Τι… παίζει σήμερα; Σάββατο 10 Οκτώβρη 2020

Ταινίες, θεατρικές παραστάσεις, περιήγηση σε μουσεία, μουσική, τηλεοπτικές σειρές, βιβλία και άλλες προτάσεις.

ΣΠΥΡΟΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ – «Σαν μπουάτ» στον Ορφέα – Όλα τα Σάββατα του Οκτωβρίου


Ο Σπύρος Γραμμένος φέρνει την εποχή της Μπουάτ, στα χρόνια του κορονοϊου.
Κάθε Σάββατο στην μουσική σκηνή του Ορφέα, με τραγούδια που ακούγονταν τότε, αλλά και με δικά του, Σαν Μπουάτ.
Κάθε Σάββατο θα τον συνοδεύει κι ένα διαφορετικό μέλος της μπάντας του.
Αν πάτε όλα τα Σάββατα, θα τον έχετε δει σίγουρα full band.
Κρατάμε αποστάσεις.
Επιτέλους, να υπάρξει η απόσταση μετά καλλιτέχνη και κοινού.
Ώρα έναρξης 21:00
Είσοδος 5 ευρώ
Σάββατο 3/10/17/24/31 Οκτωβρίου
Orfeas Live
Cafe Bar Restaurant
Φωκίωνος Νέγρη 25
Αθήνα, Κυψέλη
Τηλέφωνο για κρατήσεις 2108668544 6939-187511

https://www.facebook.com/orfeas.cafe/

 

 

Galata Gazi – πρόγραμμα εκδηλώσεων Οκτωβρίου 2020

• Κάθε Τρίτη – “Από τη Θράκη στο Μισίρι”
Πέντε δεξιοτέχνες, οι Αλέξανδρος Αρκαδόπουλος, Πάνος Δημητρακόπουλος, Βαγγέλης Καρίπης, Χάρης Λαμπράκης και Κώστας Μερετάκης,  μας προσκαλούν τις Τρίτες του Οκτωβρίου στο Galata Gazi σε ένα μουσικό ταξίδι στο νοητό ‘τόξο της ανατολής’ από τη Θράκη έως την Αίγυπτο.
– Τρίτες 6 και 20 Οκτωβρίου Καλκάντζα trio
Αλέξανδρος Αρκαδόπουλος, Πάνος Δημητρακόπουλος, Κώστας Μερετάκης
– Τρίτες 13 και 27 Οκτωβρίου Πάνος Δημητρακόπουλος, Βαγγέλης Καρίπης, Χάρης Λαμπράκης και Κώστας Μερετάκης
Αλέξανδρος Αρκαδοπουλος, κλαρίνο // Πάνος Δημητρακόπουλος, κανονάκι //Χάρης Λαμπράκης νέι // Βαγγέλης Καρίπης, Κώστας Μερετάκης κρουστά
Είσοδος: 6€

• Κάθε Τετάρτη – Human Touch
David Lynch: σαξόφωνο, κρουστά, φωνητικά // Γιώτης Κιουρτσόγλου: μπάσο, κρουστά, φωνητικά // Σταύρος Λάντσιας: πλήκτρα, τύμπανα
Είσοδος: 7€

• Κάθε Πέμπτη – Αταρ Του Ταρ
Η Ιουλία Καραπατάκη (τραγούδι) ο Άγης Παπαπαναγιώτου (κιθάρα-τραγούδι) και ο Σωτήρης Τσόγκας (μπουζούκι-τραγούδι) με ρεμπέτικα και παλιά λαϊκά.
Είσοδος 5€.

• Παρασκευή 16 Oκτωβρίου – “Το Σύμπαν του Νίκου Χρηστίδη” με καλεσμένα τα Καντινέλια
Επί σκηνής:
Νίκος Χρηστίδης: μπουζούκι | τζουράς | κιθάρα | τραγούδι // Ιωάννα Κουρκούδιαλου: βιολί | τραγούδι // Γιώργος Βαρτσάκης: κιθάρα | τραγούδι
Φιλική Συμμετοχή: Kadinelia (Θανάσης Ζήκας & Εύη Σεϊτανίδου)
Είσοδος 6€

• Σάββατo 17 Οκτωβρίου – Haig Yazdjian
Παίζουν οι: Γιώργος Κοντογιάννης (λυρα) // Τάσος Πούλιος (κανονάκι) // Θάνος Χατζηαναγνώστου (τύμπανα) // Γιάννης Παπαδόπουλος (πιάνο)
Είσοδος: 7€

• Κυριακές 18 & 25 Οκτωβρίου
Βασίλης Κορακάκης – μπουζούκι, τραγούδι // Γιάννης Διονυσίου – βιολί, τραγούδι // Αυγερινή Γάτση – Ακορντεόν, τραγούδι // Γιάννης Παπαγεωργίου – κιθάρα, τραγούδι // Άγης Παπαπαναγιώτου – Κοντραμπάσο, τραγούδι
Είσοδος 5€

• Παρασκευή 23 Οκτωβρίου – Mode Plagal
Οι Mode Plagal αποτελούνται από τους: Θοδωρή Ρέλλο: Σαξόφωνο, τραγούδι // Κλέων Αντωνίου: Κιθάρα, τραγούδι // Φλοριάν Μικούτα: Πλήκτρα, τραγούδι // Αντώνη Μαράτο: Μπάσο // Τάκη Κανέλλο: Τύμπανα
Είσοδος: 6€

Galata Gazi– Τριπτολέμου 8, Γκάζι

Απαραίτητη η κράτηση γιατί η διαθεσιμότητα θέσεων είναι περιορισμένη. Κρατήσεις: 2103410222

 

 

“Πέραν, το καφέ αμάν της πόλης” – πρόγραμμα Οκτώβριος 2020

• Κάθε Τετάρτη – Αυστηρώς Ρεμπέτικα
Με τον δεξιοτέχνη του μπουζουκιού Νίκο Τατασόπουλο, την Ντένια Κουρούση στο τραγούδι και τον Παναγιώτη Διαμάντη στην κιθάρα και το τραγούδι.
Επιβάρυνση θεάματος 3€ /άτομο
Ελάχιστη κατανάλωση 15€ / άτομο

• Κάθε Πέμπτη στις 20.00 – Παραδοσιακό γλέντι
Πολυχρόνης Κορρές βιολί, τραγούδι
Γιώργος Κορρές πλήκτρα
Γιάννης Κονιτόπουλος λαούτο, τραγούδι.
είσοδος 5€
Ελάχιστη κατανάλωση 15€
Μπουκάλι απλό 80€ / special 100€, σε περίπτωση παραγγελίας μπουκαλιού δεν χρεώνονται εισιτήρια (μπουκάλι ανά 4 άτομα)

• Σάββατο 10 Οκτωβρίου, στις 20.30
Ο Χρίστος Τσιαμούλης (ούτι-φωνή), ο Haig Yazdjian (ούτι-φωνή) και ο Γιώργος Κοντογιάννης (λύρα), συμπράττουν στη σκηνή του “Πέραν”
Είσοδος 5€
Ελάχιστη κατανάλωση 15€

• Κυριακή 11 Οκτωβρίου, το μεσημέρι – “Μια αγκαλιά τραγούδια”
Ο βιρτουόζος του κλαρίνου Γιώργος Κωτσίνης, ο Μανώλης Κόττορος στο βιολί και το τραγούδι, ο Θωμάς Κωνσταντίνου στο λαούτο και το τραγούδι, ο Κώστας Μερετάκης στα κρουστά και ο Πέτρος Μήτσου στην γκάιντα.
Είσοδος 5€
Ελάχιστη κατανάλωση 15€

• Κυριακή 11 Οκτωβρίου, το βράδυ – “Ενθύμιον Σμύρνης”
Η Ζωή Μήλιου (τραγούδι), και το παραδοσιακό συγκρότημα Προποντίς – Γιάννης Μεγαλούδης (πολίτικο λαούτο), Μιχάλης Τσατήρης (κανονάκι) και Σωτήρης Μαργώνης (βιολί), παρουσιάζουν τραγούδια και μελωδίες της Πόλης, της Μικρασίας και του Αιγαίου. Φιλική συμμετοχή – ο Λευτέρης Ματθαίου (ούτι).
Είσοδος 5€
Ελάχιστη κατανάλωση 15€

Πληροφορίες-Κρατήσεις: 210-25.33.896

 

 

Βραδινή Ξενάγηση στο Κέντρο Επισκεπτών Θησείου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών – Πρόγραμμα Οκτώβριος 2020

Το Κέντρο Επισκεπτών Θησείου βρίσκεται στον ιστορικό χώρο του ΕΑΑ στο Θησείο στην κορυφή του λόφου Νυμφών, απέναντι από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης. Στεγάζεται στο κτίριο Σίνα το οποίο θεμελιώθηκε το 1842 ύστερα από δωρεά του Γεώργιου Σίνα, επιχειρηματία και γενικού πρόξενου της Ελλάδας στη Βιέννη, και βασίστηκε σε σχέδια του Δανού αρχιτέκτονα Τheophil Hansen.

Σκοπός του Κέντρου είναι η καθημερινή ενημέρωση του κοινού σε θέματα Αστρονομίας καθώς και της σχεδόν δύο αιώνων επιστημονικής και πολιτιστικής ιστορίας του ΕΑΑ, η οποία είναι συνυφασμένη με καθοριστικές στιγμές στην ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο διπλανό λόφο της Πνύκας ο Μέτωνας πραγματοποίησε τις πρώτες αστρονομικές παρατηρήσεις στην αρχαία Αθήνα με το Ηλιοτρόπιό του.

Το πρόγραμμα για το κοινό είναι κατάλληλο για ηλικίες άνω των 5 ετών.

Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο: από τις 20:00 έως τις 21:30 και κάθε μισή ώρα θα πραγματοποιούνται βραδινές επισκέψεις – ξεναγήσεις σε ομάδες των 20 ατόμων.

Θα τηρείται σειρά προτεραιότητας.
Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις για οργανωμένες ομάδες: 210 3490160, 210 3490036 και [email protected]

1 – 31/10/2020

 

 

Βραδινή Ξενάγηση στο Κέντρο Επισκεπτών Πεντέλης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών – πρόγραμμα Οκτώβριος 2020

Το Κέντρο Επισκεπτών Πεντέλης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών μας περιμένει για να μας ταξιδέψει στο Διάστημα με το αναπροσαρμοσμένο πρόγραμμα Βραδινών Παραστάσεων Κοινού.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει προβολή ταινίας, ξενάγηση στο Ιστορικό Τηλεσκόπιο NEWALL, ομιλία αστρονομικού περιεχομένου, ουρανογραφία και νυχτερινή παρατήρηση καιρού επιτρέποντος μέσω οθόνης που συνδέεται με Τηλεσκόπιο με σκοπό την τήρηση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας.

Το πρόγραμμα για το κοινό είναι κατάλληλο για ηλικίες 8 ετών και άνω.

Προσέλευση: 19:30 – 20:00
Διάρκεια: 2 ώρες

Προκρατήσεις: Απαραίτητες
Για περισσότερες πληροφορίες και Δηλώσεις Συμμετοχής μπορείτε να καλείτε καθημερινά 8πμ-2μμ στα τηλέφωνα: 210.3490022 & 210.8109107

Γενική είσοδος 5€, άνεργοι & ΑΜΕΑ δωρεάν.

 

 

Φώτης Βάρθης “Εννέα Σπουδές στον πόνο”

Το Κέντρο Τεχνών «Μετς» ανοίγει τη φετινή εκθεσιακή σεζόν με την ατομική έκθεση χαρακτικής «Εννέα σπουδές στον πόνο» του Φώτη Βάρθη. Ο χαράκτης επιστρέφει σε έναν χώρο οικείο όπου πέρυσι παρουσίασε δουλειά του δίπλα σε έργα των Α. Τάσσου και Γ. Κόρδη με θέμα το «Ρεμπέτικο». Στα τρία χρόνια λειτουργίας του ο εικαστικός χώρος του «Μετς» μπορεί να περηφανεύεται ότι έχει συνδέσει την πορεία του με μια μαγιά νέων, εξαιρετικά ταλαντούχων δημιουργών που δείχνουν ότι θα αφήσουν βαθύ το ίχνος τους στα εικαστικά πράγματα του τόπου. Αναμφίβολα, ο Βάρθης (γ. 1983) είναι ένας από αυτούς.

Στη νέα ενότητα έργων του, ο καλλιτέχνης χαράζει τη δική του αφήγηση για το πάθος της γυναίκας διαχρονικά. Κάθε μια από τις μορφές του συναντά κάποια γυναίκα που πρωταγωνιστεί σε μία «Παραλογή» (παραλογές είναι τα δημοτικά τραγούδια μας που εμπεριέχουν στοιχεία μύθου). «Σκοπός, λέει ο χαράκτης, δεν είναι η εικονογράφηση των παραλογών, αλλά να γίνει μια ψηλάφηση του πόνου μέσα από αυτές τις φιγούρες ως συμβολικές αναπαραστάσεις».

Κάθε μια από τις γυναίκες λοιπόν πάσχει με τρόπο διαφορετικό: μια μάνα θρηνεί το χαμένο της παιδί, μια ερωτευμένη τον ανεκπλήρωτο πόθο, μια παντρεμένη τον αποχωρισμό ή την προδοσία κ.ο.κ.

Τα χαραγμένα είδωλα του Φώτη Βάρθη δεν είναι πραγματικά αλλά δανείζονται από τη δημώδη παράδοση το μυθολογικό τους προσωπείο. Αν και δεν αντικατοπτρίζουν την εικόνα πραγματικού προσώπου, λειτουργούν κι αυτά σαν σύμβολα, σαν εικονικές παραλογές που δεν χορεύονται. Είναι κι αυτά με τον τρόπο τους εκτενή, αφηγηματικά τραγούδια, σαν παραμύθια και μάλιστα σκληρά, που απαγγέλλονται. Τα εννιά χαράγματα του Βάρθη, το ένα πλάι στο άλλο, μοιάζει να συνομιλούν μεταξύ τους, ανταλάσσοντας την ανήκουστη σε μας φωνή τους μαζί με τον βουβό τους θρήνο.

Η πρώτη ζωηρή εντύπωση που αποκομίζει κανείς από τις ξυλογραφίες (χάραξη σε όρθιο ξύλο), είναι η μαστοριά του Βάρθη. Ο δημιουργός έχει υποτάξει το υλικό του και αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες που του παρέχει. Το αίσθημα του καλλιτέχνη και το έντονο ψυχικό κλίμα των έργων του, βρίσκει στο ξύλο ένα στέρεο κι όμως εύπλαστο υλικό όπου μπορεί να το εκφράσει. Είναι μια ενότητα αληθινά ελευθερωμένη από κάθε χαρακτική συμβατικότητα. Συνθέσεις με τολμηρές λύσεις που υπακούουν στην εκφραστική τους αναγκαιότητα. Το λιτό σχέδιό του, μελετημένο και περιεκτικό, του επιτρέπει να προβαίνει σε τολμηρές αφαιρέσεις χωρίς να ζημιώνει τη φιγούρα του, χωρίς να της αφαιρεί κάτι από την ουσία της. Βασικό του βίωμα είναι το πάθος. Και το πάθος αυτό το μετουσιώνει σε μορφές μνημειακές, που πάλλονται ακόμη κι όταν είναι ορθές ή συστρέφονται με δραματική ένταση. Παρακολουθώντας δε τα video που έχει αναρτήσει στη διάρκεια της παραγωγής των χαρακτικών (αξίζει να αφιερώσετε χρόνο βλέποντας πώς χαράζει το ξύλο), το λεπίδι εισχωρεί με δύναμη αλλά και αποφασιστικότητα. Δεν υπάρχει ένταση, μα σιγουριά που απηχεί την κατάκτηση του σχεδίου και τις βυζαντινές επιρροές.

Εξοικειωμένος με την βυζαντινή τέχνη, ο χαράκτης αφομοιώνει την μνημειακότητα και τις λύσεις που μας έχει κληρονομήσει στην απόδοση της φιγούρας και του υπερβατικού χώρου. «Αποτελεί μια ολοκληρωμένη εικαστική γλώσσα που είναι ικανή να μεταφέρει το μήνυμα στο έπακρο», λέει ο ίδιος χαρακτηριστικά. Επιπλέον ο Βάρθης παίρνει την σκυτάλη από τον πιο ουσιαστικό του «δάσκαλο», τον Α. Τάσσο. Έντονος σκιοφωτισμός, στέρεο χτίσιμο, ρυθμός, συγκίνηση και στοχασμός, είναι μερικά από τα καλλιτεχνικά εφόδια του Τάσσου. Έτσι, στα πρόσωπα αυτά συναντάμε την ανθρώπινη οδύνη μέσα από μια έκφραση ισχυρή που δεν ξεπέφτει σε γλυκερούς μελοδραματισμούς. Οι γυναίκες του Βάρθη δεν είναι αλύγιστες εκφραστικά, όπως η εικόνα μιας αγίας, μα διατηρούν ένα μεγαλείο καθώς παραμένουν «όρθιες ακόμη κι όταν πέφτουν», όπως θά λεγε κι ο Τάσσος. Το γυναικείο πορτρέτο που τιτλοφορεί «Γυναίκες που ξεπληρώνουν πάθη»θεωρώ ότι συναντά την συγκλονιστική προσωπογραφία που αφιέρωσε ο Τάσσος στον Λόρκα.

Επομένως, μιλάμε για μία γραφή που δεν εικονογραφεί αλλά εικονίζει. Δεν αφηγείται αλλά συλλέγει. Ο νους και η τέχνη του νεαρού χαράκτη είναι επικεντρωμένη στο ακαριαίο απείκασμα της έκφρασης, της αίσθησης.

Ο Βάρθης, όμως, δεν δείχνεται μόνο ικανός «επίγονος» του Τάσσου. Συνεπής στο δρόμο του, εξελίσσει το ταλέντο του αναζητώντας το προσωπικό του ύφος, αυτό που θα τον καθιερώσει ως μια φωνή που δεν μπερδεύεται με τίποτε άλλο. Και βέβαια, μια φωνή που απαντά στα αιτήματα του καιρού της. Σήμερα οι γυναίκες αναζητούν τη φωνή τους μέσα από κινήματα και διεκδικήσεις, μέσα από την απαίτηση της αναγνώρισης. Αυτό το έγκλημα έρχεται από τα παλιά, από τις παθιασμένες μαινάδες, τη «Φόνισσα» του Παπαδιαμάντη, τη «Στέλλα» που ο εραστής της κρατάει μαχαίρι. Ο Βάρθης ορθώνει μία φωνή στέρεη στα «πάθη» των γυναικών, οι οποίες σαρκώνονται ανάμεσα στο μαύρο και το άσπρο. Εμβληματικά στη σύλληψή τους, μνημειώδη στο ύφος τους, τα χαρακτικά αυτά απηχούν και τη φύση της ίδιας της ξυλογραφίας. Καμωμένα με μόχθο, είναι αληθινά δείγματα κι αυτά μιας σπάνιας καλλιτεχνικής έκφρασης, της χαρακτικής, που μας έχει χαρίσει έργα που νικούν τον χρόνο και «μιλάνε» σε κάθε εποχή.

Ο Βάρθης έχει μια μεγάλη ευθύνη. Ο κόσμος της χαρακτικής περιμένει πράγματα από αυτόν και μάλιστα από πολύ νωρίς. Από τα χρόνια της σπουδής του στην ΑΣΚΤ, έδειξε τις ικανότητές του. Πέρασε όλα τα στάδια της παραδοσιακής έντυπης τέχνης, από τη φιλοτέχνηση των χαρακτικών ως τη συγγραφή και το στήσιμο των κειμένων σε ένα τελικό έργο με μορφή βιβλίου, χαρίζοντάς μας την «Ρομφαία της Αυγής». Το έργο αυτό προκάλεσε αμέσως αίσθηση, παρουσιάστηκε στο ευρύ κοινό και, ας επιτραπεί εδώ να εκτιμήσω, θα μείνει έργο «κλασικό» στην νεότερη ιστορία της εγχώριας χαρακτικής. Το βιβλίο μαζί με τις ξυλογραφίες του θα δειχτούνε στο «Μετς» ως το απαραίτητο στοιχείο παρουσίασης του καλλιτέχνη στην αυγή της χαρακτικής του ενασχόλησης.

Στις «εννιά σπουδές στον πόνο» ο Φώτης Βάρθης παρουσιάζει μια δουλειά που έχει ουσιαστική ενότητα, αντιπροσωπεύει την πορεία του και δείχνει με τρόπο ουσιαστικό, την εξέλιξή του.

Η συνεχής τάση για ανανέωση των μορφών του μαζί με το βαθύ ανθρώπινο αίσθημα που τον γεμίζει και την γνησιότητα του οράματός του – «η παραγωγή κάθε έργου είναι ένα είδος προσευχής» έχει πει -, όλες αυτές οι προϋποθέσεις για μια υψηλή δημιουργία, δημιουργούν βάσιμες ελπίδες ότι θα ρίξει άφθονο νερό στο ποτάμι της ελληνικής χαρακτικής.

Γιώργος Μυλωνάς, Ιστορικός τέχνης

Κέντρο Τεχνών ΜΕΤΣ – Ευγενίου Βουλγάρεως 6, Μετς Αθήνα 11636

Τηλ. Επικοινωνίας 211 113 4262 – 6938302071

Ωράριο λειτουργίας: – κατόπιν ραντεβού –

Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 18.00-21.00 Σάββατο 11.00-15.00
Δευτέρα, Τετάρτη, Κυριακή κλειστά

25 Σεπτεμβρίου ~ 17 Οκτωβρίου

 

 

Κώστας Τσόκλης: Ζωγραφική
Όρια και υπερβάσεις

Η νέα έκθεση του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη, «Κώστας ΤσόκληςΖωγραφική.   Όρια και υπερβάσεις», πραγματοποιείται με την ευκαιρία των 90 χρόνων από τη γέννησή του, απουσία προσκεκλημένων λόγω της πανδημίας.

Πενήντα πολύτιμα και αντιπροσωπευτικά έργα της εξελικτικής του πορείας, από το 1955 έως πρόσφατα, αποκαλύπτουν το στίγμα των προσωπικών του κατακτήσεων. Η έκθεση ξεκινάει με τα πορτραίτα της μητέρας και του πατέρα του (1955-1957) και συνεχίζει με τα πολυσυζητημένα του έργα «Το σκιάχτρο» (1960), «Ερείπια αρχαίας πόλης» (1960), «Δύο καρέκλες» (1967), «Ένας κουβάς γεμάτος μέρα κι ένας άλλος γεμάτος νύχτα» (1990), «Μικάντο» (1975), «Μαύρες κηλίδες» (2003), «Αξιού 15» (1988), «Κόκκινα δέντρα» (2008), «Λευκός κορμός» (1991), «Μολυβένια σύννεφα» (1988), «Ο αναπαυόμενος οδοιπόρος» (1988), «Γέννεσις» (1992), «Άρτεμις–Κάλι», (1997), «Παραλλαγές κοσμογονίας» (2017), τα πορτραίτα Αλέξανδρου Ιόλα, Hλία Πετρόπουλου και της συζύγου του Ελένης (1995) μεταξύ των άλλων.

Ο επιμελητής της έκθεσης Τάκης Μαυρωτάς γράφει στον πολυσέλιδο κατάλογο της έκθεσης: «Η εικαστική δημιουργία, εδώ και αρκετές δεκαετίες, φωτίζεται από το διεισδυτικό του πνεύμα. Η οπτική του έχεις την πεποίθηση ότι βυθίζεται στο μέλλον και η δράση του ότι προχωρά με ταχύ ρυθμό, ιδέα προς ιδέα, χωρίς το ένα έργο του να αναιρεί το άλλο. Έτσι, κατάφερε να μετατρέψει τις σκέψεις του σε αισθητικές ιδέες. Μεγάλη τέχνη γνωρίζει ότι σημαίνει ολοκληρωμένη έκφραση. Η αλήθεια αποκαλύπτεται, με μέσα αυστηρά αισθητικά, σαν ένα ατέρμονο αστραφτοβόλημα, ξεκινώντας από τα πορτρέτα των γονέων του, για να συνεχίσει στις αφηρημένες διατυπώσεις, τις αταξίδευτες θάλασσες, τα καθρεφτένια φεγγάρια, τα πυρακτωμένα δέντρα, τα μολυβένια σύννεφα και τις ερωτικές συνθέσεις, έως το εντυπωσιακό πορτρέτο της συζύγου του Ελένης και την είσοδο του σπιτιού του, στην οδό Αξιού 15, στους Θρακομακεδόνες, του καταφυγίου της δημιουργικής του δράσης, μεταξύ των άλλων αντιπροσωπευτικών του έργων. Και, όπως έγραφα, παλαιότερα, στον κατάλογο της έκθεσης CTsoclis Αποτυπώματα πορείας: «Ο Σωκράτης στο τέλος της Απολογίας λέει: Ποιος πάει για το καλύτερο, ο Θεός το ξέρει». Ο Τσόκλης, στο πέρασμα του χρόνου, μένει πιστός στην αδιάσπαστη πορεία της έμπνευσής του και ακριβέστερα της ίδιας της ανανεωτικής του δράσης. Παραμένει πιστός στο συνεχή του αγώνα, να δώσει νέα μορφή και νόημα στον κόσμο των εικόνων του. Όπως ο ίδιος λέει: «Μετά από χρόνια αναγκαίας περιπλάνησης σε χαραγμένα ήδη μονοπάτια, τώρα ιχνηλατώ τα βήματα μου και χαρτογραφώ τις πλάνες μου και τις εμμονές μου. Αναζητώ τη δροσιά του ίσκιου του ίδιου του σώματός μου…».

«Ο Τσόκλης, στα 90 του χρόνια, συναντά για μια ακόμη φορά τον αγέραστο εαυτό του στην 122η ατομική του έκθεση, στο ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη, σε μια σύνοψη αντιπροσωπευτικών κορυφαίων του έργων, με τόση ομορφιά, που σχεδόν σου κόβεται η ανάσα, πείθοντάς μας ότι η τέχνη του είναι αδιαμφισβήτητα αχώριστη από τη ζωή του. Όπως ο ίδιος μου εξομολογήθηκε: «Σε όσους καθρέφτες κι αν κοίταξα, πάντα τον εαυτό μου έβλεπα μέσα. Κάποτε μακιγιαρισμένο, άλλοτε γερασμένο ή τραυματισμένο, χαρούμενο ή λυπημένο, μα τον εαυτό μου. Και δεν μπορώ να πω πως πάντα μου αρέσει. Κι όμως, μ’ αυτό το πρόσωπο υποστηρίζω την ύπαρξή μου.» […] Ο Κώστας Τσόκλης, όλα αυτά τα χρόνια, μας παρηγορεί και μας εμπνέει, μας είναι απαραίτητος, γιατί, με το έργο του, φωτίζει το αύριο μ’ έναν πρωτόφαντο κώδικα όρασης. Χρησιμοποιώ τον όρο κώδικα γιατί είναι μια έννοια που αρέσει στον ίδιο και σημαδεύει τη δημιουργική του δράση και την ολόγυμνη αλήθεια της, αποκαλύπτοντάς μας την τέχνη του, το μεγάλο θάρρος του και το πιο υπολογίσιμο. Ένα σπουδαίο έργο, που μεγαλώνει τον κόσμο μας, αφού, με την καθαρότητα του, καθρεφτίζει τον ιλιγγιώδη πόνο της ζωής και τις χαρές που την κάνουν να αξίζει.»

Την έκθεση συνοδεύει ομότιτλος δίγλωσσος κατάλογος με χαιρετισμό του Προέδρου του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη, κ. Βασίλη Θεοχαράκη, και κείμενα του Τάκη Μαυρωτά, Διευθυντή Εικαστικού Προγράμματος του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη, και της Χρυσάνθης Κουτσουράκη, Διευθύντριας του Δημοτικού Ιδρύματος-Μουσείου Κώστα Τσόκλη.

Επιμέλεια έκθεσης: Τάκης Μαυρωτάς

Διάρκεια έκθεσης: 7 Σεπτεμβρίου – 8 Νοεμβρίου 2020

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα-Κυριακή 10:00-18:00

 

Κινηματογράφος

«Ο ανίκητος» του Σατιατζίτ Ράι από 24/9 στο «Όασις» (Θερινός Παγκράτι) και «Αλεξάνδρα» (θερινός Κάτω Χαλάνδρι)

 

Ταινίες που έχουμε προτείνει κατά καιρούς από τις σελίδες του περιοδικού, αλλά και νέες προτάσεις. Η… μεγάλη οθόνη της Κατιούσα “ανοίγει” με ένα “κλικ” στους παρακάτω συνδέσμους-εικόνες:

 

«Τι κι αν έπεσε ο Γράμμος, εμείς θα νικήσουμε»: Ντοκιμαντέρ. Στη 1 ώρα και 45 λεπτά της προβολής περνούν από την οθόνη οι σημαντικότερες στιγμές της τρίχρονης εποποιίας του ΔΣΕ. Ένας φόρος τιμής στους νεκρούς, σε όσους έπεσαν στα χαρακώματα με το όπλο στο χέρι, στα εκτελεστικά αποσπάσματα, στις φυλακές και εξορίες. Η σκηνοθετική ομάδα, με τη  σκηνοθετική επιμέλεια του Κώστα Σταματόπουλου, δούλεψε με αρχεία αντλήθηκαν κατά κύριο λόγο από το ιστορικό Αρχείο του ΚΚΕ αλλά και κρατικά αρχεία της ΕΡΤ και του Πολεμικού Μουσείου, ενώ έκανε και γυρίσματα στα ίδια τα βουνά όπου ανέπτυξε τη δράση του ο ΔΣΕ. Δείτε το εδώ:

“Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο” (Α’ Μέρος)- Το ντοκιμαντέρ του Νάσου Μπράτσου ρίχνει φως στις ανθρώπινες πτυχές μιας μάλλον άγνωστης μέχρι τώρα ιστορίας, της ιστορίας των άνω των 30.000 Αιγαιοπελαγιτών προσφύγων κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, μεταξύ αυτών και περίπου 3.000 Ικαριωτών. Στο ντοκιμαντέρ οι Έλληνες πρόσφυγες εξιστορούν το γεγονός ότι βρήκαν καταφύγιο στη Συρία και διηγούνται, μεταξύ άλλων, την υποδοχή, την ένταξη των παιδιών τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, τη σχέση με τους ντόπιους πληθυσμούς, αλλά και το αντιφασιστικό κίνημα στις ένοπλες δυνάμεις της Μέσης Ανατολής. Δείτε το βίντεο:

Το Β’ μέρος αν και είχε προγραμματιστεί και διαφημιστεί από την ΕΡΤ, χωρίς καμία εξήγηση αναβλήθηκε στο παρά πέντε η προβολή του και παρά τις επιστολές διαμαρτυρίας φορέων και το εξώδικο του δημιουργού, καμία απάντηση δεν έχει δοθεί μέχρι σήμερα.

“Νίκος Σκαλκώτας: Οι μουσικές αναπνοές μιας ιδιοφυΐας”

Η ταινία αποτελεί παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και προβλήθηκε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων “2019: Έτος Σκαλκώτα”, οι οποίες διοργανώθηκαν σε συνεργασία με τον Σύλλογο Φίλων της Μουσικής και την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 70 χρόνων από το θάνατο του κορυφαίου μουσουργού.

Σενάριο – Σκηνοθεσία: Θωμάς Κιάος
Διεύθυνση φωτογραφίας: Θοδωρής Μιχόπουλος
Μοντάζ: Θοδωρής Αρμάος
Ήχος: Στέφανος Ευθυμίου
Βοηθός διευθυντή φωτογραφίας: Θωμάς Τσιφτελής
Μετάφραση: Κλήτος Παρασκευόπουλος
Αφήγηση: Κατερίνα Διδασκάλου
Φωνή Νίκου Σκαλκώτα: Αλέξανδρος Χαρκιολάκης
Εμφανίζεται η Ανθή Ευστρατιάδου

Ιδέα- Συντονισμός: Ελένη Διδασκάλου, Διευθύντρια, Διεύθυνση Προβολής και Επικοινωνίας
Ηχογράφηση voice over: Μπάμπης Μπλαζουδάκης, Ηχογραφικό Κέντρο
Επιμέλεια κειμένων: Δέσποινα Παπαγιαννοπούλου, Τμήμα Εκδόσεων

Θέατρο

Οι μεγαλύτεροι συγγραφείς του κόσμου, αλλά και πολλοί νεότεροι, Έλληνες και ξένοι, έργα του κλασικού και νεότερου ρεπερτορίου, δοσμένα από σημαντικούς θεατράνθρωπους κι ερμηνευμένα από μερικούς από τους καλύτερους ηθοποιούς, “συναντιούνται” στην Κατιούσα. Πατώντας σε αυτό τον σύνδεσμο έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε ανάμεσα σε σχεδόν 90 θεατρικές παραστάσεις που έχουμε παρουσιάσει τα τελευταία δυο χρόνια από τη στήλη “Θέατρο τη Δευτέρα”.

 

Παιδικές παραστάσεις από το ψηφιοποιημένο αρχείο του Εθνικού Θεάτρου

 

“Επτά επί Θήβας” του Αισχύλου online

Η παράσταση “Επτά επί Θήβας” από το Γιάννη Τσαρούχη σε διαδικτυακή προβολή.


Επτά επί Θήβας (αρχ. ελλ. Ἑπτὰ ἐπὶ Θήϐας) αποτελεί το τελευταίο μέρος της τριλογίας του Αισχύλου για τον Θηβαϊκό κύκλο και το μοναδικό έργο της τριλογίας που σώζεται έως σήμερα (περιλαμβάνονται επιπλέον τα έργα Λάιος και Οιδίπους). Παρουσιάστηκε στην Αθήνα το 467 π.Χ. και με το έργο αυτό, ο Αισχύλος κέρδισε τον ποιητικό αγώνα που πραγματοποιήθηκε κατά το πρώτο έτος της 78ης Ολυμπιάδας.

Η ιστορία της τραγωδίας είναι βασισμένη στο μύθο των δίδυμων γιων του Οιδίποδα και της Ιοκάστης, Ετεοκλή και Πολυνείκη. Σύμφωνα με αυτόν, τα δύο αδέλφια συμφώνησαν αρχικά να κυβερνούν εναλλάξ τη Θήβα, ωστόσο, μετά από την άρνηση του Ετεοκλή να παραδώσει το θρόνο στον Πολυνείκη, ο τελευταίος οργάνωσε την επίθεση επτά Ελλήνων βασιλιάδων εναντίον του Ετεοκλή και της πόλης της Θήβας. Η πολεμική αυτή σύγκρουση αναφέρεται με τον όρο Επτά επί Θήβας και κατέληξε με νίκη των Θηβαίων αλλά και τον θάνατο των δύο διεκδικητών του θρόνου.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία – Μετάφραση – Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Γιάννης Τσαρούχης

Παίζουν:
Γιώργος Ορφανός, Νίκος Ζαμπέτης, Κίμων Ρηγόπουλος, Αντιγόνη Αρμανίτου
Μηνάς Κωνσταντόπουλος, Ιουλία Βατικιώτη, Αγγελική Λυμπεροπούλου, Χρύσα Παπαϊωάννου, Κατερίνα Ραζέλου, Μαρία Σάββα, Τζίνα Δράκου, Τάνα Μεξή
Παρή Κοραχάη, Κυβέλη Μαλαμάτη, Ματίνα Μόσχοβη, Αναστασία Μπάσσα
Αργυρώ Πιπίνη, Κλαίρη Τσαλουχίδη

 

Μουσεία – Εκθέσεις

Επαναλειτουργεί στη Δημοτική Πινακοθήκη Πατρών η έκθεση: «Ζιζή Μακρή, η Ελλάδα της»

Η  έκθεση της Ζιζής Μακρή ήταν προγραμματισμένη να παρουσιαστεί στην Πάτρα στις 8 Μάρτη, αλλά λόγω των ειδικών συνθηκών που επικράτησαν από την πανδημία, η Πινακοθήκη παρέμεινε κλειστή, ενώ δόθηκε η δυνατότητα στο κοινό να την παρακολουθήσει διαδικτυακά στην ιστοσελίδα του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων.

Στην έκθεση περιλαμβάνονται χαρακτικά έργα, με θεματολογία ελληνικά τοπία, με θέμα: «Απόψεις της αυλής και της θέας από τη φυλακή». Τα έργα απεικονίζουν κρατούμενες στις γυναικείες φυλακές Αβέρωφ και Λεύκωμα του Γιάννη Ρίτσου με χαρακτικά εμπνευσμένο από τη Ρωμιοσύνη. Την έκθεση πλαισιώνει λεύκωμα με φωτογραφίες των εκθεμάτων.

Η έκθεση ανοίγει πλέον δια ζώσης. Για συμμετοχή στην ξενάγηση, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει ενημερώσουν στο τηλέφωνο 2610-624088, προκειμένου να κρατηθεί σειρά προτεραιότητας σύμφωνα με τις οδηγίες ασφαλούς λειτουργίας της Πινακοθήκης. Στις ξεναγήσεις θα συμμετέχουν έως 8 άτομα, σύμφωνα με τις οδηγίες.

Η έκθεση θα λειτουργεί από Τρίτη έως Σάββατο στις 10 π.μ. – 3 μ.μ., ενώ τις Τρίτες και τις Παρασκευές θα λειτουργεί και το απόγευμα στις 6 μ.μ. – 9 μ.μ. Δευτέρες και Κυριακές θα είναι κλειστά.

Η επαναλειτουργία της Δημοτικής Πινακοθήκης Πατρών γίνεται με τήρηση των οδηγιών της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας, περί ασφαλούς λειτουργίας των Μουσείων.

 

Επισκεπτόμαστε το Ψηφιακό Μουσείο Μακρονήσου

Διαδικτυακές εκθέσεις εικαστικών τεχνών στο διαδίκτυο

Εκθέσεις του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος που διοργανώθηκαν μετά από ανοιχτή πρόσκληση ενδιαφέροντος προς όλους τους εικαστικούς καλλιτέχνες – μέλη του ΕΕΤΕ.

Η ζωή είναι το ταξίδι, Ζαχάρωφ Μαρίβα

Ψηφιακή περιήγηση στην έκθεση «Γιανούλης Χαλεπάς: επιστροφή στον Πύργο»

Με τη βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας (VR) ζωντανεύει στην οθόνη μας η έκθεση που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο Μουσείο (18.7-30.9.2018), με αφορμή την επέτειο των 80 χρόνων από τον θάνατο του κορυφαίου νεοέλληνα γλύπτη (1938).

5ωρη βιντεο-περιήγηση στους θησαυρούς του Μουσείου Ερμιτάζ – Το Ερμιτάζ αποτελεί το μεγαλύτερο και ένα από τα παλαιότερα μουσεία στον κόσμο, καθώς και ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Αγίας Πετρούπολης (πρώην Λένινγκραντ). Φιλοξενείται στα παλαιά Χειμερινά Ανάκτορα, στις όχθες του ποταμού Νέβα. Τα ανάκτορα και οι συλλογές των τσάρων και των αριστοκρατών πέρασαν στα χέρια του λαού μετά την Οχτωβριανή Επανάσταση. Ηρωικός υπήρξε ο αγώνας των εργαζομένων στο μουσείο για να διασώσουν τα κειμήλια και τα κτίρια κατά το Μεγάλο Πατριωτικό Πόλεμο, κατά τη διάρκεια της πολιορκίας του Λένινγκραντ  από τους ναζί, που κράτησε 900 μερόνυχτα. Ανάμεσα στα σημαντικά εκθέματα του μουσείου, περιλαμβάνεται η συλλογή έργων δυτικοευρωπαϊκής τέχνης με έργα των Λεονάρντο ντα Βίντσι, Ωγκύστ Ροντέν, Πάμπλο Πικάσσο, Ανρί Ματίς, Πωλ Γκωγκέν, Πωλ Σεζάν, Κλωντ Μονέ, Ρέμπραντ και άλλων. Φιλοξενούνται ακόμα εκθέματα από την αρχαία Ελλάδα, την Αίγυπτο και τη Ρώμη, καθώς και μεγάλες συλλογές ειδών κοσμηματοποιίας. Ο συνολικός αριθμός των έργων που ανήκουν στις συλλογές του Ερμιτάζ ξεπερνούν τα 3.000.000. Δείτε το βίντεο:

Galleria degli Uffizi – Ένα από τα παλαιότερα μουσεία – πινακοθήκες στον κόσμο, στεγάζεται στο Ουφίτσι (Uffizi), ανάκτορο της Φλωρεντίας. Τα έργα που εκτίθενται στο μουσείο καλύπτουν χρονικά την περίοδο από τον 13ο μέχρι τον 18ο αιώνα και συνθέτουν μία από τις σημαντικότερες συλλογές αναγεννησιακής τέχνης. Μπορείτε να περιηγηθείτε πατώντας εδώ.

Βιντεο-ξενάγηση στο «Μουσείο Βάσως Κατράκη – Εικαστικό Κέντρο Χαρακτικής» – Στο Αιτωλικό, τη γενέτειρα της μεγάλης χαράκτριας Βάσως Κατράκη βρίσκεται το Μουσείο που φιλοξενεί τις πέντε κύριες ενότητες της δουλειάς της, πυρήνες δράσης της 60χρονης εικαστικής δημιουργίας της. Ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει την 15χρονη χαρακτική της πορεία στο παραδοσιακό ξύλο και την 35χρονη χαρακτική της στην πέτρα. Στους χώρους του Μουσείου παρουσιάζονται, επίσης, τα αυτονομημένα ζωγραφικά σχέδιά της, έγχρωμα και ασπρόμαυρα. Ακόμη, αντικείμενα τέχνης κι έργα ζωγραφικής, επηρεασμένα από το δάσκαλό της Κ. Παρθένη. Μία ξενάγηση στο Μουσείο από τον χαράκτη Απόστολο Κούστα. Δείτε το βίντεο:

Εικονική περιήγηση στο μουσείο Φρίντα Κάλο στο Μεξικό

«Μπόλικη πέτρα μπόλικη καρδιά…»: Εικονική περιήγηση στην έκθεση της ΚΕ του ΚΚΕ!

«Μπόλικη πέτρα μπόλικη καρδιά...»: Εικονική περιήγηση στην έκθεση της ΚΕ του ΚΚΕ!

Εικονική Περιήγηση στα μνημεία Ακρόπολης

Η Εικονική Περιήγηση στα μνημεία Ακρόπολης αποτελείται από εικόνες και πανοράματα υψηλής ανάλυσης των σπουδαιότερων μνημείων – του Παρθενώνα, των Προπυλαίων, του Ερεχθείου και του ναού της Αθηνάς Νίκης – καθώς και από λεπτομερείς φωτογραφικές απεικονίσεις επιλεγμένων εξωτερικών όψεων των αρχαίων τειχών που περιβάλλουν το βράχο. Κάθε άποψη συνοδεύεται από περιγραφικά στοιχεία σχετικά με τα μνημεία και επιλεγμένα σημεία ενδιαφέροντος.

Πατήστε στην εικόνα και περιηγηθείτε:

Εικονική περιήγηση στο μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ

Εικονική περιήγηση στο Σπίτι και τους Κήπους του Κλωντ Μονέ

Το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης έρχεται στο σπίτι σας

Μουσική

Συναυλία – αφιέρωμα: Μάριος Τόκας 10 Χρόνια Μνήμης… Συναυλία Κεντρικής Σκηνής 31ου Παγκύπριου Φεστιβάλ Νεολαίας και Φοιτητών της ΕΔΟΝ – Αφιέρωμα στον μεγάλο Κύπριο συνθέτη Μάριο Τόκα με τους Γιάννη Κότσιρα, Δημήτρη Μπάση, Γιώτα Νέγκα και Μίλτο Πασχαλίδη (Παρασκευή 6 Ιουλίου 2018).

 

Parklife/Της Τριανταφυλλιάς τα Φύλλα – Οι νέοι και η Δόμνα Σαμίου (Ηχογραφημένη συναυλία)

Η ηχογραφημένη συναυλία, στο πλαίσιο της σειράς Parklife, ξεκινά την Κυριακή του Πάσχα 19 Απριλίου στις 12.00 εδώ.

H ηχογράφηση θα παραμείνει διαθέσιμη στο site του ΚΠΙΣΝ.
Τον Σεπτέμβριο του 2019, ο Καλλιτεχνικός Σύλλογος Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου και το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος παρουσίασαν τη 2η Συνάντηση Νέων Συγκροτημάτων Παραδοσιακής Μουσικής.
Ήταν ένα διήμερο γεμάτο μουσικές και τραγούδια με 24 μουσικά σχήματα από ολόκληρη την Ελλάδα. Εμφανίστηκαν στο ΚΠΙΣΝ περισσότεροι από 200 νέοι μουσικοί και τραγουδιστές που εμπνέονται από την προσωπικότητα της Δόμνας Σαμίου και τον πολύτιμο θησαυρό που άφησε ως παρακαταθήκη, και πειραματίζονται μεταφέροντας στο σήμερα τους παραδοσιακούς ήχους, αποδεικνύοντας ότι η παράδοση παραμένει μια ζωντανή δύναμη που προκαλεί τη νέα γενιά να τη γνωρίσει σε βάθος.
Η δεύτερη συνάντηση συγκέντρωσε ακόμα περισσότερους ανήσυχους δημιουργούς που μέσα από το έργο τους ανακαλύπτουν πως “… ένα τραγούδι παραδοσιακό κρύβει μέσα του ένα ήθος, μια λεβεντιά, μια αξιοπρέπεια”, όπως συνήθιζε να λέει και η Δόμνα Σαμίου.

Τηλεόραση

Αξιόλογες τηλεοπτικές σειρές που δεν χάνουν την αξία τους. Ας θυμηθούμε:

“Καρυωτάκης”: Δραματική σειρά εποχής που προβλήθηκε στην ΕΡΤ, με θέμα τη ζωή του ποιητή Κώστα Καρυωτάκη (Δημοσθένης Παπαδόπουλος) και τη σχέση του με την ποιήτρια Μαρία Πολυδούρη (Μαρία Κίτσου). Σενάριο-σκηνοθεσία: Τάσος Ψαρράς. Δείτε όλα τα επεισόδια εδώ:

Περισσότερα για τη σειρά δείτε εδώ:

“Το Καπλάνι της βιτρίνας”: Παιδική-νεανική σειρά 10 επεισοδίων, μεταφορά του ομότιτλου γνωστού κι αγαπημένου μυθιστορήματος της Άλκης Ζέη. Η Μέλια και η Μυρτώ είναι δύο αδελφές, οκτώ και δέκα χρόνων αντίστοιχα, που ζουν το 1936 σ’ ένα νησί του Αιγαίου. Ο παππούς τους διηγείται συνεχώς ιστορίες για τους αρχαίους Έλληνες. Ο ξάδελφος Νίκος, φοιτητής από την Αθήνα, τις μαγεύει με τις ιστορίες ενός καπλανιού. Το καπλάνι -όπως το λένε στο νησί-, ένας βαλσαμωμένος τίγρης, που βρίσκεται κλειδωμένο μέσα στη βιτρίνα της μεγάλης σάλας του σπιτιού, πότε κοιτάει με το γαλάζιο και πότε με το μαύρο του μάτι, ανάλογα με τη διάθεσή του. Η δικτατορία του Μεταξά, τον Αύγουστο του 1936, θα μπλέξει μικρούς και μεγάλους στο «παιχνίδι του καπλανιού». Η Μέλια και η Μυρτώ θα ζήσουν καταστάσεις που θα επηρεάσουν για πάντα τη ζωή και το χαρακτήρα τους. Σκηνοθεσία: Πέτρος Λύκας. Δείτε όλα τα επεισόδια εδώ:

“Βαμμένα κόκκινα μαλλιά”: Δραματική σειρά εποχής. Μια κοινωνική τοιχογραφία της δεκαετίας του ’50, βασισμένη στο ομότιτλό μυθιστόρημα του Κώστα Μουρσελά, που προβλήθηκε από τον ΑΝΤ1 στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Διασκευή-σενάριο: Βαγγέλης Γκούφας. Σκηνοθεσία: Κώστας Κουτσομύτης. Παίζουν: Κώστας Αρζόγλου, Γιώργος Νινιός,  Καριοφυλλιά Καραμπέτη, Βέρα Κρούσκα και πολλοί ακόμα γνωστοί ηθοποιοί. Δείτε όλα τα επεισόδια εδώ:

Βιβλίο

Στους παρακάτω συνδέσμους οι συντάκτες της Κατιούσα διάβασαν και πρότειναν κατά καιρούς τα βιβλία που ξεχώρισαν. Βιβλία που δεν τα περιορίζει η επικαιρότητα ή ο χρόνος έκδοσής τους και μπορούν ανά πάσα στιγμή να αναζητηθούν και να διαβαστούν:

Επίσης, πατώντας σε αυτό τον σύνδεσμο μεταφέρεστε στις συγκεντρωμένες νέες κυκλοφορίες βιβλίων και στις βιβλιοπαρουσιάσεις του περιοδικού.

Μια σειρά από προτάσεις που ανοίγουν «παράθυρο» στην αισιοδοξία, στη μαχητικότητα και τη συλλογικότητα!

 

Ιστορία – Έρευνα

Ιστοσελίδες εξαιρετικά χρήσιμες σ’ όσους αναζητούν την ιστορική αλήθεια:

Ιστοσελίδα του Αρχείου της ΚΕ του ΚΚΕ: Στην αρχική σελίδα του ιστοτόπου εμφανίζονται μερικά από τα πιο πρόσφατα αποκτήματα του Αρχείου του ΚΚΕ από προσφορές, μεμονωμένα υλικά και συλλογές που προτείνονται στον επισκέπτη, αλλά και ειδικά εκθέματα, θεματικά ή επετειακά, που αποτελούν δημιουργικές συνθέσεις των υλικών. Κάποια από αυτά τα εκθέματα παρουσιάστηκαν και σε φυσικές εκθέσεις, στο πλαίσιο του εξελισσόμενου προγράμματος εκδηλώσεων, για τα 100 χρόνια του ΚΚΕ. Από το μενού επιλογών στην κορυφή της σελίδας δίνεται η δυνατότητα πλοήγησης σε όλα τα καταχωρημένα αρχειακά αντικείμενα, συλλογές και εκθέματα, καθώς και η αναζήτηση σε αυτά με σύνθετα κριτήρια. Η περιήγηση την ιστοσελίδα αρχίζει από την διεύθυνση: http://arxeio.kke.gr

Ιστοσελίδα αφιερωμένη στα 70 χρόνια από την ίδρυση του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας: Το αρχειακό και οπτικοακουστικό υλικό προέρχεται από το Αρχείο του ΚΚΕ και μεγάλο κομμάτι αυτού έρχεται για πρώτη φορά στο φως της δημοσιότητας. Παρουσιάζονται ενδιαφέροντα υλικά από τις μάχες στα χαρακώματα, τις δημοκρατικές συνελεύσεις, την ιδεολογική και στρατιωτική εκπαίδευση. Στιγμές από την καθημερινότητα της ζωής στο βουνό την ώρα της ανάπαυλας. Σπάνια ντοκουμέντα με διαταγές, προσωπικές μαρτυρίες και γράμματα μαχητών και μαχητριών του ΔΣΕ. Επιπλέον, δημοσιεύεται σύγχρονο υλικό από μνημεία για το ΔΣΕ, αφιερώματα, εκδηλώσεις. Η ιστοσελίδα είναι ανοιχτή από σήμερα, Κυριακή 12 Ιούνη 2016, και το περιεχόμενό της θα εμπλουτίζεται στην πορεία με νέα υλικά. Η ξενάγηση στην ιστοσελίδα του ΔΣΕ αρχίζει από την διεύθυνση: http://dse.kke.gr

Ξενάγηση στους χώρους και στην έκθεση του επιμορφωτικού κέντρου Χαρίλαος Φλωράκης: Το Επιμορφωτικό Κέντρο Χαρίλαος Φλωράκης ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Ιούνη 2007, στο σπίτι όπου έζησε ο κομμουνιστής ηγέτης. Σκοπός του κέντρου είναι η συμβολή στην έρευνα και μελέτη της ιστορίας του ΚΚΕ, του εργατικού και λαϊκού κινήματος, του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος και σημαντικών σταθμών της σύγχρονης ιστορίας. Στο αρχειακό απόθεμα του Κέντρου, έχουν ενταχθεί σε ψηφιακή μορφή πάνω από 165 χιλιάδες ντοκουμέντα (800 χιλιάδες σελίδες) του Ιστορικού Αρχείο της ΚΕ του ΚΚΕ. Με αυτό τον τρόπο είναι προσβάσιμα στους ερευνητές και σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο. Το υλικό του Κέντρου έχει εμπλουτιστεί μέσω προσφορών φίλων του καθώς και μέσω συνεργασιών με άλλα αρχεία (ΓΑΚ, ΕΛΙΑ, Βιβλιοθήκη της Βουλής). Μέχρι σήμερα το Κέντρο έχει συνδράμει στο έργο ιστορικών και άλλων ερευνητών και έχει στηρίξει οργανώσεις του ΚΚΕ και τις ΚΝΕ με αρχειακό υλικό για εκδόσεις, διάφορες εκδηλώσεις και εκθέσεις. Πατήστε εδώ.

 

 

 

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: