Κάτι συμπτώσεις και συγκλίσεις με ιστορικό υπόβαθρο

Η καπήλευση της Πρωτομαγιάς δεν είναι φαινόμενο μόνο της εποχής μας.

Ένας ιστορικός περίπατος με αφορμή τις επικρίσεις που γράφονται από τους αστούς, φιλελεδες και φασίστες, μετά τις χθεσινές συγκεντρώσεις στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, γιορτάζοντας την εργατική Πρωτομαγιά.

Θα σας θυμίσω εν τάχει ένα παλιό μου άρθρο στην Κατιούσα, από όπου θα πάρουμε και το ανάλογο υλικό.

Η αντεργατική-αντικομμουνιστική προπαγάνδα στην Γαλλία, γινόταν μέσα από αφίσες της εποχής, με επίκληση στην “ποιητική αδεία”. Ήταν ένα ΜΚΔ της εποχής για το αστικό κράτος του Μεσοπολέμου και της Γαλλίας του Βισύ υπό τον Στρατάρχη Πεταίν. Παίρνοντας λοιπόν αυτό το υλικό, θέλω να αναδείξω ότι η καπήλευση της Πρωτομαγιάς δεν είναι φαινόμενο μόνο της εποχής μας.

Η αμεσότητα και το συμπυκνωμένο προπαγανδιστικό μήνυμα των εχόντων και κατεχόντων και το μίσος κατά της οργανωμένης εργατιάς γινόταν μέσω αυτού του υλικού. Το διακύβευμα της τότε εποχής ήταν η ανάπτυξη της καπιταλιστικής οικονομίας, όπως ακριβώς και στο σήμερα, που με πρόφαση τον κορονοϊό, θέλουν να μας πείσουν πως οι χθεσινές οργανωμένες συγκεντρώσεις βάζουν σε κίνδυνο και θα εκτροχιάσουν την οικονομία των χωρών όπου έγιναν οι εκδηλώσεις κι ότι οι συμμετέχοντες είναι υπεύθυνοι για την περαιτέρω εξάπλωση του ιού -και όχι η έλλειψη μέτρων και η κάμψη των περιορισμών.

Ενώ δηλαδή καθυστέρησαν όλον αυτόν τον καιρό από το πρώτο κρούσμα στην Ευρώπη μέχρι και την μαζική εξάπλωση του ιού, προβάλλουν σε πρώτο πλάνο την ατομική ευθύνη και την παραβίαση των οδηγιών και όχι την απουσία στρατηγικής στήριξης στο εθνικό σύστημα υγείας που μπορεί να σώσει ζωές.

Πάμε λοιπόν στην παράθεση ορισμένων από αυτά τα μηνύματα που είναι ενδεικτικά σε σχέση με όσα μας λένε στο σήμερα, αστοί – φιλελέδες, φασίστες – νοσταλγοί του Χίτλερ και άλλοι.

1) Καπήλευση της 1ης Μαΐου.

Μήνυμα Πεταίν: «Κρατάω τις υποσχέσεις μου (υπέρ των εργατών) ακόμα και αυτές των άλλων».

Την ίδια στιγμή, είχαν απαγορευτεί όλες οι μαζώξεις-συγκεντρώσεις με καταστολή ήδη από τις 11 Νοεμβρίου 1940 μετά από μια διαδήλωση φοιτητών για να στηρίξουν έναν καθηγητή τον όποιον είχαν συλλάβει οι Γερμανοί.

2) «Σοσιαλιστικό καρτέλ, κομμουνισμός. Ερείπια, πόλεμος, μιζέρια. Το φονικό γρανάρισμα»

Κλασική περίπτωση του επιχειρήματος ότι φταίνε οι κομμουνιστές που κλέβουν και καταστρέφεται η εργατική τάξη.

3) «Κάθε μια ώρα εργασίας στην Γερμανία, είναι ένας ακόμα βράχος που προστατεύει την Γαλλία».

Ναι, το καθεστώς Πεταίν είχε στείλει πολλούς εργάτες σε άθλιες συνθήκες για να ενισχύσουν το Γερμανικό και ξένο κεφάλαιο που επένδυε στην Γερμανία. Κάτι σαν τις δυτικές χώρες της ΕΕ που εκμεταλλεύονται εν μέσω πανδημίας, φθηνά εργατικά χέρια από χώρες της ανατολικής Ευρώπης.

4) «Δουλεύοντας στην Γερμανία, θα είσαι ο πρέσβης της γαλλικής ποιότητας»

Στο ίδιο μοτίβο με το προηγούμενο.

5) Το Γαλλικό λαϊκό κόμμα, συνεργαζόμενο με το καθεστώς Πεταίν. Εδώ, έβγαζε αφίσα καπηλευόμενο την εργατική 1η Μαΐου.

Αν φυσικά έβγαινες για απεργία, το μόνο σίγουρο ήταν ότι είχες εξασφαλισμένο εισιτήριο για κανένα στρατόπεδο συγκέντρωσης αφού θα σε είχαν συλλάβει οι παραστρατιωτικές ομάδες του συγκεκριμένου κόμματος.

6) Αφίσα του μεσοπολέμου που παρουσιάζει πως αν έρθει ο μπολσεβικισμός στην Γαλλία, θα καταστρέψει την παραγωγή της χώρας.

7) «Γαλλικό κράτος. Γάλλε, δούλεψε στην Γερμανία για μια Γαλλία πιο δυνατή»

Προπαγανδιστική αφίσα από την κατεχόμενη Γαλλία.

8) Η χούντα των συνταγματαρχών είχε κλέψει το σύνθημα «Πατρίς-θρησκεία-οικογένεια» από το σύνθημα του καθεστώτος του Βισύ που ήταν «Δουλειά-οικογένεια-πατρίδα».

Η πίστη στην «Εθνική επανάσταση» και η επίκληση στην ομοψυχία των πολιτών, θα συμπλήρωνα εγώ, κάτω από τις απαράβατες εντολές των αστών ήταν μια από τις προϋποθέσεις για να μην καταλήξεις εργάτης-κομμουνιστής φυλακισμένος σε κανένα στρατόπεδο συγκεντρώσεως.

Σήμερα οι αστοί, οι φιλελεδες και οι φασίστες χρησιμοποιούν την ίδια επιχειρηματολογία κατά των εργατών κομμουνιστών που διαδήλωσαν εχθές. Ότι οι κομμουνιστές από την μια καταστρέφουν την οικονομία και από την άλλη, οι ίδιοι, καπελώνουν τους εργάτες γιορτάζοντας την εργατική Πρωτομαγιά. Δηλαδή βάση της λογικής τους ακόμα και οι οργανωμένοι εργάτες τους Σικάγου, το 1886, ήταν απλά ένας όχλος που διαμαρτυρήθηκε και όχι η οργανωμένη εργατιά που βγήκε μπροστά, κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες καταπίεσης και καταστολής για να ανατρέψει τις συνθήκες εργασίας και διαβίωσης της εποχής (βλ παρομοίως σήμερα), όπου τελικά πολλοί από αυτούς έχασαν την ζωή τους.

ΥΓ. 1 Τις αφίσες τις παραθέτω καθαρά για σύγκριση μεταξύ των δυο εποχών και την κοινή επιχειρηματολογία τους.

ΥΓ. 2 “Συριζαιοι- Πολάκηδες” δεν υπήρχαν αλλά είχαν κάτι άλλους παρόμοιους πολιτικούς ρουφιάνους-προδότες, τους σοσιαλδημοκράτες.

ΥΓ. 3 Να μην ξεχάσει ο φασίστας-ναζιστής Λαγός να κάνει μήνυση και στην “συντρόφισσα” και συνάδελφο ευρωβουλευτή Λεπέν, που έσπασε εχθές τον περιορισμό μετακίνησης και πήγε να καταθέσει στεφάνι στο άγαλμα της Jeanne d’ Arc στο Παρίσι και την ίδια στιγμή η γαλλική αστυνομία, κοπανούσε ελάχιστους διαδηλωτές που βγήκαν συμβολικά στην πλατεία Ρεπουμπλίκ με όλα τα απαραίτητα μέτρα

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: