Τρίτη 21 Νοέμβρη 2017 – Τι… παίζει σήμερα;

Μια ανανεωμένη και ενημερωμένη λίστα προτάσεων για… να βγεις από το σπίτι.

Εικαστικά

Εύα Μελά: «Ζωγραφίζω έχοντας μέσα μου δυο παράλληλους δρόμους…» – Ατομική έκθεση στις Βρυξέλλες
Ο Πολυχώρος Περίπλους παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση στις Βρυξέλλες, της ζωγράφου και χαράκτριας Εύας Μελά, από τις 21 του Νοέμβρη έως τις 9 του Δεκέμβρη 2017.

Εγκαίνια: Τρίτη 21 του Νοέμβρη, από τις 6 έως τις 9μμ., Périple ll Arts et Lettres Helléniques, 115 rue Froissart, 1040 Bxl

«Πάντα ζωγραφίζω έχοντας μέσα μου δυο παράλληλους δρόμους.

Από τη μια, σχεδιάζω τη φύση, πουλιά και τοπία, και από την άλλη  θέμα μου γίνονται οι άνθρωποι, το βλέμμα τους.

Εύα Μελά: «Ζωγραφίζω έχοντας μέσα μου δυο παράλληλους δρόμους…» – Ατομική έκθεση στις Βρυξέλλες (φωτογραφίες)

Τη φύση, την προσεγγίζω λιτή, τις πιο πολλές φορές χωρίς να τη διαταράσσει η  ανθρώπινη παρουσία, προσπαθώντας να κλείσω μέσα στη εικόνα το μέτρο της χωρίς παρεμβάσεις και φτιασίδια, να δώσω το συναίσθημα που γεννά η αρμονία της, ασάλευτα, δίχως κίνηση. Τα πουλιά, πάντα μικρά, ταπεινά, εκφράζουν τη  συντροφικότητα , την ελευθερία  αλλά και την επιθυμία.

Τους ανθρώπους προσπαθώ να τους προσεγγίσω  μέσα από τη δική τους ομορφιά,   όπως σημαδεύεται ο καθένας από την ιστορία  του: τον πόλεμο,  τις στρατιωτικές επεμβάσεις,  τον  ξεριζωμό από τον τόπο του, την  προσφυγιά, την  εκμετάλλευση, την ανεργία.

Δουλεύω την αυγοτέμπερα (χρωστική ουσία με συνδετικό τον κρόκο του αυγού), αυτή την παμπάλαιη τεχνική, γιατί με κάνει, όταν δουλεύω «εκ του φυσικού», να ταξινομώ τη σκέψη μου  και να κατανοώ καλύτερα το θέμα μου, να το μελετώ.

Από την άλλη, το fresco (νωπογραφία), τεχνική από τα πανάρχαια χρόνια με την οποία ο νωπός ασβέστης στο σοβά φυλακίζει μέσα του το χρώμα, καταγράφει «τη στιγμή», αφού το έργο πρέπει να γίνει γρήγορα, πριν η σοβάς στεγνώσει. Αυτό αναγκαστικά οδηγεί στο να επικεντρώνεται ο ζωγράφος στο κυρίαρχο και το σημαντικό και μάλιστα με ταχύτητα, πράγμα που σημαίνει ότι καταγράφει αυτό που πραγματικά έχει μέσα του κατασταλάξει.

Επέλεξα παράλληλα πάντα να κάνω και Χαρακτική, όχι μόνο γιατί η Χαρακτική είναι σημαντική ως αυτόνομη εικαστική έκφραση, αλλά και γιατί το έργο είναι πάντα πρωτότυπο χωρίς όμως να είναι μοναδικό. Έτσι το έργο δεν φυλακίζεται, αλλά  μπορεί να κυκλοφορεί, και αυτό είναι για μένα σημαντικό.

Στην έκθεση αυτή παρουσιάζονται έργα που είναι σημεία μια πορείας αρκετών χρόνων, με τη φιλοδοξία να δώσει η παρουσίαση αυτή τη δυνατότητα για ένα δημιουργικό διάλογο «εκτός των τειχών».

Εύα Μελά Δείτε εδώ περισσότερα.

52α Δημήτρια – Θεσσαλονίκη: Revolution in Art Πολυμεσική Έκθεση
Η Οχτωβριανή Επανάσταση του 1917 τοποθετείται στο επίκεντρο της ψηφιακής έκθεσης η οποία παρακολουθεί την ανάπτυξη των εικαστικών τεχνών στη Ρωσία μέσα από το έργο ρηξικέλευθων καλλιτεχνών, ομάδων και κινημάτων στο διάστημα από το 1900 έως το 1923, παράλληλα με τις ιστορικές εξελίξεις.

Φιλοξενώντας εικόνες προερχόμενες στην πλειοψηφία τους από τη συλλογή και το αρχείο Κωστάκη του ΚΜΣΤ, η έκθεση αποτυπώνει το όραμα της κοινωνικοπολιτικής αλλαγής σε συνδυασμό με τις ραγδαίες επιστημονικές εξελίξεις και τις κοινωνικές αλλαγές που σημειώθηκαν την περίοδο εκείνη, δημιουργώντας τις ιδεολογικές, φιλοσοφικές και υλικές προϋποθέσεις οι οποίες οδήγησαν στο εκρηκτικό αισθητικό φαινόμενο της ρωσικής πρωτοπορίας στις τέχνες.

Concept: Έλλη Χρυσίδου // Έρευνα: ΚΜΣΤ, Μαρία Τσαντσάνογλου // Ειδικός Σύμβουλος, Ερευνητής: Igor Voronkov // Σχεδιασμός έκθεσης: Εμμανουήλ Παπαδόπουλος // Σκηνογραφία: Γιάννης Κατρανίτσας // Επεξεργασία Οπτικοακουστικού Υλικού: Γαβρίλος Ψαλτάκης // Συντονισμός: Βίκυ Δαλκράνη (HELEXPO), Δημήτρης Κουρκουρίδης (IEE), Λέλα Τσεβεκίδου, Σοφία Συμεωνίδου (Διεύθυνση Πολιτισμού, Δήμου Θεσσαλονίκης), Λυδία Χατζηιακώβου (ArtBOX) // Βοηθός για τη Συλλογή΄Υλικού: Αγγελική Χαριστού (ΚΜΣΤ) // Ενοικίαση Οπτικοακουστικού Εξοπλισμού: DIAPASON // Δικαιώματα ταινιών, Ποτέμκιν, Οκτώβρης και Απεργία: New Star

Σημ: Οι περισσότερες εικόνες ανήκουν στη Συλλογή Κωστάκη του ΚΜΣΤ

ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ: Δήμος Θεσσαλονίκης -52α Δημήτρια, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ΔΕΘ -HELEXPO – ARTECITYA

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: 1/10–03/12/2017

Δευτέρα-Παρασκευή 11:00-14:00, Σάββατο 11:00-14:00 & 17:00-21:00, Κυριακή 11:00-14:00

ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΡΩΣΙΚΟΥ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟΥ

Περίπτερο 2 ΔΕΘ-HELEXPO

Εκθέσεις

Ο Γιώργος Σεφέρης και η ποίησή του μέσα από τη ζωγραφική και τη φωτογραφία
Θεματική έκθεση με τίτλο «Όταν το φως χορεύει, μιλώ δίκαια. Ο Γιώργος Σεφέρης και η ποίησή του μέσα από τη ζωγραφική και τη φωτογραφία», θα πραγματοποιηθεί από 3 του Νοέμβρη 2017 έως 21 του Γενάρη 2018, στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη.

Στην έκθεση θα παρουσιαστούν χειρόγραφα, προσωπικά αντικείμενα, έργα και αντικείμενα που ο ίδιος ζωγράφισε, το Νόμπελ που του απονεμήθηκε από τη Σουηδική Ακαδημία το 1963, πρωτότυπα έργα κορυφαίων Ελλήνων καλλιτεχνών, που εμπνεύστηκαν ή εμπνέονται από την ποίηση του Σεφέρη. Δείτε εδώ περισσότερα.

Ο Γιώργος Σεφέρης και η ποίησή του μέσα από τη ζωγραφική και τη φωτογραφία

Επίσης, θα εκτεθούν εξήντα αντιπροσωπευτικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες που έβγαλε ο Σεφέρης από την περίοδο των φοιτητικών του χρόνων στο Παρίσι έως τα τελευταία του ταξίδια στην Ελλάδα και το εξωτερικό και οι οποίες ανήκουν στις συλλογές του ΜΙΕΤ («Ο φωτογράφος Γιώργος Σεφέρης»-Διοργάνωση & Επιμέλεια Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης/Φωτογραφικό Αρχείο Γ. Σεφέρη) από τις δωρεές της Μαρώς Σεφέρη και της κυρίας Άννας Λόντου. Πρόκειται για φωτογραφίες με καθημερινές σκηνές, τοπία από Μικρά Ασία, Κύπρο, Αθήνα, Κορυτσά, Αχαΐα, Ύδρα, Πόρο, Κάιρο, Αμάλφι, Βενετία, κ.ά., καθώς επίσης και τα φωτογραφικά πορτρέτα των Στέλιου Σεφεριάδη, Γιώργου Αποστολίδη, Γιάννη Τσαρούχη, Μαρώς Σεφέρη, Henry Miller, κ.ά.

Διάρκεια: 3 Νοέμβρη 2017 – 21 Γενάρη 2018

Είσοδος: 6 ευρώ, 3 ευρώ (για φοιτητές, για μαθητές από 12 έως 18 ετών, για άτομα άνω των 65 ετών), δωρεάν (για ανέργους, για μαθητές έως 12 ετών)

Βασ.Σοφίας 9 & Μέρλιν 1, 10671, Αθήνα

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00-18:00 // Πέμπτη: 10:00-20:00 (Οκτώβρης-Μάης)

Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης στο Μουσείο Ακρόπολης
Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης: Από το Σάββατο 28 Οκτώβρη 2017 έως τη  Δευτέρα, 30 Απρίλη 2018, με ελεύθερη είσοδο.

Η συνεργασία του Μουσείου Ακρόπολης με το Μουσείο Σαγκάης

Η εκθεσιακή δράση «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης» υλοποιεί μέρος των στόχων που έθεσε το Μνημόνιο Συνεργασίας που έχουν υπογράψει τα δύο Μουσεία. Αντίστοιχη δράση θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Σαγκάης (11 Ιανουαρίου – 8 Απριλίου 2018) με την παρουσίαση δύο αριστουργημάτων του Μουσείου της Ακρόπολης, του μαρμάρινου αγάλματος της αρχαϊκής Κόρης 670 (520-510 π.Χ.) και ενός ερυθρόμορφου καλύμματος λεκανίδας με διονυσιακή σκηνή (350-325 π.Χ.). Οι δύο αυτές δράσεις αποτελούν το πρώτο από τα πολλά βήματα που θα γίνουν στο πλαίσιο της συμφωνίας πολιτιστικών ανταλλαγών ανάμεσα στα δύο Μουσεία.

Τα έργα τέχνης που θα φιλοξενηθούν στο Μουσείο Ακρόπολης

Το πρώτο έργο τέχνης που θα φιλοξενηθεί στο Μουσείο της Ακρόπολης στο πλαίσιο της δράσης «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης» είναι μια χάλκινη τελετουργική λεκάνη που είχε κατασκευαστεί για την πριγκίπισσα Zi Zhong Jiang (770 – ύστερος 7ος αι. π.Χ.) και χρησίμευε ως αγγείο νερού για το πλύσιμο των χεριών πριν από τις ιεροτελεστίες και τα συμπόσια. Η καινοτόμα διακόσμηση του σκεύους με σχηματοποιημένα ζωόμορφα μοτίβα και ειδώλια, μοναδική στα χάλκινα σκεύη της εποχής, καθιστά τη λεκάνη του Μουσείου της Σαγκάης ένα πραγματικά σπάνιο αριστούργημα της Κινεζικής χαλκοτεχνίας.

Το δεύτερο έργο τέχνης είναι ένας εικονογραφημένος χάρτινος κύλινδρος του Κινέζου ζωγράφου Wu Hong της Δυναστείας των Τσίνγκ (17ος αι. μ.Χ.) με τίτλο «Ταξιδεύοντας κατά μήκος του Διάφανου Ποταμού». Ο κύλινδρος απεικονίζει ένα ειρηνικό τοπίο με βουνά, ποτάμια, αγροικίες, περίπτερα, γέφυρες, βάρκες και ανθρώπινες μορφές ανάμεσά τους, περιγράφοντας έναν κόσμο ιδεατό ή έναν παράδεισο, που στα κινεζικά ονομάζεται shi-wai-tao-yuan. Η λεπτότητα και η ακρίβεια της πινελιάς του καλλιτέχνη προσδίδουν μοναδική αξία στο έργο αυτό, στο οποίο κυριαρχεί η ρεαλιστική απόδοση ενός τοπίου που μπορεί κανείς να δει, να περιπλανηθεί σε αυτό και να το βιώσει.

Χρήσιμες πληροφορίες για τους επισκέπτες

Τα δύο αντικείμενα της εκθεσιακής δράσης «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης»  θα εκτίθενται στο ισόγειο του Μουσείου της Ακρόπολης από τις 28 Οκτώβρη 2017 έως τις 30 Απρίλη 2018, τις μέρες & ώρες λειτουργίας του Μουσείου.

Για την είσοδο των επισκεπτών στον χώρο δεν απαιτείται εισιτήριο.

Το Μουσείο Σαγκάης

Το Μουσείο της Σαγκάης ιδρύθηκε το 1952 για να στεγάσει έργα της αρχαίας Κινεζικής τέχνης. Εκατόν σαράντα χιλιάδες αντικείμενα, από το ένα εκατομμύριο έργα τέχνης που απαρτίζουν τις συλλογές του, έχουν χαρακτηριστεί εθνικοί θησαυροί. Οι συλλογές του Μουσείου της Σαγκάης καλύπτουν ένα ευρύ χρονικό φάσμα, από την Νεολιθική περίοδο έως τις αρχές του 20ου αιώνα, και είκοσι μία κατηγορίες εκθεμάτων, όπως χάλκινα κεραμικά και καλλιγραφικά έργα, πίνακες ζωγραφικής, έργα από νεφρίτη και ελεφαντόδοντο, σκεύη από μπαμπού και λακαρισμένο ξύλο, μαντικά οστά, σφραγίδες, νομίσματα και τέχνεργα των εθνικών μειονοτήτων. Οι συλλογές των χάλκινων, της κεραμικής, της καλλιγραφίας και της ζωγραφικής είναι από τις καλύτερες στον κόσμο. Αριστουργήματα και θησαυροί του Μουσείου έχουν παρουσιαστεί σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο ενώ το ίδιο το Μουσείο υποδέχεται κάθε χρόνο περισσότερους από δύο εκατομμύρια επισκέπτες.

Αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από 4 ηπείρους, στο Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών
Το Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών με πυρήνα την συλλογή της Μαρίας Αργυριάδη, η οποία συγκαταλέγεται στις δέκα καλύτερες της Ευρώπης, παρουσιάζει παιχνίδια, βιβλία, έντυπα, ρουχισμό και αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από την Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και την Αμερική.

Αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από 4 ηπείρους, στο Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών

Η ελληνική συλλογή περιλαμβάνει βρεφικά και παιδικά παιχνίδια και άλλα αντικείμενα από τους αρχαίους έως τους νεότερους χρόνους: χειροποίητα παραδοσιακά παιχνίδια, πανηγυριώτικα και εμπορικά παιχνίδια του 20ού αι., επιτραπέζια παιχνίδια, καθώς και ομαδικά παιχνίδια δρόμου και παιδικά έθιμα. Ξεχωρίζουν τα παιχνίδια που έφτιαξαν μέλη των Κ.Α.Π.Η. (Κέντρων Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων), αναβιώσεις αυτών που έπαιζαν ως παιδιά.

Η ευρωπαϊκή συλλογή αποτελείται από αστικά και λαϊκά παιχνίδια από το 18ο έως τον 20ό αι., κυρίως από την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, καθώς και από ευρωπαϊκές κούκλες με φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ – Λεωφ. Ποσειδώνος 14 & Τρίτωνος 1, 175 61 Παλ. Φάληρο

Μέρες και ώρες λειτουργίας: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00 – 18:00

Επικοινωνία: τηλ. 213 0258498

Η μαγεία των κεραμικών Ιζνικ, στο Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης
Η έκθεση εστιάζει στα κεραμικά της οθωμανικής περιόδου και συγκεκριμένα σε αυτά που δημιουργήθηκαν τον 16ο αιώνα στην πόλη Ιζνίκ της Μ. Ασίας. Αγγεία με φωτεινά χρώματα και ζωντανά  σχέδια, τα οποία θαυμάστηκαν και έγιναν περιζήτητα τόσο κατά την περίοδο της παραγωγής τους όσο και κατά τον 19ο αιώνα,  αποτελούν ένα από τα πιο λαμπρά επιτεύγματα στην ιστορία της κεραμικής.

Η έκθεση είναι αφιερωμένη στο ενδιαφέρον των Ευρωπαίων τον 19ο αιώνα, το σταδιακό σχηματισμό συλλογών, τις πρώιμες μελέτες και την αναβίωση της τεχνοτροπίας στα εργαστήρια της Ευρώπης, της Τουρκίας και της Ελλάδας.

Ένα τμήμα της είναι αφιερωμένο στα ελληνικά κεραμικά του 20ού αιώνα που εμπνεύστηκαν από την αισθητική των Ιζνίκ, με ιδιαίτερη αναφορά στα εργαστήρια «Κιουτάχεια-Αθήναι», «Κεραμεικός» και «Icaro Rodi».

Παρουσιάζονται για πρώτη φορά επιλεγμένα κεραμικά από τις συλλογές του Μουσείου Μπενάκη, καθώς και σπάνιες εκδόσεις από την προσωπική συλλογή του ιδρυτή του, Αντώνη Μπενάκη.

«Η Μαγεία των κεραμικών Ιζνίκ»  έρχεται σε διάλογο με την έκθεση «ICARO – ΙΚΑΡΟΣ. Το εργαστήριο κεραμικών της Ρόδου, 1928-1988», που λαμβάνει χώρα την ίδια χρονική περίοδο στο  Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού (Κουμπάρη 1).

Μέρες και ώρες λειτουργίας: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00 – 18:00

Εισιτήρια: Είσοδος στην έκθεση συμπεριλαμβάνεται στο εισιτήριο γενικής εισόδου του Μουσείου Μπενάκη: € 9, € 7

ΑΠΟ 06/10/2017 – ΕΩΣ 19/11/2017

ΜΟΥΣΕΙΟ ΙΣΛΑΜΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ – Αγ. Ασωμάτων 22 & Διπύλου 12, 105 53 Αθήνα

«Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία» – Αξιοθαύμαστα τεχνολογικά επιτεύγματα του κινεζικού πολιτισμού παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Το Μουσείο Ηρακλειδών θα παρουσιάσει στα δυο κτίριά του (Ηρακλειδών 16 και Απ. Παύλου 37, Θησείο) την έκθεση «Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία» του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας από τις 23 του Σεπτέμβρη 2017 έως και τις 29 του Απρίλη 2018, ενώ αντίστοιχα  θα παρουσιαστεί στη συνέχεια στο Πεκίνο η έκθεση «ΕΥΡΗΚΑ. Επιστήμη, τέχνη και τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων».

Η ανταλλαγή εκθέσεων μεταξύ του Μουσείου Ηρακλειδών στην Αθήνα και του Μουσείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας (ΜΕΤΚ) στο Πεκίνο, θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του Έτους Πολιτιστικών Ανταλλαγών και Συνεργασίας Πολιτιστικών Βιομηχανιών Ελλάδας-Κίνας.

«Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία»

Η έκθεση «Αρχαία κινεζική επιστήμη και τεχνολογία», με εκθέματα από το Μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας στο Πεκίνο, θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό μερικά από τα πιο αξιοθαύμαστα τεχνολογικά επιτεύγματα του κινεζικού πολιτισμού, ενός από τους αρχαιότερους στον κόσμο, τα οποία καλύπτουν ένα ευρύ επιστημονικό φάσμα, από την αστρονομία και τη ναυσιπλοΐα μέχρι τις τεχνικές ύφανσης, την κατασκευή χαρτιού, την τυπογραφία, τη σεισμογραφία, κλπ. Επιπλέον, οι επισκέπτες θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να συμμετάσχουν σε βιωματικές δραστηριότητες και επιδείξεις της αρχαίας κινεζικής υφαντικής τέχνης, των παραδοσιακών μεθόδων κατασκευής χαρτιού και εκτύπωσης, κ.ά. Δείτε εδώ περισσότερα.

Θέατρο

«Ο Θείος Βάνια»
Ο Θείος Βάνια του Άντον Τσέχοφ, έργο ιστορικό και παγκόσμια αναγνωρισμένο για τη δραματουργική του αξία, θα παρουσιάζεται στο ανακαινισμένο Θέατρο Άνεσις από την Τρίτη 14 του Νοέμβρη, κάθε Δευτέρα και Τρίτη. Σκηνοθετεί ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος.

Τη μετάφραση και τη δραματουργική επεξεργασία υπογράφει ο ίδιος ο σκηνοθέτης ο οποίος επιστρέφει στη σκηνή και με την ιδιότητα του ηθοποιού μετά από απουσία επτά ετών, δίπλα στους Θάλεια Ματίκα και Βασίλη Μπισμπίκη.

Λίγα λόγια για το έργο

Ιστορικά στα 1861, στη Ρωσία του Τσάρου, προωθείται μια σειρά μεταρρυθμίσεων για την τυπική κατάργηση της δουλείας  ενώ η επαρχία συνθλίβεται από τις επιδημίες, τη φτώχεια και την παντελή έλλειψη κάθε βασικής υποδομής. Γέννημα των συνθηκών και προπομπός των ιδεών που αργότερα θα εκφραστούν μέσω της Οκτωβριανής Επανάστασης, είναι ο Βάνιας.

Η διαχείριση ενός οικογενειακού κτήματος, ιδιοκτησίας του γαμπρού του Βάνια για τον οποίο ο τελευταίος εργάζεται με πίστη και προσήλωση, αποτελεί τον πυρήνα γύρω από τον οποίο αναπτύσσεται μια ιστορία για τα οράματα που διαψεύστηκαν, τις ιδέες που προδόθηκαν, τα πάθη που άδοξα σβήστηκαν και τις ανθρώπινες σχέσεις που χτίζονται για να γκρεμιστούν, σε ένα συγκλονιστικά σύγχρονο σχόλιο για την «ατάραχη» ζωή της επαρχίας που αλλοτριώνει σε βάθος και καταρρακώνει ανθρώπους και συνειδήσεις.

Οι ήρωες στο Θείο Βάνια, διαχρονικοί και δραματικά επίκαιροι, βιώνουν τη φθορά και την ήττα του χρόνου, υποταγμένοι σε μια καθημερινότητα που τους διαλύει. Είναι τραγικοί ακριβώς γιατί γνωρίζουν πως έχουν ήδη χάσει και ανέλπιδα αναμένουν το τέλος.

ΒΑΝΙΑΣ: (…) Θα ΄θελα να μπορούσα να διαγράψω το παρελθόν. Να ξυπνήσω ένα πρωί, να έχει ήλιο και ησυχία και ν΄ αρχίσω μια καινούργια ζωή. Να μην υπάρχει παρελθόν. Ν΄ αρχίσω απ’ την αρχή. Αλλά πως ν’αρχίσω; Με τι ν’ αρχίσω; (Μετάφραση Δημοσθένης Παπαδόπουλος)

Μετάφραση – Δραματουργική Επεξεργασία – Φωτισμοί- Μουσική επιμέλεια: Δημοσθένης Παπαδόπουλος

Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας // Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη // Βοηθός σκηνοθέτη: Στεφανία Βλάχου // Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφιδάς

Παίζουν: Δημοσθένης Παπαδόπουλος, Θάλεια Ματίκα, Βασίλης Μπισμπίκης, Σοφία Πανάγου, Θεόδωρος Κανδηλιώτης, Δημήτρης Διακοσάββας, Δημήτρης Καπετανάκος, Μάνος Καζαμίας.

Μέρες – ώρες παραστάσεων: Από τις 14 του Νοέμβρη: Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00

17 ευρώ γενική είσοδος, 14 ευρώ (φοιτητές, δάσκαλοι, καθηγητές και άνω των 65), 10 ευρώ  (Κάτοχοι κάρτας ΟΑΕΔ).

Θέατρο ΑΝΕΣΙΣ, Λ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, Τηλ.210 7488881-2

Έκθεση

Λούφα και παραλλαγή. Από το αρχείο του Νίκου Περάκη
Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης παρουσιάζει την έκθεση «ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ» – Από το αρχείο του Νίκου Περάκη, στο Βιβλιοπωλείο του ΜΙΕΤ, Τσιμισκή 11, Θεσσαλονίκη.

Η έκθεση είναι αφιερωμένη στην κινηματογραφική ταινία του Νίκου Περάκη Λούφα και παραλλαγή. Η ταινία, που βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1984 με τέσσερα βραβεία (καλύτερης ταινίας, σεναρίου, μοντάζ και πρώτου ανδρικού ρόλου), σφράγισε με τη μεγάλη επιτυχία της και την απήχησή της την κινηματογραφική πορεία του δημιουργού της.

Αφορμή για τη διοργάνωση της έκθεσης στάθηκε η απόφαση του Νίκου Περάκη να δωρίσει το αρχείο του στο ΕΛΙΑ/ΜΙΕΤ. Από την ενότητα που αφορά τη Λούφα και παραλλαγή παρουσιάζονται τεκμήρια και έγγραφα που σχετίζονται με όλα τα στάδια της παραγωγής της ταινίας, όπως ο λογότυπος και άλλα σχέδια του σκηνοθέτη, το στόρυμπορντ, φωτογραφίες από τα γυρίσματα, υλικό από την προώθηση και τις προβολές, αλλά και προσωπικές φωτογραφίες του Νίκου Περάκη από τη στρατιωτική θητεία του στην Τηλεόραση Ενόπλων Δυνάμεων, που αποτέλεσε την πηγή της έμπνευσής του.

Η έκθεση εντάσσεται στο παράλληλο πρόγραμμα του 58ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Η έκθεση θα διαρκέσει έως το Σάββατο 9 του Δεκέμβρη 2017.

Η είσοδος είναι ελεύθερη στο κοινό.

Κινηματογράφος

“ΜΝΗΜΕΣ” το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ του Νίκου Καβουκίδη, στο STUDIO
Μέσα από πλούσιο αρχειακό υλικό, ανέκδοτα πλάνα από εύφλεκτο αρνητικό των 35mm των πρωτοπόρων κινηματογραφιστών της εποχής 1936-1952 οι θεατές μεταφέρονται σε μια από τις κρισιμότερες περιόδους του νεότερου Ελληνισμού: δικτατορία Μεταξά-Έπος του ’40 και μεγαλείο της Εθνικής Αντίστασης-εμφύλιος σπαραγμός. Εικόνες από τις χρονικές περιόδους που συντάραξαν τη χώρα: δικτατορία Μεταξά, Αλβανικό Έπος, γερμανική Κατοχή, Αντίσταση, Απελευθέρωση, βρετανική απόβαση, Δεκεμβριανά, Εμφύλιος, έκτακτα στρατοδικεία, Μακρόνησος.

«Τα ανεκτίμητα και πρωτοπαρουσιαζόμενα “ντοκουμέντα” της εποχής, έργο τολμηρών και πρωτοπόρων οπερατέρ, όπως μάλιστα υπομνηματίζονται, από φωνές γνωστών ηθοποιών, με αποσπάσματα έργων έγκριτων πνευματικών ανθρώπων και μεγάλων λογοτεχνών μας, εμπεριέχουν τον ίδιο τον βαθύτερο πυρήνα του μεγάλου πόνου που προκαλούν και την “κάθαρση” της πρόδηλης διαδοχής τους», σημειώνει ο Νίκος Καβουκίδης για την τέταρτη σκηνοθετική δουλειά του.

Σχεδόν 60 χρόνια βρίσκεται πίσω από την κάμερα, καταξιωμένος διευθυντής φωτογραφίας και μοντέρ με μεγάλη συνεισφορά στον χώρο του κινηματογράφου κυρίως, της τηλεόρασης και του θεάτρου. Γιος του πρωτοπόρου κινηματογραφιστή Γιώργου Καβουκίδη, μυήθηκε από εκείνον στα μυστικά της τέχνης και από τα 15 χρόνια του άρχισε να συνεργάζεται με τη Φίνος Φιλμ. Βοηθός οπερατέρ και μοντέρ, εκπαιδευόμενος από τον Φίνο και τον Ντίνο Κατσουρίδη με σπουδές, αργότερα, στην Ιταλία, ο Νίκος Καβουκίδης συνεργάστηκε με τους σημαντικότερους Έλληνες σκηνοθέτες.

Στο καινούργιο ντοκιμαντέρ «ΜΝΗΜΕΣ» ακούγονται οι φωνές των:

Γιώργου Μιχαλακόπουλου, Σοφίας Ρούμπου, Θανάση Κουρλαμπά, Θεοδώρας Σιάρκου, Μαρίας Καβουκίδη, Κώστα Κουκουλίνη και της μικρής Σοφούλας.

Στο STUDIO το ντοκιμαντέρ για τον ΔΣΕ «Τι κι αν έπεσε ο Γράμμος, εμείς θα νικήσουμε»
Ένα ντοκιμαντέρ – μοναδικό ιστορικό ντοκουμέντο, με πρωτότυπο υλικό από το κινηματογραφικό συνεργείο του ΔΣΕ, ηχητικά ντοκουμέντα της εποχής, αλλά και νεότερο υλικό και πλάνα σύγχρονα από τους χώρους δράσης του ΔΣΕ, που δένουν με σύγχρονα πλάνα από τα βουνά και τις άλλες περιοχές που απλώθηκε η δράση του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας.

Η σκηνοθετική ομάδα, με τη  σκηνοθετική επιμέλεια του Κώστα Σταματόπουλου, δούλεψε με αρχεία αντλήθηκαν κατά κύριο λόγο από το ιστορικό Αρχείο του ΚΚΕ αλλά και κρατικά αρχεία της ΕΡΤ και του Πολεμικού Μουσείου, ενώ έκανε και γυρίσματα στα ίδια τα βουνά όπου ανέπτυξε τη δράση του ο ΔΣΕ.

Στη 1 ώρα και 45 λεπτά της προβολής περνούν από την οθόνη οι σημαντικότερες στιγμές της τρίχρονης εποποιίας του ΔΣΕ. Ένας φόρος τιμής στους νεκρούς, σε όσους έπεσαν στα χαρακώματα με το όπλο στο χέρι, στα εκτελεστικά αποσπάσματα, στις φυλακές και εξορίες.

Η ταινία προβάλλεται στον ιστορικό κινηματογράφο τέχνης STUDIO new star art cinema, Σάββατο – Κυριακή, στις 14:30.

STUDIO new star art cinema / ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ / Τηλ 210-8640054

Εισ.: € 7.00, // Παιδ.-φοιτ./ άνω των 65 & Εκπαιδευτικοί/Ατέλεια/Στρατιωτικο €5.00, // Άνεργοι €3.00. // Οικογενειακό πακέτο τριών ατόμων €10.00. // Κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ  τα δύο άτομα € 7,00, κάθε ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ €5.00. // Parking διαθέσιμο κάτω από τον κινηματογράφο

Το τελευταίο σημείωμα
Τέσσερα χρόνια μετά την επιτυχημένη και πολυβραβευμένη «Μικρά Αγγλία», ο Παντελής Βούλγαρης, σκηνοθέτης των μεγάλων και αγαπημένων από τον κόσμο κινηματογραφικών επιτυχιών «Νύφες», «Ψυχή Βαθιά», «Η Φανέλα με το 9», «Πέτρινα Χρόνια» επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη με την ταινία «Το Τελευταίο Σημείωμα». Στη νέα του κινηματογραφική δουλειά ο Βούλγαρης καταπιάνεται με μια από τις πιο γνωστές σελίδες της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας, την εκτέλεση από τους Γερμανούς κατακτητές 200 κομμουνιστών την 1η Μάη 1944 στην Καισαριανή, ως αντίποινα για τη δράση της ελληνικής αντίστασης.

Διαβάστε κριτικές για την ταινία στην Κατιούσα εδώ και εδώ.

Ο Παντελής Βούλγαρης, με την Ιωάννα Καρυστιάνη («Μικρά Αγγλία», «Νύφες») να υπογράφει το σενάριο, θα μας μεταφέρουν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Χαϊδαρίου το διάστημα πριν την Πρωτομαγιά του ’44, και θα μας γνωρίσουν τους ανθρώπους πίσω από τα τραγικά γεγονότα.

Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας ο 34χρονος Ναπολέων Σουκατζίδης, Κρητικός μικρασιατικής καταγωγής, αγωνιστής του λαϊκού κινήματος και κρατούμενος σε εξορίες και φυλακές από το 1936. Την περίοδο της φυλακής του στο Χαϊδάρι, εκτελούσε χρέη διερμηνέα του Γερμανού Διοικητή του στρατοπέδου, Καρλ Φίσερ. Μπροστά από τα μάτια του περνούσε όλο το δράμα της γερμανικής αγριότητας στα Κατοχικά χρόνια, με τον ίδιο συνεχώς μάρτυρα βασανιστηρίων, τραγικών περιστατικών και βαριάς ατμόσφαιρας στους θαλάμους με το πλήθος των συγκρατούμενων του. Πολλές ζωές, πολλές μικρές ιστορίες φόβου, φιλίας, συντροφικότητας, ελπίδας, ονειροπόλησης.

Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης

Σενάριο: Ιωάννα Καρυστιάνη

Παίζουν: Ανδρέας Κωνσταντίνου, Αντρέ Χένικε, Μελία Κράιλινγκ.

Προβάλλεται σε δεκάδες αίθουσες στην Αθήνα και σε διάφορα σημεία στην Αττική.

Πρόγραμμα προβολών του STUDIO new star art cinema Από 16/11 έως 22/11/2017 

1)«Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΕΛΑΦΙΟΥ» του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΝΘΙΜΟΥ

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 23.00

2)«ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ» του ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 18.30

3)«ΜΝΗΜΕΣ» του ΝΙΚΟΥ ΚΑΒΟΥΚΙΔΗ

    ΠΕΜΠΤΗ έως ΚΥΡΙΑΚΗ  16.15

4)«ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ» του ΑΝΤΡΕΙ ΚΟΝΤΣΑΛΟΦΣΚΙ

ΤΡΙΤΗ και ΤΕΤΑΡΤΗ  20.30

5)«ΡΙΣΑΛΤΟ» του ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΦΕΑ

ΠΕΜΠΤΗ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  20.30

6)«Blade Runner 2049» του Denis Villeneuve

ΣΑΒΒΑΤΟ έως ΔΕΥΤΕΡΑ 20.30

7)«Τι κι αν έπεσε ο Γράμμος, εμείς θα νικήσουμε» του ΚΩΣΤΑ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ

ΣΑΒΒΑΤΟ – ΚΥΡΙΑΚΗ 14.30

8)«Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ» του ΤΖΙΓΚΑ ΒΕΡΤΟΦ

ΠΕΜΠΤΗ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21.50

9)«UNDER THE SUN» του ΒΙΤΑΛΙ ΜΑΝΣΚΙ

   ΔΕΥΤΕΡΑ εως ΤΕΤΑΡΤΗ 16.45

Πρόγραμμα και ώρες προβολών του ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema Από 16/11 έως 22/11/2017

1)«Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΕΛΑΦΙΟΥ» του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΝΘΙΜΟΥ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ εως ΤΡΙΤΗ 19.45

2)«ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ» του ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ

ΠΕΜΠΤΗ-εως ΤΡΙΤΗ 17.45

ΣΑΒΒΑΤΟ-ΚΥΡΙΑΚΗ  ΚΑΙ 13.45 ΚΑΙ  15.45

3)« Blade Runner 2049» του Denis Villeneuve

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ– ΣΑΒΒΑΤΟ  και  ΚΥΡΙΑΚΗ 22.00

4) «Η ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΔΙΗΡΚΕΣΕ 21 ΧΡΟΝΙΑ» του ΚΑΜΙΛΟ ΤΑΒΑΡΕΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΤΗ  17.15

5)«Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΝΤΕΛΑ ΡΟΒΕΡΕ» του ΡΟΜΠΕΡΤΟ ΡΟΣΕΛΙΝΙ

ΠΕΜΠΤΗ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15.00

6)«Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ» του ΤΖΙΓΚΑ ΒΕΡΤΟΦ

ΔΕΥΤΕΡΑ-ΤΡΙΤΗ  16.30

7)«ΑΣΤΑΚΟΣ» του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΝΘΙΜΟΥ

ΠΕΜΠΤΗ 23.00

8)«ΧΩΡΙΣ ΑΓΑΠΗ» του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΝΘΙΜΟΥ

ΔΕΥΤΕΡΑ εως ΤΕΤΑΡΤΗ 23.00

 ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

1) «Ο ΚΥΚΛΟΣ  ΤΩΝ «ΜΑΤΑΙΩΝ» ΠΡΑΞΕΩΝ» σκηνοθεσία: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΣΟΛΑ

ΠΕΜΠΤΗ 21.00

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

1)<ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΤΡΟΥΜΠΝΑΓΙΑ >​του  ΜΠΟΡΙΣ ΜΠΑΡΝΕΤ

​ ΤΕΤΑΡΤΗ 20.30  ΕΙΣΟΔΟΣ ΔΩΡΕΑΝ​

2)<EΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟ> της JOANNA GRUDZINSKA

ΤΕΤΑΡΤΗ 17.30  ΕΙΣΟΔΟΣ ΔΩΡΕΑΝ​

Στήνουν οι ΗΠΑ δικτατορίες; – «Η μέρα που διήρκεσε 21 χρόνια»
Το ανατρεπτικό ιστορικό ντοκιμαντέρ του Camilo Tavares «Η μέρα που διήρκεσε 21 χρόνια», ένα ιστορικό θρίλερ που παρέχει αποδείξεις για τη χειραγώγηση και τη χρηματοδότηση των επενδύσεων από την πλευρά της αμερικανικής κυβέρνησης, για τη διεξαγωγή του στρατιωτικού πραξικοπήματος στη Βραζιλία το 1964, προβάλλεται σε Α΄ προβολή από τη New Star.

Πάνω από 10 συμμετοχές σε Διεθνή Φεστιβάλ. Ειδικά Βραβεία Κριτικής επιτροπής (22ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αριζόνα, 29ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Long Island). Βραβείο Καλύτερου Ξένου Ντοκυμαντέρ στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφο St Trope.

«Η ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΔΙΗΡΚΕΣΕ 21 ΧΡΟΝΙΑ» Βραζιλία, 2012 – Διάρκεια 77΄

Σκηνοθεσία: Camilo Tavares // Φωτογραφία: Andre Macedo // Μουσική: Ντίνο Βισέντε

«Αυτή είναι μια ταινία για την ιδανική ζωή σε μια ιδανική χώρα, τη Λ.Δ. Κορέας»
Από την Πέμπτη 12 του Οκτώβρη η NEW STAR προβάλλει σε Α΄ Προβολή στους κινηματογράφους, το πολυβραβευμένο πρωτοποριακό ντοκιμαντέρ «UNDER THE SUN» του Βιτάλι Μάνσκι.

«UNDER THE SUN»

Ντοκιμαντέρ – Ρωσία, Γερμανία, Λετονία, Τσεχία, Λ.Δ. Κορέας 2015 – Διάρκεια 106΄ – Έγχρωμο

Σκηνοθεσία: Βιτάλι Μάνσκι // Σενάριο: Βιτάλι Μάνσκι // Ηθοποιοί: Λι Ζιν-Μι, Γιου-Γιονγκ, Χιε-Γιονγκ, Ο-Γκιονγκ // Μουσική: Κάρλις Άουζανς // Φωτογραφία: Αλεξάνδρα Ιβάνοβα

Ο Βιτάλι Μάνσκι κινηματογραφεί για ένα έτος τη καθημερινή ζωή της 8χονης Ζιν Μι. Η Ζιν Μι ζει με τους γονείς της, στην Πιονγιάνγκ, μια συνηθισμένη οικογένεια της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Κορέας. Ο Μάνσκι με την κάμερά του, έχοντας εξασφαλίσει άδεια γυρισμάτων από το κράτος της Β. Κορέας,  αποκαλύπτει την φαινομενικά αψεγάδιαστη ζωή και συγκεκριμένα εστιάζει στην πορεία ένταξης της μικρής Ζιν Μι, μέσα από την “εξιδανίκευση” των πάντων, στην ιδανική ζωή, την ιδανική εργασία, την ιδανική χώρα. Τελικός σκοπός, να καταφέρει η ηρωίδα να γίνει μέλος μιας “ιδανικής“ κοινωνίας.

Η Ζιν αποφασίζει να λάβει μέρος σε μια από τις διάσημες επετείους «Σπαρτακιάδα». Οι τελετουργικές εκρήξεις χρωμάτων  και χαράς φαντάζουν σουρεαλιστικές μέσα από τον μάλλον ρεαλιστικό φακό του Βιτάλι Μάνσκι. Η ζωή της Ζιν καταγράφει στην κάμερα την γενικότερη εικόνα μιας χώρας που βρίσκεται “κάτω από την αιωνιότητα του  ήλιου “ ο οποίος είναι και σύμβολο του ηγέτη της χώρας αυτής. Μια αληθινή ιστορία ενός μικρού κοριτσιού της σύγχρονης πραγματικότητας της Λ. Δ. της Κορέας, μια ταινία που πέρασε από δεκάδες φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο. Για την ταινία, trailer και φωτογραφίες, δείτε και εδώ.

Έκθεση

Van Gogh Alive – the experience: Βιωματικό «ταξίδι» στο έργο του Βίνσεντ Βαν Γκογκ
3.000 πίνακες, σκίτσα και κινούμενες εικόνες προβάλλονται μέσω του συστήματος υψηλής τεχνολογίας SENSORY4™ σε τοίχους, κολώνες, οροφές, πάτωμα, σ’ ένα χώρο 1.500 μ2 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ενώ 40 και πλέον πολυκάναλοι προβολείς υψηλής ευκρίνειας με ήχο υψηλής πιστότητας δημιουργούν μία τριασδιάστατη απεικόνιση στις πολλαπλές αυτές επιφάνειες. Οι ρέουσες εικόνες που γίνονται ένα σώμα με τους ψηφιακούς ήχους, γεμίζουν τον χώρο με πλούσιες προσλαμβάνουσες για όλες τις αισθήσεις, δημιουργώντας μία μαγευτική ατμόσφαιρα. Η βιωματική έκθεση Van Gogh Alive – the experience με περισσότερους από 10.000.000 θεατές σ’ όλο τον κόσμο, έρχεται για 4 μήνες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, από τις 7 του Νοέμβρη έως και τις 5 του Μάρτη 2018.

Πρόκειται για έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης της εικαστικής δημιουργίας, που «ζωντανεύει» ένα  εντυπωσιακό πολυθέαμα για όλες τις ηλικίες. Τα διαχρονικά αριστουργήματα ζωντανεύουν και ο επισκέπτης γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι τους. Αποσυντίθενται και ανασυντίθενται, αποκαλύπτουν την εποχή που εμπνεύστηκαν, το πώς ολοκληρώθηκαν, από που προήλθαν τα ερεθίσματα της κατασκευής τους. Εμπλέκονται με τη ζωή και τα βιώματα του δημιουργού τους, μας συνοδεύουν μέσα από τις πολύχρωμες στοές της έκθεσης σ’ ένα ταξίδι στα μέρη που ο Βαν Γκογκ έζησε και δημιούργησε στο Άμστερνταμ, στην Προβηγκία, στο Παρίσι.

Σ’ αυτήν τη διαδικασία ο θεατής αφού ενσωματωθεί κυριολεκτικά ως συστατικό της στοιχείο, παρεμβαίνει ακολούθως και ο ίδιος με την σειρά του σ’ αυτήν, μέσω των social media σε πραγματικό χρόνο και χώρο. Οι παρεμβάσεις του προβάλλονται μέσα στην ίδια την έκθεση στο Facebook & Twitter Wall, ενώ διαχέονται και σ’ όλους τους υπόλοιπους επισκέπτες, σε μία αναγωγή της συγκινησιακής εξατομικευμένης εμπειρίας σε συλλογική. Μέσω τις καθολικής επικοινωνίας με την τέχνη, που διασφαλίζει και την απόλυτη σε βάθος επικοινωνία του θεατή – επισκέπτη, με τα έργα αλλά και τον δημιουργό τους. Δείτε εδώ βίντεο.

 

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: