Γιάννης Αντετοκούμπο – “Ξέρω σίγουρα πως αρκετά ως εδώ! Είναι η ώρα για αλλαγή!”

Θέση για τις πρόσφατες δολοφονίες Αμερικανών παίρνει ο παίκτης των Μιλγουόικι Μπακς με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

“Δεν ξέρω στ’ αλήθεια πώς να εκφράσω με λέξεις πώς ακριβώς νιώθω, αλλά αυτό που ξέρω σίγουρα είναι πως αρκετά ως εδώ! Είναι ώρα για αλλαγή!” Με αυτή του την ανάρτηση στο τουίτερ, συνοδευόμενη με hashtag με τα ονόματα τον πιο πρόσφατα δολοφονημένων Αφροαμερικανών Τζορτζ Φλόιντ και Ahmaud Arberyο Γιάννης Αντετοκούμπο πήρε θέση για όσα συμβαίνουν στις ΗΠΑ και είπε ότι είναι ώρα για μια αλλαγή. Η έννοια αυτή είναι φυσικά πολύ γενική και ειδικά στην Ελλάδα κάπως ταλαιπωρημένη, αλλά σε ένα τουί δε θα μπορούσε να χωρέσει κάποιο μανιφέστο, στα οποία ούτως ή άλλως ο παίκτης δε μας έχει συνηθίσει.

Ο Γιάννης έχει βιώσει από μικρό παιδί τι σημαίνει ρατσισμός στη χώρα μας και έχει τοποθετηθεί επανειλημμένα για τις εμπειρίες του αυτές. Όσα συμβαίνουν στις ΗΠΑ δεν είναι και πολύ μακρινά από την πραγματικότητα στη χώρα μας, παρά τις υπαρκτές και μεγάλες κοινωνικές και ιστορικές διαφορές μεταξύ των δύο χωρών. Μπορεί να μην είχαμε ποτέ Κου-Κλουξ-Κλαν, είχαμε όμως τα τάγματα της ΧΑ, ο αρχηγός της οποίας είχε χαρακτηρίσει “χιμπατζή” τον Αντετοκούμπο, που δρούσαν για πολύ καιρό ανεξέλεγκτα και αντίστοιχες πρακτικές από όργανα της τάξης.

Σίγουρα δεν ανέμενε κανείς κάτι πολύ πιο ριζοσπαστικό από το Γιάννη, από την άλλη δεν μπορούμε παρά να σημειώσουμε και τον εξής αστερίσκο: Η δήλωσή του έρχεται μια μέρα μετά τη χθεσινή διαφήμιση της NIKE, που φέρει επίσης ως κεντρικό σλόγκαν την “αλλαγή. Ως εκ τούτου μοιάζει λίγο σαν η εταιρεία να έδωσε “το ελεύθερο” στους παίκτες που έχουν συμβόλαιο με την εταιρεία να κάνει τέτοιες τοποθετήσεις. Αυτό δε σημαίνει φυσικά ότι πρέπει οπωσδήποτε να ήταν καρπός συνεννόησης μεταξύ παίκτη και εταιρείας, χωρίς αυτό να μπορεί να αποκλειστεί σε ένα σύστημα όπου οι μάνατζερ ελέγχουν σχεδόν τα πάντα σχετικά με τη δημόσια εικόνα του πελάτη τους. Είναι βέβαιο όμως πως ο Γιάννης και κάθε άλλος στη θέση του θα ένιωθε πιο ελεύθερος να τοποθετηθεί δημόσια μετά από αυτή τη διαφήμιση.

Σε κάθε περίπτωση οι παίκτες του ΝΒΑ έχουν δείξει επανειλημμένα την ευαισθησία τους σε αυτό το ζήτημα, πολύ πριν έρθει η ΝΙΚΕ να επιχειρήσει να αξιοποιήσει διαφημιστικά τον “αντιρατσισμό” της. Και η δική τους στάση δεν έχει κάτι κοινό – σε ό,τι αφορά τους περισσότερους τουλάχιστον – με τις προθέσεις της εταιρίας, ούτε με τη φαιδρή στάση του Μάικλ Τζόρνταν, που σε άλλες εποχές δεν ήθελε να δυσαρεστήσει τους Ρεπουμπλικάνους πελάτες της ΝΙΚΕ. Υπό αυτό το πρίσμα αυτές οι τοποθετήσεις με όσους περιορισμούς και αν έχουν είναι προτιμότερες από την αφωνία όσων θέλουν να τα έχουν καλά με όλους ανεξαιρέτως.

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

2 Trackbacks

Κάντε ένα σχόλιο: