Για τον Ανδρέα Κολλά

Μαζί με το Χρήστο Σταμούλο, γραμματέα του συνδικάτου του ΟΑΣΑ, στέλεχος της ΕΣΑΚ και του ΚΚΕ, άφησαν εποχή και παρακαταθήκη στο συνδικαλιστικό κίνημα. Συγκρούστηκαν με την κυβέρνηση Κωνσταντίνου Μητσοτάκη που είχε αποφασίσει την ιδιωτικοποίηση και πώληση των λεωφορείων της ΕΑΣ στους ιδιώτες, που έφτιαξαν την εταιρεία ΣΕΠΕ.

Λάβαμε στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο μια επικήδεια αναφορά για τον συνδικαλιστή, στέλεχος της ΠΑΣΚΕ, Ανδρέα Κολλά, που έφυγε χτες από τη ζωή. Τη δημοσιεύουμε, χωρίς καμία διάθεση εξιδανίκευσης του εκλιπόντα, επειδή το όνομά του είχε συνδεθεί με τον μεγάλο αγώνα των εργαζομένων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των αστικών λεωφορείων από την κυβέρνηση (του πατέρα) Μητσοτάκη.

Έφυγε από τη ζωή ο γνωστός συνδικαλιστής Ανδρέας Κολλάς. Είχε διατελέσει για πολλά χρόνια Πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και μέλος της Διοίκησης της ΓΣΕΕ, με σημαντική συνδικαλιστική συνεισφορά.

Ο Ανδρέας Κολλάς γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Πέραμα και από νεαρή ηλικία εντάχθηκε στο συνδικαλιστικό κίνημα. Συνδικαλιστής παλιάς κοπής στέλεχος της ΠΑΣΚΕ, γνωστός για τους δυναμικούς του αγώνες ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των λεωφορείων της ΕΑΣ το 1992-93 από την κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη.

Μαζί με το Χρήστο Σταμούλο, γραμματέα του συνδικάτου του ΟΑΣΑ, στέλεχος της ΕΣΑΚ και του ΚΚΕ, άφησαν εποχή και παρακαταθήκη στο συνδικαλιστικό κίνημα με το σκληρό, αποφασιστικό, ταξικό, ανυποχώρητο και σε διάρκεια αγώνα που είχε ως αποτέλεσμα να επανέλθουν τα λεωφορεία στο δημόσιο από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με υπουργό μεταφορών τον κ. Χαραλάμπους.

Αυτό το γνωστό δίδυμο Κολλάς- Σταμούλος άφησαν θετική παρακαταθήκη στο σ. κίνημα και τους αγώνες του. Συγκρούστηκαν μέχρι την νίκη με την κυβέρνηση Κωνσταντίνου Μητσοτάκη που είχε αποφασίσει την ιδιωτικοποίηση και πώληση  των λεωφορείων της ΕΑΣ στους ιδιώτες, που έφτιαξαν την εταιρεία ΣΕΠΕ.

Μετά και την πώληση των λεωφορείων και την απόλυση 8.500 εργαζομένων από την κυβέρνηση Κ. Μητσοτάκη συνεχίστηκε ένας  σκληρός ταξικός αγώνας παρατεταμένης σύγκρουσης, πάνω από 18 μήνες με τα ΜΑΤ, τους κατασταλτικούς και κυβερνητικούς μηχανισμούς.

Στις 9 Σεπτεμβρίου 1992, στην οδό Σωκράτους όπου στεγαζόταν το Εφετείο, απεργοί συγκρούστηκαν  και ξεγύμνωσαν ορισμένους πρόθυμους (ΣΕΠΙΤΕΣ) που προσήλθαν να πάρουν αντίγραφα του ποινικού τους μητρώου από την Εισαγγελία για να αγοράσουν  λεωφορεία. Έξι αγωνιστές, απολυμένοι από την ΕΑΣ συνελήφθηκαν και κλείστηκαν στις φύλακες Κορυδαλλού.

Ο αγώνας συνεχίστηκε δυναμικά. Δημιουργήθηκε επιτροπή αλληλεγγύης στον αγώνα της ΕΑΣ, που μεταξύ άλλων συμμετείχαν ο Χρήστος Μπίστης, ο Δημήτρης Δεσύλλας- τότε Ευρωβουλευτής- ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος και οργανώθηκε η πορεία από τον Μαραθώνα στις φυλακές Κορυδαλλού, απαιτώντας να αποφυλακιστούν οι φυλακισμένοι αγωνιστές της ΕΑΣ.

Ο αγώνας συνεχίστηκε και είχε ως αποτέλεσμα να επανέλθουν τα λεωφορεία της Αθήνας στο δημόσιο και οι απολυμένοι να επιστρέψουν στην δουλειά τους.

Αυτός ο συνδικαλιστικός αγώνας θεωρείται μέχρι  και σήμερα ως ένας από τους πιο δυναμικούς αγώνες του εργατικού κινήματος της μεταπολίτευσης. Άνοιξε το δρόμο για την πτώση της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και το Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και την επιστροφή του ΠΑΣΟΚ υπό τον Ανδρέα Παπανδρέου στην κυβέρνηση.

Σε αυτό τον αγώνα πρωτοστάτησε ο συνδικαλιστής  Ανδρέας Κολλάς μαζί με τον αείμνηστο Χρήστο Σταμούλο.

Καλό σου Ταξίδι Ανδρέα.

Θα σε θυμόμαστε και διαφωνούσαμε πολλές φορές μαζί σου.

Χρήστος Παναγιωτόπουλος

Υστερόγραφο

Τα συλλυπητήριά της εκφράζει, επίσης, η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία, με ανακοίνωσή της.

Τα θερμά της συλλυπητήρια για την απώλεια του Ανδρέα Κολλά, πρώην πρόεδρου του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και μέλους της Διοίκησης της ΓΣΕΕ, εκφράζει στην οικογένεια και τους οικείους του η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία (ΔΑΣ) στη ΓΣΕΕ.

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: