Ιερός ψεκασμός εντός κι εκτός συνόρων

Από το κουταλάκι της Θείας Κοινωνίας που “κολλάς άμα φοβάσαι” στη Θεσσαλονίκη μέχρι τους ασπασμούς σε νεκρό από κορονοϊό μητροπολίτη στο Μαυροβούνιο.

«Αν κλείσουν οι εκκλησίες θα έχει και άλλες θεϊκές παρεμβάσεις όπως οι σεισμοί στη Σάμο…». Τάδε έφη ο ιερέας του Αγίου Αθανασίου Θεσσαλονίκης, λίγο πριν η πόλη μπει σε ένα νέο λοκντάουν, με ανοιχτά βέβαια δουλειές και σχολεία γιατί όταν είναι να γυρνάει το γρανάζι, ο ιός ως γνωστόν δεν κολλάει. Δεν ξέρουμε αν ο άνθρωπος του θεού εννοούσε ότι και οι δυο μαθητές που καταπλακώθηκαν από τοίχο στο σεισμόπληκτο νησί ήταν θύματα “θεϊκής παρέμβασης” μπροστά στο ενδεχόμενο να κλείσουν οι εκκλησίες. Οι οποίες προς το παρόν τουλάχιστον δεν κλείνουν, απλά περιορίζεται ο αριθμός των πιστών, πολύ πιο δραστικά στις “κόκκινες” περιοχές, αλλά και πάλι με σαφή διάθεση της κυβέρνησης να καλοπιάσει όσο περισσότερο γίνεται την εκκλησία, την οποία θυμόμαστε μάλιστα πόσο επαίνεσε για τη συμβολή της ο Νίκος Χαρδαλιάς πριν λίγες μέρες.
Πάντως ο ιερέας του Αγίου Αθανασίου, εκτός από εξηγήσεις για τα φυσικά φαινόμενα, δίνει και επιστημονική ερμηνεία στο φαινόμενο – άκουσον – άκουσον – να κολλάνε πιστοί στις εκκλησίες και δη κατά τη Θεία Κοινωνία. Δε φταίνε τα σταγονίδια και άλλα τέτοια που διαδίδουν οι εχθροί της πίστης και της ορθοδοξίας μας, αλλά η ελλιπής πίστη όσων δεν πιστεύουν στις αντισηπτικές ιδιότητες του σώματος κι αίματος Κυρίου κατά τη διάρκεια του μυστηρίου και φοβούνται μην κολλήσουν: “Κολλάς κορονοϊό, όταν φοβάσαι το κουταλάκι”. Το μήνυμα δηλαδή είναι μη φοβάστε τα κουταλάκια, κι αν κάνετε πονηρούς συνειρμούς διαβάζοντάς το, είναι άλλη μια απόδειξη ότι είστε άπιστα κορμιά που αξίζουν να νοσήσουν.
Ο ιερέας δε φαίνεται να προβληματίζεται για το γεγονός ότι ο μητροπολίτης Ιερισσού Θεόκλητος, που λίγο μόνο καιρό πριν ασπαζόταν παρόμοιες με εκείνον απόψεις για την προστατευτική δύναμη της Θείας Κοινωνίας έναντι του ιού, τελικά νόσησε, οδηγώντας τη μητρόπολη σε έκδοση σύστασης σε ιερείς και ποίμνιο να φορούν μάσκες παντού. Δεν ξέρουμε αν υπονοεί πως ο σεβασμιότατος είχε ελλιπή πίστη και κόλλησε, ή αν κι εδώ υπήρξε κάποια θεϊκή παρέμβαση στη λογική του “άγνωσται αι βουλαί του Κυρίου”.
Πάντως, η δυναμική συνεισφορά λειτουργών της πίστεως στη διασπορά κοινότητας στη χώρα μας ακόμα ωχριά μπροστά στα κατορθώματα των ομόδοξων αδερφών μας στο Μαυροβούνιο. Εκεί, οι εκκλησιαστικές αρχές έκριναν σκόπιμο να εκθέσουν σε λαϊκό προσκύνημα τη σωρό του εκλιπόντος από κορονοϊό μητροπολίτη Αμφιλοχίου, με πλήθη πιστών να περνούν για να την ασπαστούν, πιθανώς αγωνιώντας να τον συναντήσουν το ταχύτερο δυνατόν.
Και μην πει κανείς ότι αυτά “εδώ δε γίνονται”, γιατί δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που γινόταν περιφορά ιερού πασουμιού και κάστανου με το χριστεπώνυμο πλήθος να συρρέει. Γιατί όχι και σε κορονο-κοίμηση; Εξάλλου, μόνο από το φόβο κολλάει, δεν ακούτε τα κηρύγματα των καθ’ύλην αρμοδίων;

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

1 σχόλιο

  • Ο/Η ΑΧΠ λέει:

    Στο μεταξύ σε ένα παράλληλο ταλιμπανικό σύμπαν, οι αρχές της χρυσής μπανανίας διατάσσουν:

    “Ο εκκλησιασμός σε εκκλησίες και σε θρησκευτικές τελετές τελούνται σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου.”

Κάντε ένα σχόλιο: