Κυριακή 23 Σεπτέμβρη 2018 – Τι… παίζει σήμερα;

Μουσική, Θέατρο, Κινηματογράφος, Εικαστικά, Βιβλίο, Εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις – προτάσεις για έξοδο.

Μουσική

Μουσική Βραδιά: “Αφιέρωμα στο ποιοτικό Ελληνικό Έντεχνο και Λαϊκό Τραγούδι” με τους “SIBEMOL”

Ο Πολυχώρος “Πόλις”, σας προσκαλεί σε μία Μαγική Μουσική Βραδιά: “Αφιέρωμα στο ποιοτικό Ελληνικό Έντεχνο και Λαϊκό Τραγούδι” με τους “SIBEMOL” την Κυριακή 23 Σεπτεμβριου 2018 ώρα 21.00.

Το ποιοτικό Μουσικό Σχήμα “SIBEMOL” με τη Δάφνη Πανουργιά (κιθάρα – φλάουτο – τραγούδι), τον Πέτρο Μιχόπουλο (κιθάρα -τραγούδι) & το Νίκο Σταυρόπουλο (ακορντεόν – τραγούδι), θα μας ταξιδέψουν στη ποιοτική μουσική Ελλάδα.

Τραγούδια και μουσικές που αγαπήσαμε. Τραγούδια που ύμνησαν την ομορφιά ενός τόπου, μιας στιγμής (μα τόσο δυνατής), εξιστόρησαν ανθρώπινες ιστορίες, ελπίδες και όνειρα, στίχοι που ενδύθηκαν με μελωδίες άλλες μοναδικές και εμπνευσμένες και άλλες απλούστερες μα λειτουργικές. Συνθέτες και τραγουδοποιοί, στιχουργοί και ποιητές μια ζύμωση που ομορφαίνει και απαλύνει το βίο μας από τον άνθρωπο για τον άνθρωπό από όπου και αν κατάγεται.

Στη Μουσικη Βραδιά Αφιέρωμα θα ακουστούν μερικά από τα τραγούδια:

Όνειρο που φεύγει είναι η ζωή, Χρώματα και αρώματα, Μικρό καφέ, Αχ Ελλάδα σ’ αγαπώ, Χίλια μύρια κύματα, Έχε το νου σου στο παΐδι, Αύτη η νύκτα μένει, Βόσπορος, Αύγουστος, Σεβάχ θαλασσινός, Σ αγαπώ γιατί είσαι ωραία, Χαράματα η ώρα τρεις, Παραπονεμένα λόγια, Αφού είχες άλλον στην καρδιά, Άστρα μη με μαλώνετε, Πιρόγα, Ακορντεόν, Αγάπη που έγινες, Η βάρκα μου η κουρελού, Ανδρομέδα, Άνοιξε γιατί δεν αντέχω, Γέλα πουλί μου γέλα, Νύχτωσε νύχτα νύχτωσε, Τέσσερα πόδια δυνατά, Έρημα κορμιά, Ωδή στον Καραϊσκάκη, Δημοσθένους λέξη, Άγγελος εξάγγελος, Ρόζα ροζαλία, Αρχόντισσα, Αχάριστη, Κάθε βράδυ πάντα λυπημένη, Πριγκηπέσσα, Το Δίχτυ, Αεροπλάνα και βαπόρια.

ΠΟΛΙΣ ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ Ν. Ηράκλειο

Τ. 210 8000009 – 210 2770181

Θέατρο

Φεστιβάλ “Νύχτες Έντγκαρ Άλλαν Πόε”

Οι Νύχτες Έντγκαρ Άλλαν Πόε εγκαινιάζουν τη θεματική της ομάδας Νοσταλγία, «Η Νοσταλγία στον 19ο αιώνα», για την καλλιτεχνική περίοδο 2018-2019.

Το φεστιβάλ αυτό δίνει στο ελληνικό κοινό την ευκαιρία θεατρικής γνωριμίας με τον σκοτεινό, αμερικανικό διηγηματογράφο, μέσα από δημοφιλή ή λιγότερο γνωστά διηγήματά του. Ιστορίες για τις πιο απόκρυφες πτυχές των ανθρώπων, τις αδυναμίες τους και τις μυστηριώδεις πράξεις που προκύπτουν από αυτές, όλα αυτά υπό την υπέρτατη αγωνία της ανθρώπινης ύπαρξης: το θάνατο. Τα έξι διηγήματα που μεταφέρονται στη σκηνή αναδεικνύουν το εύρος και την πολυπλοκότητα του συγγραφέα μέσα από αναπάντεχες πλευρές του έργου του και διαφορετικές σκηνοθετικές επιλογές.

Και τίποτα δεν είναι ό,τι φαίνεται.

Στη χρονική περίοδο έξι εβδομάδων, οι έξι ομάδες που επιλέχθηκαν ύστερα από αίτηση συμμετοχής, παρουσιάζουν στο κοινό από μία παράσταση βασισμένη πάνω σε ένα από τα διηγήματα του Πόε. Παράλληλα, στο φουαγιέ αλλά και στις ηλεκτρονικές σελίδες της ομάδας και του χώρου θα διατίθεται άφθονο υλικό και αφιερώματα για την ζωή και το έργο του σκοτεινού αυτού συγγραφέα που σημάδεψε τον 19ο αιώνα.

***

20 – 23 . 09 . 2018 | στις 21.30

Καλλιόπη Σίμου

Το βαρέλι του Αμοντιλλάδο – Θέατρο Rabbithole – Μεταξουργείο

Στο εν λόγω διήγημα ένας άντρας, ο Μοντρεζόρ, στήνει μια πλεκτάνη, προκειμένου να πάρει εκδίκηση από τον φίλο του, Φορτουνάτο (στα ιταλικά “ο έχων τύχη”). Ο Μοντρεζόρ παρασέρνει το θύμα του στο ιδιωτικό του κελάρι, χρησιμοποιώντας ως δόλωμα ένα βαρέλι από σπάνιο κρασί, το Αμοντιλλάδο. Εκεί, παίζει ένα σαδιστικό παιχνίδι στο θύμα του. Δεν επιθυμεί μονάχα να εκδικηθεί, αλλά επίσης, να κάνει σαφές στον Φορτουνάτο ότι είναι ο τιμωρός του.

Στην παράσταση, το διήγημα Το Βαρέλι του Αμοντιλλάδο συνδιαλέγεται με το ποίημα Άναμπελ Λη του Ε. Α. Πόε. Στο ποίημα, ένας νέος και η Άναμπελ Λη, ερωτεύονται με έναν απόλυτο, αγνό, ιδανικό έρωτα. Την μακαριότητα των δυο νέων φθονούν τόσο οι άνθρωποι, όσο και οι θεϊκές δυνάμεις.

“Κι αυτή ήταν η αιτία που έναν παλιό καιρό,
Σε αυτή την χώρα πλάι στον ωκεανό,
Φύσηξε άνεμος δριμύς από ένα σύννεφο ψυχρό,
Και πάγωσε και σκότωσε την Άναμπελ Λη.”

Η ομώνυμη ηρωίδα παίρνει τη θέση του αφηγητή στο έργο, φωτίζοντας έτσι, από ένα άλλο πρίσμα το κίνητρο της εκδίκησης· η Άναμπελ Λη, επιχειρεί να τιμωρήσει ατιμωρητί, τον άνθρωπο που την έχει αδικήσει. Η θεματική επικεντρώνεται στον τρόπο της τιμωρίας και τις συνέπειες αυτής τόσο πάνω στο θύμα, όσο και στον θύτη, ενώ οι λόγοι για τους οποίους εκδικείται αφήνονται προς εξιχνίαση από τον θεατή. Ωστόσο, πόσο εφικτή και πραγματική είναι η τιμωρία χωρίς αντίτιμο; Πόσο αλώβητος μπορεί αληθινά να βγει κανείς από μια εκδικητική πράξη, όσο δικαιολογημένη κι αν αυτή φαίνεται ότι είναι;

Σκηνοθεσία – Ερμηνεία : Καλλιόπη Σίμου | Σκηνικά – Κοστούμια : Ματίνα Μέγκλα | Μουσική: Αλέξανδρος Γκόνης | Σχεδιασμός φωτισμού: Ελίζα Αλεξανδροπούλου  |Βοηθός φωτιστή: Τζάνος Μάζης | Βοηθός σκηνοθέτη: Κωνσταντίνα Καραγαβριηλίδου

Διάρκεια: 50’

Κινηματογράφος

Χρόνια πολλά Σοφία! – Έξι από τις καλύτερες ταινίες της Σοφίας Λόρεν στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema, από 20/9 έως 26/9

Aφιέρωμα στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema για τα γενέθλια της Σοφίας Λόρεν (20 Σεπτέμβρη 1934), με έξι από τις καλύτερες ταινίες της, από 20/9 έως 26/9.

1) «ΤΟ ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΠΕΜΠΤΗ –  18.00

2) «ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΙΤΑΛΙΚΑ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ –  18.00

3) «ΒOCCACCIO 70/LA RIFFA» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΣΑΒΒΑΤΟ – 19.00

4)«ΧΤΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΑΥΡΙΟ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΚΥΡΙΑΚΗ –  18.00

5) «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ: ΔΕΥΤΕΡΑ 18.00

6) «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ» του ΕΤΟΡΕ ΣΚΟΛΑ: ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ 18.00

1) «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ

Μια από τις συγκλονιστικότερες αντιπολεμικές ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ, με ρεσιτάλ ερμηνείας από το πρωταγωνιστικό ζεύγος Σοφία Λόρεν-Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, από τους παραγωγούς του ΔΟΚΤΩΡ ΖΙΒΑΓΚΟ.
Το σύμβολο της γυναικείας σαγήνης, η Σοφία Λόρεν «συστέλλεται» για να μεταδώσει πληθώρα συναισθημάτων σε μια συνταρακτική ιστορία αγάπης, από τον ανέμελο έρωτα έως την αγωνία της ιστορικής πραγματικότητας, σε ένα κόσμο που αγωνίζεται, φθείρεται και συνεχίζει να ζητά απαντήσεις.
Η Σοφία Λόρεν βραβεύεται με David di Donatello καλύτερης ηθοποιού.
Ο Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι, ο ελληνικής καταγωγής, ο κορυφαίος του ιταλικού κινηματογράφου,  εταμορφώνεται από νεαρό νεοσύλλεκτο, σε χαμένη ψυχή που αργοσβήνει στο ρωσικό χειμώνα και εν συνεχεία σε ανώνυμο εργάτη με την κρυφή ζωή που γκρεμίζεται.
Λουντμίλα Σαβέλιεβα η ηθοποιός που έγινε γνωστή μέσα από το ρόλο της
Νατάσα Ρόστοβα στην επική ταινία «Πόλεμος και Ειρήνη»
Στα χέρια του Βιτόριο Ντε Σίκα, το «Ηλιοτρόπιο» μετατρέπεται από φτηνό μελόδραμα σε μια δυνατή, σπαραχτική ιστορία.
Η μουσική του Χένρι Μαντσίνι (υποψήφια για Όσκαρ) βρίσκεται ανάμεσα στις καλύτερες στιγμές μιας ανεπανάληπτης καριέρας.
Trailer της ταινίας «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ»


IMDB της ταινίας «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ»
http://www.imdb.com/title/tt0065782/
Link photo της ταινίας «ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ»

https://www.flickr.com/photos/[email protected]/albums/72157684548424790  

2) «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ 
Το αριστούργημα του Βιττόριο ντε Σίκα, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Αλμπέρτο Μοράβια,με τους Σοφία Λόρεν, Ζαν-Πολ Μπελμοντό, Ελεονώρα Μπράουν.Ραφ Βαλόνε.
Η ταινία απέσπασε  συνολικά 11 Διεθνή βραβεία.
Η ερμηνεία της Λόρεν της χάρισε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου
και το βραβείο της καλύτερης ηθοποιού στο Φεστιβάλ των Καννών.
Η Σοφία Λόρεν γίνεται η πρώτη ηθοποιός που κερδίζει Όσκαρ ερμηνείας σε ξενόγλωσσο φιλμ και βραβεύτηκε επίσης στις Κάνες και στα BAFTA.
Το αριστούργημα του Βιττόριο ντε Σίκα, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Αλμπέρτο Μοράβια,με τους Σοφία Λόρεν, Ζαν-Πολ Μπελμοντό, Ελεονώρα Μπράουν.Ραφ Βαλόνε.
Από τον Κάρλο Πόντι δημιουργό των μεγάλων διεθνών επιτυχιών ‘’Δόκτωρ Ζιβάνγκο’’, ‘’La strada’.
Το σκληρό πρόσωπο του πολέμου μέσα από την απλή ιστορία των ανθρώπων που προσπαθούσαν να επιβιώσουν στο βομβαρδισμένο τοπίο. Και ξαφνικά η αγάπη γίνεται λαγνεία, η αθωότητα γίνεται ντροπή, καθώς δύο γυναίκες είναι παγιδευμένες από το βίαιο πάθος και τον αξέχαστο τρόμο!
Trailer της ταινίας «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ» 


IMDB
 της ταινίας «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ»
http://www.imdb.com/title/tt0054749/?ref_=fn_al_tt_1
Link photo της ταινίας «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ»
https://www.flickr.com/photos/[email protected]/albums/72157683480988672/with/36197124645/  

3) «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ» του ΕΤΟΡΕ ΣΚΟΛΑ
Η ωραιότερη ταινία του Έτορε Σκόλα μια από τις πλέον συγκλονιστικές δημιουργίες του που σημάδεψε τόσο το έργο του, όσο και τον Ιταλικό αλλά και Ευρωπαϊκό Κινηματογράφο.
Ο Μαρτσέλο Μαστρογιάννι και η Σοφία Λόρεν σε μια σπουδαία ταινία από τον Κάρλο Πόντιδημιουργό των μεγάλων διεθνών επιτυχιών ‘’Δόκτωρ Ζιβάνγκο’’, ‘’La strada’’, ‘’Η ατιμασμένη’’, δίνουν σάρκα και οστά σε ένα αξέχαστο όσο και πρωτότυπο κινηματογραφικό ντουέτο.
13 ΔΙΕΘΝΗ ΒΡΑΒΕΙΑ και 2 ακόμα ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ:
2 Υποψηφιότητες για OSCAR (Καλύτερης ξένης ταινίας & Α’ Αντρικού ρόλου)
Χρυσός Φοίνικας ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ καλύτερης σκηνοθεσίας 2014 restored film
ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ ΗΠΑ για καλύτερη ταινία
2 Βραβεία DAVID DI DONATELLO (Σκηνοθεσίας και Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ)
3 ΧΡΥΣΕΣ ΣΦΑΙΡΕΣ ΙΤΑΛΙΑΣ (Καλύτερη ταινία, Αντρικός και Γυναικείος ρόλος)
3 Βραβεία ΙΤΑΛΙΚΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 
Κορυφαίο φιλμ του μοντέρνου κινηματογράφου πάνω στην αλλοτρίωση του ατόμου από την κυρίαρχη ιδεολογία, που έρχεται μέσα από τα εργαλεία της: Κράτος, παιδεία, οικογένεια, θρησκεία.
Trailer της ταινίας «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ» 


IMDB της ταινίας «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ» 
http://www.imdb.com/title/tt0076085/
Link photo της ταινίας «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ» https://www.flickr.com/photos/[email protected]/albums/72157684057863363

4) Το Φιλουμένα Μαρτουράνο – Γάμος Αλά Ιταλικά, είναι , κωμική και αισθηματική ταινία, παραγωγής 1964 σε σκηνοθεσία Βιττόριο ντε Σίκα, βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό του Εντουάρντο Ντε Φιλίππο, που συμμετείχε επίσης στη συγγραφή του σεναρίου. Η ταινία έλαβε δυο υποψηφιότητες για Όσκαρ.Κλασική ιταλική κωμωδία του Βιτόριο Ντε Σίκα με πρωταγωνιστές τους δύο κορυφαίους σταρ του Ιταλικού κινηματογράφου, τη Σοφία Λόρεν (Βραβείο Νταβίντ ντι Ντονατέλο Α΄ Γυναικείου Ρόλου) και τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι. 

Πρόκειται για την κινηματογραφική μεταφορά του διάσημου θεατρικού έργου του Eduardo De Filippo «Φιλουμένα Μορτουράνο», που ανέβηκε σε όλες σχεδόν τις σκηνές του κόσμου. ρόλο τον οποίο η Sophia Loren επιθυμούσε διακαώς να υποδυθεί στο σινεμά και δικαίως, αφού αποτελεί ίσως τον χαρακτηριστικότερο ρόλο της καριέρας της. Η χυμώδης Sophia και ο χειμαρρώδης Marcelo υποδύονται για άλλη μια φορά το ζευγάρι σε μια από τις πιο επιτυχημένες και απολαυστικές κινηματογραφικές συναντήσεις τους. Τόσο στην ταινία αυτή όσο και στις εξίσου καλές «Yesterday, Today and Tomorrow» και «A Special Day» αποδεικνύουν πόσο καλή χημεία έχουν μεταξύ τους, κάτι το οποίο ο σκηνοθέτης Vittorio De Sica εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο.Ο νεαρός ναπολιτάνος καρδιοκατακτητής Domenico (Marcelo Mastroianni)

επιτυχημένος επιχειρηματίας που του αρέσει να κυνηγάει ασύστολα γυναίκες, συναντιέται με την πόρνη Φιλουμένα (Σοφία Λόρεν) σε έναν οίκο ανοχής της Νάπολης κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Την ερωτεύεται, την εγκαθιστά σε ένα διαμέρισμα και της δίνει δουλειά στις επιχειρήσεις του.  Όταν αρκετό καιρό μετά ο Ντομένικο, που εξακολουθεί να «παίζει» με τις γυναίκες και συμπεριφέρεται πλέον στη Φιλουμένα σαν σε υπηρέτριά του, αποφασίζει να παντρευτεί μία νεότερη υπάλληλό του, η Φιλουμένα υποκρίνεται την ετοιμοθάνατη και τον παντρεύεται στο «νεκρικό» κρεβάτι με τις ευχές της Εκκλησίας… Η Φιλουμένα «ανασταίνεται» όμως και του αποκαλύπτει την ύπαρξη τριών παιδιών της, λέγοντας του ότι ένα από αυτά -χωρίς να καθορίζει ποιο ακριβώς- είναι δικό του. Ο Ντομένικο έξαλλος με την απάτη της Φιλουμένας διαλύει τον γάμο, με την συναίνεση της, καθώς έχει βαρεθεί τους τρόπους του, αλλά μένει πλέον με το σαράκι του «ποιος είναι ο γιος του». Θα καταφέρει να τον βρει μόνος του, ή θα χρειαστεί την βοήθεια της Φιλουμένας;

αποτελεί ύμνο στους νεανικούς έρωτες που περνούν και αφήνουν ανεξίτηλα τα σημάδια στη ζωή κάποιου.

 Κυρίως όμως αποτελεί μια κλασική ταινία εποχής που βλέπει τον έρωτα 

και την αγάπη μέσα από συνεχείς δολοπλοκίες και τερτίπια μιας γυναίκας 

που κάνει τα πάντα για να κρατήσει οτιδήποτε θεωρεί μοναδικό και αξεπέραστο. 

Εξαιρετικά μεστή ταινία του σπουδαίου Βιτόριο Ντε Σίκα, που αναλύει τις δομές της οικογένειας και της μισαλλοδοξίας στην Ιταλία του Νότου, αμέσως μετά τον Β Παγκόσμιο: Άντρες-γόηδες, γυναίκες-αντικείμενα του πόθου, χρήμα που εξαγοράζει τα πάντα και επιφανειακές σχέσεις… Οι ερμηνείες των δύο ιερών τεράτων του Ιταλικού σινεμά, Μαστρογιάνι και Λόρεν είναι έξοχα ρεαλιστικές, οι δε καταστάσεις που προκύπτουν από την σύγκρουση του ζευγαριού είναι ανθρώπινες και συγκινητικές. Η ταινία έχει βάθος, ανθρωπιά και ελπίδα ότι τελικά οι άνθρωποι δεν είναι τόσο ανάλγητα γαϊδούρια όσο φαίνονται!

IMDB ΤΑΙΝΙΑΣ 

Φιλουμένα Μαρτουράνο – Γάμος Αλά Ιταλικά
https://www.imdb.com/title/tt0058335/?ref_=fn_al_tt_1

TRAILER ΤΑΙΝΙΑΣ 

Φιλουμένα Μαρτουράνο – Γάμος Αλά Ιταλικά 

5)Το «Χθες, σήμερα, αύριο» («Ieri, oggi, domani») γυρίστηκε το 1963 από τον Βιτόριο Ντε Σίκα. Είναι μια σπονδυλωτή ηθογραφική κωμωδία με πρωταγωνιστές τη Σοφία Λόρεν και τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι. Κεντρικός άξονας που διατρέχει και τις τρεις αυτόνομες ιστορίες της ταινίας είναι η γυναίκα σε αρχετυπικούς ρόλους: ως μητέρα, ως κακομαθημένη σύζυγος, ως πόρνη. Ο τίτλος υπαινίσσεται τη διαχρονικότητα αυτών των στερεότυπων γύρω από τη γυναίκα, που υποσκάπτονται και παρωδούνται διακριτικά καθώς εξελίσσεται η κάθε μία από τις ιστορίες. Η Λόρεν μεταμορφώνεται και γίνεται ιδανική εικόνα για κάθε έναν από αυτούς τους ρόλους, καταδεικνύοντας το θηλυκό ως το ισχυρότερο φύλο. Ο Μαστρογιάνι ανταποκρίνεται με χαρακτηριστική άνεση είτε ως σύζυγος είτε ως υποψήφιος εραστής είτε ως πελάτης. Η ερμηνεία του είναι ο καταλύτης που καθορίζει το είδος της κωμωδίας και στις τρεις ιστορίες.

Αντελίνα

Η πρώτη, η «Αντελίνα», διαδραματίζεται στον ιταλικό Νότο σύμφωνα με το σενάριο του Εντουάρντο Ντε Φίλιπο. Η Λόρεν, χυμώδης και εκρηκτική, λάμπει μέσα στη φτώχεια της. Ταυτίζεται με την εξιδανικευμένη σύζυγο και μητέρα σύμφωνα με τα ήθη της εποχής, γίνεται μία από τις γυναίκες που δίνουν χρώμα στις πολύβουες γειτονιές της Νάπολης. Εργάζεται στις γωνιές των δρόμων, στο πεζοδρόμιο που δεν παραπέμπει σε τίποτα αρνητικό για το ήθος της, πουλώντας λαθραία τσιγάρα.

Ο Ντε Σίκα επιλέγει το ύφος της νεορεαλιστικής κωμωδίας για το πορτρέτο της όμορφης Αντελίνας. Η ιστορία αρχίζει με το ανθρώπινο πλήθος να λειτουργεί ως προστατευτική ασπίδα γύρω από τα παιδιά και τον άνεργο άνδρα της Αντελίνας, όταν ένας αστείος ανθρωπάκος, εισπράκτορας του δημοσίου, καταφθάνει φουριόζος με ένα καμιόνι για να κατασχέσει τα έπιπλα της Αντελίνας, που δεν έχει να πληρώσει (αλλά και να είχε, πάλι δεν θα πλήρωνε) ένα πρόστιμο για τα λαθραία τσιγάρα. Δεν βρίσκει τίποτα για να πάρει, γιατί τα έπιπλα έχουν μεταφερθεί σε γειτονικά σπίτια, και φεύγει αφήνοντας πίσω του την απειλή των καραμπινιέρων. Ενας νεοφερμένος δικηγόρος, που εμφανίζεται σαν κομήτης, καθησυχάζει τους πάντες ανακαλύπτοντας ελαφρυντικά στο βάρος που κουβαλάει στην κοιλιά της η Αντελίνα. Οι έγκυες τυγχάνουν ασυλίας και δεν φυλακίζονται. Η Αντελίνα, που έχει απεριόριστη σεξουαλική όρεξη και συλλαμβάνει διαρκώς παιδιά, βρίσκει λύση στο πρόβλημά της: θα είναι συνεχώς με την κοιλιά φουσκωμένη. Εύκολο να το πει, δύσκολο να το κάνει όταν οι αντοχές του άνδρα της αρχίζουν να υποχωρούν. Ο Λατίνος εραστής αποδεικνύεται ένας ανίσχυρος και δυστυχής κηφήνας απέναντι στην όμορφη και ελκυστική βασίλισσα ενός μελισσιού από παιδιά που γεμίζουν με φωνές τους δρόμους της Νάπολης.

Αννα

Η δεύτερη ιστορία τιτλοφορείται «Αννα» και βασίζεται σε μια νουβέλα του Αλμπέρτο Μοράβια. Εδώ, το σκηνικό αλλάζει. Από το φτωχό Νότο μεταφερόμαστε στον πλούσιο βιομηχανικό Βορρά, και η νεορεαλιστική κωμωδία παραχωρεί τη θέση της στη δραματική κομεντί, που κι αυτή έχει στόχο τα ήθη. Η Αννα, μια γυναίκα μόνη, κινδυνεύει να πνιγεί στον πλούτο του βιομηχάνου συζύγου της που την παραμελεί. Στο τέλος της σύντομης ιστορίας της διαπιστώνουμε πως δεν υφίσταται κίνδυνος «πνιγμού», μια και το υπαρξιακό δράμα της είναι πανάλαφρο σαν φελλός. Διασχίζει τους δρόμους του Μιλάνου με μια Ρολς Ρόις και συναντάει ένα νεαρό άνδρα, κατώτερο κοινωνικά, στον οποίο μιλάει με πάθος για την ανάγκη της να ερωτευτεί αληθινά και με απέχθεια για τη φρικτή ζωή της ανάμεσα στα πλούτη. Το δράμα της, όμως, διαρκεί όσο και η σύντομη βόλτα με το πολυτελές αμάξι στην ύπαιθρο του ιταλικού Βορρά.

Μάρα

Η τρίτη ιστορία, η «Μάρα», έχει ηρωίδα μια πόρνη πολυτελείας στη Ρώμη της ντόλτσε βίτα. Είναι μια ανάλαφρη σάτιρα ηθών που κάποιες στιγμές γίνεται σεξοκωμωδία. Η Λόρεν είναι απολαυστική στο ρόλο της μπριόζας και ανεξάρτητης Μάρας, η οποία διαλέγει τους πελάτες της. Ζει στο ρετιρέ μιας παλιάς πολυκατοικίας και γίνεται θηλυκός σατανάς για ένα νεαρό ρασοφόρο φοιτητή της θεολογίας που επισκέπτεται τη γιαγιά του στο διπλανό διαμέρισμα. Κυριεύει το μυαλό και τις αισθήσεις του και τον οδηγεί σε απόγνωση και στην απόφαση να παρατήσει το Βατικανό και να εξαφανιστεί μακριά στη Λεγεώνα των Ξένων. Η Μάρα, όμως, κάνει τάμα για να τον ξαναφέρει στα συγκαλά του. Τον τόνο σε αυτή την ιστορία τον δίνει ο Ρουσκόνι (Μαστρογιάννι), ένας Μπολονέζος πελάτης της που βρίσκεται στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού καθώς κάθε φορά που πλησιάζει η ώρα της απόλαυσης, η Μάρα τον αφήνει σύξυλο. Η σκηνή του στριπτίζ είναι η καλύτερη της ταινίας.

Ο Ντε Σίκα κέρδισε τέσσερις φορές το Οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας στη διάρκεια της πλουσιότατης καριέρας του, μία από αυτές -η τρίτη κατά σειράν- ήταν για το «Χθες, σήμερα, αύριο».

ΙΜDB LING της ταινιας Χθες, σήμερα, αύριο

https://www.imdb.com/title/tt0057171/

TRAILER

 LING της ταινιας Χθες, σήμερα, αύριο

PHOTO

 LING της ταινιας Χθες, σήμερα, αύριο

https://www.flickr.com/photos/[email protected]/albums/72157667864225567

«ΒΟΚΑΚΙΟΣ ‘70»

Πρωταγωνιστούν:  Σοφία Λόρεν 

Φωτογραφία: Οτέλο Μαρτέλι

Boccaccio ’70 (1962)IMDB ling

https://www.imdb.com/title/tt0055805/

Boccaccio ’70 (1962) ORIGINAL TRAILER

«Τσε: Ο Αργεντίνος»

Από την προηγούμενη βδομάδα κυκλοφορεί για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους το πρώτο μέρος της ταινίας του Στίβεν Σόντερμπεργκ, «Τσε: Ο Αργεντίνος» (2008), για τη ζωή του θρυλικού επαναστάτη Τσε Γκεβάρα. Θα ακολουθήσει και το δεύτερο μέρος, με τον τίτλο: «Τσε: Ο επαναστάτης».

Για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους το πρώτο μέρος της ταινίας του Στίβεν Σόντερμπεργκ, «Τσε: Ο Αργεντίνος» (2008), για τη ζωή του θρυλικού επαναστάτη Τσε Γκεβάρα.

Στο πρώτο μέρος ο θεατής παρακολουθεί την καθοριστική γνωριμία του Τσε με τον Φιντέλ και την απόφασή του να τον ακολουθήσει στην Κούβα. «Φύγαμε μια νύχτα του 1956 από το Μεξικό με προορισμό την Κούβα με ένα σαπιοκάραβο και 82 άντρες…».

Ξεχωρίζει η καθηλωτική ερμηνεία του Μπενίσιο Ντελ Τόρο ως Τσε. Άλλωστε, δεν είναι λίγες οι φορές που ο ηθοποιός έχει αναφερθεί στην πολύχρονη μελέτη του για την προσωπικότητα του Τσε Γκεβάρα, για την επανάσταση στην Κούβα, για την επαφή και γνωριμία του με Κουβανούς που είχαν πάρει μέρος στην Επανάσταση. Η σκηνοθεσία του Στίβεν Σόντερμπεργκ κερδίζει το θεατή.

***

Προβάλλεται για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους το δεύτερο μέρος της ταινίας του Στίβεν Σόντερμπεργκ για τη ζωή του θρυλικού επαναστάτη Τσε Γκεβάρα,«Τσε: Ο επαναστάτης» (2008).

Αμέσως μετά την Κουβανική Επανάσταση, ο Τσε είναι πιο διάσημος από ποτέ. Ξαφνικά τα ίχνη του χάνονται μέχρι που εμφανίζεται στη Βολιβία. Εκεί θα οργανώσει μια μικρή ομάδα από Κουβανούς συντρόφους και Βολιβιανούς νεοσύλλεκτους με σκοπό να ξεκινήσουν τη μεγάλη επανάσταση της Λατινικής Αμερικής. Η Βολιβιανή επιχείρηση καταλήγει σε αποτυχία και οδηγεί τον Τσε στον θάνατο.

Σκηνοθεσία: Στίβεν Σόντερμπεργκ

Παραγωγή: Λόρα Μπίκφορντ, Μπενίσιο Ντελ Τόρο

Σενάριο: Πίτερ Μπάκμαν

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Πίτερ Άντριους

Σχεδιασμός Παραγωγής: Αντσόν Γκόμεζ

Μουσική: Αλμπέρτο Ιγκλέσιας

Με τους: Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Κάρλος Μπαρδέμ, Ντεμιάν Μπισίρ, Χοακίμ Ντε Αλμέιντα, Εντουάρντ Φερνάντεζ, Μαρκ-Αντρέ Γκροντέν, Όσκαρ Χαενάδα, Καλίλ Μέντεζ, Ελβίρα Μίνγκεζ, Ματ Ντέιμον, Τζόρντι Μογιά, Φράνκα Ποτέντε.

Χώρα Παραγωγής: ΗΠΑ

Διάρκεια: 131′

Έτος Παραγωγής: 2008.

 

Πρόγραμμα προβολών του STUDIO new star art cinema 

ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ Τηλ 210-8640054

Εισ.: € 7.00,
Παιδ.-φοιτ./ άνω των 65 & Εκπαιδευτικοί/Ατέλεια/Στρατιωτικο €5.00,
Άνεργοι €3.00. Οικογενειακό πακέτο τριών ατόμων €10.00.
Κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ τα δύο άτομα € 7,00, κάθε ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ €5.00.
Parking διαθέσιμο κάτω από τον κινηματογράφο

Ώρες προβολών από 20/9/18 έως 26/9/2018:

1) «ΕΚΒΙΑΣΜΟΣ-BLACK MAIL»του AΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ
ΠΕΜΠΤΗ στις 18.00

2) «Η ΤΑΒΕΡΝΑ ΤΗΣ ΤΖΑΜΑΙΚΑ» του AΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ στις 18.00

3) «ΝΟΤΟΡΙΟΥΣ»του AΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ
ΣΑΒΒΑΤΟ -ΚΥΡΙΑΚΗ στις 18.00

4) «Η ΚΥΡΙΑ ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΤΑΙ»του AΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ
ΔΕΥΤΕΡΑ στις 18.00

5) «39 ΣΚΑΛΟΠΑΤΙΑ»του AΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ
ΤΡΤΗ στις 18.00

6) «ΝΕΑ ΚΑΙ ΑΘΩΑ»του AΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ
ΤΕΤΑΡΤΗ στις 18.00

7) «SCARLET STREET»του ΦΡΙΤΖ ΛΑΝΓΚ
ΠΕΜΠΤΗ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ στις 20.00

8) «Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ»του ORSON WELLS
ΣΑΒΒΑΤΟ-ΚΥΡΙΑΚΗ στις 20.00

9) «Ο 3ος ΑΝΘΡΩΠΟΣ»του ΚΑΡΟΛ ΡΙΝΤ
ΔΕΥΤΕΡΑ-ΤΡΙΤΗ στις 20.00

10) « ΠΟΙΟ ΔΥΝΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ»του ΤΖΟΝ ΧΙΟΥΣΤΟΝ
ΤΕΤΑΡΤΗ στις 20.00

Πρόγραμμα και ώρες προβολών του ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema 

ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ(ΜΕΤΡΟ Βικτώρια) Τηλ.210 8220008, 210 8220023 Εισ.:€7.00,

Παιδ.-φοιτ./ άνω των 65 & Εκπαιδευτικοί/Ατέλεια/Στρατιωτ ικό €5.00,
για ανέργους €3.00,οικογενειακό πακέτο τριών ατόμων €10.00
Parking διαθέσιμο κάτω από τον κινηματογράφο

Ώρες Προβολών από 20/9 έως 26/9/2018:

1) «Ο ΓΑΛΑΖΙΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ»του ΓΙΟΖΕΦ ΦΟΝ ΣΤΕΡΝΜΠΕΡΓΚ –
ΠΕΜΠΤΗ – ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20.00
2) «METROPOLIS»του ΦΡΙΤΣ ΛΑΝΓΚ
ΣΑΒΒΑΤΟ-ΚΥΡΙΑΚΗ 20.00
3) «Μ, Ο ΔΡΑΚΟΣ ΤΟΥ ΝΤΙΣΕΛΝΤΟΡΦ»του ΦΡΙΤΣ ΛΑΝΓΚ
ΔΕΥΤΕΡΑ εως ΤΕΤΑΡΤΗ 20.00
4) «ΤΟ ΘΕΩΡΗΜΑ»του ΠΙΕΡ ΠΑΟΛΟ ΠΑΖΟΛΙΝΙ
ΔΕΥΤΕΡΑ εως ΤΕΤΑΡΤΗ 22.00
5) «ΤΟ ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ
ΠΕΜΠΤΗ – 18.00
6) «ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΙΤΑΛΙΚΑ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – 18.00
7) «ΒOCCACCIO 70/ LA RIFFA» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ
ΣΑΒΒΑΤΟ – 19.00
8)«ΧΤΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΑΥΡΙΟ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ – 18.00
9) «Η ΑΤΙΜΑΣΜΕΝΗ» του ΒΙΤΟΡΙΟ ΝΤΕ ΣΙΚΑ
ΔΕΥΤΕΡΑ 18.00
10) «ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΕΡΑ» του ΕΤΟΡΕ ΣΚΟΛΑ
ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ 18.00

Πρόγραμμα και ώρες προβολών του ΖΕΦΥΡΟΣ new star art cinema

ΖΕΦΥΡΟΣ Τρώων 36, Άνω Πετράλωνα – Θησείο

Tηλ. επικοινωνίας: 2103462677

Εισ.: €7.00, φοιτ./ άνω των 65/Εκπαιδευτικοί /άνεργοι €6.00

ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ €5.00

Ώρες προβολών από 20/9/18 έως 26/9/18:

1) «New York Confidential» τoυ Russell Rouse

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 21.00 και 23.00

Φωτογραφία

Joan Leigh Fermor. Φωτογράφος και αγαπημένη

Στη διάρκεια της ελεύθερης σχέσης που τους ένωνε, η Joan και o Paddy Leigh Fermor μοιράστηκαν τη ζωή τους, κυρίως στην Ελλάδα, ως εραστές και ως φίλοι. Εκείνη φωτογράφος και εκείνος συγγραφέας, απολάμβαναν ισότιμη αναγνώριση ως καλλιτέχνες.

Joan Leigh Fermor

Η Joan υπήρξε μια ακαταπόνητη επαναστάτρια, όταν το 1940 τράβηξε τις εξαιρετικές εκείνες φωτογραφίες από το βομβαρδισμό του Λονδίνου που έμελλε να γίνουν το σύμβολο της ζωής που θα άφηνε αργότερα πίσω της. Στο Κάιρο το 1944 γνώρισε τον Paddy, ο οποίος σύντομα θα την ακολουθούσε στην Αθήνα. Ταξίδεψαν μαζί σε όλη την Ελλάδα, προτού τελικά εγκατασταθούν στην Πελοπόννησο – στο όμορφο σπίτι που έχτισαν στην Καρδαμύλη και κληροδότησαν στο Μουσείο Μπενάκη.

Στις δεκαετίες του 1940, του 1950 και του 1960 η Joan έβγαλε αμέτρητες φωτογραφίες ανθρώπων και τόπων, ταξιδεύοντας μαζί με τον Paddy στην Ελλάδα. Μερικές από αυτές δημοσιεύονται στη Μάνη και στη Ρούμελη· οι περισσότερες όμως παρέμειναν άγνωστες μέχρι το θάνατό της το 2003. Το αρχείο της βρίσκεται σήμερα στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Σκωτίας, στο Εδιμβούργο.

Joan Leigh Fermor. Φωτογράφος και αγαπημένη

Στη νέα έκδοση και στην έκθεση ο Ian Collins και η Olivia Stewart αποδίδουν φόρο τιμής σε αυτή την άγνωστη στο πλατύ κοινό φωτογράφο, το έργο της οποίας είναι μια αποκάλυψη.

Οι φωτογραφίες χρηιμοποιούνται με την ευγενική παραχώρηση του Joan Leigh Fermor Estate.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ / Κουμπάρη 1 & Βασ. Σοφίας, 106 74 Αθήνα

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 23/05/2018 – 21/10/2018

ΕΓΚΑΙΝΙΑ: 22.05.2018, 20:00

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: Τετάρτη, Παρασκευή: 10:00 – 18:00 // Πέμπτη, Σάββατο:10:00 – 00:00 // Κυριακή:10:00 – 16:00

ΕΙΣΙΤΗΡΙA: € 7, € 5

Εκθέσεις

«Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Πηγή αστείρευτης έμπνευσης και αιτία βαθιάς αισθητικής συγκίνησης, το Ωραίο, αποτυπώνεται οπτικά στα αρχαία έργα τέχνης, συνιστώντας μια διαρκώς μεταβαλλόμενη εικόνα στην ιστορία της ανθρώπινης δημιουργίας.

Η νέα περιοδική έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» αναδεικνύει τις διαφορετικές εκφράσεις αισθητικής σε ετερογενή κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα από τη νεολιθική περίοδο μέχρι την ύστερη αρχαιότητα, αξιοποιώντας το εξαιρετικά ευρύ χρονολογικό φάσμα που καλύπτουν οι συλλογές του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Τριακόσιες σαράντα αρχαιότητες από τις πλούσιες συλλογές του σε συνδυασμό με σύγχρονα ψηφιακά μέσα, προσφέρουν μια αισθητική πανδαισία και υπόσχονται ένα ταξίδι στο χρόνο γεμάτο αισθητικές απολαύσεις.

«Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Η περιοδική έκθεση «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» αποτελεί το τελευταίο μέρος της εκθεσιακής τριλογίας που σχεδιάστηκε για να τιμήσει την επέτειο των 150 χρόνων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου από τη θεμελίωση του εμβληματικού κτιρίου που το στέγασε.

Η τριλογία άνοιξε το 2015 με την έκθεση «”Ένα όνειρο ανάμεσα σε υπέροχα ερείπια…” Περίπατος στην Αθήνα των περιηγητών, 17ος-19ος αιώνας», όπου μεταξύ άλλων αναδείχθηκε το πολιτισμικό περιβάλλον μέσα στο οποίο διαμορφώθηκε η ανάγκη για την ίδρυση του Εθνικού Μουσείου, και συνεχίστηκε με τις «Οδύσσειες», μια έκθεση που αποτύπωσε αφαιρετικά και συμβολικά τη διαχρονική προσπάθεια του ανθρώπου για δημιουργία και εξέλιξη.

Η έννοια του Ωραίου, την οποία πραγματεύεται η τρίτη στη σειρά έκθεση, συνιστά τον ιδανικό επίλογο, αφού η καλλιέργεια έρωτος προς τας καλάς τέχνας ήταν θεμελιώδης ανάμεσα στους καταστατικούς σκοπούς του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (ΒΔ 31.7.1893). Επικεντρωμένη στην πνευματικότερη και υψηλότερη στιγμή της ανθρώπινης δημιουργίας, η έκθεση υποστηρίζει την αισθητική ενατένιση, καλώντας ταυτόχρονα τους θεατές να διερευνήσουν την πνευματική βάση των αισθητικών επιλογών.

Το εκθεσιακό αφήγημα αρθρώνεται σε τέσσερα μέρη

Στην «Αιώνια αισθητική» παρουσιάζονται επιλεγμένα αντικείμενα της καθημερινότητας, που καταγράφουν τις συνεχείς εναλλαγές και τις διαφορετικές εκφράσεις αισθητικής στην ανθρώπινη διαχρονία. «Το ωραίο και το επιθυμητό» επιχειρεί μια ουσιαστική προσέγγιση στις αισθητικές προτιμήσεις των αρχαίων κοινωνιών με βάση όσα αποκαλύπτουν οι αρχαίοι ελληνικοί μύθοι για την ομορφιά και τα αρχαιολογικά ευρήματα που αφορούν την ένδυση, την κόμμωση, τα κοσμήματα και τον καλλωπισμό. Το τρίτο μέρος με τίτλο «Προβάλλοντας το σώμα» παρακολουθεί την έκφραση του ωραίου στην εικαστική απόδοση του ανθρώπινου σώματος από τη νεολιθική περίοδο μέχρι τους ιστορικούς χρόνους. Στο τέλος, «Η ατέρμονη αναζήτηση»αποσκοπεί στον αισθητικό στοχασμό ως προς τη σημασία του ωραίου και την αξία του για τον άνθρωπο.

Την έκθεση θα πλαισιώσουν καθ’ όλη τη διάρκειά της πολλά πειραματικά εργαστήρια. Επιστήμονες, καλλιτέχνες και τεχνίτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα προσφέρουν την ειδική τους γνώση για να εξηγήσουν στους επισκέπτες τις πειραματικές τους προσεγγίσεις στην υφαντική της νεολιθικής περιόδου, το ένδυμα στο Αιγαίο κατά τη δεύτερη χιλιετία π.Χ., τη μυκηναϊκή ενδυμασία, την πολυχρωμία των αρχαίων γλυπτών και την απόδοση του Ωραίου στην αρχαία ελληνική μουσική.

Την έκθεση συνοδεύει επιστημονικός κατάλογος στα ελληνικά, έκδοση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων. Θα επακολουθήσει σύντομα και η αγγλική έκδοση.

Η έκθεση θα είναι ανοιχτή για το κοινό από τις 26 Μάη.

Ώρες λειτουργίας (θερινό ωράριο ως 31/10):

Δευτέρα 13.00-20.00

Τρίτη – Κυριακή 8.00-20.00

«Τό θέμα εἶναι τ ώ ρ α τί λές. Η ζωή και το έργο του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη»
Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία παρουσιάζει την έκθεση «Τό θέμα εἶναι τ ώ ρ α τί λές. Η ζωή και το έργο του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη».

Έντεκα ενότητες, κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί σε μία ποιητική συλλογή, κτίζουν την αφήγηση του βίου και του έργου του Μανόλη Αναγνωστάκη και επιχειρούν να αναδείξουν το αποτύπωμά του, πρωτίστως στο πεδίο της ποίησης και του πολιτισμού· συνάμα όμως και σε εκείνο της πολιτικής συμμετοχής και της κοινωνικής παρουσίας. Συστήνουν, με άλλα λόγια, την ποιητική και πολιτική ηθική του Αναγνωστάκη.

«Τό θέμα εἶναι τ ώ ρ α τί λές. Η ζωή και το έργο του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη»

«Τό θέμα εἶναι τ ώ ρ α τί λές. Η ζωή και το έργο του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη»

Ποιήματα, κριτικά δοκίμια, άρθρα, χειρόγραφα, προσωπικά αντικείμενα και οπτικοακουστικά τεκμήρια, τα οποία προέρχονται από το προσωπικό αρχείο του ποιητή –όπως το ταξινόμησε ο γιος του, ο Ανέστης– αλλά και από τις συλλογές του Κέντρου Ιστορίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, του Μουσείου Μπενάκη, των Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας και του Αρχείου της ΕΡΤ, μας ταξιδεύουν στους σταθμούς της προσωπικής και συλλογικής πορείας του Μανόλη Αναγνωστάκη, όπως αυτή διαμορφώθηκε δυναμικά μέσα στις πολιτικές, τις κοινωνικές και τις πνευματικές συγκρούσεις των χρόνων 1940-1974, καθώς και στη μεταπολιτευτική περίοδο.

Η έκθεση εγκαινιάστηκε τη Δευτέρα 12 Φλεβάρη, θα διαρκέσει έως τα τέλη Οκτώβρη του 2018, ενώ εντάσσεται στο πρόγραμμα της διοργάνωσης «Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου 2018» της UNESCO.

Εκθεσιακός χώρος του Ιδρύματος της Βουλής

Βασ. Σοφίας 11 (είσοδος από Σέκερη), Αθήνα 106 71

τηλ.: 210-3735253

Ώρες λειτουργίας:

Καθημερινά 9.00-16.00, Πέμπτη 9.00-20.00, Σαββατοκύριακο 10.00-15.00

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από 4 ηπείρους, στο Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών
Το Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών με πυρήνα την συλλογή της Μαρίας Αργυριάδη, η οποία συγκαταλέγεται στις δέκα καλύτερες της Ευρώπης, παρουσιάζει παιχνίδια, βιβλία, έντυπα, ρουχισμό και αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από την Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και την Αμερική.

Αντικείμενα της παιδικής ηλικίας από 4 ηπείρους, στο Moυσείο Μπενάκη Παιχνιδιών

Η ελληνική συλλογή περιλαμβάνει βρεφικά και παιδικά παιχνίδια και άλλα αντικείμενα από τους αρχαίους έως τους νεότερους χρόνους: χειροποίητα παραδοσιακά παιχνίδια, πανηγυριώτικα και εμπορικά παιχνίδια του 20ού αι., επιτραπέζια παιχνίδια, καθώς και ομαδικά παιχνίδια δρόμου και παιδικά έθιμα. Ξεχωρίζουν τα παιχνίδια που έφτιαξαν μέλη των Κ.Α.Π.Η. (Κέντρων Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων), αναβιώσεις αυτών που έπαιζαν ως παιδιά.

Η ευρωπαϊκή συλλογή αποτελείται από αστικά και λαϊκά παιχνίδια από το 18ο έως τον 20ό αι., κυρίως από την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, καθώς και από ευρωπαϊκές κούκλες με φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ – Λεωφ. Ποσειδώνος 14 & Τρίτωνος 1, 175 61 Παλ. Φάληρο

Μέρες και ώρες λειτουργίας: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00 – 18:00

Επικοινωνία: τηλ. 213 0258498

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: