Η διοίκηση του ΟΑΣΘ στοχοποιεί οδηγό επειδή υπερασπίστηκε πρόσφυγες και μετανάστες

Ο οδηγός αντιτάχθηκε σε ρατσιστική συμπεριφορά από σεκιουριτάδες σε βάρος μεταναστών και προσφύγων, και ως “επιβράβευση” κλήθηκε σε απολογία από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ.

Μπορεί τα κρούσματα ρατσιστικών συμπεριφορών από οδηγούς και ελεγκτές του ΟΑΣΘ να απασχολούν συχνά την επικαιρότητα, χωρίς να γνωρίζουμε στη συνέχεια αν υπάρχει οποιαδήποτε πειθαρχική επίπτωση, υπάρχουν όμως και οδηγοί που ορθώνουν το ανάστημα τους στην ξενοφοβία. Στην προκειμένη περίπτωση ωστόσο, οδηγούς που αντιτάχθηκε σε κρούσμα διάκρισης σε βάρος προσφύγων και μεταναστών από σεκιουριτάδες, όχι απλά δεν επιβραβεύτηκε, αλλά κλήθηκε σε απολογία από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ. Πιο συγκεκριμένα, εργαζόμενοι της εταιρείας σεκιούριτι που συνεργάζεται με τον ΟΑΣΘ προχώρησαν σε έλεγχο εισιτηρίων σε στάση γραμμής που εξυπηρετεί προσφυγική δομή. Οι σεκιουριτάδες, χωρίς να έχουν καμία δικαιοδοσία, προσπάθησαν να παρεμποδίσουν την επιβίβαση προσφύγων και μεταναστών, προκαλώντας την αντίδραση του οδηγού, που τους επισήμανε την αναρμοδιότητά τους και επιβίβασε κανονικά τον κόσμο, εφόσον δεν έλαβε εντολή από επόπτη ώστε να περιμένει στο τέρμα ελεγκτή κομίστρου. Ο ΟΑΣΘ κατόπιν αυτού κάλεσε τον οδηγό σε απολογία, ρίχνοντας νερό στο μύλο του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, δείχνοντας τις προτεραιότητές του, σε μια εποχή που η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης εδώ και καιρό έχει φτάσει στο απροχώρητο. Το θέμα αναδεικνύει σε ανακοίνωσή της η ΔΑΣ στον ΟΑΣΘ, όπου στηλιτεύει τη συμπεριφορά της διοίκησης καλώντας οδηγούς αλλά και επιβάτες να αντιταχθούν στον αυταρχισμό, αλλά και να αγωνιστούν για τη βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου:

«Το περιστατικό συνέβη το Σάββατο 14-12-2019 στη λεωφορειακή γραμμή 40 ΝΣΣ – Καλοχώρι κοντά στη στάση “Σφαγεία” στη δομή για πρόσφυγες και μετανάστες όπου μεταβαίνουν και σιτίζονται και κατόπιν επιστρέφουν στην πόλη. Εκείνη την ημέρα η εταιρεία security που συνεργάζεται με τον ΟΑΣΘ έκανε έλεγχο στα εισιτήρια των επιβατών και κυρίως των μεταναστών και προσφύγων που ήταν 10-15 άτομα. Στην ουσία αυτό που έκαναν ήταν να μην επιτρέπουν την επιβίβαση στους ανθρώπους αυτούς.

Ενημερώνοντας τον επόπτη ο εργαζόμενος ανέφερε ότι απαγορεύεται ο οποιοσδήποτε να επιτρέπει την άνοδο και την κάθοδο των επιβατών στο λεωφορείο και του επισήμανε να καλέσει ελεγκτή κομίστρου για να ελέγξει όλους τους επιβάτες και όχι μόνο τους μετανάστες. Κατόπιν αυτού και αφού ο οδηγός δεν πήρε κάποια εντολή από τον επόπτη ώστε να περιμένει στο τέρμα ελεγκτή κομίστρου επιβίβασε τον κόσμο -Έλληνες και ξένους- και ξεκίνησε να εκτελέσει το προγραμματισμένο δρομολόγιό του.

H διοίκηση του ΟΑΣΘ, στοχοποιώντας και τον οδηγό, στοιχειοθετεί με ανακρίβειες και κενά μια κλήση σε απολογία αξιοποιώντας αναχρονιστικές και αντιδραστικές εγκυκλίους. Δείχνοντας για άλλη μια φορά το αποκρουστικό της πρόσωπο καλλιεργεί το κλίμα τρομοκρατίας, ρατσισμού και ξενοφοβίας απέναντι σε μετανάστες και πρόσφυγες.

Παράλληλα μετά από 6 μήνες διακυβέρνησης της ΝΔ το χάλι με τον ΟΑΣΘ συνεχίζεται. Για να μετακινηθείς με τα αστικά λεωφορεία περιμένεις πολλή ώρα, πολλά λεωφορεία είναι ακινητοποιημένα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και αναλώσιμων, η έλλειψη προσωπικού είναι εμφανής. Στο τέλος οι οδηγοί πολλές φορές γίνονται στόχος για τα χάλια της συγκοινωνίας.

Η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΑΣΘ αντί να ασχοληθεί με αυτό το χάλι, δίνοντας λύσεις προς όφελος και των οδηγών και του επιβατικού κοινού, επικεντρώνει με τη λογική του “κόστους – οφέλους” στο κυνήγι σήμερα προσφύγων, αύριο φοιτητών, πιθανά μεθαύριο ανέργων κ.ά.

Η κυβέρνηση προχωρά ολοταχώς στην ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ μέσα από το πέρασμα γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, δείχνοντας ότι αυτό που την ενδιαφέρει είναι να μειωθεί  η κρατική επιδότηση και αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις που αυτό έχει στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και κατ’ επέκταση στην καθημερινότητα της ζωής του λαού. Την ίδια περίοδο συζητήθηκε νομοσχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ για τα υδατοδρόμια που στο άρθρο 38 μιλάει για ανάθεση και υπεκμίσθωση συγκοινωνιακών υπηρεσιών στα ΚΤΕΛ και είναι η συνέχεια του άρθρου 54 του νόμου 4560 του ΣΥΡΙΖΑ που άνοιγε την Κερκόπορτα στους ιδιώτες.

Για όλα αυτά υπάρχει υπεύθυνος και είναι η πολιτική που ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις όπως και να την βάφτιζαν. Αυτή την πολιτική ακολούθησε τα προηγούμενα χρόνια και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στις ίδιες ράγες κινείται και η ΝΔ.

Η αιτία για όλα αυτά είναι ότι ο ΟΑΣΘ συνεχίζει να λειτουργεί με τη λογική της ικανοποίησης των στόχων κερδοφορίας  της κάθε κυβέρνησης. Μια λογική που θα οδηγήσει και στην επανιδιωτικοποίηση των όποιων κερδοφόρων γραμμών στο μέλλον, με τσουχτερό εισιτήριο σε συνδυασμό με την κουτσά – στραβά διατήρηση των υπολοίπων έχοντας προπομπό αυτό που βλέπουμε σήμερα.

Τέτοιες μεθοδεύσεις δεν θα περάσουν!

Καλούμε κάθε εργαζόμενο του ΟΑΣΘ και συνολικά της Θεσσαλονίκης, κάθε συνδικαλιστή να πάρει θέση απέναντι σε αυτές τις μεθοδεύσεις, απέναντι συνολικά στην πολιτική που ακολουθείται στον ΟΑΣΘ. Οι εργαζόμενοι μαζί με τους πρόσφυγες, όλο τον λαό της Θεσσαλονίκης συμπορευόμενοι με την ΔΑΣ και τα ταξικά σωματεία χρειάζεται να διεκδικήσουν ασφαλή και αξιόπιστη συγκοινωνία στην εξυπηρέτηση των αναγκών του λαού, κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στην αστική συγκοινωνία, μείωση της τιμής των εισιτηρίων, δωρεάν μετακίνηση ανέργων, φοιτητών, σπουδαστών, συνταξιούχων, ΑμΕΑ και όλων των εργαζομένων τις ώρες από και προς την εργασία τους, μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, προσλήψεις προσωπικού με πλήρη μισθολογικά εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα».

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: