οι μαρτυρίες αξιοποιούνται για να συσκοτίσουν την κοινωνική ιστορία.

Είναι ανυπόστατος ο ισχυρισμός τους ότι ο μαθητής μπορεί από μόνος του να κατακτήσει την ιστορική γνώση, με αυτή την αντιεπιστημονική μεθοδολογία, η οποία δεν βασίζεται στα ιστορικά γεγονότα, αλλά στη συναισθηματική προσέγγιση των μαρτυριών.

Σε αυτά τα εκπαιδευτικά πλαίσια ο μαθητής αδυνατεί να κατανοήσει τη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο, τα πραγματικά κοινωνικά αίτια του μαζικού λαϊκού αντιστασιακού κινήματος. Θα είναι αδύνατον οι μαθητές να προσεγγίσουν την ιστορική αλήθεια, να καταλήξουν σε ιστορικά διδάγματα, όταν ο ιμπεριαλιστικός πόλεμος αποσπάται από τους ανταγωνισμούς των αστικών τάξεων των εμπολέμων καπιταλιστικών κρατών, για την διανομή αγορών και σφαιρών επιρροής. Όταν ο φασισμός -ναζισμός αποσπάται από τα συμφέροντα της καπιταλιστικής εξουσίας στην Ιταλία και στη Γερμανία. Όταν οι μαθητές δεν μαθαίνουν ποιοι και γιατί πολέμησαν την τριπλή φασιστική κατοχή στην Ελλάδα.

Υποβιβάζεται η μελέτη της Ιστορίας ως προς την ερμηνεία των ιστορικών γεγονότων. Δίνεται έμφαση σε προσωπικά κίνητρα και επιθυμίες, στοχεύοντας το πέρασμα της ιστορικής μνήμης του λαού στη λήθη αλλά και να μην μαθαίνει η νεολαία την πραγματική Ιστορία προκειμένου να υλοποιούνται τα συμφέροντα της αστικής τάξης και η αντιλαϊκή πολιτική της καπιταλιστικής εξουσίας στην Ελλάδα και στην Γερμανία με την ανοχή ή την υποταγή των λαών.

Η καπιταλιστική Γερμανία δεν διστάζει να αποδεχτεί ορισμένα εγκλήματα των ναζί, όταν αυτά δεν συνδέονται με την καπιταλιστική εξουσία. Η καπιταλιστική Ελλάδα αναφέρεται στην ΕΑΜική Αντίσταση, αλλά την αποσυνδέει από την αμφισβήτηση της καπιταλιστικής εξουσίας, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος του Β ΠΠ.

Όπως ομολογούν οι εμπνευστές του προγράμματος, άλλα θα διδάσκονται οι μαθητές στην Γερμανία, άλλα στην Ελλάδα. Δηλαδή θα γίνεται προσαρμογή στα αντίστοιχα εκπαιδευτικά προγράμματα. Ενώ θα διδάσκονται δύο διαφορετικές ιστορικές αλήθειες, από το ίδιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τολμούν να ισχυρίζονται ότι με αυτή τη μέθοδο θα δημιουργούνται «οι προϋποθέσεις για ένα κοινό μέλλον των λαών».

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Μνήμες Κατοχής στην Ελλάδα” είναι ένα ακόμα βήμα στην κλιμάκωση για την αναθεώρηση – παραχάραξη της Ιστορίας του Β’ΠΠ, των αντιστασιακών λαϊκών αγώνων, απαράμιλλου ηρωισμού και αυτοθυσίας ενάντια στον αιματοβαμμένο φασισμό, που τον γεννά και τον θρέφει το βάρβαρο καπιταλιστικό σύστημα.

Αυτή τη φορά η παραχάραξη επιχειρείται να περάσει μέσα από τα σχολεία, με στόχο να μη συναντηθούν οι μαθητές με την ιστορική αλήθεια και τα διδάγματά της, την αναγκαιότητα οργάνωσης, αντίστασης και αντεπίθεσης του λαού στην πάλη κατά των αντιλαϊκών πολιτικών, μέχρι και την ανατροπή της εξουσίας των αστών, που τον εκμεταλλεύεται όλο και πιο άγρια, τον καταπιέζει και τον εξοντώνει με τους ληστρικούς, ιμπεριαλιστικούς πολέμους.

Προωθούν το μέλλον των κοινών συμφερόντων των αστικών τάξεων και όχι το κοινό μέλλον των λαών, όπως ισχυρίζονται. Η προώθηση των συμφερόντων του καπιταλισμού περνά μέσα από την επιχείρηση παραχάραξης της Ιστορίας, που ξεδιπλώνεται συστηματικά στα πλαίσια της ΕΕ και των θεσμών της.

Το κοινό μέλλον των λαών με καπιταλιστική εξουσία ήταν και θα είναι πάντα εφιαλτικό. Οι φρικαλεότητες, η βαρβαρότητα του καπιταλισμού δεν γίνεται να αποτραπεί χωρίς την ανατροπή του καπιταλισμού, χωρίς την επικράτηση του σοσιαλισμού.

Το ΔΣ της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ

29/01/2021»

Ως ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει το συγκεκριμένο πρόγραμμα, να μην εντάξει αυτό και άλλα παρόμοια στη διδασκαλία της Ιστορίας στα σχολεία, προγράμματα που εκπορεύονται από τη Γερμανία με στόχο να καλλιεργούν την άμβλυνση των συνειδήσεων για τα εγκλήματα του ναζισμού.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να διδάσκονται την πραγματική Ιστορία, μέσα από την οποία αναδεικνύεται ο εγκληματικός χαρακτήρας του ναζισμού και του πολέμου. Να διδάσκονται την Ιστορία που έγραφε ο λαός μας με το αίμα του για να απελευθερωθεί η πατρίδα μας από τους ναζί κατακτητές και τους ντόπιους συνεργάτες τους.

Από τα εγκλήματα των ναζί

Την καταδίκη τους για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μνήμες κατοχής στην Ελλάδα» εκφράζουν με ανακοίνωσή τους οι Ελληνικές Κοινότητες Αννόβερου και Φρανκφούρτης.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση-καταγγελία, «το πρόγραμμα αυτό βασίζεται σε αντιεπιστημονική μεθοδολογία και δεν έχει ως στόχο την ανάδειξη των πραγματικών αιτιών του πολέμου, της εγκληματικής φύσης του ναζισμού αλλά και το μεγαλείο της πάλης του λαού μας, παρά επιχειρεί να “ανασυνθέσει” την περίοδο της Κατοχής μέσα από αποσπασματικές, υποκειμενικές, προφορικές μαρτυρίες. Με τον τρόπο αυτό, αγνοούνται σκοπίμως τα αντικειμενικά ιστορικά τεκμήρια όπως και τα συμπεράσματα που απορρέουν από την επιστημονική μελέτη τους και η Ιστορία από επιστήμη καταντά υποκειμενική ερμηνεία αποσπασματικών γεγονότων.

Στόχος του προγράμματος είναι, τελικά, να μη συναντηθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες, η νέα γενιά, με την ιστορική αλήθεια και τα διδάγματά της, να μη βγουν συμπεράσματα που να μπορούν να αξιοποιηθούν στο σήμερα, να ξεχαστεί ο ένδοξος μαζικός αντιστασιακός αγώνας του λαού μας και να “ξεπλυθούν” τα εγκλήματα του ναζισμού και του φασισμού.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το υπουργείο Εξωτερικών της Γερμανίας, το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, το γερμανικό ίδρυμα “Μνήμη, Ευθύνη και Μέλλον”, καθώς και από το ίδρυμα “Σταύρος Νιάρχος”, ενώ εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι για την υλοποίησή του συνεργάζεται με το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας με τη συμμετοχή μάλιστα καθηγητικού προσωπικού της Φιλοσοφικής Σχολής».

Οι Ελληνικές Κοινότητες Αννόβερου και Φρανκφούρτης ενώνουν τη φωνή τους με «το μέρος της εκπαιδευτικής και της επιστημονικής κοινότητας, τους συλλόγους και τις ενώσεις, με όλους όσους έχουν ήδη καταδικάσει το συγκεκριμένο απαράδεκτο πρόγραμμα» και απαιτούν «να αποσυρθεί άμεσα το πρόγραμμα και να μην περάσει σε καμία βαθμίδα της Εκπαίδευσης η αναθεώρηση της Ιστορίας».

Επίσης, καλούν όλες τις Ελληνικές Κοινότητες καθώς και όλους τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών και Γονέων των Ελληνικών Σχολείων στη Γερμανία να καταδικάσουν το πρόγραμμα και να απαιτήσουν την άμεση απόσυρσή του.

Ανακοίνωση του Συλλόγου Φοιτητών Ιστορικού-Αρχαιολογικού ΕΚΠΑ

Οι φοιτητές του Ιστορικού-Αρχαιολογικού, οι αυριανοί εκπαιδευτικοί και επιστήμονες, καταδικάζουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μνήμες Κατοχής στην Ελλάδα», που είναι προς χρησιμοποίηση από εκπαιδευτικούς, στην Ελλάδα και τη Γερμανία και αφορά στη διδασκαλία της Κατοχής. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το υπουργείο Εξωτερικών της Γερμανίας, το ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου και το γερμανικό ίδρυμα «Μνήμη, Ευθύνη και Μέλλον», πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή από εκπαιδευτικούς στη χώρα μας και στη Γερμανία, με σκοπό να «αλλάξει» τον τρόπο με τον οποίο διδάσκεται η περίοδος Κατοχής της χώρας μας από τις δυνάμεις του ναζιστικού – φασιστικού Άξονα κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Σκοπός δεν είναι η ανάδειξη των πραγματικών, κοινωνικών αιτιών της εγκληματικής φύσης του ναζισμού και του φασισμού και οι επιπτώσεις του στο λαό της χώρας μας, αλλά η «ανασύνθεση» του παρελθόντος αποκλειστικά μέσα από υποκειμενικές, προφορικές μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν σχετικά γεγονότα πολλές δεκαετίες πριν! Η μέθοδος αναθεώρησης της Ιστορίας, που προωθεί το πρόγραμμα, σκόπιμα παραγνωρίζει ότι για να είναι αντικειμενική η ιστορική έρευνα χρειάζεται την επιστημονική μεθοδολογία. Καλούνται οι μαθητές να προσεγγίσουν την Ιστορία της Κατοχής αποκλειστικά και μόνο μέσα από τις αναμνήσεις ηλικιωμένων ανθρώπων, που ήταν παιδιά ή έφηβοι στην περίοδο της Κατοχής, οι οποίοι μετά από 70 και πάνω χρόνια καλούνται να περιγράφουν τα ιστορικά γεγονότα, αποκλείοντας ιστορικά τεκμήρια και ντοκουμέντα. Είναι γνωστό πως οι αναμνήσεις περιγράφονται με βάση και την μετέπειτα εμπειρία, την πολιτική τοποθέτηση, τη γενικότερη στάση ζωής του κάθε ενός, γι’ αυτό και η προσωπική μνήμη διακατέχεται από υποκειμενικότητα και αποσπασματικότητα. Εξάλλου, οι μαρτυρίες θα γίνονται κατ’ επιλογή, συλλέγονται τώρα και κατευθύνονται από τους εμπνευστές του προγράμματος έτσι ώστε να εξυπηρετηθεί ο βαθύτερος και αντιεκπαιδευτικός στόχος του προγράμματος που είναι το ξαναγράψιμο της ιστορίας. Οι προσωπικές μαρτυρίες, χωρίς τα ιστορικά τεκμήρια δεν συμβάλλουν στη διδασκαλία της Ιστορίας, παρά μόνο θα αξιοποιηθούν ως εργαλείο στη διαδικασία διαστρέβλωσής της, στην συσκότιση των ιστορικών γεγονότων.

Παρόλο που η κυβέρνηση από επιλογή 1 χρόνο τώρα να μας κρατάει μακριά από τις σπουδές μας αφού δεν έχει πάρει κανένα μέτρο για να επαναλειτουργήσουν τα Πανεπιστήμια, εμείς ξέρουμε πολύ καλά πως αυτή η μέθοδος προσέγγισης της Ιστορίας είναι αντιεπιστημονική. Ο ιστορικός, απαλλαγμένος από άλλα ιστορικά τεκμήρια, διαλέγει τα κομμάτια των μαρτυριών που εκείνος εκτιμά. Σε μια τέτοια περίπτωση παύει να είναι ιστορικός, δεν διδάσκει αντικειμενικά την Ιστορία. Υποβιβάζεται η μελέτη της Ιστορίας ως προς την ερμηνεία των ιστορικών γεγονότων. Ταυτόχρονα επιχειρούν να περάσουν στην ιστορική λήθη τις ένδοξες σελίδες του μαζικού λαϊκού αντιστασιακού αγώνα που έγραψε ο λαός μας.

Προχωρούν ένα βήμα παραπέρα αφού αυτή τη φορά η παραχάραξη επιχειρείται να περάσει μέσα από τα σχολεία, με στόχο να μη συναντηθούν οι μαθητές με την ιστορική αλήθεια και τα διδάγματά της, την αναγκαιότητα οργάνωσης, αντίστασης και αντεπίθεσης του λαού στην πάλη κατά των αντιλαϊκών πολιτικών, και των ιμπεριαλιστικών πολέμων, να μην συναντηθούν με την πάλη που έδωσε ο λαός μας ενάντια στους κατακτητές ξένους και τους ντόπιους συνεργάτες τους. Προωθούν το μέλλον των κοινών συμφερόντων των αστικών τάξεων και όχι το κοινό μέλλον των λαών.

Η αναθεώρηση της Ιστορίας του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, ακόμα και με τον μανδύα της «δημοκρατικότητας», της «προοδευτικότητας» και του πλουραλισμού απόψεων, είναι ένα ζήτημα πολύ σοβαρό. Σε όλη την Ευρώπη η εν λόγω πρακτική παίζει το ρόλο της «κολυμβήθρας του Σιλωάμ» μέσα στην οποία ξεπλένονται προσεκτικά τα εγκλήματα του Ναζισμού και του Φασισμού στον 20° αι. Η μεθοδολογία του προγράμματος (απολυτοποίηση της «προφορικής ιστορίας», έμφαση στον υποκειμενισμό κλπ.) έχει ήδη καταδικαστεί από μέρος της επιστημονικής κοινότητας. Παράλληλα, αίτημα απόσυρσης του προγράμματος έχουν θέσει η Πανελλήνια Ένωση Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης – Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ) και το Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης των Οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα. Ιδιαίτερα μας προβληματίζει η συνεργασία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με το πρόγραμμα, καθώς και η συμμετοχή σε αυτό, καθηγητικού προσωπικού της Φιλοσοφικής Σχολής.

Απαιτούμε:

Την άμεση απόσυρση του προγράμματος. Να μην φτάσει η αναθεώρηση της Ιστορίας σε καμία εκπαιδευτική βαθμίδα.

Τη διακοπή της συνεργασίας του ΕΚΠΑ με το εν λόγω αντιεπιστημονικό πρόγραμμα, καθώς και με όποια αντίστοιχα «εκπαιδευτικά προγράμματα» ενδεχομένως προκόψουν στο μέλλον, με την ίδια αποστολή.

Καλούμε όλους τους φοιτητές του τμήματός μας, τους συναδέλφους μας και τους συλλόγους τους σε τμήματα Ιστορίας, Ιστορίας και Αρχαιολογίας σε όλη την Ελλάδα, τους καθηγητές μας, μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς φοιτητές, εκπαιδευτικούς και συλλόγους γονέων να καταδικάσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα, να απαιτήσουν την άμεση απόσυρσή του!

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Notice: Only variables should be assigned by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/comments.php on line 6

1 Trackback

Κάντε ένα σχόλιο: